Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
JesdaJinn
Berichten: 10435
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 12:54


Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx


BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:02

Paarden zijn door een hindernis geklapt, twee gewonden en een persoon schrammen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

JesdaJinn
Berichten: 10435
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 13:05


Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

JoyCiej007
Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:39

Oei oei, kans bestaat altijd natuurlijk maar t blijft heel vervelend.

Hopelijk komen de betrokkenen er met slechts weinig letsel vanaf.

Berichtgeving wisselt wel; in publiek gerend of op hindernis geklapt...
In dat laatste geval zou je zeggen dat het voornamelijk menner en groom(s) zijn die mogelijk gewond raken.

JesdaJinn
Berichten: 10435
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 13:42

Klopt. Denk dat er over enkele uren wel weer wat naar buiten komt. Ik kan nu ook niks nieuws vinden

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Ipsilonka
Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:11

was zelfs net op de landelijke radio :(

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

JoyCiej007
Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:33

Van een vriendin die daar nu ter plaatse is begreep ik dat ze weer gestart zijn.
De starttijden worden voor de overige deelnemers verlengd met 2 uur en 3 kwartier.

Het zou een span betreffen dat op hol sloeg toen er niemand op de wagen zat.

Toen zij ter plaatse kwam was alles al gebeurd en alles redelijk startklaar, maar nog wel heel veel politie.
Ik begrijp niet wat politie daar moet/kan?

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:35

Bericht dat ik eerst plaatste is aangepast, span ging door de omheining het publiek in, twee gewonden en een schrammen. Verwondingen niet bekend maar traumaheli is leeg weggegaan, gewonden met ambu naar ziekenhuis. Hopen dat het meevalt idd, zag op rtv oost een filmpje, plastic stoel compleet aan gort dus hopen dat daar niemand meer in heeft gezeten.

Politie onderzoekt altijd standaard een ongeval met gewonden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

JesdaJinn
Berichten: 10435
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 15:10

Best heftig. Hopelijk valt t mee

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:18

Heb gehoord van een kennis die meedoen en lid is van die vereniging dat de combinatie in een hindernis de controle is verloren en over de kop is gegaan, waarna de paarden op hol sloegen, door de omheining heen het publiek in.

NienSCHaap
Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:29

Politie komt erbij ook voor de verzekering maar heeft alle vergunning en alles gecontroleerd. Het gebeurde recht voor mijn neus, de menner en groom kwamen te val in de hindernis en het span ging er vandoor door het hekwerk heen en over het terrein waar het publiek zat en stond. Twee personen zijn met de ambu afgevoerd en de paarden zijn behandeld door de dierenarts die hadden "winkelhaken" zoals er later omgeroepen werd maar stonden en liepen zelfstandig weer terug naar de trailers.
Zowel, ambulance als politie en brandweer waren er en een traumahelikopter.

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

Flurk
Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:12

Waardeloos dat er gewonden zijn gevallen ik wens iedereen sterkte.

moeilijke mensen zijn de grootste leermeesters :9
http://www.develuwezoom.nl/
http://www.gewiekstmindfulness.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:37

Heftig, helaas een ongeluk dat altijd kan gebeuren... Maar gelukkig is(/lijkt) iedereen er redelijk goed vanaf gekomen.

MarliesV
Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:05

Ik stond bij de tijdwaarneming te klokken als hindernis rechter in de betreffende hindernis.

Paarden gingen aan de kletter bij het inrijden van de hindernis.
Menner heeft geprobeerd te remmen en moest ze omtrekken waarbij hij en de groom te val kwamen bij het raken van het hek.

Paarden kwamen retour ingang en we konden er niets aan remmen. Pure paniek, ingrijpen was niet mogelijk.

Hebben nog een bocht gemaakt en weer een hek geraakt en toen recht op het hek af. Stonden stoelen achter. Veel mensen konden nog weg komen.
Uiteindelijk gesprongen voor zover dat gaat als tweespan met wagen en dwars door de omheining en de stoelen en het publiek.

In de volgende omheining tot stilstand gekomen.

Ik ben erg opgelucht dat het relatief meevalt. Erg heftig voor de gewonden maar geen levensbedreigende verwondingen voor mens en dier.

Alle lof voor de hulpverlening en organisatie. Er was binnen heel korte tijd hulpverlening aanwezig.

Gelukkig was alles op orde verder en kon de wedstrijd door. Al was er vanmiddag toch een bijzondere sfeer.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

JesdaJinn
Berichten: 10435
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 22:22

Poeh. Best heftig!

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:01

Ik zit in het verre buitenland en las het bericht op de website van het AD. Ik las in het bericht dat het een tweespan was en er schoot me direct een naam door het hoofd.

...en die was het ook.

Diegene zal zich ongetwijfeld ontzettend vervelend voelen nu en dat is rot, maar om heel eerlijk te zijn: hier kon je wel een beetje op wachten.

Heb erg te doen met de gewonden en ook met alle betrokkenen er omheen. Lijkt me als organisatie ook afschuwelijk om zoiets mee te.maken. Zo heftig. Hulde dat ze zo goed gehandeld hebben. Sterkte voor iedereen...

Rivjenn
Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:06

safina schreef:
Ik zit in het verre buitenland en las het bericht op de website van het AD. Ik las in het bericht dat het een tweespan was en er schoot me direct een naam door het hoofd.

...en die was het ook.

Diegene zal zich ongetwijfeld ontzettend vervelend voelen nu en dat is rot, maar om heel eerlijk te zijn: hier kon je wel een beetje op wachten.

..


Hoezo...?
Kan toch iedereen gebeuren?

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Vanillia
Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:21

Een ongeluk zit in een klein hoekje en kan iedereen gebeuren. Sommige menners hebben alleen een dusdanig sportieve / ongecontroleerde / wilde rijstijl dat dit soort ongelukken makkelijker gebeuren. Ik ken de menner zelf niet, maar ben wel actief in de mensport en begrijp dus wel wat safina bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:30

Vanillia schreef:
Sommige menners hebben een dusdanig sportieve / ongecontroleerde / wilde rijstijl dat dit soort ongelukken makkelijker gebeuren. Ik ken de menner zelf niet, maar ben wel actief in de mensport en begrijp dus wel wat safina bedoelt.


Precies, dat dus.

En helaas zelf ook al eens onder een van zn paarden gelegen toen hij na een idiote actie de controle erover kwijt was. Kan het goddank nog navertellen. Dus was ook niet de eerste keer qua brokken.

Kan dit ongeluk nog steeds bloody pech zijn hoor. Ik was er niet bij tenslotte. Maar het verbaast mij en anderen die hem goed kennen helemaal niks.

Best rot om te zeggen. Want zoiets naars als wat vandaag is gebeurd wens je niemand toe. De slachtoffers in de eerste plaats niet, maar zeker ook de menner niet. Want niemand wil dit. Maar om heel eerlijk te zijn: een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje, maar sommige menners maken door onervarenheid en ongecontroleerde rijstijl dat hoekje een stuk groter voor zichzelf.

Monique1963
Berichten: 8625
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 07:38

Vind het vooral triest voor de paarden. Zo zielig altijd als zoiets gebeurt, zoveel stress voor die arme dieren. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor die dieren is om weer in het gareel te komen, letterlijk een volgende keer. En als ik dan lees dat de eigenaar niet te voorzichtig is, dan vind ik dat nog jammerder om te lezen.

Ook voor de mensen die in het ziekenhuis liggen heel naar. Maar mijn hart gaat uit naar die dieren die mogelijk getraumatiseerd zijn voor het leven.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Gewonden bij menmarathon Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 07:44

Ik vind het toch wel zeer ongepast dat hier op deze manier een menner door het slijk word gehaald .
Als je ooit zelf zoiets hebt mag ik hopen voor je dat niemand ooit zoiets over jullie zal zeggen . :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 07:56

little_birdy schreef:
Ik vind het toch wel zeer ongepast dat hier op deze manier een menner door het slijk word gehaald .
Als je ooit zelf zoiets hebt mag ik hopen voor je dat niemand ooit zoiets over jullie zal zeggen . :r


Ik vind het voor de.menner net zo goed heel naar. Die heeft dit ook niet gewild en zal zich ook rot voelen. Maar als je op een bepaalde.manier rijdt neem je dat risico. Daar hoeven we ook niet geheimzinnig over te doen? Hoe dan ook, ik denk idd dat dit niet de plek en het moment is daar verder over te discussiëren. Ik hoop vooral dat het met de slachtoffers goed gaat en ik denk dat aandacht daarvoor meer op zn plek is.

inkepink
Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:03

little_birdy schreef:
Ik vind het toch wel zeer ongepast dat hier op deze manier een menner door het slijk word gehaald .
Als je ooit zelf zoiets hebt mag ik hopen voor je dat niemand ooit zoiets over jullie zal zeggen . :r


volgens mij wordt hier nergens een naam genoemd. Feit is wel dat desbetreffende menner al wel 'bekend' staat om zijn rijstijl.

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)

JoyCiej007
Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:35

Monique1963 schreef:
Vind het vooral triest voor de paarden. Zo zielig altijd als zoiets gebeurt, zoveel stress voor die arme dieren. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor die dieren is om weer in het gareel te komen, letterlijk een volgende keer. En als ik dan lees dat de eigenaar niet te voorzichtig is, dan vind ik dat nog jammerder om te lezen.

Ook voor de mensen die in het ziekenhuis liggen heel naar. Maar mijn hart gaat uit naar die dieren die mogelijk getraumatiseerd zijn voor het leven.


>;) := Er zijn mensen gewond geraakt, en jij vind het vooral zielig voor de paarden? hmm. :x >;)


safina schreef:
little_birdy schreef:
Ik vind het toch wel zeer ongepast dat hier op deze manier een menner door het slijk word gehaald .
Als je ooit zelf zoiets hebt mag ik hopen voor je dat niemand ooit zoiets over jullie zal zeggen . :r


Ik vind het voor de.menner net zo goed heel naar. Die heeft dit ook niet gewild en zal zich ook rot voelen. Maar als je op een bepaalde.manier rijdt neem je dat risico. Daar hoeven we ook niet geheimzinnig over te doen? Hoe dan ook, ik denk idd dat dit niet de plek en het moment is daar verder over te discussiëren. Ik hoop vooral dat het met de slachtoffers goed gaat en ik denk dat aandacht daarvoor meer op zn plek is.


Door het slijk halen wordt nergens gedaan volgens mij. Ook worden er geen namen of details genoemd.
Het blijft onwijs kl*te als zoiets gebeurd, óók voor de menner lijkt mij zo. Tenminste, ook al zou ik er niets aan kunnen doen, ik zou me toch heel erg schuldig voelen.
En inderdaad, op sommige momenten door op een bepaalde manier te rijden, neem je meer risico, maar ook door bepaalde handelingen.

Neem bijv. het afnemen van de leidsels en het hoofdstel van een nog ingespannen paard.... _-:( -:(- Van een heel andere orde en heeft niets met betreffende menner te maken, maar ook dat is iets waar je bewust of onbewust een énorm risico mee neemt.
Ik heb dat diverse keren zien gebeuren tijdens een pauze op een groot veld met veel meer ruiters en menners en publiek, ben toen wel even ongelofelijk uit m'n slof geschoten want je brengt alles en iedereen in gevaar op zo'n moment.

rien10
Berichten: 14605
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:39

little_birdy schreef:
Ik vind het toch wel zeer ongepast dat hier op deze manier een menner door het slijk word gehaald .
Als je ooit zelf zoiets hebt mag ik hopen voor je dat niemand ooit zoiets over jullie zal zeggen . :r

Wat een wonderlijke reactie. Niemand wordt door het slijk gehaald en deze persoon heeft het aan de lijve ondervonden. Dus geen "hear say". Ze benoemt feiten. Meer niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 32 bezoekers