[VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 23:27

Met een Sander paard mee die wel het water in durft!

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:39

Wat een leuk dier zeg!

Je kunt hem eventueel eerst aan de hand mee het water in nemen, vaak hebben ze dan iets meer vertrouwen erin.

Ik zou je ook adviseren om naar noor tanger en patrick molenaar te gaan...zijn inderdaad prijzig, maar absoluut 100% waard.
Ik woon in friesland en heb ook een les gehad van patrick toen hij een rit door friesland deed...dit zou ik ondanks de prijs (die ik overigens nog mee vond vallen) zo weer doen...paard loopt meteen al zoveel anders, beter, fijner door het lijf, ontspannender en de hulpen die je leert aan je paard te geven veroorzaken ook direct een positieve reactie omdat het voor het paard eigenlijk logisch is. Ik zou lekker gaan sparen voor je lessen en lekker bij noor/patrick lessen volgen met je knappe stippel.

Heel veel plezier met hem, maar zo te zien gaat dat wel lukken

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 09:48

@Daphara, dat is een goede! Ik ben nu vollop op zoek naar mensen die met me willen buitenrijden. Het liefst zoek ik een groepje die de zelfde ambities heeft als ik en zo gezellige ritten kunnen rijden.

@kim_1990, ja de lessen die ik gehad heb van Noor waren echt goed. Daar ben ik het helemaal met je eens. Aangezien ze Mn buurvrouw is is het ideaal om er heen te rijden met het paard. Ik zal nog eens proberen om een bericht te sturen, hopelijk geeft ze nu wel reactie. Dankje voor je complimenten! :)

o_mariska_o
Berichten: 581
Geregistreerd: 23-10-07

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:59

Wat een leuk paard en leuke combinatie zijn jullie! En super dat jij en jouw buurman er blij mee zijn! Ook fijn dat je alles in stapjes doet en niet te veel in 1 keer van hem vraagt.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 10:07

De prijzen van Noor en Patrick weet ik zo niet precies, maar een goede instructeur kost meestal meer dan 20 euro per uur denk ik dan maar... Ik reken zelf al 30 per uur excl reiskosten en mijn instructeurs rekenen 35 per 45minuten en de ander 40 per uur excl reiskosten. En dat vind ik ze ook méér dan waard allebei. Hopelijk heb je snel reactie!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 10:53

o_mariska_o schreef:
Wat een leuk paard en leuke combinatie zijn jullie! En super dat jij en jouw buurman er blij mee zijn! Ook fijn dat je alles in stapjes doet en niet te veel in 1 keer van hem vraagt.


Dankje! Ik ben echt super blij met dit veelzijdige paard. En natuurlijk met een lieve buurman die het leuk vind om te helpen.


Skippy01 schreef:
De prijzen van Noor en Patrick weet ik zo niet precies, maar een goede instructeur kost meestal meer dan 20 euro per uur denk ik dan maar... Ik reken zelf al 30 per uur excl reiskosten en mijn instructeurs rekenen 35 per 45minuten en de ander 40 per uur excl reiskosten. En dat vind ik ze ook méér dan waard allebei. Hopelijk heb je snel reactie!


Volgens mij kosten ze 55 euro per drie kwartier. Ik wil best investeren in rijlessen, graag zelfs. Maar ik ben ook maar een student die nog niet fulltime kan werken. Dus dan vind ik 55 euro per week wel heel veel voor nu.. voorheen kreeg ik les van ze op een paard van Noor, in ruil voor een dag mee helpen op stal. Dat was ideaal, echter had ik daar niet voldoende tijd voor. Ik moest helaas keuzes maken...

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 07:28

Prettyboy is zojuist grote broer geworden!!


Afbeelding

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:29

O wat een prachtig veulen weer! Gefeliciteerd! Is het een merrie?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 09:32

Dankjee! jaa gaat goed! nee het is een hengstje. ik ga vanavond na werk even met beide knuffelen. dan stuur ik nog wat meer foto's. ik ben benieuwd of dit veulen helemaal een stippel gaat worden

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 08:59

Hier wat droogfotos van de knapperd. Weet er iemand een leuke passende naam?

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:37

Wauw wat een gaaf paard mag jij rijden en wat een knap veulen is er geboren veel plezier nog en beterschap met de buurman

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:42

Wat een knapperd! <3

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 15:45

cariena1973 schreef:
Wauw wat een gaaf paard mag jij rijden en wat een knap veulen is er geboren veel plezier nog en beterschap met de buurman



Steffi4 schreef:
Wat een knapperd! <3


dankjeee *\o/*

Emz

Berichten: 102
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Haarlem

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 16:03

Afbeelding
Hi ik ben Charming lady haar baasje! Je half zuster! Leuk om je hier tegen te komen

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 23:19

Oooooo!!!! Dit gaat mijn buurman echt geweldig vinden!!! Wauuw!!! Hoe gaat het met charming lady?? Heb je meer foto’s??

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:51

Ik lees dat je instructie zoekt omgeving asten/deurne. Waar ergens sta je gestald? Ik heb altijd in Asten gewoond maar woon nu in Deurne en mijn mini staat in Someren en ik maak echt veel buitenritten met hem (wel met sulky dan uiteraard)! Welk water ben je geweest? Mag ook via pb :D

Prettyboy is echt knap, en het nieuwe veulen ook <3 ik houd van appaloosas! :) mijn mini heeft ook stippels

Anoniem

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 00:42

Ow ik volg ook :D
Zag je al in het appie topic voorbij komen, echt een heel knap paard *\o/*

Ik heb ook een nas merrie maar jammer genoeg eenkleurig, wel een paar verdwaalde stippen en appie kenmerken.
Inmiddels 26 jaar dus doorkleuren gaat m niet meer worden
Afbeelding

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 10:06

Druppie7711 schreef:
Ik lees dat je instructie zoekt omgeving asten/deurne. Waar ergens sta je gestald? Ik heb altijd in Asten gewoond maar woon nu in Deurne en mijn mini staat in Someren en ik maak echt veel buitenritten met hem (wel met sulky dan uiteraard)! Welk water ben je geweest? Mag ook via pb :D

Prettyboy is echt knap, en het nieuwe veulen ook <3 ik houd van appaloosas! :) mijn mini heeft ook stippels


ja klopt ik zoek nog een instructeur. ik sta met de paarden eigenlijk tegen Neerkant aan. helemaal achteraf in Asten. Wij hebben wateren bij ons in het bos ( 2 minuten te paard vandaan). dankjewel voor de complimenten! _/-\o_


Romy1234 schreef:
Ow ik volg ook :D
Zag je al in het appie topic voorbij komen, echt een heel knap paard *\o/*

Ik heb ook een nas merrie maar jammer genoeg eenkleurig, wel een paar verdwaalde stippen en appie kenmerken.
Inmiddels 26 jaar dus doorkleuren gaat m niet meer worden
[ [url=m/bgRf6B.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk dat je volgt! dankjewelll! wat heb jij een knap paard zeg! achjaa 100 procent stippen of niet, appie is appie, welkom bij de familie *\o/*

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 10:07

ik heb gister dus een bericht op instagram geplaatst met de vraag: bedenk een leuke naam voor het veulen. ik heb werkelijkwaar meer dan 150 reacties gehad!! ik ga zsm samenzitten met mijn buurman om er eentje te kiezen :))

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:04

Prettyboy, Charming Lady, misschien leuk om weer iets met Mr. of boy ofzo te doen, dat het een beetje in de stijl blijft haha

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 18:45

Jaaa dat is een goeie idd!

Ik heb mijn eerste rijles ingepland met Prettyboy!! Ik heb er zoooo veel zin in, om samen als combinatie te groeien!! <3

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 09:46

gister heb ik gewerkt van 09:00 tot 20:00, daarna ben ik weer even lekker mijn hoofd gaan legen bij Prettyboy. De eigenaar Tjeu was ook weer super enthousiast om me te zien. ik ben namelijk een tijdje niet komen rijden omdat school even voorging. morgen heb ik op school de laatste presentaties en dan kan ik weer lekker vaak gaan rijden.

ik heb gister een stukje over straat gereden en 10 minutjes wat bakwerk omdat ik zaterdag mijn eerste rijles heb. ik wil toch een beetje voorbereid de les in gaan.
Afbeelding

Afbeelding

Voor het nieuwe veulen hebben we na meer dan 300 ingezonden namen eentje uitgekozen: PRINCE CHARMING. hij groeit goed! we zijn vollop bezig met het veulen ABC. donderdag gaan mama en zoonlief naar de hengstenboer, hopelijk komen ze snel terug!

Afbeelding

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 09:52

ik heb al één doel van mijn OP behaald: beginnen met rijles!!

afgelopen zaterdag was het zo ver.. Prettyboy liep makkelijk de trailer op, en na 5 minuten rijden waren we bij mijn andere buurvrouw voor les. Prettyboy is ingereden in een binnenbak, maar toch vond hij het spannend. hij durfde niet goed langs de wand af te lopen (op de hoefslag), ook was hij bang van de levensgrote foto's die in de binnenbank hingen.

wauw wat ben ik tevreden over de kwaliteit van les. ze hield goed rekening met mijn kleine angst, gaf complimenten en ze schreeuwde niet hahah.

wat hebben we bereikt na een uur:
- Nageefelijk rijden geoefend
- overgangen rijden
- aan het einde vond Prettyboy de foto's niet meer eng
- aan het einde liep Prettyboy netjes over de hoefslag
- in gallop ( nog niet echt figuren, enkel gewoon dat we gallop gedaan hebben voor mijn angst onder controle te houden)
-Prettyboy bezweet
- ik helemaal bezweet
- IK HEB BARSTENDE SPIERPIJN _O-

Prettyboy met zijn roze dekje <3 (ik weet het... Prettyboy is een stoere jongen, maar toch staat roze hem leuk)
Afbeelding

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:46

staat m goed dat roze

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 11:54

jaa dat vond ik dus oook! de eigenaar moest wel lachen toen ik met dat roze dekje aan kwam met wat glitter er op