Advies over situatie bijrijdpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
atillos14
Berichten: 7
Geregistreerd: 16-05-15

Advies over situatie bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 12:18

Hoi!
Graag zou ik jullie advies willen horen over de volgende situatie. Ik weet zelf niet zo goed wat ik er mee moet. Ook weet ik niet zeker in welk forum ik dit het beste kon plaatsen, dus heb voor deze gekozen, hoop dat dat goed is :o

Het gaat dus om het volgende. Ik rijd al twee jaar een hele leuk paard voor een fokker. Hier ben ik via via bij gekomen, nadat ik mijn pony had verkocht, omdat ik daar te groot voor was geworden. Met dit paard mocht ik van de eigenaren alles doen, als ik van te voren alles overlegde. Zo mocht ik privé les nemen, op concours en komen wanneer ik wilde (zolang dit maar regelmatig was). Dit heb ik altijd zo gedaan en dat was hartstikke leuk :) Ook was het super gezellig op stal en kon ik het goed met iedereen vinden. Voor dit alles betaalde ik de kosten voor wat ik wilde doen. Zoals bijvoorbeeld les, startpas, zadel opvullen, enz. Ook maak ik voornamelijk gebruik van mijn eigen spullen, omdat het paard geen spullen had behalve een zadel haha. Ik besef dat ik met deze situatie heel veel geluk heb gehad, dat dit allemaal zo kon en daarvoor bedankte ik de eigenaren regelmatig :)

Nu kwamen de eigenaren er maandag mee dat zij hadden bedacht dat ik mee moest gaan betalen in de kosten voor het paard. Ze zagen dit als soort stalgeld/ leasegeld. Ze verwachten van mij dat ik er vanaf nu 150 euro in de maand voor ga betalen. Dit is dus het probleem waar ik graag jullie advies over zou willen hebben.