Het ideale bijrijdpaard maar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:13

Ik zou niet gelijk stoppen, ik zou proberen de eigenaar te overtuigen van de gevaren welke hieraan zitten, hierover kun je denk ik genoeg vinden op internet.
Evt kun je ook jou mening geven wat jij erop zou smeren.
Weet je de reden waarom de eigenaar dit doet? Is er bijv al veel geprobeerd om de wond dicht te krijgen?
Is het een geld kwestie? Indien het een geld kwestie is zou je evt zalf oid wat wel geschikt is voor de wond zelf kunnen betalen.

Blijft de eigenaar door gaan met olie op de wond smeren zou ik het hier echt zeker niet mee eens zijn maar naar mijn idee heeft stoppen geen zin, de eigenaar blijft toch doorgaan ook al kom jij niet meer. Zolang jij nog wel gaat kun je proberen de eigenaar op andere gedachten te brengen en om voor de rest zo goed mogelijk voor het paard te zorgen.
Het is erg voor het paard maar Of jij wel of niet komt maakt in deze situatie niet uit, je geeft aan dat je het verder altijd naar je zin hebt dus ik zou niet gelijk alleen om deze reden stoppen.


Anoniem

Re: Het ideale bijrijdpaard maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:23

Lastig zonder te weten wat er aan de hand is.
Aangezien er niets te zeggen valt over het paard, de aandoening of de behandeling zou ik naar jouw eigen belangen kijken: hoe bijzonder is dit paard voor jou? Hoe lang duurt de behandeling waar jij niet achter staat nog? Is dat nog twee weken afgewerkte olie of de rest van haar leven elke dag? Stel dat je ermee stopt, maar dat de 'behandeling' over een paar weken afgerond is, het paard (al dan niet bij toeval) weer gezond is en wordt hier nooit meer mee lastig gevallen, heb jij dan de rest van jouw leven spijt dat je nu niet meer verder kunt met haar?
Moet je per se denken in termen als stoppen of blijven? Kun je ook besluiten voor jezelf om even een pauze van een paar weken in te lassen die je desnoods aan de eigenaar verkoopt met dat je het tijdelijk erg druk krijgt op je werk/studie?

mika11
Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Het ideale bijrijdpaard maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:28

Ik zou even afwachten?
Als het een toffe eigenaar is, en een toffe stal etc.
Dan komt het wel over als het een behandeling zou zijn die meer kwaad doet, de eigenaar dat dan ook wel gaat in zien.
Tenminste, dat is te hopen, het is zonde als je te snel weg zou gaan.

imaudy
Berichten: 5013
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:34

bcd94 schreef:
Ik zou niet gelijk stoppen, ik zou proberen de eigenaar te overtuigen van de gevaren welke hieraan zitten, hierover kun je denk ik genoeg vinden op internet.
Evt kun je ook jou mening geven wat jij erop zou smeren.
Weet je de reden waarom de eigenaar dit doet? Is er bijv al veel geprobeerd om de wond dicht te krijgen?
Is het een geld kwestie? Indien het een geld kwestie is zou je evt zalf oid wat wel geschikt is voor de wond zelf kunnen betalen.

Blijft de eigenaar door gaan met olie op de wond smeren zou ik het hier echt zeker niet mee eens zijn maar naar mijn idee heeft stoppen geen zin, de eigenaar blijft toch doorgaan ook al kom jij niet meer. Zolang jij nog wel gaat kun je proberen de eigenaar op andere gedachten te brengen en om voor de rest zo goed mogelijk voor het paard te zorgen.
Het is erg voor het paard maar Of jij wel of niet komt maakt in deze situatie niet uit, je geeft aan dat je het verder altijd naar je zin hebt dus ik zou niet gelijk alleen om deze reden stoppen.


Het gaat niet om olie op de wond smeren. Dat was meer een voorbeeld, om aan te geven dat het niet om slaolie in de manen smeren gaat... Het is iets wat net zo debiel is als olie op een wond smeren.

[o]

Kendra
Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Het ideale bijrijdpaard maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:35

Als er geen vertrouwen meer is tussen eigenaar en bijrijder is het maar beter om te stoppen....

Brainless
Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:42

Verlopen olie is pure dierenmishandeling.

Het werd vroeger gebruikt omdat men niet beter wist.
tegenwoordig weet men wel beter en is het heel slecht.helemaal als de zon er ook nog eens op schijnt (brandt extra in).
In het Oostblok wordt het ook nog gebruikt bij paarden en bij honden/katten tegen schurft/mok ed.
Dieren hebben soms een hele weggebrande huid ervan.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Blackberry28
Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Het ideale bijrijdpaard maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:52

Lastig, misschien heeft de eigenaar de ervaring dat deze behandeling wel werkt hoe idioot deze misschien ook is? Weet niet of ik zou blijven hoor in zo'n geval, want je zit dan niet op 1 lijn en moet wellicht deze behandeling ook zelf doen of toe dienen bij het paard? Dan zou ik er denk ik wel mee stoppen namelijk.

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:57

Moeilijk om antwoord op te geven.
Als het echt iets is waarvan ik overtuigd ben dat het het paard meer schade/pijn heeft door de behandeling zou ik dat zelf niet kunnen aanzien en dus stoppen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers