Verzorgpony vinden, iemand tips??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Verzorgpony vinden, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:34

Ik heb deze al een x eerder gemaakt maar dan anders, hoe vind je nou een verzorgpony? Kijk dat je eerlijk moet zijn weet ik al, ik heb al in mijn advertentie gezet dat ik echt bang ben voor agressief gedrag maar wat zou ik meer moeten vertellen? ik heb mijn leeftijd etc mijn rij ervaring en wat ik zoek en dat ik bijdrage lever en hoeveel ik kan, je weet het wel de basic advertentie. Ik zou graag willen dat ik durf aan te bellen of briefjes rond te brengen maar dat lukt mij echt niet, ik ben te verlegen en ik denk dat je het niet overtuigt zou zijn als een meisje met rood hoofd en trillende vingers aanbelt en vraagt of ze je pony mag verzorgen. Ik heb al op Facebook geplaatst (meerdere groepen) en marktplaats maar elke keer altijd pech! Ik weet het soms duurt het lang maar ik zie al die instagrammers met hun paardje en dan denk ik ''wow! dat wil ik dus ook'' en veel geduld heb ik niet. Dus iemand tips en sites of mensen die een verzorger zoeken? :o

*edit* Hierzo is de advertentie

Hey,

Ik zoek al een tijdje een verzorgpony maar al een hele tijd geen reactie dus nog een poging! Ik ben Suzan en ben 13 jaar (september 14), ik weeg 52 kilo ongeveer en ben 1,60 m lang. Ik zoek een maatje waarbij ik alles kan doen van wandelen tot vrijspringen en evt rijden, ik ken alle basissen al met rijden en leer elke week meer, ik rij in totaal zon 4/5 jaar. Ik ben dan niet zoals de typische ruiters die geen angst kennen rond om paarden, ik kan vrij bang voor paarden die bokken/bijten en die dominant gedrag vertonen etc dus een rustige zou wel fijn zijn. Ik wil vooral gewoon een band met het dier krijgen en lol hebben want dat is toch het allerleukste wat er is! Ik heb een rustig karakter en ben geen persoon die dingen doet met uw paard zonder het te vragen, ook kom ik in wind en weer als het veilig is natuurlijk. Ik ben een echte introvert dus zal in het begin niet te veel praten en veel in mezelf zijn eenmaal het ijs gebroken zal ik veel meer praten en dingen durven zeggen/vragen. Ik weet mezelf te redden rondom de paarden en alle stalwerkzaamheden natuurlijk moet het wel een keer uitgelegd worden hoe jullie het doen. De weekenden zijn voor mij het beste maar af en toe kan ik ook in de week. Ik kan een kleine bedrage betalen tussen de 5 en 20 euro ook vind ik het geen probleem om een keer dekens/dekjes en halsters te kopen, Weet u iemand of bent u diegene die er eentje heeft en heeft u interesse stuur me een pb!

Vriendelijke groet, Suzan
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-05-19 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Verzorgp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:37

Verzorgpony vinden is niet makkelijk, je moet geluk hebben.
Kan je je advertentie laten zien zodat we misschien tips kunnen geven?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:40

brokjes schreef:
Verzorgpony vinden is niet makkelijk, je moet geluk hebben.
Kan je je advertentie laten zien zodat we misschien tips kunnen geven?


Inderdaad, laat je advertentie eens zien (persoonlijke gegevens zoals naam, adres, tel.nr. wel even weghalen).
Probeer je tekst zo positief mogelijk te maken. Dus niet dat je geen pony zoekt met agressief gedrag, maar dat je een pony zoekt en rustig en lief is.

Anoniem

Re: Verzorgpony vinden, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:22

@brokjes en @Delphi ik heb mijn ad er bij gezet.

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Verzorgpony vinden, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:25

Tja hebt gewoon een lastige leeftijd vrees ik. Ik zou vooral aanraden flink te blijven lessen. Zodra je 16-18 wordt gaat het al een stuk makkelijker.

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Verzorgpony vinden, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:35

Je vraagt natuurlijk ook wel heel erg veel. Het moet een makkelijk braaf paard zijn, je wil er heel veel dingen mee mogen, kan meestal alleen in het weekend (wanneer denk je dat de meeste mensen die een verzorgster zoeken zelf het meeste tijd hebben....) En kan nauwelijks een bijdrage leveren. Je klinkt onervaren, hebt dus of begeleiding nodig of les wat budget technisch dan weer niet lijkt te passen. Ik vind oprecht dat je erg veel eisen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:52

0000 schreef:
Je vraagt natuurlijk ook wel heel erg veel. Het moet een makkelijk braaf paard zijn, je wil er heel veel dingen mee mogen, kan meestal alleen in het weekend (wanneer denk je dat de meeste mensen die een verzorgster zoeken zelf het meeste tijd hebben....) En kan nauwelijks een bijdrage leveren. Je klinkt onervaren, hebt dus of begeleiding nodig of les wat budget technisch dan weer niet lijkt te passen. Ik vind oprecht dat je erg veel eisen hebt.


Wie zei dat het makkelijk paard moest zijn? Ik ben gewoon bang voor agressief gedrag, en ik heb al les dus hoezo zou ik dan weer een andere les moeten? Mijn enige eis is een braverd en wandelen/longeren, en aangezien budget wat verwacht je van een 13-jarige? Maar liever iets dan niets denk ik dan!

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Verzorgpony vinden, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:55

Pittige reactie.. persoonlijk zou ik je instelling iets bijstellen en met een kritisch oog lezen wat je mede Bokkers te melden hebben

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Verzorgpony vinden, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:10

Nou...Ik zou van het zoeken via bokt in ieder geval niet veel meer verwachten, met zon kort lontje willen de meeste eigenaren je liever niet bij hun paard. En de rest van je reactie raakt ook kant noch wal.

Biebz

Berichten: 5502
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:38

Suzywuzy schreef:
0000 schreef:
Je vraagt natuurlijk ook wel heel erg veel. Het moet een makkelijk braaf paard zijn, je wil er heel veel dingen mee mogen, kan meestal alleen in het weekend (wanneer denk je dat de meeste mensen die een verzorgster zoeken zelf het meeste tijd hebben....) En kan nauwelijks een bijdrage leveren. Je klinkt onervaren, hebt dus of begeleiding nodig of les wat budget technisch dan weer niet lijkt te passen. Ik vind oprecht dat je erg veel eisen hebt.


Wie zei dat het makkelijk paard moest zijn? Ik ben gewoon bang voor agressief gedrag, en ik heb al les dus hoezo zou ik dan weer een andere les moeten? Mijn enige eis is een braverd en wandelen/longeren, en aangezien budget wat verwacht je van een 13-jarige? Maar liever iets dan niets denk ik dan!


Ik denk dat de meeste eigenaren het fijn vinden als je les neemt met je verzorgpaard. Zodat je daarmee verder leert en leert hoe je dat paard het fijnste kan rijden. Mijn eigen ervaring is dat je daar meer van leert dan manege lessen! Misschien een optie om te kijken of je dan met de manege stopt en hiermee verder wilt? Dit is alleen vaak wel iets duurder.

Voor een kleine bijdrage moet het mogelijk zijn, het is alleen wat lastiger te vinden! Vooral heel veel geduld hebben. Misschien kan je aangeven of je alleen komt of dat er altijd een volwassene bij is? Ik denk dat dat ook belangrijk is voor de meeste mensen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:42

Jongens TS is 13, beetje relativeren is goed voor je ;)

TS ik vind wel dat ze een punt hebben, je moet het niet als kritiek opvatten maar wanneer je je advertentie wat korter en krachtiger houd zul je misschien al sneller reactie krijgen. Hier een voorbeeldje:

Hallo allemaal, mijn naam is Suzan. Ik ben 13 jaar oud en zoek een verzorgpony voor een aantal dagen in de week. Ik heb 4 jaar ervaring met paarden en zoek daarom een vriendelijke pony. Rijtechnisch ken ik de basis. Ik ben niet laks en heb er veel voor over om een verzorgpony te vinden. Ik zal uiteraard helpen met de stalwerkzaamheden en ben eventueel ook bereid een kleine maandelijkse bijdrage te leveren. Als dit je aanspreekt stuur me dan een pb of je kunt mij bereiken op 06-.......
Groetjes Suzan

Probeer vooral de dingen die er niet toe doen weg te laten en niet te ver doorgaan op andere zaken. Succes!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:01

Shaggy09 schreef:
Jongens TS is 13, beetje relativeren is goed voor je ;)

TS ik vind wel dat ze een punt hebben, je moet het niet als kritiek opvatten maar wanneer je je advertentie wat korter en krachtiger houd zul je misschien al sneller reactie krijgen. Hier een voorbeeldje:

Hallo allemaal, mijn naam is Suzan. Ik ben 13 jaar oud en zoek een verzorgpony voor een aantal dagen in de week. Ik heb 4 jaar ervaring met paarden en zoek daarom een vriendelijke pony. Rijtechnisch ken ik de basis. Ik ben niet laks en heb er veel voor over om een verzorgpony te vinden. Ik zal uiteraard helpen met de stalwerkzaamheden en ben eventueel ook bereid een kleine maandelijkse bijdrage te leveren. Als dit je aanspreekt stuur me dan een pb of je kunt mij bereiken op 06-.......
Groetjes Suzan

Probeer vooral de dingen die er niet toe doen weg te laten en niet te ver doorgaan op andere zaken. Succes!


Precies dit. Probeer kort maar krachtig te zijn TS. De meeste paarden eigenaren (waaronder ik) scrollen over zulke Facebook platforms en lezen snel/globaal. Lange lappen tekst worden dan niet gelezen. Kort maat krachtig, hebben ze vragen ? Dan kunnen ze contact opnemen met je.

Benoem wat je WEL kunt/wilt , niet wat je NIET kunt/wilt. Het bericht moet een positieve vibe houden.

Waarom ga je niet gewoon adressen langs in de buurt? Aanbellen en vragen? Ik heb dit zelf onlangs gedaan bij een adres en dit had echt goed uitgepakt voor mij. Mensen waarderen de enthousiasme en de spontaniteit dus ze zullen dan echt niet agressief reageren.

Succes !

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Verzorgpony vinden, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:05

Hoi,

Mijn naam is Suzan en ben 13 jaar (september 14). Ik weeg 52 kilo en ben 1,60 m lang.
Momenteel heb ik 5 jaar wekelijks manege les en leer hier de basis van het rijden. Dit is zeker niet het belangrijkste en werken op de grond spreekt mij ook erg aan. Ik wil vooral gewoon een band met het dier krijgen en lol hebben want dat is toch het allerleukste wat er is.

Ik kom door weer en wind en zal nooit iets doen wat niet bij de afspraak hoort.
Ik ben bereid klusjes te doen en een kleine bijdrage te leveren.


Met vriendelijke groet,
Suzan

Het zou helpen als je bereid bent lessen te nemen met het paard.

Tevens is er op bokt een topic over eigenaren die een verzorger zoeken voor een pony waar niet op gereden wordt. Ik zou hier eens in kijken

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Verzorgpony vinden, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:14

Maar dat ze in september 14 word, 52 kilo weegt en 1.60 lang is is eigenlijk overbodige informatie dus dat zou ik zeker weglaten.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:48

Shaggy09 schreef:
Maar dat ze in september 14 word, 52 kilo weegt en 1.60 lang is is eigenlijk overbodige informatie dus dat zou ik zeker weglaten.


Is eventueel weg te laten en in te vullen voor iets anders. Ik reageer zelf nooit op hele lege advertenties en heb gemerkt dat deze op marktplaats ook minder goed werken

Anoniem

Re: Verzorgpony vinden, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:28

Eerlijk gezegd heb ik liever een stotterend meisje met een rood hoofd aan mijn voordeur die vraagt of ze voor mijn paarden mag zorgen, dan zo’n eigenwijze trut die het allemaal heel goed weet, niet meer terugkomt als je haar eens vraagt om een klusje te doen, de baas speelt, de sfeer verpest en dan ook nog eens niet kan rijden en het paard verkloot omdat ze niks wil vragen. Want daar zijn vrij veel van. Dan heb ik liever een meisje dat voorzichtig is en van zichzelf weet dat ze onzeker is, zulke meiden hebben zelfreflectie en vragen wanneer ze iets niet snappen in plaats van dat ze zelf aan gaan prutsen.
En zo lang vind ik het bericht nou ook weer niet, heel veel mensen vragen toch om je lengte en gewicht dus dan kan je het er net zo goed even bij zetten. Ik vind het stukje van in september 14 dan wel weer een beetje overbodig, want het is nog lang geen september en dat komt wel een beetje kinderachtig over alsof je zo graag ouder wilt zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Je probeert ouder over te komen zodat mensen meer vertrouwen in je hebben, maar wanneer je je verjaardag over een half jaar erbij zet, komt dat juist weer kinderachtig over. Mijn nichtje van zeven roept ook altijd al acht maanden voor haar verjaardag dat ze bijna jarig is, snap je? Ik weet niet waar je vandaan komt, maar voor mijn pony zou je best mogen zorgen, alleen rijden zit er niet in helaas

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:40

Ik denk dat je al veel hebt aan de tips die gegeven zijn. Verder ben ik het ook eens met Elvirawortel dat het kan helpen om persoonlijk langs te gaan. Je hebt kans dat iemand die niet actief op zoek is naar een verzorgster toch toevallig nog een pony heeft staan die wat extra aandacht kan gebruiken. Zo ben ik zelf namelijk ook eens aan een verzorgster gekomen die naar me toe kwam :)
Verder toon je gelijk al inzet door langs te komen. Mocht je het spannend vinden kan je altijd je moeder of vader meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:15

Kidde schreef:
Ik denk dat je al veel hebt aan de tips die gegeven zijn. Verder ben ik het ook eens met Elvirawortel dat het kan helpen om persoonlijk langs te gaan. Je hebt kans dat iemand die niet actief op zoek is naar een verzorgster toch toevallig nog een pony heeft staan die wat extra aandacht kan gebruiken. Zo ben ik zelf namelijk ook eens aan een verzorgster gekomen die naar me toe kwam :)
Verder toon je gelijk al inzet door langs te komen. Mocht je het spannend vinden kan je altijd je moeder of vader meenemen.

Mijn ouders kunnen helaas niet mee vanwege werk, en al zouden ze vrij hebben doen ze het niet want ik zou het zelf allemaal moeten regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:28

Elvirawortel schreef:
Eerlijk gezegd heb ik liever een stotterend meisje met een rood hoofd aan mijn voordeur die vraagt of ze voor mijn paarden mag zorgen, dan zo’n eigenwijze trut die het allemaal heel goed weet, niet meer terugkomt als je haar eens vraagt om een klusje te doen, de baas speelt, de sfeer verpest en dan ook nog eens niet kan rijden en het paard verkloot omdat ze niks wil vragen. Want daar zijn vrij veel van. Dan heb ik liever een meisje dat voorzichtig is en van zichzelf weet dat ze onzeker is, zulke meiden hebben zelfreflectie en vragen wanneer ze iets niet snappen in plaats van dat ze zelf aan gaan prutsen.
En zo lang vind ik het bericht nou ook weer niet, heel veel mensen vragen toch om je lengte en gewicht dus dan kan je het er net zo goed even bij zetten. Ik vind het stukje van in september 14 dan wel weer een beetje overbodig, want het is nog lang geen september en dat komt wel een beetje kinderachtig over alsof je zo graag ouder wilt zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Je probeert ouder over te komen zodat mensen meer vertrouwen in je hebben, maar wanneer je je verjaardag over een half jaar erbij zet, komt dat juist weer kinderachtig over. Mijn nichtje van zeven roept ook altijd al acht maanden voor haar verjaardag dat ze bijna jarig is, snap je? Ik weet niet waar je vandaan komt, maar voor mijn pony zou je best mogen zorgen, alleen rijden zit er niet in helaas

Dit geeft me echt moed om het te doen! Nog steeds zie ik me niet voor een deur staan vragen maar van het een komt het ander. En ik woon in Nunspeet, rijden interesseert me niet al te veel ik wil vooral leren en een band krijgen

Anoniem

Re: Verzorgpony vinden, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:50

Oeps ik woon in Friesland, jammer. Maar ik zou je dus wel zien zitten als verzorger ;)
Kun je niet een pony leasen op de manege waar je rijdt? Of een briefje in de kantine ophangen dat je een verzorgpony zoekt? Of gewoon op zaterdag klusjes doen op de manege? Dan kun je ook met pony’s bezig zijn, en wie weet ziet iemand hoe gedreven je bent en vraagt je dan als verzorger