Advies over situatie bijrijdpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
harriehoef
Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Advies over situatie bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:36

Heel fijn! Veel plezier nog met je verzorgpaard! :D

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.


Suzanne F.
Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Advies over situatie bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:40

Fijn dat je er alsnog uit bent gekomen. Ik denk toch dat ze eieren voor hun geld gekozen hebben. Als jij was gestopt en al je spullen had meegenomen dan hadden ze wel een probleem gehad. Ze mogen in hun handjes knijpen met jou, besef dat wel!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Nouvel
Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:42

Dat is een fijne update!
Zo zie je dat het goed is om ergens rustig met elkaar over te praten.
Super dat jullie het eens hebben kunnen worden!

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Advies over situatie bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:45

Wat een fijne up-date
Top

wilmatj
Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:15

Van 0 euro naar 150 euro vind ik best behoorlijk wat geld. Zolang zij er ook mee blijven fokken en haar te koop houden, is het ook de vraag of het realistisch is. Want die periode dat je niet kunt rijden verwachten ze denk ik wel dat jij door betaald? En als ze haar willen verkopen is ze meer waard zolang ze op conditie is als dat ze stil staat en er alleen mee gefokt word..

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

Getup
Berichten: 8257
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Advies over situatie bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:25

Wilmatj: ze zijn er al uit :D

Super, TS!

xxCYNNxx
Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Advies over situatie bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:35

dat is een fijne update ts....heel mooi dat jullie er toch uit konden komen en jij nu gewoon je bijrijdpaard kan behouden.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

nienmoon
Berichten: 318
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:05

Ik heb wel meegelezen, maar nog niet gereageerd omdat ik tot nu toe niets toe te voegen had. Maar nu bedenk ik me toch het volgende.

Ik weet niet op welk bedrag jullie uiteindelijk zijn uitgekomen, maar is dit niet gewoon een hele handige onderhandelings strategie van ze geweest? Want als je nadenkt en ze bijvoorbeeld meteen met €75 euro waren gekomen was dit misschien ook rauw op je dak gevallen. Misschien hadden ze al die tijd al dat bedrag in gedachten, maar wilden ze het handig aanpakken in de trant van: "als we haar meteen €75 euro gaan vragen gaat ze dat veel vinden. We vragen eerst €150. Krijgen we dat? Mooi. Zo niet? Kunnen we altijd nog verlagen naar het bedrag dat we al die tijd al wilde".

Het maakt waarschijnlijk voor nu niet meer uit, maar mensen kunnen geslepener zijn dan ze zich voordoen.

Moon's site: http://groups.msn.com/nienkemoonlight

Quote Astridastrid : Moon is geweldig hoor Nienke! En hij heeft echt geweldige manen. Wil ik ook voor Mari.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Advies over situatie bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:07

Fijn dat je blij bent met je deal, maar ik hoop wel dat je gedurende de periode dat je niet kunt rijden wegens het veulenen vrijgesteld bent van betaling. Zou m'n ogen en oren in elk geval goed openhouden en actief naar een ander bijrijpaard gaan zoeken.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Advies over situatie bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:10

Ik vind het eerlijk gezegd ook juist meer op profiteren lijken dan minder. :+

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Advies over situatie bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:52

Maar de TS is er blij mee, wie zijn jullie dan om daar overheen te pissen?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:56

Vjestagirl schreef:
Maar de TS is er blij mee, wie zijn jullie dan om daar overheen te pissen?

Echt he :')

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:00

Vjestagirl schreef:
Maar de TS is er blij mee, wie zijn jullie dan om daar overheen te pissen?

Overheen pissen is wellicht wat sterk verwoord maar goed. Ook dat is slechts een mening.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

joyce B
Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:35

Suzanne F. schreef:
Fijn dat je er alsnog uit bent gekomen. Ik denk toch dat ze eieren voor hun geld gekozen hebben. Als jij was gestopt en al je spullen had meegenomen dan hadden ze wel een probleem gehad. Ze mogen in hun handjes knijpen met jou, besef dat wel!


Precies.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Advies over situatie bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:39

fijn nieuws TS! ik zei toch dat ze hoe dan ook wat bij zouden draaien?! :j als jij dit geld er voor over hebt dan heb je een super deal gemaakt. pas alleen wel op dat ze je niet nog meer gaan flessen... voor een fokmerrie, mensen die er niks mee doen en ruimte zat hebben, doe en betaal je al genoeg he. heel veel plezier en succes <3

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Advies over situatie bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:43

Fijn dat jullie er samen uitgekomen zijn. Veel plezier!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:04

Ayasha schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd ook juist meer op profiteren lijken dan minder. :+

Inderdaad heel slim en sluw. Van mij hadden ze geen cent gekregen en ja, ik weet wat paarden kosten, maar ik weet ook hoe fijn het is als een betrouwbaar iemand je paard aan de gang houdt wanneer jij dat niet kunt. Of dat nou op Z of op B niveau is maakt daarin niet uit.


Babootje
Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:49

atillos14 schreef:
Heel erg bedankt iedereen voor de vele reacties!! Dit heeft mij zeker geholpen met mijn besluit en het makkelijker te maken nemen. Uiteindelijk ben ik naar de eigenaren gegaan om te zeggen dat ik het niet kan betalen en dat ik mij daardoor genoodzaakt voelde om te stoppen. Het kon inderdaad (zoals jullie ook zeiden) niet anders. Tegen mijn verwachtingen in waren de eigenaren het toen opeens eens met mijn prijsonderhandelingen van een gesprek wat eerder had plaatsgevonden. Dusss ik mag nu op het paard blijven rijden *\o/*
Wel tegen een vergoeding, maar in mijn ogen een reëler prijs en dit is ook voor mij te betalen :)
Dit is even de update die ik jullie nog wilde geven :)


Fijn dat de eigenaren er toch nog een keer goed over hebben nagedacht. Veel plezier met je bijrijdpaard verder.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers