Wel of niet doen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poortland
Berichten: 23
Geregistreerd: 25-10-18

Wel of niet doen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 16:23

Hoi allemaal
Ik ben een een moeder van 2 paardenmeisjes 8 en 10 jaar met 2 jaar manege les ervaring.
Ik zelf was vroeger ook zo'n meisje.

Zelf ben ik in december begonnen met het nemen van wat prive lesjes. En vind het erg leuk.

Nu zeuren ze me oren van me kop om een, het liefst een eigen pony, maar een verzorg pony is ook goed

Nu wil het zo dat de vrouw waar ik als kind kwam, pony's poetsen en een beetje rijden, een super lieve fjord heeft staan die wel wat extr aandacht kan gebruiken.
Dus iemand die hem wil verzorgen of zelfs leasen.

Het is volgens haar een heel rustig, betrouwbaar paard waar je zo op weg kunt rijden. Een paard waar ik en ook mijn dochters op kunnen.

We hebben nu min of meer afgesproken om een maand te kijken of er een klik is en hoe het gaat en dan te beslissen hoe verder...

Hebben jullie nog tips of dingen waar ik wat aan heb of rekening mee moet houden?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:28

Als je gaat leasen zorgen dat de regels van beide kanten duidelijk zijn en zet dit eventueel in het contract. Althans dat zou die vrouw waar van je de pony leased dan moeten doen. :)

Ivm veiligheid kun je eerst zelf een weekje de pony rijden en verzorgen om te kijken of het echt een tam beestje is.

En verder gewoon ervoor zorgen dat je duidelijke afspraken en regels maakt, ook met je dochters, en vooral veel lol hebben. :D

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:31

Gewoon doen, want op de manege rijden is leuk maar zo kun je je dochters goed bijbrengen wat paarden houden allemaal inhoud . Laat ze maar stallen mesten en tuig poetsen voor een uurtje rijden. Eigen dier kan altijd nog in de toekomst .

Poortland
Berichten: 23
Geregistreerd: 25-10-18

Re: Wel of niet doen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 17:04

Mijn meiden zijn het inderdaad een beetje "zat" om met zijn 8-en achter elkaar aan te hobbelen in een binnenbak....
Ik denk dat we wel "klaar" zijn om meer voor een paard te zorgen en echt een band op te bouwen.
Hoop dat we die band met zijn 3-en krijgen met het paard ♡

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Wel of niet doen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:07

Gewoon eerst die maand poberen. kijken of het klikt tussen de pony jou en de kids. klikt het en heb je er de tijd voor dan een goed contract op laten zetten voor het lease

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wel of niet doen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:43

Inderdaad gewoon rustig een maand proberen, even aankijken of de pony echt zo braaf is als gezegd wordt en misschien op zoek gaan naar iemand die jullie les kan geven op de pony. Door prive les te volgen op de pony bouw je nog meer een band op en worden de kids rijtechnisch een stuk beter dan van het achter elkaar aan hobbelen.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wel of niet doen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:48

Wat leuk!

Ik zou afspreken dat jullie de lease eerst een maand op proef proberen om te zien of jullie allemaal een klik met het beestje hebben (en het beestje met jullie) en of het beestje wel bij jullie past. Die maand zou ik ook al wel onder leasecontract doen, zodat beide partijen weten waar ze aan toe zijn/wat er is afgesproken.