SOS Hoe vind je nou een verzorgpaard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

SOS Hoe vind je nou een verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:38

Hey allemaal ik heb een paar vraagjes ahah, wat zijn jullie beste tips om een verzorgpaard te vinden? Ik ben heel erg verlegen dus gewoon aanbellen en vragen lukt bij mij niet echt, ookheb ik meerdere advertenties geplaats maar helaas niemand is geïnteresseerd. Langzaamaan zakt de moed in mijn paardrijlaarzen :( trouwens ben wel beetje nieuwschierig hoe jullie er 1tje hebben gevonden.


oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:51

Suzywuzy schreef:
Hey allemaal ik heb een paar vraagjes ahah, wat zijn jullie beste tips om een verzorgpaard te vinden? Ik ben heel erg verlegen dus gewoon aanbellen en vragen lukt bij mij niet echt, ookheb ik meerdere advertenties geplaats maar helaas niemand is geïnteresseerd. Langzaamaan zakt de moed in mijn paardrijlaarzen :( trouwens ben wel beetje nieuwschierig hoe jullie er 1tje hebben gevonden.

Hier klopt iets niet. Je bent óf geen 20, óf je probeert als twintigjarige door je schrijfstijl over te komen als iemand die veel jonger is. Één tip als je een verzorgpaard zoekt: wees eerlijk! Eerlijk over je rij-ervaring, eerlijk over wat je wel en niet met het paard kunt en wilt doen, eerlijk over wat mensen van jou als verzorger kunnen verwachten en ook eerlijk over je leeftijd.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:55

oomens schreef:
Suzywuzy schreef:
Hey allemaal ik heb een paar vraagjes ahah, wat zijn jullie beste tips om een verzorgpaard te vinden? Ik ben heel erg verlegen dus gewoon aanbellen en vragen lukt bij mij niet echt, ookheb ik meerdere advertenties geplaats maar helaas niemand is geïnteresseerd. Langzaamaan zakt de moed in mijn paardrijlaarzen :( trouwens ben wel beetje nieuwschierig hoe jullie er 1tje hebben gevonden.

Hier klopt iets niet. Je bent óf geen 20, óf je probeert als twintigjarige door je schrijfstijl over te komen als iemand die veel jonger is. Één tip als je een verzorgpaard zoekt: wees eerlijk! Eerlijk over je rij-ervaring, eerlijk over wat je wel en niet met het paard kunt en wilt doen, eerlijk over wat mensen van jou als verzorger kunnen verwachten en ook eerlijk over je leeftijd.


In haar advertentie staat 13 jaar. Misschien ergens veranderd? Want ik zie nergens iets over 20 staan.

Tja tips. Wellicht kan je wat foto's plaatsen met paarden eventueel met rijfoto's.
Verder wat uitgebreider. Kan je iets van grondwerk, longeren. Je zegt erbij dat rijden niet belangrijk is maar wat wil je dan wel graag en wat kan je al. De advertentie verteld een eigenaar te weinig over wat ze van jouw kunnen verwachten. Kan je echt al alleen aan de slag of heb je in het begin begeleiding nodig. De meeste willen graag weten wat je te bieden hebt.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: SOS Hoe vind je nou een verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 06:28

Advertentie heb ik niet gezien. Profiel zei 20.

Schoentje, kerstmuts en [o]

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: SOS Hoe vind je nou een verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 06:36

Facebook heeft heel veel pagina's voor verzorgpaarden die moet je goed in de gaten houden. Het duurde bij mij ook een tijdje maar uiteindelijk toch een paar in de buurt gevonden.

jojoleinee
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Re: SOS Hoe vind je nou een verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 06:56

Zoeken op marktplaats. Ik zat vroeger hele dagen op marktplaats om steeds weer nieuwe zoektermen te verzinnen. Uiteindelijk is het me gelukt! Succes.

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: SOS Hoe vind je nou een verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 07:18

Ik zou als ik jou was op marktplaats kijken. Kan zijn dat er nu niets op staat maar kan veranderen met de week.

daarisdekaas
Berichten: 110
Geregistreerd: 25-03-19
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 07:51

Ik heb bijna alle verzorgpaarden die ik heb gehad gevonden via Marktplaats. Je kunt misschien ook een notitie ophangen op de stal/manege waar je rijdt. Als je marktplaats gewoon in de gaten houdt en berichtjes stuurt met eerlijke informatie over jou, je ervaring en wat je zoekt komt het vast goed. Als je inderdaad 13 jaar bent, dan is het misschien wat lastiger gezien veel eigenaren liever iemand hebben die wat ouder is, maar toen ik 13 was begon ik met mijn eerste verzorgpaard en ik was ook mega verlegen dus geef de hoop niet op :D

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: SOS Hoe vind je nou een verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:26

Ik heb wel verzorgpaarden gevonden via internet maar de meeste heb ik via kennissen en vrienden gevonden. Heb je vriendinnen die een verzorgpaard hebben? Weet je instructeur/instructrice dat je een verzorgpaard zoekt? Hebben je ouders vrienden of collega's met paarden? Geen gegarandeerde methode maar voor mij heeft het wel goed gewerkt.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:08

Ik heb mijn verzorgpony via marktplaats gevonden. Misschien is het handig om daar ook eens op te kijken.

Verwacht ook niet gelijk de perfecte verzorgpony te vinden! Ik ben zelf 4 maanden op zoek geweest. Ik ben bij verschillende paarden gaan kijken, maar met de meeste paarden had ik geen klik.

Wees in een advertentie ook heel eerlijk. Kan je bijvoorbeeld en bijdrage betalen? Wil je klusjes doen op stal? Als je in jouw advertentie niet veel informatie over jezelf zet kan het zijn dat mensen geen interesse hebben. Ze willen het liefst alles in één keer zien, om te zien of je bij hun eisen past.

En misschien heb je een vriendin of kennis die een eigen paard heeft die misschien nog iemand kent die een verzorgster zoekt?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker