Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SantoAF

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-02-19
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 21:17

Iedereen heel erg bedankt voor de antwoorden! En voor de succes wensen!
Voor de mensen die een verzorger zoeken maar helaas in een andere regio wonen ik wens jullie heel veel succes!

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 22:17

Voor mij zou iemand die niet perse wil rijden hoger op mijn lijstje staan om uit te kiezen dan iemand die perse wil kunnen rijden.

Grondwerk, wandelen etc is voor mij ook erg belangrijk.

Bij mijn zoektocht naar een verzorgster destijds haakten er meer af omdat ik verwachte dat er les genomen werd door een in eerste instantie door mij gekozen instructeur/instructrice.

Mijn paarden staan denk ik te verweg voor je (Gorinchem) maar anders hadden we mogelijk eens kunnen praten.
Ik ben inprinciepe voorzien van verzorgsters, maar sta er altijd voor open iemand een kans te geven als mijn pony’s daardoor wat extra aandacht krijgen :)

MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:02

Zeker zijn er mensen die ook niet willen rijden bij een verzorgpony!

Mensen zoals ik :)

Mensen die dol zijn op Shetlanders en kleine pony’s! Zelf ben ik ook daarnog opzoek voor een verzorgpony in de omgeving Amersfoort.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:18

Daar is zeker vraag voor. Ook (en misschien zelfs!) in Dordrecht. Misschien ook een advertentie in de Facebook-groep plaatsen?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:39

Er is daar sowieso vraag naar. Ik moet still aan ook op zoek gaan naar een verzorger/verzorgster. Mijn pony staat nog in Nederland terwijl ik voor studie in België woon. Ik vertrek straks nog verder België in waardoor elk weekend heen en weer reizen steeds moeilijker gaat worden.
Ik heb een bejaarde pony die tip top gezond is, behalve dat ze niet in de bak gereden mag worden vanwege artrose. Er kan wel buitenenritten gedaan worden. Maar het probleem daarbij is, is dat ik dan wel iemand van minimaal 16 heb, want die heeft geen volwassene nodig om mee te gaan meestal. Maar vaak zijn de 16 jarige tegegenwoordig zo groot, dat ik dan meer moet neigen naar een jonger iemand. Maar die kan dan niet alleen naar buiten en is het dan lastig aangezien er veel echt wel willen rijden.

Ik had een hele goede verzorgster die elders veel paarden mocht rijden en het leuk vond om een pony te hebben om mee te tutten. Maar helaas begon school wat meer tijd in beslag te nemen en dat gaat natuurlijk voor.

Wat betreft jongens VS meiden, ik zou niet weten waarom jongens minder 'gewild' zouden zijn. Als je verantwoordelijk en eerlijk bent, ben je welkom!

Ik bekeek je advertentie en helaas woon je voor mijn pony ook te ver weg denk ik. Heel veel succes!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:13

Ik denk dat het wat regio verbonden is. In zuid-holland kan je voor verzorgen (dus niet rijden) als paardeneigenaar al bijna geld toe vragen. Terwijl in bv Brabant is het al lastig een bijrijder te vinden al.mag het gratis..


VKM
Berichten: 160
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:43

Ik heb inmiddels nu twee verzorgers, degene die ik het langst ''heb'' (klinkt zo flauw) die komt echt voor mijn paard, niet perse om te rijden of wat dan ook! Die heeft ook echt een band met mijn paard en denkt altijd mee in het verbeteren van de verzorging etc.. Daar ben ik heel erg blij mee ;)

Ik denk dat er wel zeker zulke verzorgers zijn!

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:58

Ik ben zelf op zoek naar iemand die niet wil rijden voor mijn 3 jarige pony. Krijg eigenlijk geen reacties maar er is bij mij in de buurt ook vrijwel niemand die iets zoekt (regio kampen).

Heb je al een advertentie op marktplaats staan of daar gekeken?

SantoAF

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-02-19
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 13:07

Amber_anne schreef:
Ik ben zelf op zoek naar iemand die niet wil rijden voor mijn 3 jarige pony. Krijg eigenlijk geen reacties maar er is bij mij in de buurt ook vrijwel niemand die iets zoekt (regio kampen).

Heb je al een advertentie op marktplaats staan of daar gekeken?

Ik kijk wel vaak rond op marktplaats maar degene die in mijn regio waren zochten eigenlijk 18+

Isabel_k schreef:
Daar is zeker vraag voor. Ook (en misschien zelfs!) in Dordrecht. Misschien ook een advertentie in de Facebook-groep plaatsen?

Ja Dordrecht kan ook nog inderdaad, heb ik niet aan gedacht eigenlijk!

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:19

Blijven zoeken! Bij ons zou je meer dan welkom zijn, maar ook totaal niet in de buurt.
Er is ook een groep paardeneigenaren die de verzorging wel kunnen gebruiken, maar niet actief op zoek zijn. Plaatselijk briefjes bij de supermarkt/op fb zetten/dat soort dingen? Misschien op een weggeefhoek, rommelmarkt Facebook pagina?

Verder.. Als ik je advertentie zo lees, zou het ideaal zijn om een plekje te vinden waar de paarden aan huis staan. Altijd meer dan genoeg om te doen en echt met de paarden zelf om te gaan.

Anoniem

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:22

Ik zoek eigenlijk ook een verzorger ipv een bijrijdster. Omgeving Beemster, Noord Holland.
Maar eigenlijk wil iedereen wel rijden.. :(:)

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:37

Ik ben een bijrijder die zelden rijd :D 2x per week daar om de wei te doen en lekker te kroelen. En voor de bezoekjes van de dierenarts enz te helpen. Kan en mag altijd rijden als ik dat wil, maar rijden is voor mij echt bijzaak. Geniet net zo veel van het verzorgen en alles eromheen :). Als we al besluiten om te rijden dan gaan we ook gewoon voornamelijk het bos in.

Ben nu bijna 5 jaar daar alweer, maar het is echt mijn 2e thuis!

love_mandy

Berichten: 2925
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:48

Wat mij hier in de omgeving opvalt (noord Holland) en wat mij als verzorger zijnde afschrikt. Is dat mensen een serieus bedrag vragen wanneer je daar alleen komt om te verzorgen.

Ik ben ook iemand die niet perse hoeft te rijden, maar ik ga niet betalen voor alleen poetsen, uitmesten en wandelen. Lessen nemen in grondwerk en longeren zijn natuurlijk prima, maar op de manege kan ik gratis paarden poetsen.

Maar ik denk dat er genoeg vraag naar is, als ik kijk wat er voorbij komt om de Facebook groepen waar ik in zit. Succes met zoeken!

SantoAF

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-02-19
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 13:53

love_mandy schreef:
Wat mij hier in de omgeving opvalt (noord Holland) en wat mij als verzorger zijnde afschrikt. Is dat mensen een serieus bedrag vragen wanneer je daar alleen komt om te verzorgen.

Ik ben ook iemand die niet perse hoeft te rijden, maar ik ga niet betalen voor alleen poetsen, uitmesten en wandelen. Lessen nemen in grondwerk en longeren zijn natuurlijk prima, maar op de manege kan ik gratis paarden poetsen.

Maar ik denk dat er genoeg vraag naar is, als ik kijk wat er voorbij komt om de Facebook groepen waar ik in zit. Succes met zoeken!

Bedankt! En ik we hebben deels dezelfde gedachtes over een bedrag betalen om te verzorgen maar ik moet wel toegeven bij sommige mensen mag je wel van alles gebruik maken en dan snap ik het maar het bedrag moet ook niet te hoog worden

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:19

Als je enkel verzorgt en niet rijdt, dan vind ik dat de eigenaar geen geld mag vragen. Maar dit is zo zo vaak besproken op bokt dus dat kunnen we beter niet hier doen.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:57

Ik denk dat er echt wel vraag naar is! Maar veel mensen maken er geen gezocht advertentie voor denk ik, aangezien toch bijna iedereen wilt rijden. Toen mijn inmiddels overleden pony met een flinke peesontsteking stond mocht hij vrij weinig. Denk dat voor dat soort paarden een verzorger die wat extra aandacht geeft heel fijn is.

Is er anders geen manege in de buurt waar je mag komen poetsen? Of wil je liever bij een particulier? Als je paarden mensen kent vooral iedereen vertellen dat je een verzorgpaard zoekt, via via bereik je vaak ook al beel mensen.

SantoAF

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-02-19
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 15:08

finnens schreef:
Ik denk dat er echt wel vraag naar is! Maar veel mensen maken er geen gezocht advertentie voor denk ik, aangezien toch bijna iedereen wilt rijden. Toen mijn inmiddels overleden pony met een flinke peesontsteking stond mocht hij vrij weinig. Denk dat voor dat soort paarden een verzorger die wat extra aandacht geeft heel fijn is.

Is er anders geen manege in de buurt waar je mag komen poetsen? Of wil je liever bij een particulier? Als je paarden mensen kent vooral iedereen vertellen dat je een verzorgpaard zoekt, via via bereik je vaak ook al beel mensen.

In het dorp waar ik woon moet je zoals ik hoorde lid zijn van de vereniging om er te mogen rijden en verzorgen, in het dorp naast mijn dorp, is een manege en daar verzorgen meerdere van mijn vriendinnen een paard/pony en ik help op zaterdag, (je mag daar poetsen, wandelen op het erf en soms buiten het erf) alleen ik ben toch graag opzoek naar een particulier omdat je daar vaak betere afspraken mee kan maken en toch net iets meer met het paard kan doen(dus ook een betere band met het paard kan opbouwen)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:12

Zijn er geen fokkers in de buurt?
Die kunnen vaak wel wat hulp gebruiken.

SantoAF

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-02-19
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 15:14

sneeuwpop schreef:
Zijn er geen fokkers in de buurt?
Die kunnen vaak wel wat hulp gebruiken.

Nee voor zover ik weet niet, maar ik heb niet bij fokkers stil gestaan in mijn zoektocht dus ik zal eens gaan rondkijken op internet of er fokkers in de buurt zijn.
Bedankt voor de tip!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:16

Misschien in de pn ontmoetingsplek op fb een berichtje plaatsten? Ik denk dat daar zeker wel vraag is naar iemand die lekker op de grond aan de slag wilt met paarden.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 07:39

bobje26 schreef:
Ik zoek eigenlijk ook een verzorger ipv een bijrijdster. Omgeving Beemster, Noord Holland.
Maar eigenlijk wil iedereen wel rijden.. :(:)

Jup dit, hier ook een verzorger gezocht voor een heel leuk paard, maar rijden (meer als uitstappen op show) zit er niet in. Merk toch dat veel mensen niet reageren omdat het geen rijden is.. ondanks dat leeftijd me niet uitmaakt en ik geen bijdrage hoef :D