Waar vindt ik nu die éne verzorgster/bijrijder?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Waar vindt ik nu die éne verzorgster/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 15:14

Al een tijdje ben ik heel rustig op zoek naar een verzorgster voor mijn shetlander en eventueel iemand die met mij mee kan op buitenrit (heb twee rijpaarden).
Ik vraag geen bijdrage, maar er komt zeer weinig tot geen reactie op.

Er is 1 meisje langs geweest maar die vondt de afstand toch te ver. En met een ander meisje heb ik een nare ervaring gehad. Ik ben daarom ook een beetje huiverig/voorzichtig geworden..

Ik heb geen Facebook dus hierop kan ik niet adverteren.

Hoe hebben jullie iemand gevonden en is hier op Bokt iemand omgeving Kaatsheuvel die het leuk vindt om mij te komen ‘helpen’ / gezelschap houden tijdens het rijden :D
De shetlander wordt uiteraard niet op gereden, maar ik had in mijn -destijdse- advertentie op MP staan dat ze tuttelen erg leuk vindt, longeren en je kunt VD met haar beginnen/oefenen.
De minder leuke dingen als mesten doe ik zelf. Maar toch kan ik niemand vinden!?

Help -O-


Sunsetlover
Berichten: 81
Geregistreerd: 30-01-16
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Waar vindt ik nu die éne verzorgster/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:17

Ik denk dat het ook erg van de omgeving afhangt, in mijn omgeving zijn er juist erg veel mensen die zich als verzorger aanbieden, maar er zijn bijna geen bijrijdpaarden. Misschien kun je een briefje ophangen bij maneges of pensionstallen? En heb je al een advertentie op marktplaats staan?

sunsetlover

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Waar vindt ik nu die éne verzorgster/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 15:35

Op Marktplaats staat een advertentie ja. 1000x bekeken, 12 keer bewaard en maar 2 berichtjes op (beide meisjes uit de openingspost).

Myka
Berichten: 689
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:38

Denk dat je via-via het meest aan betrouwbare mensen komt, social media al geprobeerd met bericht plaatsen en laten delen? :)

live laugh love

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:39

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden.

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Waar vindt ik nu die éne verzorgster/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 15:40

Bedankt voor het verplaatsen.

Ik heb geen Facebook, dus dat is lastig. Via Instagram kun je niet echt een dergelijke advertentie posten.

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:43

vraag eens aan vriendinnen en stalgenoten en vraag ook of zij het aan hun bekenden willen rondvragen.
loop eens rond op de plaatselijke manege en vraag daar eens rond.
Zelf heb ik verzorgsters ook via marktplaats gevonden en ook via bokt.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:44

sanso schreef:
Bedankt voor het verplaatsen.

Ik heb geen Facebook, dus dat is lastig. Via Instagram kun je niet echt een dergelijke advertentie posten.


En kan je geen tijdelijk Facebook account aanmaken? Heb ik ook gedaan en heb nu een geweldig verzorgpaardje! *\o/*

Sannanasje
Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:44

Het is inderdaad erg lastig op het moment. De periode helpt natuurlijk ook niet echt mee. Winter/blubber is niet aantrekkelijk, 1 van mijn bijrijders is ook gestopt nu. Is aan het begin van het goede weer gekomen en stopt er nu mee. Gedeeltelijk had ik het wel verwacht maar ik baal er best stevig van -O-
Dus ik lees mee voor de beste tip ;)

"You're in denial" 'No I'm not!'

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 15:45

Sophievhouw schreef:
sanso schreef:
Bedankt voor het verplaatsen.

Ik heb geen Facebook, dus dat is lastig. Via Instagram kun je niet echt een dergelijke advertentie posten.


En kan je geen tijdelijk Facebook account aanmaken? Heb ik ook gedaan en heb nu een geweldig verzorgpaardje! *\o/*


Dat is ook mogelijk inderdaad.
Ik hoopte alleen dat het via Marktplaats of Bokt ook wel zou lukken.

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Waar vindt ik nu die éne verzorgster/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 15:47

Het is overigens niet zo dat ik echt een verzorger of bijrijder nodig heb.
Het is meer het geval dat ik in mijn eentje een weide huur en in de buurt niet echt rijmaatjes heb. Ik dacht zo is het voor iemand natuurlijk wel leuk om paard te rijden en met de shetlander bezig te zijn. Hebben de paarden uiteindelijk ook profijt van.

Ik had vroeger zo’n ‘kans’ meteen met beide handen vol enthousiasme aangepakt.

Myka
Berichten: 689
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:47

Ik heb toch het idee dat heel veel paarden dingen via Facebook gaan, met al die speciale paarden groepen en bepaalde regio's! :j

live laugh love

droomy
Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:54

(goeie) bijrijders zijn in onze omgeving inderdaad relatief schaars.

Ik heb er 2 gehad, eentje via Bokt gevonden en eentje via-via.
Facebook en marktplaats waren in mijn geval geen succes.
Heb je het al een keer gemeld in het Tilburg e.o. topic hier op Bokt? Misschien kent iemand daar iemand en kan je zo iemand opsnorren :)


In mijn optiek vind je via je eigen netwerk de meest betrouwbare/passende mensen.
Succes!

"I'd rather regret the things I've done than regret the things I haven't done."
Volg me op Facebook! :D

liviavdg
Berichten: 78
Geregistreerd: 13-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:58

Als je bij mij in de buurt woonde had ik deze kans ook zeker aangepakt!

Moet toch wel meegaan met de rest, met Facebook heb je zoveel sneller een groot bereik. Is toch het proberen waard denk ik. En anders misschien een story/post op plaatsen op Instagram met wat je zoekt?

Anoniem

Re: Waar vindt ik nu die éne verzorgster/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:59

Bij mij kwamen echt de meeste reacties via Facebook, kan niet iemand ander een advertentie voor je plaatsen?

Pepfer
Berichten: 82
Geregistreerd: 28-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:02

Ik ben nu 14 jaar, en zou een bijrijdpaard/verzorgpaard super leuk vinden! Alleen heb ik het ook gewoon heel druk met school, en als ik tijd in een paard/pony stop, vind ik het rijden echt een must.
Zelf vind ik het rijden echt het leukst van met paarden bezig zijn, naast het verzorgen. Maar als ik dan eenmaal tijd ergens in stop, wil ik wel graag dat wat ik het allerleukste vind ook kunnen doen:)
Gecombineerd (dus zowel rijden als verzorgen en mesten ed. is ook geen probleem) lijkt me dat hartstikke leuk! Ik denk dat er wel meer meiden (of jongens natuurlijk) van mijn leeftijd zo over denken! Helaas woon ik niet bij je in de buurt, maar succes met je zoektocht!

Ik hoop dat jullie snappen hoe ik het bedoel en dat het niet heel verwend overkomt, haha. Oja, als er mensen in de buurt van Hattem/Hattemerbroek/Wezep wonen, dan weet je me te vinden :o

https://www.instagram.com/art_by_tamar/
Hier ⬆ vind je al mijn tekeningen en schilderijen!

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:08

Idd denk de tijd van het jaar sowieso. Denk dat het ook lastig maakt dat het een shet is. Dat is toch minder aantrekkelijk.

Ik zou het best willen alleen het is net te ver voor mij. Ik woon op zo´n 27 km afstand en heb mijn rijbewijs nog niet dus het is momenteel gewoon te ver. Als ik een autootje had had ik het best willen doen.

Je zou idd social media erbij kunnen pakken, of eventueel een briefje ophangen in de lokale manege/ponyclub? Je kan wel heerlijk rijden in de drunese duinen, das vlakbij jou <3

JM :#

Lau_tjee
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:16

Hey!
Voor zover ik weet zijn er enorm veel meisjes en jongens die een verzorgpaardje willen hebben. Ik raad je aan veel mond op mond reclame te maken op de manege bv. Of reclame te maken via briefjes op stal. Op internet staan er soms ook advertensies dat iemand een verzorg paard zoekt. Kijk daar eens naar ?

Veel succes!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:26

_Dreamer schreef:
Bij mij kwamen echt de meeste reacties via Facebook, kan niet iemand ander een advertentie voor je plaatsen?

Ik denk dat dat wel het beste idee is als via via niet lukt. Zelf durf ik dat niet, want dan ziet een vriendin van mij dat die heel graag een bijrijdpaard wil, maar haar wil ik niet op m'n paard :')

Ik zoek iemand voor een fjord die tot Z niveau is afgericht, maar nu dus wat te kort wordt gedaan. Ik zoek niet eens iemand die echt wat kan, enkel iemand die niet zit te trekken, zichzelf niet fors overschat en begrijpt dat je een paard niet steeds schever hoort te rijden :')

Het is gewoon rampzalig.

Nico12
Berichten: 811
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:27

Jammer, je zit niet in mijn regio. Ik ben bijrijder en biedt mij aan via Facebook. Voor huidige eigenaar rij ik anderhalf jaar, paard wordt alleen door mij gereden. Wederzijds is bijrijder/ eigenaar vrijwel altijd een probleem wegens andere inzichten. Als voorbeelden kan ik noemen dat ik kwa verzorging andere mening heb dan de eigenaar. Een ander probleem, mijn manier van rijden, dat los ik op door wekelijks een les te nemen van een in ieders ogen zeer deskundige Orun 4 instructrice. De kritiek met rijden is er nu niet meer, althans ik verneem het niet meer. Samenvattend, het is zeer moeilijk om wederzijds een passende oplossing te vinden.

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Re: Waar vindt ik nu die éne verzorgster/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:44

Mijn eerste verzorgpony heb ik via Bokt gevonden, mijn huidige via de eigenaar van het stukje land waar de eerste stond. Het is dat ik nu twee hele leuke verzorgponies heb, maar mocht ik meer tijd hebben of met ze moeten stoppen zal ik je in de gaten houden (zit in de omgeving).

Tot ooit Oscar, de liefste hond die ik ooit heb gekend. Dankjewel voor de 15 jaar plezier, dankjewel voor alles

Wyb_ster
Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Waar vindt ik nu die éne verzorgster/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:50

Misschien een gek idee, maar eens kijken op de plaatselijke manege? Een lesje bekijken, rondkijken in de stallen en kijken of er niet een op het oog verlegen/rustig meisje/jongen is dat misschien wel geïnteresseerd is?

In mijn ogen is ervaring minder belangrijk dan stuurbaarheid, maar daar moet je een beetje doorheen kunnen kijken en tijd in willen investeren?

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

Danuah
Berichten: 451
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Waar vindt ik nu die éne verzorgster/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:09

Ik heb echt ontzettend veel geluk met mijn verzorger.

Ze verzorgde een ander paard op stal (lees: boerderij) en ik vroeg of ze niet eens op Noed wilde klimmen omdat haar verzorgpaard kreupel was. Dat wilde ze maar al te graag en echt, ik en het paard konden het niet beter treffen.
Ondertussen is mijn paard ingeslapen, maar zodra ik met mijn nieuwe paard weer in Nederland ben weet ik het wel.

evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:13

Je kunt misschien bij een manege, pensionstal of supermarkt een briefje hangen. Misschien komt daar wat reactie op of zien bijvoorbeeld in een supermarkt de ouders van kinderen het.

If you dream it, you can do it!

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Waar vindt ik nu die éne verzorgster/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:20

Misschien zoeken naar een moeder met dochtertje ?
Ik heb een vriendin die af en toe op mijn paard rijdt, ze heeft altijd een paard gehad en is gestopt toen ze moeder werd.
Ze komen ongeveer 2 x per week, en dochterlief kan dan met de shet tutten. Zo heeft iedereen er wat aan.

~Turbohoof Solutions ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers