Trend verzorgen, betalen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:19

Vind het ook apart om verzorgers te laten betalen. Ik vind het ook juist chill als mensen mijn paarden even aandacht geven als ik er zelf geen tijd voor heb. Daar ga ik echt geen geld voor vragen.

Het zou een ander verhaal zijn wanneer ik een goed opgeleid paard in pensionstalling zou hebben waar ik flink wat voor neerleg die wordt bereden door de verzorger. Dan zou ik een kleine bijdrage vragen. Maar ook echt niet de hoofdprijs.

Wilde ooit een paard in de buurt verzorgen en 1x in de week rijden. Was prima volgens eigenaar en mocht kennis komen maken. Uur voor de afspraak eiste ze wel nog op dat ik minimaal 2x in de maand privélessen moest nemen op eigen kosten en ook nog even €150 p/m mocht dokken voor het gebruik van haar spullen en paard. Daaaag :evaw:

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:20

Ik heb geen rijpaarden, allemaal te jong. Ik zou al blij zijn als iemand wil helpen verzorgen, als in samen poetsen wandelen. Ga daar toch niemand voor laten betalen?
Maakt het voor mij ook gezelliger omdar ze aan huis staan! En als ik een x weg ben en die kan voeren is het ideaal!

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:21

Hier voor verzorgen nooit geld hoeven betalen, hooguit klusjes zoals mesten en voeren. Met rijden erbij kwam er wel een bijdrage bij, is hier ook normaal. Met geluk kan het gratis, maar meeste vragen hier voor rijden geld.
Heb ook iemand gekend die betaalde voor klusjes doen, kon amper wat met het paard. Had al gevraagd of ze niet nog een 'verzorg paard' zocht. :+

Bij mij zou het overigens hetzelfde zijn als ik verzorger/bijrijder heb. Verzorgen gratis, maar wel klusjes en met rijden (extra) klusjes en/of betalen. Maar ik red het prima zelf en af en toe stuur ik mijn lieve vriend erop af. :D

Maar ik zie ook vage dingen voorbij komen zowel met als zonder rijden/mennen. Maar ach, je kan het proberen toch? Wie weet krijg je iemand die zo gek is het nog te doen/betalen ook! :))

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:23

elnienjo schreef:
Cowgirl schreef:
Een betalende uitmest slaaf...wow...waar vind ik die. :D

Ik heb mijn paard al diverse malen aangeboden als verzorgpaard zonder rijden maar wel mogelijkheden tot grondwerk en mee op de wagen. Geen bijdrage.
Maar nooit iemand geweest....blijkbaar is dat niet goed genoeg.

Ik doe het gewoon lekker zelf.

Waarom mag een eventuele verzorger niet gewoon rijden?



Ik heb een menpaard :D

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:23

rayoow schreef:
Ik heb geen rijpaarden, allemaal te jong. Ik zou al blij zijn als iemand wil helpen verzorgen, als in samen poetsen wandelen. Ga daar toch niemand voor laten betalen?
Maakt het voor mij ook gezelliger omdar ze aan huis staan! En als ik een x weg ben en die kan voeren is het ideaal!

Je verkoopt je paarden als ze 2,5/3 zijn?
De aantrekkingskracht van paarden was voor mij altijd het rijden. Zonder die mogelijkheid zou ik ook geen trek hebben om er wat anders mee te doen. Zolang je er niet op kunt zitten hoeven ze ook niet schoon te zijn.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:24

Cowgirl schreef:
[

Ik heb een menpaard :D

Ah okee :D

Maar dat sluit onder het zadel kunnen rijden niet uit toch? Of heb je iets als 'n Hackney ofzo die veel te hoog opgooit?

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:29

elnienjo schreef:
Cowgirl schreef:
Ik heb een menpaard :D

Ah okee :D

Maar dat sluit onder het zadel kunnen rijden niet uit toch? Of heb je iets als 'n Hackney ofzo die veel te hoog opgooit?

Nou, ik heb een rijpaard en die hoef je ook niet voor een menwagen te zetten hoor ;)

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:41

elnienjo schreef:
rayoow schreef:
Ik heb geen rijpaarden, allemaal te jong. Ik zou al blij zijn als iemand wil helpen verzorgen, als in samen poetsen wandelen. Ga daar toch niemand voor laten betalen?
Maakt het voor mij ook gezelliger omdar ze aan huis staan! En als ik een x weg ben en die kan voeren is het ideaal!

Je verkoopt je paarden als ze 2,5/3 zijn?
De aantrekkingskracht van paarden was voor mij altijd het rijden. Zonder die mogelijkheid zou ik ook geen trek hebben om er wat anders mee te doen. Zolang je er niet op kunt zitten hoeven ze ook niet schoon te zijn.

Dat is juist vaak het probleem met zog. verzorgers. Het gaat hen echt om het rijden en als het paard dan kreupel staat, mogelijk zelfs doordat ze hem overbelast hebben,hoeft niet natuurlijk, dan komen ze niet meer opdagen. dan gaan ze ergens anders bijrijden. Wel de lusten en niet de lasten van een paard dus.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:16

elnienjo schreef:
Cowgirl schreef:
[

Ik heb een menpaard :D

Ah okee :D

Maar dat sluit onder het zadel kunnen rijden niet uit toch? Of heb je iets als 'n Hackney ofzo die veel te hoog opgooit?


Nee hoor. Het is een fjord.
Toen hij 3 was heb ik hem 'ingereden' niet lang daarna kreeg ik een hernia en daarna nog eens 2. Toen was de rij carriere wel over en ben ik gaan mennen met hem. Dat is nu al een jaar of 15.

Je kan er wel op, ik rijd sporadisch nog wel eens een buitenritje/les. Maar meer als stappen en een stukje rechtuit draven zit er niet in. En eerlijk gezegd is het ook meer een paard voor voor de wagen of bv boomslepen dan een rijpaard.
Dus vandaar mijn aanbod niet rijden. Als de klik er met de verzorger zou zijn dan is rijden zeker bespreekbaar maar in eerste instantie niet.

Rijden is voor veel mensen gewoon belangrijk en vereiste nr 1 bij een verzorgpaard. En dat is best jammer. Ik zou best graag een leuk persoon mee willen op de kar en ik zou het ook wel eens leuk vinden om zelf achterop te kunnen staan :P

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 18:31

Het is jammer dat je nogal uit de buurt zit, ik vind mee op de kar echt heel leuk.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:35

Ik heb dus een verzorgshet. Ga ik ook echt niet voor betalen. Ik koop er spullen voor en ga er lessen mee nemen (grondwerk). Ik mest uit en help met klusjes... :)

Ben trouwens 23. :)

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:42

Dan doe ik het volgens mij helemaal verkeerd ,mij bijrijdster hoeven niet te betalen en doen ook geen klusjes zoals mestruimen, gaan ze op wedstrijd was ik het paard nog

zou wel willen dat ze zelf iets meer hulp aanbieden,maar heb ze blijkbaar verwend....

In sommige gevallen snap ik best dat mensen geld vragen, maar vooral klusjes alleen vind ik echt niet kunnen

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:57

Ik vind het altijd dubbel wel of niet moeten/willen betalen als er gereden mag worden, ga je op een manege rijden is het ook niet gratis. Dus waarom moet iemand zijn paard gratis tot iemand zijn beschikking geven?
Anderzijds, als je er zelf geen tijd voor hebt en diegene doet ook alle klusjes voor je. Zie ik als een win win situatie, en vind ik betalen raar. Want iemand ervoor inhuren die jouw klusjes doet kost de eigenaar geld.

Waar ik me dan wel weer over kan verbazen zijn idd de advertentie's die her genoemd worden. Alle klusjes doen, niet rijden en wel betalen. Omgekeerde wereld, ook hier kost het de eigenaar normaliter geld als je hier iemand voor inhuurt.

Waar ik me soms wel aan irriteer is al het commentaar eronder bv op fb. Want sommige vinden idd dat ieder paard maar gratis te rijden moet zijn en het liefst zonder klusjes te doen. Kijk bij dat soort mensen haak ik gelijk af.

En nee mijn bijrijder betaalde niets, maar verwachte wel dat ze af en toe wel meehielp op de dagen dat ze kwam. Nu hoeven we bij ons op stal niet veel te doen (alleen met het weekend) maar moet niet zo wezen dat ik bv de stal/paddock of weide staat te mesten, zij rijden en dan weg.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:26

Ceffyl schreef:
Nou voor alleen klusjes doen vind ik het ook raar om geld te vragen, maar rijden niet hoor. Hobbies kosten nou eenmaal geld. Je kind mag toch ook niet gratis mee doen aan andere sporten? Dus waarom moet iemand wel gratis op je paard? Ik vind het zo raar dat bijrijders vaak vinden dat ze eigenlijk geld toe moeten krijgen. Ik bedoel, het manegepaard verbeter je misschien ook wel, maar ook daar moet je gewoon betalen om te rijden hoor. En dan moeten particulieren maar de stal openstellen voor niks? En heel eerlijk, bij rijden hoort ook poetsen, opruimen, even een drol uit de stal scheppen en voer klaarzetten (indien nodig).

Mij verbaast echt de mentaliteit dat alles maar voor niks beschikbaar gesteld moet worden. Ja jij helpt de eigenaar, maar ook alleen maar omdat jij rijden leuk vindt. Anders deed je het niet.

Voor alleen klusjes doen moet je geen geld vragen ben ik van mening. Maar als er gereden mag worden zeker wel.



Op de manege hoef je anders geen drollen te scheppen en voer klaar te zetten...dus die vergelijking gaat niet op.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 21:02

Nee maar op een manege rijden er allemaal anderen op de paarden ook en met een bijrijdpaard krijg je daarom wel de mogelijkheid om meer te leren en een band op te bouwen

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:04

En als bijrijder/verzorger heb je ook geen kosten als smid, nieuw zadel, zadelpasser gebeuren, dierenarts, osteopaat etc. In veel gevallen kan je het paard een soort van eigen beschouwen, in de zin van dat je er vrij veel mee mag (in overleg). Hier in deze buurt wordt vaak een xdeel van stalling gevraagd als het inc rijden is, dat komt vaak nooit in de buurt wat de eigenaar totaal kwijt is aan stalling, smid en alle andere dingen. Ja tenzij de smid 1 keer per jaar komt, nooit osteopaat en goedkoopste van goedkoopste slecht passend zadel op ligt ofzo. Maar mag hopen dat daar héél weinig mensen van zijn. Aangezien ik weet dat ze er zijn..
:=

Bovendien, ik (en vele anderen) als eigenaar moet die klusjes ook doen en betaal ook nog 'dik' stallingsgeld. Wat de meeste hier in de buurt betalen voor een bijrijdpaard zou niet bepaald in de buurt komen hoeveel een eigen paard kost. Tenzij je veel te weinig de smid laat komen, gewoon een goedkoop random zadel op gooien zonder na te laten kijken etc.
Dan bedoel ik wel dat je het bedrag delen door jouw aantal dagen x 7 doet. Dus bv, je betaald 75 euro voor 3 dagen in de week, dan betaal je 25 per dag per week, dus voor 7 dagen in de week per maand zou je 175 kwijt zijn, dat ben je hier +/- vaak al aan stalling kwijt als je niet meer kwijt bent, heb je dus nog geen spullen, smid, voer (als dat niet inclusief is bij de stalling). Oftewel, je hebt een stuk goedkoper een 'eigen' paard. Je hebt alleen niet alles te bepalen. Dus het is ook maar net hoe je het bekijkt. Zo kan je het ergens ook bekijken kwa verzorging. Soort eigen paard, waar van alles bij komt kijken. Dus ook klusjes en evt. Geld. Het is niet verplicht om dat paard te verzorgen en dus te betalen.

Maar het is wat dat betreft ook maar net wat de gek ervoor geeft, net als met paarden (ver)kopen. Of zijn alle eigenaren die een 'dure poepende grasmaaier' ook allemaal maar gek dat ze blijven mesten, voeren en betalen? :))

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 21:08

puppy1128 schreef:
En als bijrijder/verzorger heb je ook geen kosten als smid, nieuw zadel, zadelpasser gebeuren, dierenarts, osteopaat etc. In veel gevallen kan je het paard een soort van eigen beschouwen, in de zin van dat je er vrij veel mee mag (in overleg). Hier in deze buurt wordt vaak een xdeel van stalling gevraagd als het inc rijden is, dat komt vaak nooit in de buurt wat de eigenaar totaal kwijt is aan stalling, smid en alle andere dingen. Ja tenzij de smid 1 keer per jaar komt, nooit osteopaat en goedkoopste van goedkoopste slecht passend zadel op ligt ofzo. Maar mag hopen dat daar héél weinig mensen van zijn. Aangezien ik weet dat ze er zijn..
:=

Bovendien, ik (en vele anderen) als eigenaar moet die klusjes ook doen en betaal ook nog 'dik' stallingsgeld. Wat de meeste hier in de buurt betalen voor een bijrijdpaard zou niet bepaald in de buurt komen hoeveel een eigen paard kost. Tenzij je veel te weinig de smid laat komen, gewoon een goedkoop random zadel op gooien zonder na te laten kijken etc.
Dan bedoel ik wel dat je het bedrag delen door jouw aantal dagen x 7 doet. Dus bv, je betaald 75 euro voor 3 dagen in de week, dan betaal je 25 per dag per week, dus voor 7 dagen in de week per maand zou je 175 kwijt zijn, dat ben je hier +/- vaak al aan stalling kwijt als je niet meer kwijt bent, heb je dus nog geen spullen, smid, voer (als dat niet inclusief is bij de stalling). Oftewel, je hebt een stuk goedkoper een 'eigen' paard. Je hebt alleen niet alles te bepalen. Dus het is ook maar net hoe je het bekijkt. Zo kan je het ergens ook bekijken kwa verzorging. Soort eigen paard, waar van alles bij komt kijken. Dus ook klusjes en evt. Geld. Het is niet verplicht om dat paard te verzorgen en dus te betalen.

Maar het is wat dat betreft ook maar net wat de gek ervoor geeft, net als met paarden (ver)kopen. Of zijn alle eigenaren die een 'dure poepende grasmaaier' ook allemaal maar gek dat ze blijven mesten, voeren en betalen? :))


Het gaat in dit topic alleen NIET over het rijden van een paard.
Puur betalen voor uitmesten, voeren, andere klusjes en het mogen longeren / wandelen / poetsen van het paard

Zinzi_jewelJarig

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:09

Als er klusjes gedaan MOETEN worden is en bijdrage vreemd
Staat paard op vol pension en is t enkel paard doen
Dan vindt ik een bijdrage heel normaal

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:12

Ineke2 schreef:
puppy1128 schreef:
En als bijrijder/verzorger heb je ook geen kosten als smid, nieuw zadel, zadelpasser gebeuren, dierenarts, osteopaat etc. In veel gevallen kan je het paard een soort van eigen beschouwen, in de zin van dat je er vrij veel mee mag (in overleg). Hier in deze buurt wordt vaak een xdeel van stalling gevraagd als het inc rijden is, dat komt vaak nooit in de buurt wat de eigenaar totaal kwijt is aan stalling, smid en alle andere dingen. Ja tenzij de smid 1 keer per jaar komt, nooit osteopaat en goedkoopste van goedkoopste slecht passend zadel op ligt ofzo. Maar mag hopen dat daar héél weinig mensen van zijn. Aangezien ik weet dat ze er zijn..
:=

Bovendien, ik (en vele anderen) als eigenaar moet die klusjes ook doen en betaal ook nog 'dik' stallingsgeld. Wat de meeste hier in de buurt betalen voor een bijrijdpaard zou niet bepaald in de buurt komen hoeveel een eigen paard kost. Tenzij je veel te weinig de smid laat komen, gewoon een goedkoop random zadel op gooien zonder na te laten kijken etc.
Dan bedoel ik wel dat je het bedrag delen door jouw aantal dagen x 7 doet. Dus bv, je betaald 75 euro voor 3 dagen in de week, dan betaal je 25 per dag per week, dus voor 7 dagen in de week per maand zou je 175 kwijt zijn, dat ben je hier +/- vaak al aan stalling kwijt als je niet meer kwijt bent, heb je dus nog geen spullen, smid, voer (als dat niet inclusief is bij de stalling). Oftewel, je hebt een stuk goedkoper een 'eigen' paard. Je hebt alleen niet alles te bepalen. Dus het is ook maar net hoe je het bekijkt. Zo kan je het ergens ook bekijken kwa verzorging. Soort eigen paard, waar van alles bij komt kijken. Dus ook klusjes en evt. Geld. Het is niet verplicht om dat paard te verzorgen en dus te betalen.

Maar het is wat dat betreft ook maar net wat de gek ervoor geeft, net als met paarden (ver)kopen. Of zijn alle eigenaren die een 'dure poepende grasmaaier' ook allemaal maar gek dat ze blijven mesten, voeren en betalen? :))


Het gaat in dit topic alleen NIET over het rijden van een paard.
Puur betalen voor uitmesten, voeren, andere klusjes en het mogen longeren / wandelen / poetsen van het paard


Ik heb het zowel over alleen verzorging als ook rijden/mennen.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 21:18

Dus jij vind het normaal om mensen te laten betalen voor alleen verzorgen, uitmesten etc... ? Zonder dat er gereden of gemend word?

Bijzonder hoor, waarom is dat dan?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:48

puppy1128 schreef:
En als bijrijder/verzorger heb je ook geen kosten als smid, nieuw zadel, zadelpasser gebeuren, dierenarts, osteopaat etc. In veel gevallen kan je het paard een soort van eigen beschouwen, in de zin van dat je er vrij veel mee mag (in overleg). Hier in deze buurt wordt vaak een xdeel van stalling gevraagd als het inc rijden is, dat komt vaak nooit in de buurt wat de eigenaar totaal kwijt is aan stalling, smid en alle andere dingen. Ja tenzij de smid 1 keer per jaar komt, nooit osteopaat en goedkoopste van goedkoopste slecht passend zadel op ligt ofzo. Maar mag hopen dat daar héél weinig mensen van zijn. Aangezien ik weet dat ze er zijn..
:=

Bovendien, ik (en vele anderen) als eigenaar moet die klusjes ook doen en betaal ook nog 'dik' stallingsgeld. Wat de meeste hier in de buurt betalen voor een bijrijdpaard zou niet bepaald in de buurt komen hoeveel een eigen paard kost. Tenzij je veel te weinig de smid laat komen, gewoon een goedkoop random zadel op gooien zonder na te laten kijken etc.
Dan bedoel ik wel dat je het bedrag delen door jouw aantal dagen x 7 doet. Dus bv, je betaald 75 euro voor 3 dagen in de week, dan betaal je 25 per dag per week, dus voor 7 dagen in de week per maand zou je 175 kwijt zijn, dat ben je hier +/- vaak al aan stalling kwijt als je niet meer kwijt bent, heb je dus nog geen spullen, smid, voer (als dat niet inclusief is bij de stalling). Oftewel, je hebt een stuk goedkoper een 'eigen' paard. Je hebt alleen niet alles te bepalen. Dus het is ook maar net hoe je het bekijkt. Zo kan je het ergens ook bekijken kwa verzorging. Soort eigen paard, waar van alles bij komt kijken. Dus ook klusjes en evt. Geld. Het is niet verplicht om dat paard te verzorgen en dus te betalen.

Maar het is wat dat betreft ook maar net wat de gek ervoor geeft, net als met paarden (ver)kopen. Of zijn alle eigenaren die een 'dure poepende grasmaaier' ook allemaal maar gek dat ze blijven mesten, voeren en betalen? :))

Het merendeel van de bijrijpaarden die ik had stonden gewoon vol pension op de manege dus daar hoefde ik niets aan te doen, behalve er 'n borstel overheen halen voor ik ging rijden.

Had ook een arabier die op 'n boerderij stond en waar de eigenares weinig tijd voor had. Die was alleen maar blij dat ik 'm beweging wou geven zodat zij zonder rodeo op kon stappen op de dagen dat ze wel kwam.

Er was toen blijkbaar veel meer aanbod en eigenaren vonden het belangrijker dat hun paard beweging (en/of training) kreeg dan dat ze minder geld kwijt waren.

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:58

Citaat:
Maar voor een leasepaard van een manege moet je toch ook betalen?En vaak nog flink veel ook,terwijl je hem dan soms niet eens geheel voor jezelf hebt.


Klopt, maar bij ons op de manege is de constructie dat je het paard helemaal voor jezelf hebt op de dagen dat je hem least. Ik vind dit ideaal omdat ik geen verplichtingen heb want, ik studeer nog. Als ik een keer niet zou kunnen loopt hij dan gewoon een uurtje mee in de les. Ook zitten er al rijlessen in de prijs en mag je bijvoorbeeld ook Knhs starten. De paarden die bij ons geleased worden rijden eigenlijk bijna nooit mee in de normale les omdat ze eigenlijk alleen voor de lease worden gebruikt. Dus soms deel je hem met 1 andere leaser. Dat is hetzelfde als je een bijrijpaardje hebt.

Ik heb wel eens gekeken voor gewoon een bijrijpaardje maar dan scheelde dit maar €10,- per maand waar dan ook nog lessen bij moesten.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 22:07

Ik zag een advertentie (welke ik nu natuurlijk niet meer vind) van een camping die hun pony's verleast in de wintermaanden. Moest je hem voor een bepaalde datum ophalen, want ze hadden er geen plek voor in de winter. Moest je voor betalen en de kosten waren ook voor jou (je mocht een pb sturen voor welke kosten maar oa hoefsmid en dacht ook dierenarts tot een bepaald punt maar pin me er niet op vast want ik vind de advertentie niet terug). In de zomer moest hij dan weer terug. En ze kregen nog reacties ook. Dacht dat ik de advertentie verkeerd begrepen had, maar vriendinnen lazen er hetzelfde in als ik.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 22:09

Dat was (heel) vroeger al zo met ponypark slagharen toch? Toen die in de winter dicht waren kon je die pony’s ook huren en moesten weer terug bij opening van het park.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 22:11

Ik bedoel, het is maar net hoe je het bekijkt. Kort gezegd, een eigen paard kost over het algemeen véél meer geld dan wat de meeste bijrijders/verzorgers betalen, als er betaald wordt. Uitzonderingen heb je overal natuurlijk. En dan heb je als eigenaar ook nog kans op onverwachte kosten. En tuurlijk, eigen keus voor de eigenaar. Maar geldt dat ook niet voor al die verzorgers, bijrijders, leasers etc? Je bent niet verplicht specifiek dat paard te verzorgen, dat niet gereden mag worden en wel geld kost. Als je dat niet wil, zoek je toch verder? Als je het er wel voor over hebt, wie houdt je tegen? Het is toch altijd een keus en geen verplichting?

Ik zelf zou overigens geen geld vragen voor verzorging hoor. Maar zoek overigens ook geen verzorger.
Maar vanuit een andere kant bekeken, vind ik het ergens ook wel weer logisch klinken als er wél een kleine bijdrage gevraagd wordt. Je hebt dan toch een soort van eigen paard. En dan heb ik het uiteraard niet over 7 dagen mesten, beetje poetsen en 300 euro betalen. Tenzij je paard goud poept wat je mag houden ofzo, is dat geen kleine bijdrage meer. Of in elk geval hier, daar kan je zeker wel een paard (of 2) van stallen hier in de buurt. :+