stalling omg Ede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:00

Ik ben onlangs ook op zoek geweest in die regio. Ik vond de maria hoeve in Renkum echt perfect! Beetje vreemde eigenaar maar ach, hoe vaak kom je die nou tegen. :) Paarden zagen er zo gelukkig uit, mooie lange track, letterlijk naast het bos.. zo van het weiland het bos in. En een binnen- en buitenbak voor hele mooie prijs.

Het is dat is daar geen hengst kon houden, anders was ik daar heen gegaan.

Succes met je zoektocht!



Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:27

San_ner schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht voldeed niet aan de regels, geen ervaring uit eerste hand



Dat dacht ik ook, maar ik vind toch dat je dat zelf moet gaan bekijken. Ben twee keer geweest op hele verschillende tijdstippen, paarden stonden met genoeg hooi en de mensen die er stonden waren ook erg tevreden.

Kan natuurlijk anders zijn (geweest) maar ik was er wel heen gegaan als ik hem hengst had kunnen houden.

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:51

Livawi schreef:
Hierboven wordt equilibrium getipt. Die kan ik afraden. Paarden staan weinig buiten en wanneer ze buiten staan geen beschutting. Daarnaast krijgen de paarden een afgewogen hoeveelheid hooi en kijken ze niet naar de behoefte van het paard. Vriendin heeft haar paard weggehaald met maagzweren daar.

Mocht het voor je te doen zijn kan ik Ten cate stables in Leersum aanraden en op randje Veenendaal/Ede zit ook een stal. Geen naam maar weet wel dat ze daar goed voor de paarden zorgen. Zit op de kruising zuiderkade/spitsbergenweg


Die de Spitsbergerweg heb ik contactgegevens van indien TS dit wil. :) Fijne stal, je hebt ook keuze tussen 24/7 buiten. Echter vind ik wel dat ze vroeg op stal gaan. 1600, ook in de zomer.

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 07:00

Ziet eruit als een heerlijk plekje, jammer dat je niet te paard naar het bos kunt.

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:19

Klopt, buitenrijden kan alleen op 60km landweggetjes, geen bos in de buurt. Binnenbak is wel heel fijn, en toen ik daar dagelijks langs reed stonden de paarden altijd buiten. Tenzij echt heel erg slecht weer (veel regen) ze hebben veel kleine paddocks met bakken voor hooi en ook een flink aantal weilanden.

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 09:05

En daarbij kun je bij een stal gaan kijken, en de mooiste verhalen te horen krijgen. En in de praktijk is het dan heel anders.. :)

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:25

Bij ons op stal in Lunteren is ook nog een plekje vrij voor 24/7 buiten, op 25 minuten stappen van het bos. Buitenbak aanwezig. Niet heel luxe, maar wel gezellig. :)

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:15

Ik ben op zoek naar een andere plek voor een hengst, wel met buitenstaan met andere ruinen. Geen hengstengedrag dekt ook niet.

Ik word doodmoe van de vooroordelen die ik zie.. misschien iemand hier die iets weet?

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:24

Nessie schreef:
Ik heb op de Poelweg gestaan in Ederveen bij Stal Amanda Suijker en momenteel bij de Mariahoeve in Heteren met mijn hengst. Staat nu nog 1 andere hengst en vanaf februari komt mijn hengst aan huis te staan.


Ik ga eens rondkijken, thanks!!

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:26

Unicornetto schreef:
Paradiso in Lunteren biedt ook weleens stalling aan voor hengsten, alleen staan ze daar niet samen.


En ook amper buiten, heb daar al weleens geïnformeerd.

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:14

Ange1a schreef:
[ [url=m/pLfIzD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kom net dit bericht tegen op facebook.
Had al gevraagd of er eventueel hengsten welkom zijn maar helaas niet Captain.
Misschien dat iemand anders hier er wat aan heeft.


Superlief, ik zag het! Dank je wel! <3

Ik word zo walgelijk kwaad van hoeveel vooroordelen er zijn. Elke zure pismerrie kun je overal kwijt, maar mijn doodbrave superlieve sociale hengst zonder énig hengstengedrag is gelijk reden tot dikke paniek. -O-

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:45

Amber_ schreef:
@Captain: Ik heb met mijn (goedgekeurde) dekhengst bij M&M in Voorthuizen gestaan. Ik heb het daar erg naar mijn zin gehad! :j


Gaat ook op het lijstje, thanks! :D

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:02

Maar waarom zou ik als hij zich prima gedraagt? Castratie is ook niet zonder risico, zeker niet nu hij niet meer 'gewoon op de wei' kan. Ik snap best dat niet alle stallen er op ingericht zijn, en het willen. Maar direct de deur in je neus dichtkrijgen op een plek waar alleen ruinen staan...

:?

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:15

Er is inderdaad gewoon onnodig veel angst voor hengsten omdat je ze ook niet zoveel tegenkomt in Nederland. In Spanje bijvoorbeeld ruinen ze vrijwel niet.

Nog een voorbeeldje van Bokt zelf (of Equitom) waar er een stereotype beeld geschetst wordt van hengsten die gewoon nergens op slaat.

[VN] Equitom over cryptorchidisme (niet ingedaalde teelbal)


Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 09:13

Haha, ze zoeken iemand die klusjes doet en hun kinderen wil begeleiden met hun pony's. Dus iets minder dramatisch dan wat de titel suggereert maar het staat er wel... Apart. :')

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:50

Hoeveel is het? := Zal wel rond de 450 liggen?

Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:04

Zoals? Opzich vind ik de prijs niet verkeerd voor wat je krijgt. Ik ga tussen de middag even bellen. Zou een verdubbeling zijn qua stalkosten voor mij maar ook een verdubbeling qua kwaliteit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers