Wat te doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:57

Poekkie schreef:
Juulxx schreef:
Ja, Ze was het niet met me eens... maar dat was ik de vorige keer ook niet..
Dus jaa meer een gevalletje wie de bal kaatst kan hem ook een keer terug verwachten.

Neemt nog steeds niet weg dat ik haar wel mag en dankbaar ben dat ze me paard heeft binnen gezet.


Je bent haar dankbaar, maar stuurt nog een rekening na want eindelijk kan je haar iets terug 'lappen'? Leuke visie...

Ben zelf niet van mening dat de persoon die juist tracht te helpen daar een rekening voor zou moeten krijgen. Verhaal het dan op je bijrijdster of laat het zo.


Ik dacht precies hetzelfde. Mooi gebaar van dankbaarheid.

Maar goed. Zijn jullie daar niet bang dat mensen straks niet meer durven te helpen?

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:13

Juulxx schreef:
Ja, Ze was het niet met me eens... maar dat was ik de vorige keer ook niet..
Dus jaa meer een gevalletje wie de bal kaatst kan hem ook een keer terug verwachten.

Neemt nog steeds niet weg dat ik haar wel mag en dankbaar ben dat ze me paard heeft binnen gezet.


En nergens in dat verhaal denk je: goh, ik vond dat vorige keer zo vervelend, dat ga ik een ander niet aandoen? Verder zie ik geen gelijkenis in ernst bij schade aan een zadel en een paard kreupel trappen.

Ik vraag me wel af hoe je de toekomst dan ziet. Je kan nu misschien je gelijk halen en de schade voor je zadel vergoed krijgen. Maar wat als je stalgenoten volgende keer allemaal de andere kant op kijken wanneer je paard met de teugels in paniek over het erf rond aan het galopperen is richting uitgang, want ja, dat is dat paard met die stugge baas die je meteen aansprakelijk stelt als er iets kleins mis gaat.
Ik zou hier even aan langetermijndenken doen. Maarja, dat ben ik.

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 18:15

@poekkie De vorige keer stonden onze paarden ook in het land en heb ik haar netjes verteld wat er gebeurd was, ook meteen haar pony helemaal nagekeken.. Had hem toen ook niet bepaald zien aankomen.

@Capopjekop neehoor ben ik niet zo bang voor.

@Gini Mijn paard was helemaal niet in paniek, sterker nog ze stond naast mijn bijrijder om te kijken wat er was gebeurd. De situatie was er gewoon niet naar dat dit moest en kon gebeuren.
Afzadelen is 30sec werk en zou in mijn gedachten (ik snap dat niet iedereen zo denkt) het eerste zijn om te doen aangezien er al meedere mensen bij mijn bijrijdster stonden om te helpen.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:22

Juulxx schreef:
@poekkie De vorige keer stonden onze paarden ook in het land en heb ik haar netjes verteld wat er gebeurd was, ook meteen haar pony helemaal nagekeken.. Had hem toen ook niet bepaald zien aankomen.

@Capopjekop neehoor ben ik niet zo bang voor.

@Gini Mijn paard was helemaal niet in paniek, sterker nog ze stond naast mijn bijrijder om te kijken wat er was gebeurd. De situatie was er gewoon niet naar dat dit moest en kon gebeuren.
Afzadelen is 30sec werk en zou in mijn gedachten (ik snap dat niet iedereen zo denkt) het eerste zijn om te doen aangezien er al meedere mensen bij mijn bijrijdster stonden om te helpen.


Dag nog vind ik de vergelijking heel erg scheef, het was immers toch door jou toedoen dat haar paard over de zeik ging? Dus dat ze het op jou verhaalt is niet zo gek.
Maar het is niet door haar dat je bijrijder viel of je paard los stond, ze heeft tijdens het willen helpen te snel willen zijn en met goede bedoelingen dat zadel gemist. Als je er zelf niet bij was, kan je verder over de situatie en de paniek niet veel zeggen.

Mijn tip: schaam je diep en hoop dat jij nooit hulp nodig hebt op die stal, want het verhaaltje zal wel de ronde gaan. Ongeacht hoe lief je stalgenoten in je gezicht blijven glimlachen zolang er niets is.

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 18:25

Poekkie schreef:
Juulxx schreef:
@poekkie De vorige keer stonden onze paarden ook in het land en heb ik haar netjes verteld wat er gebeurd was, ook meteen haar pony helemaal nagekeken.. Had hem toen ook niet bepaald zien aankomen.

@Capopjekop neehoor ben ik niet zo bang voor.

@Gini Mijn paard was helemaal niet in paniek, sterker nog ze stond naast mijn bijrijder om te kijken wat er was gebeurd. De situatie was er gewoon niet naar dat dit moest en kon gebeuren.
Afzadelen is 30sec werk en zou in mijn gedachten (ik snap dat niet iedereen zo denkt) het eerste zijn om te doen aangezien er al meedere mensen bij mijn bijrijdster stonden om te helpen.


Dag nog vind ik de vergelijking heel erg scheef, het was immers toch door jou toedoen dat haar paard over de zeik ging? Dus dat ze het op jou verhaalt is niet zo gek.


Het was helemaal niet mijn fout :')
Sterker nog ik stond nog niet eens in het land.

Is goed! dankjewel Poekkie :wave:

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:28

is je bijrijder gevallen omdat ze het zadel niet goed had aangesingeld?

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:28

Juulxx schreef:
@Gini Mijn paard was helemaal niet in paniek, sterker nog ze stond naast mijn bijrijder om te kijken wat er was gebeurd. De situatie was er gewoon niet naar dat dit moest en kon gebeuren.
Afzadelen is 30sec werk en zou in mijn gedachten (ik snap dat niet iedereen zo denkt) het eerste zijn om te doen aangezien er al meedere mensen bij mijn bijrijdster stonden om te helpen.


Ik zeg ook niet dat je paard nu in paniek was, ik zeg "wat als". Straks zit je met stalgenoten die totaal niks meer doen omdat ze bang zijn om door jou aansprakelijk gesteld te worden. Wat dan?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:31

Dat ze het op jou verhaalde vind ik niet oké, maar om je dan nu te wreken terwijl ze hielp vind ik echt kansloos.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:50

Ik vind dat je blij moet zijn dat je bijrijder en je paard niet ernstig gewond zijn geraakt. Iemand heeft in de commotie jouw paard naar stal gebracht en daarbij is je zadel beschadigd.Je hoort hier toch geen rekening voor te sturen want dan durft niemand jou of je paard of bijrijder meer te helpen als er weer wat gebeurt.