Hoe heb jij je verzorgpony gevonden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
mylovies
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-10-19

Hoe heb jij je verzorgpony gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 13:05

Hallo Bokkers.
Ik weet nog in mn jeugd dat ik een heel leuk verzorgpaard had. Ze heette Quick en ze was idd erg snel. Maar wat heb ik het leuk gehad zeg. Meerdere wedstrijden gereden & gewonnen. Veel geleerd. Uiteindelijk heb ik mn pony Blizz gekregen voor mn verjaardag. Nu ga ik nog af en toe naar de oude merrie Quick (27 jaar) ;0.

vroeger was ik wanhopig opzoek. Op een dag, ging ik de hele buurt door fietsen. Toen zag ik Quick staan en een shet. In. Love. Gelijk gevraagd of ik der mocht verzorgen en later misschien bijrijden. Eigenaren waren superaardig en ik mocht veel.

Mijn eigen verzorger voor Blizz (soms verzorgt ze ook mn andere paarden) heb ik ook gewoon voor de deur zien verschijnen.

Nu zie ik toch veel advertenties op internet. Geen idee of het uiteindelijk resultaat heeft.

Dus mijn vraag: hoe heb jij je verzorgpaard gevonden, en hoe verliep dat?

erg nieuwschierig ;)


Poekkie
Berichten: 7341
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:06

Ik vroeger gewoon via een fb advertentie. Binnen een week al meer dan 10 reacties!

Zou het nu ook gewoon via fb doen als ik echt zoek. Momenteel ben ik niet op zoek, maar moest er een meisje toevallig aanbellen om de shets te verzorgen, dan zou ze wel welkom zijn.

Paardengek in hart en nieren!

Ladygiroc
Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Hoe heb jij je verzorgpony gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:14

In mijn vroeger bestond er nog geen fb, überhaupt geen internet.

In de buitenrand van mijn woonplaats stonden de meeste paarden dus je ging daarheen op het fietsje en als je mensen zag vroeg je of je mocht verzorgen.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Boompje1985
Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:15

Vroeger belde ik aan bij het huis wat het dichtst bij het paard/pony stond. Dan vroeg ik netjes of het paard/pony van hun was en als dat het geval was dan vroeg ik of ik zo af en toe mocht borstelen en dergelijke. Maar in ons dorp werd ik al gauw "het paardenmeisje" en voor ik het wist werd ik overal gevraagd om mee te helpen.

Broken crayons still color

NienkeV1994
Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:16

Ik heb jaren geleden een advertentie op bokt gezet dat ik een bijrijdpaard zorgt. Daar heeft de eigenaresse van het paard dat ik 6 jaar lang heb bijgereden op gereageerd,dus ik heb het inderdaad via internet gevonden. Als ik nu voor mijn pony een bijrijder zou zoeken (voorlopig niet van plan) zou ik dat via een Facebook groep doen

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

xxxmh
Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:18

Ik reed een paard bij en moest daar onverwacht mee stoppen en paar dagen erna kreeg ik een berichtje van iemand die daar ook stond met haar paard of ik die wilde bijrijden en nu 4 jaar later rijd ik haar nog steeds!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Esmee_RS
Berichten: 4878
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Hoe heb jij je verzorgpony gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:58

Facebook :) Binnen 1 dag 7 reacties :=

DreamB
Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Re: Hoe heb jij je verzorgpony gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:04

mijn moeder zag een advertentie op facebook staan, nu bijna een jaar later en ik verzorg ze nog steeds met plezier!

WietskeK
Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Hoe heb jij je verzorgpony gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:06

Mijn vorige verzorgpaarden heb ik gevonden door aan te bellen :) .

Mijn huidige verzorgpony heb ik via facebook gevonden. :D

FlashWolves
Berichten: 38
Geregistreerd: 28-12-13
Woonplaats: Coevorden

Re: Hoe heb jij je verzorgpony gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:20

Ik heb vroeger verzorgpaarden gevonden via marktplaats. Nu heb ik een eigen paard en een pony en kan ik nergens verzorgsters vinden voor de pony

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Hoe heb jij je verzorgpony gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:28

Mijn beide bijrijdpaarden via marktplaats. Maar veel doen het nu via facebook. Ik heb nu mijn eigen paard ook op facebook omdat ik een bijrijder zoek maar merk daar wel dat het veel reactie is maar verder niks mee gedaan wordt.

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoe heb jij je verzorgpony gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 00:14

Ik heb ze vaak via via gevonden! Of mp.
Mag ik vragen op welke fb groepen jullie je advertenties plaatsen waar veel reacties opkomen?

[O]

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 06:36

pien2010 schreef:
Ik heb ze vaak via via gevonden! Of mp.
Mag ik vragen op welke fb groepen jullie je advertenties plaatsen waar veel reacties opkomen?


Er zijn er heel veel. Ik zit in noord nederland. Dus ik zit in groepen als paardenhulp gezocht friesland/groningen/drenthe en leaser gezocht drenthe. Dus vooral regio gebonden.

xGoldenHero
Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 07:18

Ik kreeg een berichtje van de eigenaar van het paard wat ik uiteindelijk zo’n 6 a 7 jaar heb verzorgd en gereden. Ik was veel op de manege en verzorgde een tijd een ander paard en uiteindelijk dus een berichtje of ik hun paard wilde verzorgen en bijrijden.

Ik heb ook daarvoor al op de fiets de polder in en opzoek naar paarden en dan aanbellen en vragen.

Rex & Jazz

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 07:21

Mijn eerste verzorgpaard heb ik via de manege. Ik werd gewoon gevraagd voor het paard. Die heb ik 6 jaar lang gedaan, tot ik een eind weg verhuisde. Inmiddels had ik ook een eigen pony.

Alle verzorgpaarden en paarden in bruikleen die kwamen na mijn verhuizing, leerde ik kennen vanuit het netwerk van mijn eigen pony.

De verzorgster die ik nu heb voor mijn eigen paard ken ik via Marktplaats.

IG: @arabierjoep

LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 07:40

Mijn eerste bijrijdpaard werd ik voor gevraagd door de collega van mijn moeder. Een ouder paard met artrose. Omdat ik na enige tijd besefte dat ik ook graag andere dingen deed dan wat met hem kon, zocht ik er wat bij. Dit kwam via Bokt. Daarna weer een paard via via (eerste paard deed ik nogsteeds). Daarna een paard via Facebook. Toen ben ik een tijd gestopt ivm stage/opleiding aan andere kant van het land, tussendoor nog eens een ritje gemaakt op een eerder bijrijdpaard. Toen ik terugkwam weer wat gevonden via Facebook. Hier ben ik bij gebleven tot vorige maand, toen ze verkocht werd. Daarna al snel een heerlijk nieuw vriendinnetje gevonden via Facebook. Wel een beestje dat echt bij mij past en waar ik nu al een onwijze klik mee heb <3

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:15

Mijn 3 eerste verzorgpaarden vond ik bij mijn lesgever toen ze er minder tijd voor had, daarna heb ik nog op een paardenstal geholpen en veel bijgereden en verzorgd en verzorgde ik 2 paarden bij mijn toen nieuwe instructeur. :)

Nu inmiddels heb ik mijn eigen paard staan op de locatie van mijn laatste verzorgpaarden. :)

Es_ther
Berichten: 18704
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:22

Oproepje op marktplaats.
Mocht dag er na komen kijken en rijden.

En 13 jaar later verzorg ik haar nog steeds <3

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Kashmino
BFB 2023 winnaar
Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:52

Mijn eerste verzorgpony's heb ik gevonden door de eigenaren welkom te heten in de buurt. Ik mocht toen 's avonds komen helpen met het poetsen van de pony's, en van het één kwam het ander.

Mijn huidige verzorgpaarden heb ik gevonden doordat ik met een pony ging wandelen, en toen ik langs het weiland kwam waar de paarden in stonden sprak de eigenaar me aan. Ook daar mocht ik komen poetsen, en nu kom ik als ik thuis ben elk weekend poetsen en rijden :D

En waar ik nu studeer heb ik enkele weken geleden een pony gevonden via de Bokt markt. Ik reageerde op een advertentie en niet veel later mocht ik eens komen kennismaken.

Fine Art, portret of actie? Alles is mogelijk!
http://www.marliesmfotografie.nl/

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:00

Gewoon langs gefietst en gevraagd. Geen idee hoe lang dat geleden is maar toch zeker 20 jaar. Inmiddels zijn de paarden oud(28 en 26 jaar.) en nog andere erbij gekomen(en die is ook alweer 23). En heb ik mijn eigen paard er staan. Die er ook alweer 12 jaar staat. Tijd gaat snel als je terug kijkt. Mijn eerste pony heeft er ook gestaan.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Chiave
Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Hoe heb jij je verzorgpony gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:02

Bij ons kwamen ze meestal aan de deur vragen of ze mochten verzorgen. Dat waren vaak van die meisjes die met groepjes kwamen en dan ruzie maakten en de spullen lieten slingeren in de modder. :Y) Een serieuze, goede verzorgster vond ik na een oproepje op FB. Ze heeft trouw verzorgd tot de paarden verkocht werden.

M. 21-07-2017. <3

lizzy9299
Berichten: 42
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoe heb jij je verzorgpony gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:07

De eerste verzorgpony die ik had heb ik door een kennis gekregen, de volgende door op een stal van een bekende van mij een briefje op te hangen en daarna via Facebook.

iirrssjjee
Berichten: 5935
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Hoe heb jij je verzorgpony gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:11

Via een vriendin van me! Zij heeft een eigen paard aan huis. Deze rijd ik 1x pw.

Cynn
Fotograaf
Berichten: 14464
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Hoe heb jij je verzorgpony gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:11

Via bokt :) Ik had op de markt een oproepje geplaatst of er een pony('s) behoefte hadden aan extra aandacht zonder rijden, aangezien mij dat lichamelijk na een blessure niet meer lukte. Kwamen erg veel reacties van mijlen en ver, maar vaak wel echt te ver ondanks dat ik had gezegd waar ik woonde was het blijkbaar erg in trek haha.
Nu al een paar jaar voorzien met hele lieve shetjes waar ik mee wandel en tut en een Fjord die ik soms extra in de rondte slinger. Een enkel stapritje mee gedaan maar veel verder niet mee gekomen.

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Hoe heb jij je verzorgpony gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:46

Ik heb destijds mijn lease pony via bokt gevonden. Nu zelf opzoek naar een bijrijder, en ook via bokt gevonden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers