Slecht passend zadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judithbas
Berichten: 12
Geregistreerd: 01-04-19

Slecht passend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 18:59

Hallo allemaal
Ik hoop dat dit in het goede topic staat. Ik heb een probleem. Ik heb een verzorgpony en zijn naam is Happy. Happy heeft geen passend zadel en de eigenaar wil geen ander zadel voor hem kopen. Zelf heb ik hier geen geld voor. Ik wil eigenlijk niet op dit zadel rijden want het doet hem pijn, alleen ik wil ook niet voor altijd zonder zadel gaan rijden. Wat moet ik doen?

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:26

Niet rijden en sparen voor een zadel. Of de eigenaren uitleggen waarom het zo belangrijk is. In de tussentijd poetsen, longeren, wandelen ect
Anders stoppen met verzorgen

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Slecht passend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:06

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden.

Daisyyxx
Berichten: 108
Geregistreerd: 25-01-16

Re: Slecht passend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:36

Duidelijk maken aan de eigenaar dat het slecht is als je nu gaat rijden? Ze kan beter een zadelmaker even ernaar laten kijken dan later dierenarts kosten hebben, omdat het paard last en pijn van zijn rug krijgt.

Molly1230

Berichten: 410
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:32

Hoi ik kom wat later ingerold.
Je hoeft natuurlijk geen gloednieuw zadel te kopen want soms komt er ook een knap zadel op marktplaats die voor een goede prijs weg mag. Misschien kan je ook nog kijken voor een boomloos zadel. Mijn verzorgtinker heeft dit ook. Dit zadel is flexibel en vormt zich aan de vorm van je paard. Er zit geen boom in zoals het zegt, dus hoeft er in principe geen zadelmaker te komen.

Ik hoop dat je hier misschien nog wat aan hebt.

ZivaLane
Berichten: 60
Geregistreerd: 19-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:48

Hoi,
Het is verstandig om te kijken en te sparen tot die tijd word het alleen maar verzorgen des noods en misschien om wat pret te hebben met hem wat grond werk doen dat werkt ook vaak wel.