Bijrijders vraag.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Bijrijders vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:03

Ja uiteraard maar dan nog vind ik het belachelijk om geld te vragen voor omgang met een paard maar niet mogen rijden. Op de manege mag je gratis de pony´s gaan knuffelen en poetsen. Grondwerk daar ga je toch ook geen geld voor vragen? Waarom zou je dat doen?

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:17

Shaggy09 schreef:
Ja uiteraard maar dan nog vind ik het belachelijk om geld te vragen voor omgang met een paard maar niet mogen rijden. Op de manege mag je gratis de pony´s gaan knuffelen en poetsen. Grondwerk daar ga je toch ook geen geld voor vragen? Waarom zou je dat doen?

Op de maneges waar ik gestaan heb mocht je niet zomaar paarden gaan knuffelen en poetsen als je daar niet ook reed. Je moest dus wel een vaste betalende lesklant zijn.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:34

Shaggy09 schreef:
Ja uiteraard maar dan nog vind ik het belachelijk om geld te vragen voor omgang met een paard maar niet mogen rijden. Op de manege mag je gratis de pony´s gaan knuffelen en poetsen. Grondwerk daar ga je toch ook geen geld voor vragen? Waarom zou je dat doen?

Dat kan jij belachelijk vinden, maar het is gewoon de wet van vraag en aanbod. Als de prijs te hoog is zal er niemand op in gaan. Als er wel iemand geinteresseerd is wil dat zeggen dat die persoon dat aanbod liever aanneemt en de prijs betaalt dan op een manège pony's te gaan knuffelen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Bijrijders vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:47

Prima.
Ik zou het alleen nooit betalen en vind het de omgekeerde wereld.

Bovendien vraag ik me af waarom je geld zou vragen. Financieel kost het je niks extra als iemand een borstel over je paard aait, sterker nog, zoiets heet een groom/stalhulp en zijn normaal gesproken betaalde diensten.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:51

Ghostattack schreef:
Is stalling in de USA ook niet belachelijk duur? Al zullen veel mensen ze daar ook gewoon 'aan huis' hebben :P

Hier overigens ook een bijrijder voor mijn jonge paard. Ik heb namelijk 2 paarden op 2 locaties, dus is het wel fijn als iemand te hulp kan schieten. Ze mag in principe alles met mijn paard, mits er een volwassen persoon bij is (meisje is minderjarig, meestal gaat haar moeder mee). Het enige wat ze niet mag is springen of buitenritten zonder mijn begeleiding :) Ze hoeft ook geen klusjes te doen, behalve de boel netjes achterlaten. Paard staat op een luxe pensionstalling met onder andere een binnenbak. Ze betaalt mij €50 in de maand en komt dan 2-3x per week, lessen doet ze op eigen kosten. Het meisje komt van de manege en mijn paard is doodbraaf, maar qua rijden niet de simpelste. Ze kan er dus ook enorm veel van leren :j


Ja nou zo n wisselwerking is prima toch? Win win situatie.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:52

Shaggy09 schreef:
Prima.
Ik zou het alleen nooit betalen en vind het de omgekeerde wereld.

Bovendien vraag ik me af waarom je geld zou vragen. Financieel kost het je niks extra als iemand een borstel over je paard aait, sterker nog, zoiets heet een groom/stalhulp en zijn normaal gesproken betaalde diensten.

Het staat iedereen ook vrij te gaan solliciteren naar de baan van groom.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:56

SaraViavia schreef:
Ik vraag wel een bijdrage, maar in principe hoeven ze verder niks meer te doen dan alles netjes schoon achter laten..
Ik heb eigenlijk wel hele goede ervaringen met bijrijders, maar ook wel eens issues mee gehad.

Ik snap niet dat sommige mensen er zo 'n drama van maken dat paardeneigenaren er geld voor vragen. Kijk naar de aanschafkosten van een paard, tandarts, hoefsmid, weien, stalling, gebruik van de bak, gebruik van de spullen.... en dan natuurlijk nog het stukje risico wat je als eigenaar draagt en als bijrijder niet.. Dat je daar als eigenaar voor kiest wil nog niet zeggen dat ik het niet meer als normaal vind dat een bijrijder daar dan ook aan bijdraagt..

Tja ik zou ook wel een mooi wedstrijdpaard willen rijden zonder klusjes te hoeven doen, geen geld te hoeven betalen en geen enkel risico te lopen. Maar ik heb die nog niet gevonden _/-\o_


Bij mij zou t een wisselwerking zijn. Win win situatie zeg maar, daar heb ik 4 jaar lang best wel wat geld voor betaald 140 euro. Maar alles kon en mocht en had hem bijna volledig voor mijzelf en het paard had op Z gelopen dus kon zoveel leren en er zaten 2 privé lessen in de maand bij.

Aanschaf en kosten zijn mijn eigen verantwoordelijkheid toen ik een paard kocht, ga ik andere niet voor verantwoordelijk maken. Sta wel in vol pension. Voor onbekende verzorgers zou ik lessen eisen, geen bijdrage.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:08

IlBuono schreef:
Ook even mijn ervaring vertellen :) Ik rijd momenteel 2 paarden voor 1 eigenaar bij en heb zelf 2 paarden waarvan 1 op pensioen is en nog maar 1x per week ongeveer loopt. Het ene paard van deze eigenaar rijd ik al een maand of 8, de andere ben ik net mee begonnen omdat de eigenaresse even niet met dit paard kan rijden. Dus het komende half jaar zal ik ze allebei rijden. Ik betaal geen bijdrage en doe geen klusjes (wel eens buiten zetten of longeren maar niets vast bepaald). Het paard wat ik het langste rijd, heeft de eigenaresse zelf lichte tour mee gereden en die breng ik ook uit in de Young riders. Echter reed ik dat al met mijn eigen paard die ik zelf opgeleid heb dus ik was wel al op het niveau. Ik rijd haar bij omdat er te weinig tijd voor was en ze nog in goede conditie is, ze gaat mee op wedstrijd waarbij zij haar soms brengen en klaar maken... Ik betaal dus niets maar bij deze mijn eigen lessen, niet verplicht, soms bij mijn lesgeefster en meestal bij die van de eigenaresse. Haar tweede paard rijd ik omdat deze best lastig is en dan worden de lessen betaald, ik zou deze ook niet snel zelf gaan rijden omdat ik niet de grootste held ben en deze best raar kan doen :=
Maar voor mijn eigen wedstrijdpaard wil ik geen bijrijders, er rijd ook niemand anders op. Enkel de eigenaar van mijn bijrijdpaarden en de vorige eigenaresse vertrouw ik met mijn dominante en hoogopgeleide merrie... Mijn oude ruin heeft wel een bijrijder gehad die dit gratis en enkel als ik erbij was deed, maar hij is soms wat lomp en struikelt makkelijk dus dit risico vind ik wat groot als je hem niet goed kent.
Ik rijd trouwens wel mijn bijrijdpaarden met mijn zadel dus veel verslijt ik ook niet :+


Same, wil ook niemand anders meer op Mn paard. Tenzij t voor mij een voordeel zou hebben. De enige die erop mag is Mn instructeur en een vriendin van mij (die beiden beter rijden/hoger niveau zitten dan ik)..

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:19

anjali schreef:
Shaggy09 schreef:
Ja uiteraard maar dan nog vind ik het belachelijk om geld te vragen voor omgang met een paard maar niet mogen rijden. Op de manege mag je gratis de pony´s gaan knuffelen en poetsen. Grondwerk daar ga je toch ook geen geld voor vragen? Waarom zou je dat doen?

Op de maneges waar ik gestaan heb mocht je niet zomaar paarden gaan knuffelen en poetsen als je daar niet ook reed. Je moest dus wel een vaste betalende lesklant zijn.


Ja in mijn herinnering kon ik dat ook niet zo maar.. Ja voor de les of na de les eventjes, maar niet uren lang haha..

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:47

Gizeppie schreef:
Same, wil ook niemand anders meer op Mn paard. Tenzij t voor mij een voordeel zou hebben. De enige die erop mag is Mn instructeur en een vriendin van mij (die beiden beter rijden/hoger niveau zitten dan ik)..

Ja de eigenaresse van mijn bijrijdpaarden omdat het ene paard bijna identiek mijn merrie is in haar moeilijke punten :+ En de oude eigenaresse omdat dat jaren goed gegaan is maar die denkt zelf dat ze nu wat te scherp gereden is en ze rijd zelf nog amper. Mijn instructrice bij dit paard zou er eventueel op mogen, de lesgever bij mijn andere dan weer niet want het is wel een vrouwenpaard en een man met lange benen valt niet zo in de smaak bij dr

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:28

Jaren geleden zocht iemand een bijrijdster, ik mocht komen proefrijden.

Paard was leuk en braaf en was van het niveau L Dressuur.

En verwachtte ze van mij dat ik minstens 2 x per week van haar les neem (ze zocht iemand voor 2 x in de week :7 ) Enkel en echt alleen van haar les en dat is dan 16 euro per half uur en ik mocht 50 euro per maand betalen. En toen bleek dat er nog een bijrijdster was die al 2 x in de week kwam en ook bij haar leste. Toen kwam de aap uit de mouw: ze kon het dier niet meer betalen en zocht dus gewoon mensen die samen bij elkaar bijna het volledige maandbedrag aan stalkosten ging betalen.

Heb gezegd: bedankt voor het proefrijden en succes met het vinden van een mens die betaald voor jouw hobby en paard.

Haha, dat mens was gek en kon niet eens lesgeven.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Bijrijders vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:24

Wauw :+ bizar en triest eigenlijk ook

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:01

Ja, te zot voor woorden.

Gelukkig was ik niet zo dom als ze had gehoopt :D

Dat is alweer jaaaren geleden, maar denk er nog heel af en toe aan, gewoon omdat het zo stom is.

SstterreeX
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:32

Ragdollcat schreef:
Jaren geleden zocht iemand een bijrijdster, ik mocht komen proefrijden.

Paard was leuk en braaf en was van het niveau L Dressuur.

En verwachtte ze van mij dat ik minstens 2 x per week van haar les neem (ze zocht iemand voor 2 x in de week :7 ) Enkel en echt alleen van haar les en dat is dan 16 euro per half uur en ik mocht 50 euro per maand betalen. En toen bleek dat er nog een bijrijdster was die al 2 x in de week kwam en ook bij haar leste. Toen kwam de aap uit de mouw: ze kon het dier niet meer betalen en zocht dus gewoon mensen die samen bij elkaar bijna het volledige maandbedrag aan stalkosten ging betalen.

Heb gezegd: bedankt voor het proefrijden en succes met het vinden van een mens die betaald voor jouw hobby en paard.

Haha, dat mens was gek en kon niet eens lesgeven.


Haha dat meen je niet!
Snap jou reactie maar al te goed. Heb zelf ook soort gelijk meegemaakt. 2x per week les voor 20 per uur en nog de stallen uitmesten en klusjes doen. Dan ook nog even een bedrag bij betalen. :=

Esther_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:22

Ik zag afgelopen week weer een advertentie voorbij komen :') .... Voor 50 euro per maand mocht je met een nog geen 3-jarige longeren, poetsen en grondwerk komen doen.

Grondwerk en longeren is prima voor af er toe, maar ik vraag me af wie zo gek is om daar geld voor te betalen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:16

Esther_ schreef:
Ik zag afgelopen week weer een advertentie voorbij komen :') .... Voor 50 euro per maand mocht je met een nog geen 3-jarige longeren, poetsen en grondwerk komen doen.

Grondwerk en longeren is prima voor af er toe, maar ik vraag me af wie zo gek is om daar geld voor te betalen.


Denk weinig..