Paard gaat de trailer niet meer in, omgeving Zwolle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:32

xMalibu schreef:
Dag allemaal,

Ik heb een probleem met trailerladen en wil graag adviezen/ervaringen horen.
Toen ik mijn paard kocht had hij geen ervaring met trailerladen, het heeft ongeveer een kwartier geduurd om hem toen in de trailer te krijgen. Hij vond het toen ook erg spannend. Het plan was om dit uitgebreid te oefenen, maar kort na de koop kreeg hij een peesblessure en moest hij op de trailer naar de kliniek. Daar werd het steeds erger, van 20 minuten laadtijd ging het naar uren… Maar oefenen ging ook niet echt omdat hij maar heel beperkt mocht bewegen. Hij heeft zich toen een keer tijdens het laden losgetrokken en is lekker naar de wei gerent. Sindsdien wist hij dat als hij weg wilde, naar de wei o.i.d. dat hem dat lukte. De trailer zelf was allang niet spannend meer, hij staat tijdens het rijden super relaxed, hij eet lekker van zijn hooinet en hij voelt zich ontspannen genoeg om op de trailer te plassen. Op stal hadden we smalle gangen en de schotten van de stallen kunnen eruit geschoven worden. Dus hebben we een keer de trailer in de gang gezet, paard erbij, schot erachter dat hij niet weg kon. Hij is toen zo de trailer ingelopen en sindsdien liep hij er altijd super vrolijk mee op. Altijd in een keer, zonder gedoe, ook wanneer we in een open veld of wat dan ook stonden. Dit gaat nu al zeker 2,5 jaar goed. De laatste tijd ging het iets minder, hij stopte vaak een keer maar daarna liep hij zo mee. Kon ik ook nog mee leven. Echter ging het vorige week mis, hij stopt, liep verder maar bedacht zich en draaide om en trok zich los. Resultaat; paard rende lekker naar de paddocks en nu weet hij weer dat hij niet ‘hoeft’. Ik had wedstrijd, na een kwartier stond hij erin dus toch gegaan. Ik dacht hij weet het weer, hij stond weer lekker hooi te eten dus de terugweg kwam wel goed. Dacht ik. Op wedstrijd wilde hij er helemaal niet meer in. Hij stond stil voor de klep, dat was het. Niet wegrennen, draaien, omhoog komen of wat dan ook. Gewoon stilstaan met zijn oren naar voren. Hoop goedbedoelde hulp, maar na een uur werd ik redelijk hopeloos. Een aantal sterke mannen hebben hem een soort van in de trailer getild, eenmaal in de trailer stond hij gelijk weer rustig te eten met zijn oortjes naar voren. Hij staat niet te trillen, te zweten of wat dan ook. Je kan er ook rustig de stang achter doen en als de stang los gaat dan wacht hij netjes tot je zegt dat hij achteruit mag. Ik kan hem er ook makkelijk alleen uit krijgen. Maar dat gedoe met erin gaan, daar ben ik klaar mee. Is voor zowel paard als voor mij niet leuk. Ik sta op een andere stal, dus de schotten in de gang kan ik niet meer proberen.

Wel wil ik het graag opgelost hebben en ik denk dat ik daar hulp bij nodig heb. Maar van wie? Ik zie een hoop websites van mensen die helpen bij trailerangst, maar heb zeker niet het idee dat hij bang is. Wie kan mij hier mee helpen? Ik hoor graag ervaringen. Het liefst iemand in omgeving Zwolle, zodat diegene bij een terugval snel weer langs kan komen. Ik hoor graag ervaringen en adviezen :)


Mijn paard heeft ook trailer laad probleem. Ik heb er een professioneel iemand erbij gevraagd. Ik heb nieske Pohlman erbij gehad en later verder geoefend met mijn stal eigenaresse. Ik kom uit jou omgeving. Dus zij zal daar ook komen. Mijn advies ga niet alleen verder prutsen. Haal hulp. Kost even wat, maar ik kan nu al weer beter laden dan eerder.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:14

Heleennn schreef:
Rambogirl schreef:
Esther de Vries.
Serieus, je probleem is in 1 dag opgelost.
Wij hebben dr op stal gehad voor bange paarden, maar ook gewoon voor eigenwijze vervelende paarden, en ze flikt het gewoon elke keer weer.
Geld meer dan waard!!

Ik vond het waanzinnig dat twee uurtjes training mij 375 euro zouden kosten bij haar. Dat is een maand stalgeld voor mij. Ik had ook contact met haar opgenomen omdat ik een verschrikkelijk poedersuiker merrie heb in zo'n dingen en ze was super aardig, wel wilde ze een kopie van het papier van mijn paard? :? Dat vond ik gek. Ik heb vriendelijk bedankt en gewoon eerlijk gezegd dat ik een goedkopere oplossing heb gevonden. Was geen enkel probleem en dat begreep ze, heel aangename vrouw! Maar ongewoon duur imo. Iemand op stal heeft geholpen (man doet internationaal paardentransport naar wedstrijden en dergelijken, hij bood zijn hulp aan omdat ook hij dat ongelooflijk veel geld vond) gratis en voor niks, paard stond binnen 2 trainingen van elk 20min op de vrachtwagen met schotten dicht. Dus ik ben blij dat ik het er niet aan heb uitgegeven :+


Ik heb idd ook zoveel stalgeld betaald toen voor die training.. Was een fortuin, maar t had wel gewerkt
..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:02

ellenimar schreef:
zoek op fb even naar anthony wout overbeeke in Elspeet echt aanrader!


Ik heb grondwerk les van hem! Fijne man.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:02

kamsel schreef:
Een vriendin van me heeft ook Nieske er bij gehad. Goede ervaring mee.


Ik heb haar gehad voor t laden.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:10

manubres schreef:
Ik had ook een paard met zelfde probleem. Heb hem geleerd volgens de methode dat de trailer "rust" is en daarbuiten "aan het werk". Het handigst is om dit wel te oefenen waar je iets ruimte hebt. Je laat je paard kleine voltes om je heen (als longeren) lopen voor de laadklep. Na aantal rondjes leidt je paard met longe naar de laadklep. Als paard stil staat voor laadklep of pas vooruit zet wacht je even. Als paard rustig stil staat maar niet vooruit stapt, tik je met zweep zachtjes van achter aan. Als paard pas vooruit loopt, dan geef je weer rust. Als paard terugstap, dan weer rondjes op de volte lopen. Je hebt hier even geduld voor nodig. Maar mijn paard had het snel door en liep vrij snel trailer op. Als ze er weer uit lopen of halverwege terug lopen, dat laten gebeuren. Rustig blijven en gewoon weer voltes laten lopen en opnieuw beginnen. Ik had daarna paard die zonder mij zo de trailer op liep en relaxt bleef....


Dat is een methode van Eddy Modde. Hele mooie methode..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, estell__, Eve_Nie, marjor, xMaritt en 15 bezoekers