Wat te vragen aan een bijrijder? NPRS pony z

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
mylittlejoy
Berichten: 3289
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:03

Blue_Monday schreef:
Meisje is 10 jaar ???? Kan je het haar niet gewoon gunnen??? Dat je geld wilt zien van een kind van 10 ... ik denk dat je bij de ouders van de bijrijdster moet zijn ;) en als die het niet breed hebben hoe leuk is het dan om vrijgevig te zijn en een ander ook een leuke tijd te gunnen +:)+ al helemaal als ze je ook helpen toch? Win win :D


"Gewoon gunnen"....bijzonder concept is het toch dat alles tegenwoordig maar gratis moet onder het mom "gun een ander ook eens wat". :')


daffodil
Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wat te vragen aan een bijrijder? NPRS pony z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:07

Het moet niet gratis maar wie kiest ervoor om die pony te kopen? Wie kiest ervoor om die pony op een kei dure stalling te zetten? Wie heeft er een probleem met alle dagen een pony doen?

Ik blijf het bijzonder vinden dat dit zo makkelijk omgedraaid wordt. Als je het niet kunt betalen, moet je er niet aan beginnen, als je een pony koopt waar je hulp bij nodig hebt, moet je dat regelen cq betalen. Niet degene die het op komt lossen. Dat is toch de omgekeerde wereld?


En nog iets, dat gewauwel over dat het een Z pony is, betekent dat dan dat ie meer waard is? Betekent helemaal niks, zegt ook niks over hoe braaf ie is en dat ie toevallig Z gelopen heeft, betekent ook niet dat een onervaren kind er zo mee wegrijdt. In mijn ogen had ze beter een 20 jarige doorgereden pony kunnen kopen die ze met gemak 3 dagen stil kon laten staan, dan had ze geen probleem gehad.

celticpony
Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Wat te vragen aan een bijrijder? NPRS pony z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:23

zoveel meningen zoveel gedachten..die van mij?; wat leuk als het win-win wordt! voor jullie handig, maar ook voor de bijrijdster want als je drie dagen op een pony mag rijden, die jou nog wat kan leren en je mag ermee op wedstrijd, klinkt fantastisch. leuk dat je de mogelijkheid wil bekijken. Ik persoonlijk vind het meer dan normaal dat daar een vergoeding tegenover staat. danwel onkosten vergoeding hoefsmid, danwel voer, danwel een x bedrag. Het zijn toch niet alleen de lusten? en ik snap de de bijrijder die wat toevoegt echt een andere afspraak heeft. Het gaat er denk ik niet om wat jouw kosten zijn, maar wat is het waard dat je je pony meerdere dagen per week zelf niet kunt inzetten? dat zou mijn uitgangspunt zijn. maar als je toch een bedrag genoemd wil hebben: ik heb al heel wat bedragen van gemiddeld 75,- per maand voorzij zien komen, dat is echt geen gek bedrag hoor. als ik daar vroeger een "eigen" paard voor zou kunnen hebben, dan tekende ik daarvoor. want zo voelt dat toch ook voor een meisje van 10.

Als je paard recreatie voor je betekent, beteken jij dan ook recreatie voor je paard?!
ook pennydromen komen uit; trotse eigenaar van Buitenpraktijk Bosleven en Paard en Park de Meerberg

Kanzi
Berichten: 2655
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:23

Daffodil, en over twee jaar is ze er uit gegroeid en moet die worden ingeruild voor een grotere, met alle drama van dien... ik snap de ouders wel dat ze meteen een pony kopen waar dochter nog een tijd mee kan doen, en later zelfs eventueel tussen de paarden kan starten.
Wie zegt dat TS deze stalling eigenlijk niet kan betalen? Kan jij in haar portemonnee kijken?

mylittlejoy
Berichten: 3289
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:25

Wie zegt dat ze het niet kan betalen? Wie zegt dat die pony niet alle dagen gedaan kan worden? Pony komt in het land volgens de OP, TS zoekt gewoon iemand voor erbij omdat haar dochter niet alle dagen gaat rijden. Daarnaast maakt het zeker verschil of je een Z pony aanbiedt; die pony kan namelijk een goede leermeester zijn voor die jonge grietjes.

Als het geen braaf ding was, zou TS (mag ik hopen) haar onervaren dochter er niet opzetten en ook geen meisje van 10.

Ianrowan2009
Berichten: 1487
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:29

Tussen de 50 en 100 euro mag je hier best voor vragen.
Deze verzorgster ontbreekt het straks aan niks.
Ik snap dat er ook gekeken kan worden naar het feit dat deze verzorgster ook echt nodig is, maar zo kan je als verzorgster altijd wel opzoek willen naar een 5sterren accommodatie zonder een vergoeding. Je hebt 3 dagen per week een eigen pony die al op Z niveau loopt, tot je beschikking, en de mogelijkheid om verder te komen.
Vind ik het ook niet meer dan normaal dat je er wel wat voor moet betalen.
Alleen wel even kijken naar de situatie waar dit meisje in zit qua financiën, want 100 vragen aan een meisje die net een krantenwijkje mag lopen zou ik niet doen bijvoorbeeld ;)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:31

Het is gewoon een aanbod. Iedereen kan er wel of niet op in gaan. Voor ouders met een kind dat de manege wat ongroeid is en ambitie heeft om wedstrijden te rijden kan dit een goede deal zijn. Het kost wat maar je krijgt er ook wat voor, nl kant-en -klare wegstrijdpony op een comfortabele stal. Geen risico op verrassingen van een pony die ziek wordt, geen dilemma wat je met de pony doet eens hij te klein geworden is en als de paardenmicrobe zou overwaaien stop je gewoon het contract.
Ik vind het gek dat mensen verwachten dat dat gratis is en dat de eigenaar alle kosten en risico's zou dragen.
En zouden mensen dat ook bij een wedstrijdpony die te koop staat gaan vragen of ze die gratis kunnen krijgen? Onder het motto 'gun nou mijn kind ook eens wat'.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:34

Kanzi schreef:
Daffodil, en over twee jaar is ze er uit gegroeid en moet die worden ingeruild voor een grotere, met alle drama van dien... ik snap de ouders wel dat ze meteen een pony kopen waar dochter nog een tijd mee kan doen, en later zelfs eventueel tussen de paarden kan starten.
Wie zegt dat TS deze stalling eigenlijk niet kan betalen? Kan jij in haar portemonnee kijken?

En toch vind ook ik het niet verstandig om een te grote pony te kopen voor een te klein kind. Die zou dan op de groei zijn, maar als het kind er nu eigenlijk niet mee overweg kan verliest ze misschien het plezier erin.

mylittlejoy
Berichten: 3289
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat te vragen aan een bijrijder? NPRS pony z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:26

@anjali: dat hangt allemaal van het paard/pony af. Wij hebben op stal ook een grietje van 11 die samen met haar moeder een paard heeft van boven de 1.60m. Het paard is echter zo verschrikkelijk braaf en licht te rijden (en zij handig genoeg), dat dit haar geen problemen oplevert. Ik vind zelf om die reden de maat niet zo gek belangrijk.

kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:40

mylittlejoy schreef:
Als het geen braaf ding was, zou TS (mag ik hopen) haar onervaren dochter er niet opzetten en ook geen meisje van 10.

Helaas zie je toch regelmatig anders helaas. Kleine kinderen op niet geschikte kinderpony's. Die kinderen mogen met grote regelmaat zandhappen omdat ze er gewoon keihard afgebokt worden.
Maar is een goede pony met goed papier......

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

pol013
Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:40

celticpony schreef:
zoveel meningen zoveel gedachten..die van mij?; wat leuk als het win-win wordt! voor jullie handig, maar ook voor de bijrijdster want als je drie dagen op een pony mag rijden, die jou nog wat kan leren en je mag ermee op wedstrijd, klinkt fantastisch. leuk dat je de mogelijkheid wil bekijken. Ik persoonlijk vind het meer dan normaal dat daar een vergoeding tegenover staat. danwel onkosten vergoeding hoefsmid, danwel voer, danwel een x bedrag. Het zijn toch niet alleen de lusten? en ik snap de de bijrijder die wat toevoegt echt een andere afspraak heeft. Het gaat er denk ik niet om wat jouw kosten zijn, maar wat is het waard dat je je pony meerdere dagen per week zelf niet kunt inzetten? dat zou mijn uitgangspunt zijn. maar als je toch een bedrag genoemd wil hebben: ik heb al heel wat bedragen van gemiddeld 75,- per maand voorzij zien komen, dat is echt geen gek bedrag hoor. als ik daar vroeger een "eigen" paard voor zou kunnen hebben, dan tekende ik daarvoor. want zo voelt dat toch ook voor een meisje van 10.


Nou! Dat zou ik toch ook zeggen.
Ik heb altijd gratis mogen rijden. Ook super leuk. Maar daarvoor deden we bergen klusjes en hadden we pony's en paarden van een 'mindere kwaliteit'. Zonder dat banketstaaf te bedoelen want we hadden super veel pret.
Maar als ik voor zo'n minieme bijdrage (op het werkelijke kostenplaatje) zo'n kans had gekregen om onder die omstandigheden (droog ipv in de modder) te leren van een pony (want dat niveau kregen wij toen niet te rijden) zou dat toch ook heel erg leuk zijn geweest. Ik zeg niet beter perse maar wel een heel leuke keuze.

Babootje
Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:16

kiki1976 schreef:
Helaas zie je toch regelmatig anders helaas. Kleine kinderen op niet geschikte kinderpony's. Die kinderen mogen met grote regelmaat zandhappen omdat ze er gewoon keihard afgebokt worden.
Maar is een goede pony met goed papier......


Ik heb dat ook best vaak gezien. Dat een pony "op de groei" gekocht werd. Maar dat loopt zelden goed af.
Ik begrijp best dat het drama is als kinderen weer afscheid moeten nemen van een pony waar ze vanaf gegroeid zijn maar zo'n brave kinderpony vindt meestal ook wel weer een leuk nieuw baasje om pret mee te hebben. Want dat is iets wat op die leeftijd echt wel voorop moet staan.

MairiMacBran
Berichten: 949
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Wat te vragen aan een bijrijder? NPRS pony z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:37

Ik heb het ook veel gezien. Jong kind, moet presteren op wedstrijden en daar wordt dan een sportpony op de groei voor aangeschaft. Kind heeft de lengte, ervaring en de skills nog niet en die pony die moeiteloos kampioen in de Z werd kan met het kind nog geen winstpunt in de L halen, doet "vervelend" en is "stout" want hij is tenslotte Z geklasseerd en moet dit gewoon kunnen.
Pony moet weg en dan begint het riedeltje weer opnieuw.
Nee, het is niet leuk om afscheid te moeten nemen van een te klein geworden pony, maar bovenstaande zorgt evenmin voor veel plezier.

Getup
Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wat te vragen aan een bijrijder? NPRS pony z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:10

Ligt aan t kind. Ken er 1, die nu een FEI rond de 70 % scorende en heel knappe en niet te makkelike pony heeft gekregen. Begeleiding van hier tot Tokio en ze vind het ook leuk. Die wil niet spelen.

Ik ben al blij, dat mn kinderen eindelijk echt in mn welsh A zijn gegroeid :D

_mexx_lady_
Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:15

Ik spreek uit ervaring. Goed doorgereden, hoog niveau sport pony onder mijn komt gekregen. Alle knopjes erop en eraan. Ik kon er niks mee. Vader boos want ik kan niet rijden, moet meer trainen,... Stapt een ander erop, pony werd een andere pony.
Daarlangs had ik een pony die wel bij me paste, geen dure sportpony maar een wissewasje waar ik wèl door de niveaus heen vloog.
Conclusie: als kind vond ik het zo veel fijner om een pony van ‘mijn’ niveau te rijden, dan een pony die het niveau heeft maar ik niet.

Vind dat leasen sowieso een raar concept. Jij hebt hulp nodig maar iemand anders moet je daarvoor betalen.
Ja, ze heeft alle luxe van dien. Maar kies je ervoor om hem door een pro-ruiter te laten doorrijden, kom je zelf aan het betalen.
Maak er een win-win van en laat haar betalen voor verplichte lessen en inschrijfgeld.

MyWishMax
Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat te vragen aan een bijrijder? NPRS pony z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:43

Tja, ik had wel zo'n leer pony die wat groot was in het begin en zeker niet makkelijk, maar ik vond het juist geweldig. Ook al viel ik er elke keer af := dat heeft niks met de pony te maken, mijn vriendinnetjes met kleine pony's vielen ook. Het enige wat ik niet zou doen is een jonge pony kopen want dat ging in mijn omgeving echt niet goed.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

MairiMacBran
Berichten: 949
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Wat te vragen aan een bijrijder? NPRS pony z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:49

Het ligt ook aan het kind uiteraard. Maar twee bijrijders die elk 3 dagen voor hun rekening nemen, dan blijft er voor de eigenlijke eigenaresse maar bar weinig tijd over voor haar pony. Ik zou als ouder mijn kind meer gunnen en dan een pony aanschaffen waar het kind wel zelf iets mee kan. En ik zou als kind ook niet gecharmeerd zijn van bijrijders die het gros van de week mijn pony rijden.

MyWishMax
Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:50

Maar wie zegt dat die 2e bijrijder (of eigenlijk de 1e) ook 3 dagen rijdt? Die hebben ze toch om de pony wat meer op niveau te houden? Misschien is dat 1 keer in de week of maar af en toe? Ik heb nergens gelezen hoeveel dagen zij op de pony rijdt.

Het meisje van 10 wil 3 dagen rijden, dat is het enige wat gezegd is.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:59

Citaat:
"Gewoon gunnen"....bijzonder concept is het toch dat alles tegenwoordig maar gratis moet onder het mom "gun een ander ook eens wat". :')


Ik ga al wat langer mee, maar ik weet niet beter dan dat er veel gegund werd.

Ik heb vaker een bijrijder gehad voor de dagen dat ik het druk had. Dat meisje gunde ik dat ze op mijn ervaren paard ervaring op kon doen. Ze mocht er alles mee doen. Ik heb zelfs een keer het paard weggebracht en gehaald voor een weekend weg. Bijrijders hoefden daar niets voor te doen, behalve lief zijn voor het betreffende paard.

Omgekeerd heb ik paarden getraind voor mensen die met zwangerschapsverlof waren of ook een drukke dag in de week hadden. Geen geld voor gevraagd.

Ook nog het geluk gehad de wedstrijd paarden van mijn instructrice af en toe te mogen rijden en zelfs les op gehad. Niet voor hoeven te betalen en veel van geleerd.

Conclusie, ik gun een ander graag wat. Pay it forward ;-)

~Turbohoof Solutions ~

Babootje
Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:23

MairiMacBran schreef:
Ik heb het ook veel gezien. Jong kind, moet presteren op wedstrijden en daar wordt dan een sportpony op de groei voor aangeschaft. Kind heeft de lengte, ervaring en de skills nog niet en die pony die moeiteloos kampioen in de Z werd kan met het kind nog geen winstpunt in de L halen, doet "vervelend" en is "stout" want hij is tenslotte Z geklasseerd en moet dit gewoon kunnen.
Pony moet weg en dan begint het riedeltje weer opnieuw.
Nee, het is niet leuk om afscheid te moeten nemen van een te klein geworden pony, maar bovenstaande zorgt evenmin voor veel plezier.


Dat ook inderdaad.
Maar soms ook gewoon "op de groei" gekocht omdat het dier anders misschien na een jaar of 2 of 3 weer moet worden verkocht Zo'n pony waar ze helemaal niks zelf mee kunnen wat hebben ze daar nu voor plezier aan. En plezier op die leeftijd is toch echt het belangrijkst. Pony moet gewoon passen bij het niveau en ook niet te groot zijn om er wat van te kunnen leren.

Met bijrijders tja. Toen mijn dochter klein was ook wel bijrijders gehad en waar ik het meest mee naar mn zin had en het meest gerust mee was, was een meid die op een heel goed niveau had gereden, zelf eigen pony's en paard had gehad. Ik hoefde haar niks te betalen en zij betaalde mij ook niks. Kon alles met een gerust hart aan haar overlaten. Zo iemand kan ook zien of je paard zn dag niet heeft, zich niet lekker voelt of misschien kreupel is.
Ben zelf zuinig op mijn paard en spullen. Maar paard ook een keer los laten gooien door iemand en die was peeskappen vergeten, vervolgens een dikke schieffel waar hij later een kleine peesblessure op kreeg.
Laten herstellen, lang aan de hand gestapt en vervolgens mocht hij onder de man stappen.
Even later dikke peesblessure, wat bleek bijrijder had gedacht dat ie wel een stapritje naar het strand kon maken. Dat soort dingen word je niet blij van.
Beter iemand die het echt goed snapt, waar je niet alles aan uit hoeft te leggen, waar je niet bij hoeft te blijven (anders heb je er nog niks aan). Liever dat dan geld want de gezondheid van je paard is ook een hoop waard.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:38

mylittlejoy schreef:
@anjali: dat hangt allemaal van het paard/pony af. Wij hebben op stal ook een grietje van 11 die samen met haar moeder een paard heeft van boven de 1.60m. Het paard is echter zo verschrikkelijk braaf en licht te rijden (en zij handig genoeg), dat dit haar geen problemen oplevert. Ik vind zelf om die reden de maat niet zo gek belangrijk.

Dat meisje doet dan samen met haar moeder. Dat is wel een goede constructie vind ik.

MairiMacBran
Berichten: 949
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:52

MyWishMax schreef:
Maar wie zegt dat die 2e bijrijder (of eigenlijk de 1e) ook 3 dagen rijdt? Die hebben ze toch om de pony wat meer op niveau te houden? Misschien is dat 1 keer in de week of maar af en toe? Ik heb nergens gelezen hoeveel dagen zij op de pony rijdt.

Het meisje van 10 wil 3 dagen rijden, dat is het enige wat gezegd is.


Als die pony op niveau gehouden moet worden ga je dat niet redden met incidenteel een keer er op stappen of 1 keer per week trainen. Althans, voor de meeste paarden niet.

joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:29

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Voor een goede leerpony waar mee gestart mag worden, zijn de hieronder genoemde bedragen en volpension op dure stal heel redelijk.

Wat is het huidige niveau van de potentiële bijrijdster?

Maak ook zeker afspraken over les. D snoids de kosten voor de begeleiding al verwerken in de leaseprijs zodat je straks geen ergernis hebt omdat er toch niet gelest wordt omdat het dan "te duur" wordt. Een goede pony blijft alleen fijn als de combinatie goed begeleidt wordt. Vaak worden goede (kinder/leer) pony's op hoger niveau achter de schermen bijgereden door meer ervaren ruiters om ze op niveau te houden of door te trainen.

Mousmous schreef:
Ik zou er zeker voor laten betalen, tenzij de bijrijder iemand is die de pony op hoger nivo kan rijden en er een verkoop in het verschiet ligt om er winst op te boeken. Anders betalen. Hoeveel, bepaal je zelf. Maar als iemand een ervaren z-pony mag rijden en ook nog op wedstrijden uit mag brengen, dan lijkt het al op een leaseregeling die een stal hier in de buurt heeft. Die vragen 140 per pony per maand, en dan heb je de pony niet eens alleen. Maar samen met nog een leasenemer. Wij hebben een Z2 paard geleased aan iemand een aantal jaren geleden en die betaalde 175 per maand. Resultaat voor haar was dat ze in de b begon en z2 eindigde

joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 09:00

Zo, bijgelezen.

Weet nu dat het dier inderdaad al bijgetraind wordt om op niveau te blijven en dit gaat om leerpony-leaseconstructie.

Ik denk dat veel mensen die hier reageren in een heel ander milieu leven dan waar TS haar leaser in zal vinden.

Er zijn veel goed verdienende ouders die voor hun 10-11 jarige kinderen hele dure pony"s kopen en hele dure begeleiding betalen. Hoe denken jullie dat die meisjes van 12 in de kaders zijn gekomen op Z2/internationaal niveau? Niet met een budget van 75 euro per maand en een verzorgpony hoor...

Die kinderen krijgen vaak elke week les a €80,-, €100,- per les of meer! Soms het hele weekend doorbrengend bij Coby en Marlies op stal of vergelijkbaar. Die hebben een zadel van €4000,- en een vrachtwagentje van €20.000 Dat is een heel andere wereld!

Als dit een super leerpony is op een luxe manege/stal, waar de ouders zien wat stalling kost of moeder misschien zelf al een paard heeft, dan is dit misschien een buitenkansje om zonder investering van €15.000,- of meer! En zonder risico, je kind toch met goede begeleiding in korte tijd door te laten groeien naar Z niveau of misschien wel internationaal niveau. Als dat je ambitie is als kind en ouder, dan is dit een buitenkans voor een fractie van de kosten.

Als de combinatie klikt en de begeleiding is goed, meisje heeft wat aanleg, dan kan zo'n meisje in 1,5 jaar van B naar de Z rijden. En daarna heeft ze de pony's wellicht voor het uitzoeken bij fokkers die hun pony graag in the picture gereden willen zien en opgeleid naar naar Z niveau.

Maar goed. Dit zal het voorstellingsniveau van de gemiddelde Blokker vast te boven gaan.

Mijn instructrice vertelt regelmatig hoe het gaat daar bij die topstallen en in de internationale ponywereld. En je zag die meiden vroeger al op concours. Met meerdere pony's en vrachtwagen (of luxe trailer) met hun naam er op.

pien_2010
Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 09:06

Wit87 schreef:
We hebben iemand die voor niks de pony op hoger nivo houdt een echt ervaren ruiter die het gewoon ontzettend leuk vind met onze pony om hem even uit te dagen, het gaat nu echt om een meisje van 10 die 3 dagen in de week een ' eigen pony' wil en ook interesse in wedstrijden heeft dus zelf met de trailer naar wedstrijden zal gaan.


Dat is gewoon dus een soort lease constructie. Ik vind tussen de 150 -175 euro per maand laten betalen heel reeel. Ik vind het onzin dat je dat voor niets moet doen, want 4 dagen per week als ze zondag wedstrijd heeft kan zij jullie pony rijden en jouw dochter niet. Dat vind ik heel erg veel . Daar zul je goede afspraken over moeten maken zodat je dochter ook nog echt een eigen pony heeft!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers