Snelste manier om berijdpaard of ruiter/verzorger te vinden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_maartje_

Berichten: 337
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: Kampen

Snelste manier om berijdpaard of ruiter/verzorger te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 10:50

Hoi Allemaal,

Ik ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen wat betreft het zoeken naar een berijdpaard , verzorgpaard en/of wedstrijdpaard.
Andersom ben ik benieuwd naar alle paardeneigenaren die opzoek zijn (of waren ) naar een bijrijder, wedstrijdruiter of verzorger.

* Op welke manier zoek of zocht je een paard/pony of ruiter/verzorger? ( is dit via kennissen, het internet , ouderwets met een advertentie in een winkel? etc.. etc.. )
* Lukt(e) het om een geschikt paard/pony of ruiter/verzorger te vinden? En zo ja hoe lang duurde dit?
* Wat zijn je tips voor iemand die een berijdpaard/pony of ruiter verzorger zoekt?

Ben erg benieuwd naar jullie tips en tricks! *\o/*

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Snelste manier om berijdpaard of ruiter/verzorger te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:52

Via Facebook groepen bereik je naar mijn inzien veel mensen. Daarnaast kun je ook in je netwerk vragen of iemand nog een bijrijdpaard zoekt / weet.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:52

Heb je al eens gezocht op de term? Zijn zoveel topics over. Misschien staat er nog iets nuttigs in de archieven.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Snelste manier om berijdpaard of ruiter/verzorger te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:53

Facebook, langsgaan bij mensen, en mazzel hebben. Bereid zijn om een stuk te reizen of op een andere manier te investeren.

Mischa_love
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-09-19
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:54

Ik ben 3 jaar bezig geweest, komt vooral ook omdat ik jonger ben denk ik (13)
En je moet echt aan iedereen vertellen dat je een verzorgpony zoekt, en je moet ook vertellen wat je zoekt, om eventuele teleurstellingen tegen te gaan. Veel advertenties plaatsen (bokt, marktplaats, Briefje in de supermarkt hangen, facebook) En gewoon overal vragen aan mensen mer pony's of ze een verzorger/bijrijder nodig hebben.
Succes met je zoektocht! :o

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Snelste manier om berijdpaard of ruiter/verzorger te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:55

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden.

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:59

Ik zou een oproepje op Facebook plaatsen en via via aan mensen aangeven dat je op zoek bent.

Ik vind het als eigenaar vooral belangrijk dat er uiterst correct met mijn paard en spullen omgegaan wordt en dat de verzorger betrouwbaar is (vrijwillig maar niet vrijblijvend). Hiervoor hoef je niet op een hoog niveau te rijden, eigenlijk liever niet zelfs.
Kortom de manier waarop je je in je zoektocht profileert is dus ook erg belangrijk.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:02

Ik heb vroeger altijd verzorgpaarden gereden.
Nu heb ik zelf bijrijders nodig.
Ondertussen een super persoon gevonden. Een ouder persoon.
Maar dat heeft wel even geduurd. Ik heb het idee dat er veel veranderd is in die tijd.
Het continue net van te voren afzeggen met de meest vreemde smoesjes stond toch wel bovenaan aan de ergernissen lijst.

Netjes met paard en spullen omgaan hebben ze allemaal wel gedaan eigenlijk.

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:04


emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:05

Ik heb inmiddels 3 verzorgsters gehad waarvan nog 1 huidige. Allemaal waren het meiden die ik ken. Ook vond ik het belangrijk om goed contact met de ouders te hebben aangezien de verantwoordelijkheid ook snel bij hen ligt. Zeker omdat de meiden zo jong zijn en ik niet op een grote stal sta waar begeleiding is.

Een ander voordeel aan de mensen al kennen is dat je veel gemakkelijker over bepaalde dingen kan praten. Als iets niet lekker ging dan kan je het prima bespreken en van beiden partijen besluiten om ermee te stoppen.

Mijn eerste verzorgster heeft erg goed verzorgd voor ruim een jaar denk ik. Maar toen ze ouder werd en het op school wat drukker werd, hebben we besloten om ermee te stoppen omdat het niet meer ging.

Mijn tweede verzorgstertje was niet de beste klik en hebben haar ouders en ik besloten om het niet meer te proberen.

Mijn huidige verzorgster is ideaal. Net zo paarden gek als ik toen (en nu ook hoor). Ze is erg verantwoordelijk en doet extra moeite om mijn pony te verwennen. Helaas mag ze enkel rijden (stapritjes buiten) als ik er ben en vanwege corona en mijn studie is dat de laatste tijd niet echt mogelijk. Toch gaat ze met 110% plezier naar stal en hoor ik er niks over dat ze perse wil rijden. Het is voor haar een leuke bonus maar het knuffelen en tutten is wat ze geweldig vindt.
Dat maakt het nog leuker voor mij om dan met haar mee naar stal te gaan voor een ritje wanneer het kan.

Dus lang verhaal kort: iemand vinden die je (via via) kent is voor bij een pre.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:08

Mijn goede bijrijders zijn eigenlijk altijd via via bij mij gekomen. Oproepje op Facebook geplaatst waar stalgenoten op reageerden ofzo.

Ik heb het ook via marktplaats geprobeerd. Maar dat is eigenlijk nooit geslaagd. Viel tegen bij de eerste kennismaking. Of ging na een paar maanden mis.

Per toeval zijn trouwens al mijn bijrijders altijd ruim 20+ geweest (40,50,70).
In het verleden stelde ik geen leeftijdseis. De laatste jaren was dit 18+. Maar toch had ik uiteindelijk alleen bij oudere mensen het gevoel dat ze echt wisten wat ze deden. Ik had niet perse een goede ruiter nodig maar vooral mensen die betrouwbaar zijn en inzicht hebben. Zodat ze bij ziekte bijvoorbeeld mij bellen en niet toch opzadelen en rijden gaan.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Snelste manier om berijdpaard of ruiter/verzorger te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:13

Ik heb een oproepje op FB gezet en had binnen 3 dagen 80 reacties...... bericht werd wel echt vaak gedeeld!

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:14

Ik heb sinds 3 jaar een verzorgmeisje.Ze was 10 toen ze kwam om te poetsen.En langzaam is ze ook gaan rijden op onze ruin.Ze hebben een super band samen.Ze heeft inmiddels een eigen pony en les natuurlijk.Ze blijft trouw elke week komen.Nu hebben we een haflinger als " pension" paard erbij en mag ze ook op hem rijden van zijn eigenaar.Ze komt dus trouw 2 keer per week.Ik heb haar gevonden door een advertentie op Marktplaats van haar.

Anoniem

Re: Snelste manier om berijdpaard of ruiter/verzorger te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:23

Ik probeer weer een bijrijd paard te vinden, dus oproep in een Facebook groep. Maar tot op heden nog geen reacties. Ondanks dat ik toch wel ervaring heb, niet jong ben. Eigen paard dus ook daarin ervaring. Heb een auto dus kan prima wat verder weg of op een plek die lastig te bereiken is.

Blijkbaar toch niet interessant genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:32

Ik ben aan mijn bijrijdpaard(en) gekomen via Facebook. Er is een facebookgroep voor onze regio waarbij ik mij heb aangemeld. Na wat zoeken en een aantal berichtjes sturen had ik binnen een paar dagen wat gevonden.

Laatst mocht ik voor de betreffende stal een advertentie plaatsen voor een bijrijder erbij maar ik heb gemerkt dat dat juist moeilijker is dan zelf een bijrijdpaard zoeken. Geef je duidelijk aan in de advertentie en berichten dat het gaat om minimaal 3 dagen en voor het rijden van meerdere paarden. Dan is het geen probleem. Vervolgens laat je ze 1 of 2 keer komen en dan willen ze ineens maar 2 dagen, willen ze alleen 1 vast paard, is het te ver rijden. Laatst zelfs gehad dat ik afgesproken had met iemand die kennis kwam maken. Kwam die gewoon niet opdagen. Uiteindelijk heb ik het zoeken maar opgegeven.

Tips voor mocht je opzoek zijn naar een bijrijdpaard: plaats een advertentie in verschillende facebookgroepen van de regio waarin je zoekt. Heb voor jezelf duidelijk wat je graag wil.
Voordat je op een advertentie reageert zou ik bij mij zelf nagaan of mijn manier van omgaan en rijden van paarden past bij wat de eigenaar wil. Vaak blijkt dat al uit de advertentie of foto’s. Wil de eigenaar dat je minimaal 3 keer komt maar weet je van jezelf dat je maar 1 keer kan komen. Reageer dan niet of geef dit duidelijk aan. Beloof niet dat je 3 keer kan komen en uiteindelijk blijkt dat je het niet kunt waarmaken. Kijk ook van te voren even naar de afstand. Dit soort punten kun je van te voren al checken en voorkomt dat beide partijen hun tijd verdoen.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:41

Ik heb vroeger wel (gratis) bijrijders\verzorgers gehad omdat ik soms lang in het buitenland was.Die hoefden geen klusjes te doen (volpensionstallingen).Dat waren personen die op dezelfde stalling (manege) stonden.Maar ze gingen allemaal dingen doen waarvan ik gezegd had dat niet te willen. Zoals er anderen op laten rijden,springen met een pony die dat niet meer mocht van de DA, en manen trekken terwijl ik ze lang wilde laten. Daarom wil ik nu absoluut geen verzorgers meer.Als je dus op zoek bent naar een verzorgpaard,ga er dan geen dingen mee doen die de eigenaar niet wil.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Snelste manier om berijdpaard of ruiter/verzorger te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:26

Ik heb zelf mijn bijrijdpaard gevonden via Facebook. Ik was niet direct opzoek maar werd getagd door een vriendin die de advertentie voorbij zag komen. Schot in de roos en 4 jaar later rij ik er nog steeds :)