Equiday 5 okt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 16:09

Ik ben net weer thuis! Gek dat de demo van Vladimir gewoon stopte.
Ik vond het wel overzichtelijk en prima. Met name erg leuke stands met aardige mensen en leuke uitleg en aanbiedingen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:45

Kan iemand mij de namen geven van alle deelnemers aan het NK dressuur neckrope? En toevallig de namen van de winnaars ook?

Ik was vroeg genoeg om naast de hal te kunnen parkeren, heeft niet lang geduurd. Muntjes heeft een vriendin gehaald dus ik weet niet of dat lastig was. Wel vond ik het allemaal erg krap in 1 hal. Die demo van Vladimir wilde ik ook zien maar die heb ik toch gemist...zo te horen heb ik daar dus weinig aan gemist. :+

jojoleinee

Berichten: 2658
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:16

callippo schreef:
Och nog helemaal geen topic gemaakt hier, sorry!

Ja, het is op een NIEUWE LOCATIE. 5 oktober is het in Nijkerk (en in het voorjaar wéér op een andere locatie). Op manege Luxool proppen we de hele EquiDay in 1 megagrote hal. Uiteraard wel met 2 demo-ringen.

We hebben weer leuke nieuwe namen, demogevers die nog niet eerder op EquiDay zijn geweest.
Vladimir Mustakerski, uit Bulgarije. Zijn demo gaat over het krijgen van een pure connectie met je paard, op basis van subtiele lichaamstaal.
Monya Spijkhoven, van de Gelukkige Ruiter Academie, helpt een amazone met enorme angst voor het rijden (da's haar specialiteit).
Zoë Coade (al eerder in het team van Parelli, nu solo met haar knappe Connemara) met een clinic over verfijning in de dressuur, op neckrope!

En ook vaste bekenden, zoals Mireille van TAKT-Academy, Conrad de Clickercoach (die dit keer paarden met een trauma gaat helpen), Yvet Blokesch (Featherlight) die weer een paard met een flinke uitdaging in de ring heeft...

En we hebben de finale van de dressuurcompetitie op Neckrope, georganiseerd door WeAllRide :-D


Is het al bekend waar en wanneer Equiday in het voorjaar is?

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:26

Ik vond het ook wat tegenvallen. Vaak geen plek om bij een demo te kijken, erg krap opgezet allemaal. Ook de demo van Mireille was precies hetzelfde als die in het voorjaar (en najaar vorig jaar). Jammer! Vond het NK neckrope wel erg leuk :D Ik was erg vroeg dus kon zo voor de deur parkeren. Ook jammer dat de kantine het niet aan kon daar, sommige stalgenootjes hebben meer dan een half uur gewacht op twee bakjes patat. Wij hebben buiten gehaald en dat ging een stuk sneller. Wij zijn na de demo van Snuitable naar huis gegaan, hadden het wel bekeken. Stands waren wel prima.

Lezinglokaal was ook erg klein dus de lezing over geslagen want we moesten in de gang staan kijken.
Laatst bijgewerkt door xLiez op 05-10-19 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:46

Ik vond het ook logistiek niet in orde. Snap ook niet hoe je kan denken van een locatie als Ermelo in zo'n manege te passen. Parkeren was dramatisch. De parkeerwachter waren helemaal verbaasd over de drukte, wat wij vreemd vonden, want Equiday bestaat al zoveel jaar en is ook in het najaar een behoorlijk evenement. Gelukkig wilde parkeerwachters ons wel nog een plekje op het terrein geven vanwege het niet goed ter been zijn. Catering liet te wensen over, geluid was slecht en al met al gewoon veel te klein en te krap.

Om er dan nog een positieve draai aan te geven, waren de demo's en standhouders wat we gewend zijn van Equiday.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:50

Wat een zware tegenvaller eerste keer equiday, ook meteen de laatste keer.
Aangeven van de route echt heel slecht, op a4tjes

Zeer weinig stands en veel touw halster zooi, sommige clinics waren echt heel slecht en slecht hoorbaar.
Heel veel van 't zelfde veel enorm onduidelijke clinics
clickeren, tig soorten longe/grondwerk clinics.
Dan niet te spreken over die clinic van die Vladimir nou dit was 't want paard doet al wat ik wil :')

Dr waren maar 2 clinics die er voor mij boven uit sprongen, die vrouw met die connemara en die met die Welsh x ijs.
Die wedstrijd op halsring paste er naar mijn mening gewoon niet tussen.

1 poging gedaan tot een lezing bijwonen, maar sorry 't was echt een zeer slecht onvoorbereid zooitje

En dan 15,- entree vragen wat het 't echt absoluut NIET waard was...

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:14

jojoleinee schreef:
callippo schreef:
Och nog helemaal geen topic gemaakt hier, sorry!

Ja, het is op een NIEUWE LOCATIE. 5 oktober is het in Nijkerk (en in het voorjaar wéér op een andere locatie). Op manege Luxool proppen we de hele EquiDay in 1 megagrote hal. Uiteraard wel met 2 demo-ringen.

We hebben weer leuke nieuwe namen, demogevers die nog niet eerder op EquiDay zijn geweest.
Vladimir Mustakerski, uit Bulgarije. Zijn demo gaat over het krijgen van een pure connectie met je paard, op basis van subtiele lichaamstaal.
Monya Spijkhoven, van de Gelukkige Ruiter Academie, helpt een amazone met enorme angst voor het rijden (da's haar specialiteit).
Zoë Coade (al eerder in het team van Parelli, nu solo met haar knappe Connemara) met een clinic over verfijning in de dressuur, op neckrope!

En ook vaste bekenden, zoals Mireille van TAKT-Academy, Conrad de Clickercoach (die dit keer paarden met een trauma gaat helpen), Yvet Blokesch (Featherlight) die weer een paard met een flinke uitdaging in de ring heeft...

En we hebben de finale van de dressuurcompetitie op Neckrope, georganiseerd door WeAllRide :-D


Is het al bekend waar en wanneer Equiday in het voorjaar is?


Seleviahoeve in Werkedam. Op 18 april

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:25

Die locatie heeft wel meer ruimte...

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:49

Bellatrix schreef:
Die locatie heeft wel meer ruimte...


Ja zag het inderdaad! Helaas voor mij geen doen, moet vanuit friesland komen. Moet wel leuk blijven haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:50


Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:51

Waren er nog mensen bij de demo be the better horse van Marijke Groos met een grote haflinger? (half 2 kleine ring)
Afbeelding

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:09

@bellatrix
Bedankt voor de foto’s!! Erg leuk :D

Ik was vandaag dus met mijn pony Amado op Equiday. Normaal mennen wij altijd bij Luxool en vroeg me al af hoe ze dit wilden gaan doen haha..
Zelf niet echt iets bekeken qua demo’s etc

Wat ik wel heel vervelend vond was dat mensen met paard hetzelfde bandje kregen als bezoekers. Sommige mensen die daar werkten geloofden gewoon niet dat mijn pony achter stond... Dat was het enige waar ik me mateloos aan heb geïrriteerd deze dag :’) heb 13x (jup letterlijk) mensen moeten overhalen dat ik toch echt wel mijn pony hier mee had haha

Amado en ik zijn weer een ervaring rijker. Het is echt nog een puppie van 4,5 jaar en voor t eerst in de drukte. Hij heeft het super gedaan vind ik
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:11

Aha, dat was jij dus. :D

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:15

Haha ja! Amado was helemaal uit zijn doen dus was blij met wat hij wilde laten zien :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:17

Ja, ik zag het! Hij werd af en toe best sterk!!

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:19

ja terwijl hij thuis echt een engeltje is haha! Maar goed, wat kun je ook verwachten van een jong paardje op zo’n plek voor het eerst

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:20

Amado schreef:
@bellatrix
Bedankt voor de foto’s!! Erg leuk :D

Ik was vandaag dus met mijn pony Amado op Equiday. Normaal mennen wij altijd bij Luxool en vroeg me al af hoe ze dit wilden gaan doen haha..
Zelf niet echt iets bekeken qua demo’s etc

Wat ik wel heel vervelend vond was dat mensen met paard hetzelfde bandje kregen als bezoekers. Sommige mensen die daar werkten geloofden gewoon niet dat mijn pony achter stond... Dat was het enige waar ik me mateloos aan heb geïrriteerd deze dag :’) heb 13x (jup letterlijk) mensen moeten overhalen dat ik toch echt wel mijn pony hier mee had haha

Amado en ik zijn weer een ervaring rijker. Het is echt nog een puppie van 4,5 jaar en voor t eerst in de drukte. Hij heeft het super gedaan vind ik
[ [url=m/kY56wv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah dat was dus de buurman van Aron! Heb je demo helaas niet gezien maar Aron vond um erg gezellig!
Afbeelding

Betreft bandjes ben ik met je eens, ook voor de groom(s).
En ook een beetje jammer dat je ver moest lopen naar de paddocks en je niet ergens binnendoor kon. Ik heb blaren op m'n voeten van 't vele (om)lopen.. :')

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:26

Haha ja Amado en Aron vonden elkaar erg gezellig :’)

Ja dat ver omlopen was super vervelend, vooral met emmers water. Heb ook de blaren onder mn voeten zitten en de distels in mn been :’)

Afbeelding

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:41

Het parkeren was inderdaad een ramp, wij zijn uiteindelijk ergens langs de weg op een parkeerplaats gaan staan, toen we weer aankwamen bij de bestelbus hadden we een bon onder de ruitenwisser, het bleek een parkeerplaats voor bussen te zijn. Toen we aankwamen stond die vol met andere gewone auto's, die hebben dus waarschijnlijk ook een bekeuring gekregen. Die parkeerwachter had beter al bij die afslag kunnen staan en aangeven dat daar niet geparkeerd mocht worden, maar dat je nog 500 m. verderop moest parkeren...

Verder heb ik best een leuke dag gehad, maar wel met weinig ruimte, Ermelo was toch wel een stuk groter in mijn beleving.

Sommige demo's kwamen totaal niet uit de verf, jammer voor de demogevers, jammer voor het publiek, maar zeker ook jammer voor de organisatie, het zal echt niet meevallen om zo[n evenement twee keer per jaar te organiseren en het helemaal super en professioneel te laten verlopen. Het lezingenlokaal was op zich een uitkomst, het was goed te verstaan als de ramen dicht waren, maar het was er erg warm en het was eigenlijk te klein voor zo'n groot publiek.

Lees ik nu dat die van het voorjaar in Werkendam georganiseerd wordt? Pfff, dat is me denk ik toch te ver om naar toe te gaan, met het risico dat het weer een beetje meer van hetzelfde is als dat het nu was...

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:54

Ik was er nooit eerder geweest. Heb me prima vermaakt.

Als ik een volgende x kan, ga ik wel weer.
Ga het niet speciaal vrij houden. Maar dat doe ik voor geen enkel evenement.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 07:10

Ik heb een leuke dag gehad. Wel vond ik de locatie een stuk minder dan vorig jaar. Ik ben dan ook erg blij dat het volgende keer naast de deur is, maar ik kan me voorstellen dat Ermelo gewoon beter aan te rijden is. Het parkeren was onhandig. Ik werd naar de parkeerplaats gestuurd en aan mijn lot overgelaten. Toen ik geparkeerd had, auto uitgezet had en iedereen in de auto al aan het uitstappen was kwamen ze naar me toe dat ik verkeerd stond. :+

De demo's vond ik leuk, maar dat is altijd. Ik heb dit jaar vooral veel informatie opgevraagd bij stands over revalidatie van mijn paard. Dat heb ik nog nooit hoeven doen, dus ik heb veel geleerd.

@Amado; ik vond het knap hoe je het met hem deed. Hij vond het super spannend. Wbt die bandjes; dat was bij de voorjaarseditie ook. Toen stond mijn paard binnen en was er soms ook twijfel. Meestal floot ik, ging hij hinneken en kon ik naar binnen. Maar het is wel iets om over na te denken. :j

Sonraffie

Berichten: 1286
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Warder, Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 07:56

€15,- betaald p.p en maar 2 uurtjes gebleven.

Beetje jammer dat er wordt bezuinigd op de locatie maar de prijs het zelfde blijft.....
Kon nergens kijken bij de ringen, tribune was vol en stond langs de kanten ook vol met kijkende mensen dus toen zijn we maar weg gegaan....
Voorgaand edities vonden we altijd erg leuk, maar dit is de laatste keer geweest, Jammer!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 08:18

De locatie voor volgende editie is een stuk groter. En als je ze feedback geeft zullen ze daar heus wel wat mee doen.

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 08:25

Fijn dat het volgende keer meer richting BE is! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Equiday 5 okt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 08:34

Ik zei gisteren dat ik niet naar Werkendam zou rijden maar misschien doe ik het toch wel...