Verkeers bord paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Okay_Zoe
Berichten: 40
Geregistreerd: 01-11-18

Verkeers bord paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 20:03

Hey bokkers

Wij hebben leuke paadjes opgezocht voor het buiten paardrijden. Probleem:verboden paardrijden bord
Maar nu had ik ergens gelezen dat je dan wel naast het paard mag lopen, dat was langgeleden dus ik ging sufen op het internet.
Maar ik kon weinig tot niets vinden.
Toch wil gwn zeker zijn, en hebben we geen zin in boetes ofzo iets dergelijks...
Dus Mag je bij een verbods bord met een paard met ruiter er op wel naast het paard lopen?

Spoiler:
BEER


Ibbel
Berichten: 49071
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:04

Nee. Je blijft, ook naast het paard, bestuurder.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:43

Als het een rond bord is met rode rand en daarop een ruiter te paard, openbare weg mag je er m.i. als ruiter in. Reden: het is geen officieel verkeersbord. M.a.w. een bedenksel heeft m.i. geen enkele rechtsgeldigheid, op de openbare weg. Als het particulier terrein, staatsbosbeheer enz. is mag je er m.i. niet in. Als ruiter te paard, verboden in, is een heel ander bord, het officiele bord voor de openbare weg is een rond bord, rode rand, met daarop, van boven naar beneden, tractor, bromfiets, fiets. Dit lijkt vreemd, maar dit is rechtsgeldig, al zie je het er niet vanaf.

Anomien
Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:52

Nico12 schreef:
Als het een rond bord is met rode rand en daarop een ruiter te paard, openbare weg mag je er m.i. als ruiter in. Reden: het is geen officieel verkeersbord. M.a.w. een bedenksel heeft m.i. geen enkele rechtsgeldigheid, op de openbare weg. Als het particulier terrein is mag je er m.i. niet in. Als ruiter te paard, verboden in, is een heel ander bord, het officiele bord voor de openbare weg is een rond bord, rode rand, met daarop, van boven naar beneden, tractor, bromfiets, fiets. Dit lijkt vreemd, maar dit is rechtsgeldig, al zie je het er niet vanaf.


Idd je hebt gelijk.


[ img ]
Bord C9 is wel van toepassing op ruiters.

Mama van mijn lieve meisjes

ZoZenn
Berichten: 3160
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Verkeers bord paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:10

Klopt, dit bord is een officieus bord en dus niet rechtsgeldig :j.

"It takes three flints to make a fire." – Louisa May Alcott

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:14

Uiteraard is bij bord C09, tevens, verboden voor menners, begeleider met paard aan de hand.
Let wel op dat voor particulier terrein en staatsbosbeheer e.d verbodsborden en ook teksten met verboden voor, of alleen voor wandelaars e.d. wel rechtsgeldig zijn.

Koper
Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:19

Nico12 schreef:
Uiteraard is bij bord C09, tevens, verboden voor menners, begeleider met paard aan de hand.
Let wel op dat voor particulier terrein en staatsbosbeheer e.d verbodsborden en ook teksten met verboden voor, of alleen voor wandelaars e.d. wel rechtsgeldig zijn.

Met andere woorden: een bord met daarop de tekst "verboden voor ruiters" betekent dat ik daar mag wandelen met mijn pony maar dat ik daar niet mag rijden?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:26

Koper schreef:
Nico12 schreef:
Uiteraard is bij bord C09, tevens, verboden voor menners, begeleider met paard aan de hand.
Let wel op dat voor particulier terrein en staatsbosbeheer e.d verbodsborden en ook teksten met verboden voor, of alleen voor wandelaars e.d. wel rechtsgeldig zijn.

Met andere woorden: een bord met daarop de tekst "verboden voor ruiters" betekent dat ik daar mag wandelen met mijn pony maar dat ik daar niet mag rijden?

Als het particulier terrein is dan dien je m.i. de tekst ruim te nemen, je bent niet welkom.
Ander voorbeeld: bordje "eigen weg", uiteraard bij particulier terrein, als je aangesproken wordt met jij mag hier niet komen, dan is dat rechtsgeldig voor jou, maakt dan niets uit of je als wandelaar of wat dan ook daar bent.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 01-12-18 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Koper
Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:27

Als ik niet welkom ben wordt het lastig om een briefje in de bus te doen dat "verboden voor paarden" wellicht een handiger tekst zou zijn. Hoe moet dat nou?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Djeradalover
Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Verkeers bord paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:57

Ik denk dat ik weet wat voor paadjes je bedoeld, je mag er niet komen met een paard. Of je er nou op zit of naast loopt. Die wandelpaden zijn vaak van rijkswaterstaat, echter staat er bij ons in de omgeving vaak onder het bord ‘muv berm’, echter is het dan uiteraard wel gewenst rekening te houden met eventuele wandelaars :D

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers