Zucht. Vind ik dan nooit een passende stalling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Diddykong
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:11

Opfok is niet achterhaald, en in dit geval was het paard van TS daar beter op zijn plek geweest (maar achteraf is makkelijk ...). Een gemengde kudde is prima, maar daar moeten dan ook meerdere jonge dieren in zitten. Blijkbaar is dit paard ook vrij speels en ik denk dat er weinig andere speelse jonge ruinen in de groep zijn, anders waren die wel met elkaar apart gezet. Voordeel van een opfok is dat paarden vaak in groepsstallen staan en dat de wei/paddock/natuurgebied groot genoeg is om echt te bewegen. Paarden krijgen ruimte om te spelen, te ravotten, hun energie kwijt te raken en blijven bij elkaar wat ook stress scheelt. In plaats van elk paard een eigen stukje van 4x4.

Dit is inderdaad te weinig beweging TS, en echt trainen om de energie eruit te werken gaat nooit opwegen tegen meerdere uren vrije beweging. Het is vreselijk jammer dat je niet op 1 lijn kunt komen met de staleigenaar. Hebben ze misschien weinig ervaring met jonge paarden?
Ik snap trouwens wel dat de staleigenaar problemen krijgt met je paard als hij steeds met het mesten een kwartiertje buiten komt, want bij het buiten zetten kan hij best eens fris zijn ;). Als je dan ook vooral oudere rustige paarden gewend bent, is dit al snel veel paard. Kan het nog zo'n lieverd zijn, hij is wel jong en speels. Dus een keer wat gekkig doen aan de lijn zorgt er misschien voor dat de eigenaar zo naar hem kijkt? Ik weet het natuurlijk niet, het is maar een gok.
Qua oplossing, tja verhuizen dan. Maar mogelijk kun je alsnog in gesprek met de staleigenaar? Wat is de reden dat het nu minder is dan vorige jaren? Zijn er niet meer stalgenoten die meer buiten fijner vonden? Kun je bij elkaar aansluiting vinden? Is het mogelijk om afspraken te maken om meer buiten te staan? Bijv dat de staleigenaar hem buiten zet en jij of een andere pensionklant hem binnen zet? Is er iets te regelen met andere klanten onderling? Hoe lang duurt het tot ze weer veel buiten komen? Is dat 1 maart bijv, tja dan zou ik blijven en even doorbijten. Die 6 weken kom je ook nog wel door. Wat gebeurt er als je zegt dat meer trainen voor jou geen optie is. Dat je erover nagedacht hebt, maar dat jij hier niet achter staat en ook niet gaat doen. Als er echt niet meegedacht kan worden, dan is verhuizen je enige optie. Zoek dan in elk geval een plek waar ook andere speelse ruinen staan :D.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Misslev, OmgiliBot, Stefjuuh97 en 16 bezoekers