Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-20 04:56

Beste Bokkers,
Nav mijn andere topic (zoektocht nieuw paard) wilde ik graag hier vragen naar ervaringen met maneges in de regio Hoeksche Waard Dordrecht. Meer in het bijzonder mogelijkheden leasen manegepaard en mogelijke aanschaf.

Ik heb paarden aan huis en ben op zoek (zonder haast) naar een nieuwe pony of klein paard waarbij het karakter en de klik het belangrijkste zijn. Het liefst leer ik een paard gedurende wat langere tijd eerst goed kennen. Mijn andere paard heb ik ooit lang geleden gekocht als lesklant van een manege. Dit beviel goed. Nu dacht ik erover om dit mogelijk op dezelfde soort manier aan te pakken. Door bijv een geschikt paard eerst een paar maanden te leasen op de manege voor enkele dagen per week.

Wie heeft ervaringen met maneges in mijn regio die dit zouden kunnen bieden? Ik kan eventueel ook naar rotterdam of Breda. Ik zoek een rustig betrouwbare pony.


Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-20 07:41

Misschien is de vraag wat te specifiek. Ik zou ook geholpen zijn met ervaringen In het algemeen met maneges In de hoeksche waard en Dordrecht. Als er leuke paarden staan kan ik misschien altijd even langs gaan (na Corona) om te vragen of Leasen iets dergelijks mogelijk is.

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-20 08:29

JorineV schreef:
Hoi ts, ik ken geen maneges in die regio, maar de meeste maneges die lease aanbieden, zijn geloof ik wel de grotere bedrijven met goede website. Je zou eens via google kunnen zoeken wie er in je regio zitten die lease aanbieden en dan zodra het weer mag, gaan kennis maken.

Bedenk wel: de allerbraafste allemanspaarden komen vaak niet in de lease, laat staan in de verkoop, want die hebben ze zelf keihard nodig. Maar als je laat weten wat je zoekt, wil er vast wel iemand mee denken. Succes!


Hoi Jorine! Ik heb zeker al zitten speurneuzen via Google. Ik zou graag persoonlijke ervaringen willen horen juist ook nu zelf gaan kijken vanwege Corona lastig is.
En ik snap je laatste opmerking ook hoor, maar vaak is een paard op een manege wel te koop als het aanbod hoog genoeg is. Zo ben ik ook aan m’n merrie gekomen. Zgn “teveel” betaald volgens sommigen, maar voor mij onbetaalbaar !


Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 06:24

In de planning staat kijken bij iron horse in Hellevoetsluis.

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 08:02

Ja Tnx ik
Hoop op Bokkers die daar meer van weten

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 09:34

bedankt voor de reacties dames, ik ga straks in ieder geval gewoon even kijken in Hellevoetsluis bij de Iron Horse

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 20:30

Ben geweest bij Iron Horse ranch. Zag eruit als fijne manege maar aanbod viel een beetje tegen. Wel drie paarden waar ik wel eens ik wil rijden maar niet echt de wauw factor nog. Dus.. weet iemand een stal of manege met potentiële gezinspony’s waar ik een poging kan wagen? Of in ieder geval kan kijken?

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 20:32

Ladygiroc schreef:
De manege´s en stallen in Dordrecht kun je overslaan in je zoektocht. Die bieden geen lease mogelijkheid.


Hoi bedankt voor je reactie. Weet je of ze misschien wel eens een manegepaard verkopen en zo ja staat daar iets geschikts als gezinspony?

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 20:41

Ladygiroc schreef:
Ik denk dat de 2 manege's in Dordrecht geen manegedieren weg doen als ze nog geschikt zouden zijn als rij/gezinspony.

Vermoed dat je de meeste kans hebt op een leuk dier als je zelf een advertentie plaatst. Zo ben ik ook aan mijn huidige pony gekomen en ik had ook wel specifieke eisen.


Hoi! Om met dat laatste te beginnen. Ik heb inderdaad ook een advertentie nu staan op bokmarkt!

Mag ik vragen wat jouw specifieke wensen waren en hoe je dat precies hebt aangepakt?

Het is misschien een aparte gedachte maar ik geloof er wel in dat als een (privé)lesklant een klik met een paard heeft een goed huis biedt en last but not least het “juiste bedrag” bereid is te betalen, dat er dan uiteindelijk meer weg kan dan je op voorhand zou denken.
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 23-05-20 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 20:42

Eliana schreef:
In Hekelingen (bij Spijkenisse) zit ook een fijne manege, die fokken zelf ook.
Dat is manege Willemshof die hebben ook lease mogelijkheden


Hey top! Ik ga meteen neuzen op hun site.

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 20:46

Eliana schreef:
Geen idee of de Fleming in Westmaad lease aanbiedt? Daar heb ik vroeger gereden, was toen een fijne manege.


Ik ga dit nu even online proberen uit te vogelen. Vind je dit zelf een fijne manege?

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 20:58

WoW zeker een specifieke opsomming! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen en hoe lang heb je gezocht ?

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 21:45

Jessie2020 schreef:
Eliana schreef:
In Hekelingen (bij Spijkenisse) zit ook een fijne manege, die fokken zelf ook.
Dat is manege Willemshof die hebben ook lease mogelijkheden


Ik heb de site bekeken. Ziet er op zich prima uit., Ben jij zelf bekend daar? Ik zie van de manegepaarden alleen de hoofden, kun je mij vertellen hoeveel pony’s maatje Haflinger ongeveer hebben? Zitten daar echte makke beren bij geschikt als gezinspony? Ik zie dat de manege aangrenzend is aan een ruiterpad. Is dat wat? Moet je veel langs de weg?

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 21:48

Ladygiroc bedankt voor de tip! Ik ben echt een Facebook nitwit... ga er es induiken

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-20 21:52

Eliana schreef:
Geen idee of de Fleming in Westmaad lease aanbiedt? Daar heb ik vroeger gereden, was toen een fijne manege.


Ik heb de site bekeken. Die verhuur is natuurlijk ideaal om een eventuele kandidaat te leren kennen.

Jij bent er al een tijdje weg begreep ik? Is er een bokker die de huidige manegeponys kent?

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 08:32


Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 09:03

ual_95 schreef:
Ladygiroc schreef:
De manege´s en stallen in Dordrecht kun je overslaan in je zoektocht. Die bieden geen lease mogelijkheid.


Is niet helemaal waar. Hippisch Centrum Dordrecht verleast wel degelijk paarden, maar sporadisch. Momenteel staat er eentje aan de pensionkant. Ze verkopen ook manegepaarden. Ik spreek uit ervaring: ik heb er namelijk zelf mijn merrie vandaan. Twee kennissen hebben daar ook een paard gekocht/overgenomen.

Ik geloof echter wel dat ze enkel een paard verleasen als er ook daadwerkelijk een intentie tot kopen is. Alle dieren die in eerste instantie werden geleast, zijn inmiddels verkocht.

Zoals eerder gezegd hier, moet je er wel rekening mee houden dat de meest brave paarden en pony's vaak te belangrijk zijn voor de manegelessen en dus niet verkocht worden.


Hey bedankt! Ik duik hier ook in! Ik heb zelf dus ook de ervaring met koop van een manegepaard die eigenlijk niet te koop was. We hadden een superleuk, ik kon aantoonbaar een 5 sterren huisje bieden en ik heb natuurlijk wat (au was wel flink wat) extra’s betaald omdat ze zo enorm waardevol was voor de manege. Ik heb inmiddels heel veel reacties binnen /buiten bokt gekregen waar het precies zo is gegaan. Ik denk dus echt dat de brutalen de halve wereld hebben en dat er toch wel mogelijkheden hier en daar zijn. Enige nadeel is dat ik dan wel waarschijnlijk meer betaal dan het paard in de markt waard zou zijn bijv. bij een particulier want een manege gaat zo’n pony duur verkopen natuurlijk. Binnen redelijke grenzen heb ik dit al ingecalculeerd. Klik en match staat voorop.
Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 24-05-20 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 09:05

Eliana schreef:
Manege Fleming en Willemshof ben ik alle 2 al een tijd niet meer geweest dus welke paarden ze er nu exact hebben durf ik niet te zeggen.

Wat verder weg en ik weet niet of ze lease doen is het Fjordenpaard in Breda, daar rij ik maandelijks en daar zijn hele fijne gezinspaarden.


Breda is niet te ver hoor! We willen best ff tuffen voor een fijn dier. Ik ga dit ook even uitpluizen. Kunnen die fjorden ook alleen naar buiten? Ze zullen iig wel goed te laten zijn ivm de ritten in scheveningen. Hoe zouden die beestjes in de bak zijn als ze alleen gereden worden? En wat is hun niveau? Ik zoek B niv of L.

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 09:07

Mag ik even tussendoor zeggen dat ik dit echt een superleuk topic vind! Leuk om al die eigen ervaringen te horen en zo leuk dat jullie meedenken en meeleven ( zo voelt dat iig voor mij). Ik vind dat gezellig, want ik heb mijn paarden aan huis en mijn gezin is de paardenpraat soms wel een beetje zat haha

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 09:19

Ik heb gelijk weer gekeken naar Flemming, maar Kan iemand mij vertellen welke pony’s op de portretfoto’s groot genoeg zijn voor een kleine volwassene? (Ik heb zelf een fijngebouwde haflinger). Welke pony’s zouden jullie qua karakter het meest vinden passen bij familiepony? En welke niet? Ik wil nl even gaan informeren en dan weet ik al ietsje meer. Heel erg bedankt alvast dat jullie meedenken! Groetjes Jessie

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 09:23

Jij bent een held!!!!

Gisteren bij iron horse spraken we ook gelijk wat klantjes aan voor info over de paarden. Toch wel fijn om het niet alleen van de eigenaar te horen.

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 09:27

Ja ik heb de site van de mustang al gezien. Ik had ook in reallife wat rondgevraagd. Is niet zoveeluitgekomen. Maar dat zegt niks hoor. Daarom is het juist zo tof om aan Bokkers een eerlijke mening te vragen.

Dus De mustang, wie weet er iets? Zijn er leuke Brave dieren? Weet iemand of er wel eens een manegepony is verkocht? Etc

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 09:40

Klinkt als een toffe plek voor buitenritten. Rijd jij altijd op dezelfde fjord?

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Les-lease mogelijkheden gezocht hoeksche waard Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 15:27

Hoi hoi! Even nog een vraagje over de iron horse ranch. Ik vroeg me af of iemand daar bekend is met de pony’s. Ik heb even een vraag over oa Pip. Mag ook via PB.

Jessie2020
Berichten: 778
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-20 13:24

Ola meiden! ik heb inmiddels zo zachtjes aan wat leuke contacten opgedaan.

zo heb ik nu oa contact met hippisch centrum hoeksche waard in oud-beijerland. Uiteraard ga ik nader persoonlijk kennismaken (zin in!) en ben ik op de site aan het neuzen.

wie kan mij meer vertellen over de manegepony's daar, maat haflinger / D E pony ongeveer. Op welke pony moet ik letten, zijn er echte geschikte rustige dieren bij of misschien juist pony's die gelijk af zouden vallen voor mijn doel? (mijn zoektocht staat goed omschreven in mn boktmarkt advertentie) Ik heb sowieso al IRL wat navraag links en rechts gedaan en de manege op zich lijkt mij een leuk en vertrouwd adres.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: evelien1000, Symke en 8 bezoekers