Trend verzorgen, betalen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:52

[***] schreef:
Dan zit daar waarschijnlijk het probleem waarom sommige mensen iets zien in een bijdrage, en anderen niet. Als je voor je paard zorgen en beweging geven zonder rijden als last beschouwt zit je heel anders in elkaar dan mensen die dat niet als last, maar als genieten van en bezig zijn met.. zien.

(gewoon even een objectieve vaststelling trouwens, geen oordeel of iets dergelijks ;) ).

Ik zoek nog iemand die het als genieten beschouwd om een huis te poetsen. :D :+


Brainless
Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:53

[***] schreef:
Niet dan? Is poetsen en je paard beweging geven tegenwoordig ook al een last?

Ik heb (uitgebreid) poetsen nooit leuk gevonden....
Longeren/lange lijnen daarentegen met 1 paard wel, maar mijn andere vind het niet leuk.
Poetsen vind mijn merrie ook een noodzakelijk kwaad, dus zij past wel bij mij :D

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:55

Want een huis en een paard zijn natuurlijk helemaal hetzelfde :j

@ Brainless : haha, maar dan ligt het aan het paard :P
Ik heb ook 1 pony die het poetsen niet zo nodig vind (behalve als hij jeukjes heeft, dan mag je uren op die plaats poetsen/krabben :Y) ) maar de andere kan daar uren van genieten. Ik ben overigens ook geen poetser hoor, maar wel iets uitgebreider dan 1 borstel en hoeven krabben.

Maar dan is er dus inderdaad ook nog eens een verschillende insteek in wat mensen beschouwen als lust & last. Dan wordt het een hele moeilijke discussie om uit te komen natuurlijk.

pmarena
Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:57

[***]: interessante insteek inderdaad +:)+ Als je het zo bekijkt..... :)

Jij betaalt zelf om je eigen paardjes te verzorgen, zonder rijden, gewoon omdat je het verzorgen en bij de dieren zijn al leuk vindt en de kosten waard vindt. Stel dat jij om welke reden dan ook de paardjes ineens niet meer zou hebben, en je om welke reden dan ook geen nieuwe paardjes meer kan of wil kopen.... maar je mist het wel, die omgang en verzorging... dan zou jij wellicht best andermans dieren willen verzorgen en nog een bijdrage in het onderhoud willen betalen ook, omdat jij ook wel snapt dat het duur is en je toch maar mooi de mogelijkheid krijgt om je hobby uit te oefenen zonder dat je er zelf paarden voor hoeft te kopen :)

Ik denk dat de clou hem er in zit, dat voor jou "de hobby" al gewoon de nabijheid, de verzorging van die dieren is. Het buiten tussen groen bezig zijn, het kroelen, whatever :) Terwijl die zaken door een ander misschien eerder als een soort noodzakelijk kwaad gezien worden dat er nu helaas eenmaal bij komt kijken, bij de hobby "paardrijden".

Edit: nouja.....beetje mosterd gezien de laatste berichten die zijn geplaatst terwijl ik mijn berichtje aan het typen was :')
Laatst bijgewerkt door pmarena op 16-09-19 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:59

Yes, toch iemand die mij begrijpt :))
Maar zo bedoel ik het inderdaad. En aangezien blijkbaar niet voor iedereen de lusten & lasten dezelfde zijn is het een heel moeilijk iets om uit te raken. Zolang beide partijen maar tevreden zijn zou ik dan denken.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41536
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:00

[***] schreef:
@ _San87_ : Welke lasten? Poetsen, longeren en wandelen? Als eigenaar beschouw je dat als lust.
De enige lasten die ik heb is het stalgeld (en ander geld uiteraard).
Dus ik zou de lusten met een verzorger delen, en de lasten nog steeds helemaal alleen moeten betalen?

Ik zeg overigens niet dat ik het zo zou doen, maar probeer maar even een andere insteek eraan te geven dan het standaard 'je helpt de eigenaar dus alles moet gratis'.

Het voorbeeld van de hond uitlaten is omdat je het zelf niet kan.
Maar als ik met mijn pony's een verzorger zou zoeken is dat niet omdat ik niet kan, want ik doe het nu ook, maar omdat het gezellig is en ik anderen ook zou gunnen om met een paard bezig te zijn waar je iets mee kan opbouwen (in tegenstelling tot de doorsnee manègepaarden). Maar dat moet dan dus gratis.

Nou, dat is afhankelijk van hoe je gestald staat. Maar lasten als mesten, voeren, buiten en binnen zetten, iedere dag naar je paard moeten om hem aandacht te geven, ook als het je niet zo goed uit komt of wanneer je ziek zwak en misselijk bent.

En ik vind inderdaad dat wanneer je iemand helpt ergens mee, je daar niet nog eens voor moet betalen. Jij zoekt iemand om een reden, dat is omdat je t gezellig vind en iemand wat gunt, maar kan ook zijn omdat je gewoon niet de tijd/zin hebt om iedere dag naar je paard te gaan. In beide gevallen zoek je iemand om een wens te vervullen. Ik vind het raar om die persoon dan ook nog te vragen te betalen.

Anoniem

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:03

Zoals ik zei in het voorbeeld gaat het bij mij om volpension. Dus mesten, voeren, binnen & buiten zetten is er niet bij. Alleen voor de pony's zorgen. Maar dat is gezien bovenstaande reacties blijkbaar ook al een last :Y) Is geen probleem hoor, maar zie ik gewoon anders.

Maar dus omdat ik het wel leuk vindt iemand anders die geen eigen paard heeft wat te gunnen en het wel gezellig vindt (in theorie, praktijk is altijd afwachten :P ) moet het allemaal maar gratis? En moet ik de volle pot voor alles betalen terwijl iemand anders er ook plezier van heeft (ga ik vanuit, anders doe je het niet)? Terwijl ik het ook gewoon alleen kan en dus niemand NODIG is? Neen, die volg ik niet, maar ligt waarschijnlijk aan mij, ook geen probleem verder ;)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41536
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:07

[***] schreef:
Zoals ik zei in het voorbeeld gaat het bij mij om volpension. Dus mesten, voeren, binnen & buiten zetten is er niet bij. Alleen voor de pony's zorgen. Maar dat is gezien bovenstaande reacties blijkbaar ook al een last :Y) Is geen probleem hoor, maar zie ik gewoon anders.

Maar dus omdat ik het wel leuk vindt iemand anders die geen eigen paard heeft wat te gunnen en het wel gezellig vindt (in theorie, praktijk is altijd afwachten :P ) moet het allemaal maar gratis? En moet ik de volle pot voor alles betalen terwijl iemand anders er ook plezier van heeft (ga ik vanuit, anders doe je het niet)? Terwijl ik het ook gewoon alleen kan en dus niemand NODIG is? Neen, die volg ik niet, maar ligt waarschijnlijk aan mij, ook geen probleem verder ;)


Ja, jij hebt 'm idd in volpension staan. Dan zul je heel wat minder lasten hebben, al kan iedere dag naar je paard MOETEN nog steeds als last worden ervaren.

Ik vind het dus weer onbegrijpelijk om iemand te laten betalen omdat hij/zij je paard een beetje extra aandacht geeft :D.

pmarena
Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:09

[***] schreef:
Yes, toch iemand die mij begrijpt :))
Maar zo bedoel ik het inderdaad. En aangezien blijkbaar niet voor iedereen de lusten & lasten dezelfde zijn is het een heel moeilijk iets om uit te raken. Zolang beide partijen maar tevreden zijn zou ik dan denken.


Dat denk ik ook :j

In eerste instantie zou mijn primaire reactie bij een advertentie zoals TS bedoelt, ook zijn van "die is gek, iemand al het werk willen laten doen en nog laten betalen ook??! Dat is wel héél brutaal, daar trapt toch niemand in zeker...?" :=

Maar zoals zo vaak, als je even wat verder denkt....dan is er toch ook weer een andere kant :)
Bedankt dat je die even onder de aandacht brengt +:)+

En het is toch ook heel simpel: het is maar een aanbod hè van zo'n adverteerder. Dat de dieren beschikbaar zijn voor iemand die het leuk vindt om te verzorgen. En er een bijdrage gevraagd wordt om in het onderhoud van de dieren, waar je dan lekker wat mee kan rommelen, te voorzien.

Ik kan me voor mezelf ook niet voorstellen dat ik daar snel voor zou betalen, maar mensen die niet echt behoefte hebben aan rijden en het wel leuk vinden om wat te tutten en verzorgen en doen...dat die nog wel denken van ja waarom niet.

Hoewel ik het dan wat logischer zou vinden dat het in principe een hulpvraag is zonder betaling. En het dan erg leuk zou zijn als de verzorger uit eigen beweging zou zeggen van joh ik koop wel wat voer (ofzo) omdat die het gewoon leuk vindt om voor de dieren te zorgen als "eigen" of wel snapt dat de eigenaar er best wat kosten aan kwijt is...terwijl een ander de omgang heeft :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 16-09-19 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:09

[***] schreef:
Zoals ik zei in het voorbeeld gaat het bij mij om volpension. Dus mesten, voeren, binnen & buiten zetten is er niet bij. Alleen voor de pony's zorgen. Maar dat is gezien bovenstaande reacties blijkbaar ook al een last :Y) Is geen probleem hoor, maar zie ik gewoon anders.

Maar dus omdat ik het wel leuk vindt iemand anders die geen eigen paard heeft wat te gunnen en het wel gezellig vindt (in theorie, praktijk is altijd afwachten :P ) moet het allemaal maar gratis? En moet ik de volle pot voor alles betalen terwijl iemand anders er ook plezier van heeft (ga ik vanuit, anders doe je het niet)? Terwijl ik het ook gewoon alleen kan en dus niemand NODIG is? Neen, die volg ik niet, maar ligt waarschijnlijk aan mij, ook geen probleem verder ;)

Als ie volpension staat dan hoeft er buiten beweging geven niet voor gezorgd te worden naar mijn mening. Zelfs al vind je poetsen leuk, dat is toch de voorbereiding om 'm schoon onder 't zadel te hebben en te gaan rijden. Als ik niet reed dan poetste ik ook niet. Heeft weinig zin om te poetsen als je je paard losgooit in wei of paddock en ze gaan daar overheerlijk liggen rollen in de blubber.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:12

pmarena schreef:
Hoewel ik het dan wat logischer zou vinden dat het in principe een hulpvraag is zonder betaling. En het dan erg leuk zou zijn als de verzorger uit eigen beweging zou zeggen van joh ik koop wel wat voer (ofzo) omdat die het gewoon leuk vindt om voor de dieren te zorgen als "eigen" of wel snapt dat de eigenaar er best wat kosten aan kwijt is...terwijl een ander de omgang heeft :)

Ik zou denken, ik neem je wat lasten uit de hand, zodat je niet elke dag naar je paard hoeft. Een lekker pepermuntje of worteltje meenemen wat je zelf voert snap ik, maar niet bijdragen in voerkosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:15

Je kan ook poetsen nadat ze in de weide/paddock gelopen hebben :)*
En dan nog .. ik poets zo vaak en dat pony terug naar zijn paddock gaat en dan uitgebreid in het zand gaat rollen. Of dat ik de drinkbakken (grote kuipen) helemaal zuiver maak en als ze gevuld zijn pony met zijn kwijl/hooimond eens uitgebreid erin gaat lebberen. Tja ... toch heb ik plezier gehad van het feit dat het ooit schoon is geweest ;) Maar dat is dan weer een hele andere discussie, we staan er duidelijk niet hetzelfde in, maakt verder ook niet uit.

Alles draait om wat iemand lust & last vindt. Jij zegt dat je mij lasten uit handen neemt omdat ik niet elke dag moet gaan, maar misschien wil ik wel gewoon elke dag gaan? Misschien vind ik dat helemaal geen probleem en blijft het voor mij gelijk of jij nu komt omdat je het leuk vindt, of niet?

Eindeloze discussie kan het worden op die manier...

pmarena
Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:17

elnienjo schreef:
Als ik niet reed dan poetste ik ook niet. Heeft weinig zin om te poetsen als je je paard losgooit in wei of paddock en ze gaan daar overheerlijk liggen rollen in de blubber.


Nou dat is wel heel simpel gesteld. Hier loopt er sinds een paar weken een mini bij en die heeft in 2 weken al meer poetstijd van mij gehad dan Rena de afgelopen 2 jaar :=

elnienjo schreef:
pmarena schreef:
Hoewel ik het dan wat logischer zou vinden dat het in principe een hulpvraag is zonder betaling. En het dan erg leuk zou zijn als de verzorger uit eigen beweging zou zeggen van joh ik koop wel wat voer (ofzo) omdat die het gewoon leuk vindt om voor de dieren te zorgen als "eigen" of wel snapt dat de eigenaar er best wat kosten aan kwijt is...terwijl een ander de omgang heeft :)

Ik zou denken, ik neem je wat lasten uit de hand, zodat je niet elke dag naar je paard hoeft. Een lekker pepermuntje of worteltje meenemen wat je zelf voert snap ik, maar niet bijdragen in voerkosten.


Dat zou ik ook denken :j
Maar ik kan me óók voorstellen dat iemand anders heel erg blij is met de mogelijkheid om lekker wat te tutten met paardjes en zo'n uitje wel een bijdrage waard vindt.

Ik kan me zelf overigens niet voorstellen dat ik een bijdrage zou vragen voor verzorging.
Maar de insteek van "iemand de mogelijkheid geven" versus "ik heb iemand nodig" maakt imo toch wel een verschil waardoor het begrijpelijker wordt dat iemand denkt het levert een verzorger wat op, dan is het fijn als ze ook een bijdrage doen.

Zelf sta ik er niet zo in maar ik kan de gedachtegang wel volgen en respecteren :j

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:19

[***] schreef:
Je kan ook poetsen nadat ze in de weide/paddock gelopen hebben :)*
En dan nog .. ik poets zo vaak en dat pony terug naar zijn paddock gaat en dan uitgebreid in het zand gaat rollen. Of dat ik de drinkbakken (grote kuipen) helemaal zuiver maak en als ze gevuld zijn pony met zijn kwijl/hooimond eens uitgebreid erin gaat lebberen. Tja ... toch heb ik plezier gehad van het feit dat het ooit schoon is geweest ;) Maar dat is dan weer een hele andere discussie, we staan er duidelijk niet hetzelfde in, maakt verder ook niet uit.

Alles draait om wat iemand lust & last vindt. Jij zegt dat je mij lasten uit handen neemt omdat ik niet elke dag moet gaan, maar misschien wil ik wel gewoon elke dag gaan? Misschien vind ik dat helemaal geen probleem en blijft het voor mij gelijk of jij nu komt omdat je het leuk vindt, of niet?

Eindeloze discussie kan het worden op die manier...

Maar als jij elke dag wil en kan gaan dan heb je helemaal geen verzorger/bijrijder nodig. Het is voor de positie van de bijrijder wel fijner als het niet voelt alsof de ander je een gunst bewijst. Mij gaf men het gevoel mij nodig te hebben omdat het hen aan tijd en/of rijkunst ontbrak. Ander uitgangspunt dus.

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:21

Ik heb op vakantie in het buitenland vaak gereden. Maar ik ging het poetsen en verzorgen dan missen,want die paarden stonden opgezadeld klaar. Daarom huurde ik er wel eens een om alleen te mogen borstelen en laten grazen. Ook wel om dat paard dan een uurtje vrij te geven.Ik betaalde daar gewoon de ritprijs voor.Dit was in de Dominicaanse Republiek.En was mijn eigen idee,ik bood het zelf aan.Toen ze dat merkten mocht ik verder wel gratis komen poetsen en vooral manen ontwarren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:21

Als ik iemand zou zoeken zou ik er overigens ook geen geld voor vragen, even terzijde ;)
Maar dat is dan meer omdat ik altijd het idee heb dat als mensen een bijdrage betalen ze ook denken vanalles te zeggen/beslissen te hebben over het dier, en ik beslis toch nog graag zelf over mijn eigen dieren. Het zou natuurlijk altijd fijn zijn als ze voorstellen eens een zak voer te betalen (ja, ik betaal nog extra voer buiten het volpension-voer) of een keer de hoefsmid of ik noem het maar. Maar ik zou het niet als verplichting stellen en ook geen structurele bijdrage vragen.

Maar ik zoek geen verzorgers, zie genoeg op stal :P

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41536
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:22

Ik kan de gedachtegang ook zeker volgen, maar zou er zelf absoluut niet voor kiezen iemand te laten betalen om omgang te hebben met mijn paard.

Ik vind het ook echt bizar dat er mensen zijn die geld vragen voor het mesten van de stal en weide, schoonmaken van de bakken en voeren en poetsen van het paard. Die mensen kregen van mij een hartelijk lachsalvo.

pmarena
Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:23

elnienjo schreef:
Maar als jij elke dag wil en kan gaan dan heb je helemaal geen verzorger/bijrijder nodig. Het is voor de positie van de bijrijder wel fijner als het niet voelt alsof de ander je een gunst bewijst. Mij gaf men het gevoel mij nodig te hebben omdat het hen aan tijd en/of rijkunst ontbrak. Ander uitgangspunt dus.


Nou dan heb je toch de oplossing?

Ze heeft geen verzorger nodig. Dus ze bewijst de ander een dienst door toch omgang met haar paarden aan te bieden. En als die ander er een kleine bijdrage voor geeft dan hoeft het ook niet meer als liefdadigheid aan te voelen. Iedereen tevreden toch? *\o/*

In het hypothetische geval dat ze haar paarden op die manier zou aanbieden dan hè.

Maargoed het blijft in principe bijzonder om iemand echt stront te laten ruimen enzo en daar nog voor te laten betalen ook :))
Laatst bijgewerkt door pmarena op 16-09-19 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:24

@ _San87_ : Dat is weer een ander uiterste inderdaad ja (zelfs met dat poetsen inbegrepen :P ). Zou ik me ook niet in kunnen vinden.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41536
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:27

[***] schreef:
@ _San87_ : Dat is weer een ander uiterste inderdaad ja (zelfs met dat poetsen inbegrepen :P ). Zou ik me ook niet in kunnen vinden.

Die voorbeelden kwamen hier voorbij. Echt. Totaal van de pot gerukt _O-.

xxCYNNxx
Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:27

iemand willen voor alleen de klusjes en daar diegene ook nog voor laten betalen is gewoon pure uitbuiting imo.

En wat een paar al zeggen; vergelijking met een manege gaat ook niet op; daar hoef je idd niet te mesten, paarden binnen en buiten zetten, voeren etc. Genoeg maneges waar je niet eens hoeft te zadelen omdat je lespaard al loopt in de les ervoor.

Nu is de insteek van het topic ook nog eens sowieso zonder rijden erbij, maar gaat het ook nog eens gewoon om de klusjes alleen...een soort gratis stalknecht zeg maar. En ipv in je handjes te knijpen dat je iemand gevonden hebt die rijden niet belangrijk vindt en puur alleen voor de klusjes en het tutten gaat, laat je die mensen je daarvoor betalen?
wauw, dat is eigenlijk behoorlijk triest....vooral als je bedenkt dat je in wezen gewoon een gratis stalknecht hebt die dagen dat de verzorgster komt. Want genoeg die net zoveel doen als bv de betaalde stalmedewerkers bij professionele stallen.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41536
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:28

xxCYNNxx schreef:
iemand willen voor alleen de klusjes en daar diegene ook nog voor laten betalen is gewoon pure uitbuiting imo.

En wat een paar al zeggen; vergelijking met een manege gaat ook niet op; daar hoef je idd niet te mesten, paarden binnen en buiten zetten, voeren etc. Genoeg maneges waar je niet eens hoeft te zadelen omdat je lespaard al loopt in de les ervoor.

Nu is de insteek van het topic ook nog eens sowieso zonder rijden erbij, maar gaat het ook nog eens gewoon om de klusjes alleen...een soort gratis stalknecht zeg maar. En ipv in je handjes te knijpen dat je iemand gevonden hebt die rijden niet belangrijk vindt en puur alleen voor de klusjes en het tutten gaat, laat je die mensen je daarvoor betalen?
wauw, dat is eigenlijk behoorlijk triest....vooral als je bedenkt dat je in wezen gewoon een gratis stalknecht hebt die dagen dat de verzorgster komt. Want genoeg die net zoveel doen als bv de betaalde stalmedewerkers bij professionele stallen.

Als ze al niet meer doen, want persoonlijke aandacht voor alleen het paard in kwestie.

Ik ben oprecht benieuwd naar advertenties waarin naar betalende verzorgers gevraagd wordt. Ik weet dat advertenties bespreken niet mag, maar damn, ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die zo van de wereld zijn _O-.

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:41

[***] schreef:
Als ik iemand zou zoeken zou ik er overigens ook geen geld voor vragen, even terzijde ;)
Maar dat is dan meer omdat ik altijd het idee heb dat als mensen een bijdrage betalen ze ook denken vanalles te zeggen/beslissen te hebben over het dier, en ik beslis toch nog graag zelf over mijn eigen dieren. Het zou natuurlijk altijd fijn zijn als ze voorstellen eens een zak voer te betalen (ja, ik betaal nog extra voer buiten het volpension-voer) of een keer de hoefsmid of ik noem het maar. Maar ik zou het niet als verplichting stellen en ook geen structurele bijdrage vragen.

Maar ik zoek geen verzorgers, zie genoeg op stal :P

Dat is wel een punt ja. Als mensen ervoor betalen dan willen ze ook rechten hebben. En gaan de baas spelen. Dat doen niet-betalende verzorgers\bijrijders al.

Marjo
Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:54

Betalen voor een bijrijdpaard vind ik niet gek. Je hebt dan de lusten van een bijna eigen paard, daar mag je wel wat voor bijdragen in de kosten.

Maar als je niet kan rijden en alleen komt voor het verzorgen dan is een bijdrage wel een beetje gek.

Mijn bijrijdpaard werd vorig jaar kreupel en sindsdien heb ik niet meer hoeven betalen. Ik loop er nog steeds om de paarden te verzorgen. Voeren, uitmesten, buiten zetten. Ik vind het heerlijk maar zou er absoluut niet voor betalen :D

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:59

Ineke2 schreef:
Tot mijn verbazing zie ik echt steeds meer advertenties dat er verzorgsters worden gezocht voor de klusjes te doen en alles met het paard behalve rijden... en dan word er een bijdrage gevraagd?!

Ze mogen het vragen natuurlijk, maar ik vind het vreemd.

Zijn er echt mensen die betalen voor longeren, wandelen, poetsen en stalklusjes?

Geen aanval, ben echt benieuwd en ook waarom dan?


Paar jaar terug was er een hele discussie over, hier op bokt.
Veel eigenaren die het doodnormaal vonden...
En degene die zei, daar mag de eigenaar me voor betalen, werd gefileerd.

Als ik mensen voor mijn paard laat zorgen, betaal ik er voor.
Als ze er ook op rijden, vraag ik een kleine bijdrage, van 40 euro pm voor 1x per week erop rijden.
Laatst bijgewerkt door Rakkie123 op 16-09-19 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers