Paardensport beurs Niederrhein 2019 in Kalkar, wie gaat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Paardensport beurs Niederrhein 2019 in Kalkar, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:20

Ik heb een cap gekocht en een paar Roeckl handschoenen.

Het betaald parkeren is inderdaad wel jammer. Vind het een grote stap van gratis parkeren naar €5,- denk dat dat uiteindelijk toch wel mensen gaat tegenhouden over een paar jaar. Denk dat ze beter het kaartje 1,-
Pp duurder hadden kunnen maken

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9309
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Paardensport beurs Niederrhein 2019 in Kalkar, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:36

Dit parkeergeld komt niet vanuit de organisatie van de Reitsportmesse, maar vanuit het park waar de Reitsportmesse georganiseerd wordt.
Wel was het wellicht handig geweest als hier iets beter over gecommuniceerd was.
Wel vind ik persoonlijk nog steeds dat de entree + parkeergeld een schijntje is ten opzichten van wat je op vele andere evenementen betaald.
Maar als ik het hier zo lees is het betalen an sich niet het probleem, maar eerder dat het niet duidelijk gecommuniceerd was.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Paardensport beurs Niederrhein 2019 in Kalkar, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:04

Ja dat denk ik ook. Ik woon vrij dicht bij dus ik kom er wel vaker. Kalkar had altijd als uniek punt dat er altijd gratis parkeren was. Zowel voor weekendjes weg/partycentrum/pretpark als voor beurzen. Dit is al zo zolang het open is en is algemeen bekend. Dat ze dit nu veranderd hebben zonder dit verder te melden vind ik op z’n zachtst gezegd een beetje bijzonder. Het gaat inderdaad niet perse om het betalen maar om het feit dat het niet gemeld is. Denk dat door dit in te voeren dat ze een Unique stelling point om zeep hebben geholpen. Het is best te regelen met de organisators voor beurzen dat je in de voorwaarden opneemt dat er 1,- per verkocht kaartje moet worden afgestaan aan kalkar voor parkeerkosten. Doen ze 1,- per kaartje erbij op en heb je als bezoeker niet zo het gevoel dat je een kaartje moet kopen en ook nog eens parkeerkosten.

Wat is het nut van digitaal en vooraf kaartjes bestellen als je vervolgens nog in de rij moet voor een parkeerkaart?

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9309
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Paardensport beurs Niederrhein 2019 in Kalkar, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:07

De parkeerkaart had je nu natuurlijk ook nodig om überhaupt van het terrein af te komen door de slagbomen die er geplaatst zijn.
Deze slagbomen waren er eerder natuurlijk ook niet.
Ik was dan ook erg verbaasd toen ik de eerste ochtend daar aan kwam om te gaan werken dat er in een keer slagbomen waren haha.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:13

Haha ja idd. Die slagbomen waren er nooit. Wij hadden dus ook geen parkeerkaartje gekocht maar konden betalen bij de parkeerwachters.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Paardensport beurs Niederrhein 2019 in Kalkar, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:49

Ja wij kwamen er nu pas in de rij naar de slagboom achter dat je moest betalen. Stond nergens aan gegeven

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:09

Dat van die parkeerkosten stond op de site, dus dat had ik van te voren al gezien. Ik snap wel dat niet iedereen daar kijkt als je er al eens geweest bent en de weg ernaartoe kent. En ach, zo duur was die entree nu ook weer niet vond ik, zelfs niet met die € 5,00 parkeerkosten erbij. Er zijn kleinere evenementen die een hoger entree hanteren.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:13

Jet schreef:
Dat van die parkeerkosten stond op de site, dus dat had ik van te voren al gezien. Ik snap wel dat niet iedereen daar kijkt als je er al eens geweest bent en de weg ernaartoe kent. En ach, zo duur was die entree nu ook weer niet vond ik, zelfs niet met die € 5,00 parkeerkosten erbij. Er zijn kleinere evenementen die een hoger entree hanteren.


Ik vond alleen een Duits talige site en mijn Duits is super slecht. Dus de site niet gelezen van te voren

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Paardensport beurs Niederrhein 2019 in Kalkar, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 07:46

Sinds 1 januari 2019 is het betaald parkeren bij Kalkar, uitgezonderd hotelbezoekers.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:21

Ik heb alleen even op de site gekeken om te zien wat er voor demo's waren. Verder niet op parkeerkosten of dergelijke gelet. Het is ook geen wereld bedrag, en we hebben bij de parkeerwachters betaald. Was geen probleem.