Wanneer stoppen met betalen bijrijdgeld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:31

Esterke schreef:
En heel eerlijk, moest je mijn bijrijder zijn, ik had je zelfs van in t begin al niet laten betalen :o
Waarom, ik zou al heel erg blij zijn met het werk wat je doet, wat jij doet, dat hoef ik al niet meer te doen plus mijn paard krijgt beweging, liefde, aandacht...

Ik denk hier precies hetzelfde over. :j

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:33

Ik snap echt niet waarom men het hier een two-way street vindt. Mijn paard bijvoorbeeld staat volpension, de bijrijder doet dus niks dan rijden. Nu snap ik dat iedereen zichzelf als ruiter geweldig vindt, maar de meeste bijrijders kunnen niet goed genoeg rijden om iets anders dan 'beweging' toe te voegen aan mijn paard. Ze rijden er eerder problemen in die ik moet oplossen, dan dat ik er wat aan heb. En dan moet ik ook nog eens alle kosten betalen.
Waarom zou ik dan een bijrijder doen? Precies, om de kosten te drukken. Verder 'heb' ik er niks aan. Mijn paard is net zo blij lekker in de wei.
Hetzelfde als iemand zou willen wandelen/poetsen. Heeft het paard het nodig? Nee. Geeft het mij extra risico? Ja. Dus moet je betalen? Ja. Het gaat niet om vertrouwen, het gaat erom dat de meeste bijrijders 12/14jarige meisjes zijn die je niet alleen kunt laten en die gewoon nog niet verantwoordelijk genoeg zijn. Dat is extra werk & extra risico voor mij. Daar betaal je voor.

Nog een voorbeeld: als je een paard op een doehetzelf stal zet, dan kost je dat in Amsterdam rond de 180/200 euro. Dan betaal je dus stalling, om stront te scheppen in principe. Krijg je dan een bijrijder, dan zal die dat op haar dagen ook moeten doen. De bijdrage moet dan lager zijn dan op een volpension stal, net als de stalling, maar niet ineens niet-bestaand.

Een bijrijder betaalt imo niet voor 'rijden', maar voor 'een eigen paard op die dag.' En bij een eigen paard, hoort alles wat een eigen paard inhoudt.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 30-11-18 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:34

Ik vind dat een bijdrage in deze situatie niet meer reëel is. Wel heel fijn als jij het paard aandacht zou willen blijven geven. :j

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:37

Dit topic laat mij weer precies inzien waarom ik klaar ben met bijrijders/verzorgers rond mijn paard.
Als eigenaar moet je in je handjes knijpen als er iemand op je paard wil rijden. Sorry hoor maar een bijrijder maakt de keuze voor een bijrijpaard vs manege.
Als je geen stallen wilt mesten/Stal vegen/ tuig vetten etc moet je inderdaad maar op een manege blijven.
Bijrijder bewijst je een dienst, ja bijna! Een bijrijder is bijrijder omdat ze er zelf ook beter van worden ten aanzien van een manege.
Op een manege ben je klant, als bijrijder ben je dat bij mij niet.
Je bent een persoon met eigen mening en inzichten.

Mesten/vetten/voeren etc hoort allemaal bij je hobby.
Het uitvoeren van je hobby (Omdat jij zelf de middelen niet hebt)mag best een bijdrage tegenover staan (tot op zekere hoogte), je maakt immers wel gebruik van de materialen van eigenaar.

Ik heb ook wel eens gehad dat paardlief een peesblessure kreeg en zelf aangegeven geen bijdrage aan te nemen.
Echter is het een korte kreupelheid dan liep de bijdrage gewoon door.

Ts, ik vind echter dat jij heel coulant bent geweest! Gooi het balletje rustig op en kijk naar de reactie van de eigenaar.
Laatst bijgewerkt door moyra op 30-11-18 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:40

ZoZenn schreef:
Ik snap echt niet waarom men het hier een two-way street vindt. Mijn paard bijvoorbeeld staat volpension, de bijrijder doet dus niks dan rijden. Nu snap ik dat iedereen zichzelf als ruiter geweldig vindt, maar de meeste bijrijders kunnen niet goed genoeg rijden om iets anders dan 'beweging' toe te voegen aan mijn paard. Ze rijden er eerder problemen in die ik moet oplossen, dan dat ik er wat aan heb. En dan moet ik ook nog eens alle kosten betalen.
Waarom zou ik dan een bijrijder doen? Precies, om de kosten te drukken. Verder 'heb' ik er niks aan. Mijn paard is net zo blij lekker in de wei.
Hetzelfde als iemand zou willen wandelen/poetsen. Heeft het paard het nodig? Nee. Geeft het mij extra risico? Ja. Dus moet je betalen? Ja. Het gaat niet om vertrouwen, het gaat erom dat de meeste bijrijders 12/14jarige meisjes zijn die je niet alleen kunt laten en die gewoon nog niet verantwoordelijk genoeg zijn. Dat is extra werk & extra risico voor mij. Daar betaal je voor.


Het gaat om een paard dat niet echt meer bereden kan worden.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:46

ZOZenn: toch is dat wel zo maar er zijn ook echt kinderen dieje niet bij het handje moet houden hoor. zo komt er hier een meisje waar de ouders gescheiden zijn en zij zoveel aan die pony heeft van steun ,maatje niets hoeven uitleggen...dat ik het haar gewoon gun ja je moet er even op letten maar het betekend heel de wereld voor haar.Moet je daar dan ook voor betalen moeder kan het niet missen,vader kijkt er niet naar om....Ze is hier veilig en heeft onbetaalbare therapie. Niet alles is betaalbaar, en de pony heb ik toch.Onder tussen komt ze al 4 jaar die weet het echt wel hoor...en de pony heeft extra aandacht die er hier wel eens bij inschiet. Maar ondertussen is ze 15 en verzorgt ze wel de ponys waar ik nu in de winter door de reuma weinig mee kan....dankbaar ben ik haar elk paard blinkt als zij vertrekt en ze hinniken als ze komt en met haar fietsbel belt!

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:46

Gini schreef:
Het gaat om een paard dat niet echt meer bereden kan worden.


Ik reageerde ook op wat men hier zegt, niet op deze specifieke situatie.
Hoewel, als je goed leest, dan zeg ik ook iets over alleen wandelen/poetsen :) .

Nu vind ik trouwens in deze specifieke situatie, waar je zoveel werk doet en niet rijdt, dat je bij mij geen bijdrage zou hoeven betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:56

kwita schreef:
ZOZenn: toch is dat wel zo maar er zijn ook echt kinderen dieje niet bij het handje moet houden hoor. zo komt er hier een meisje waar de ouders gescheiden zijn en zij zoveel aan die pony heeft van steun ,maatje niets hoeven uitleggen...dat ik het haar gewoon gun ja je moet er even op letten maar het betekend heel de wereld voor haar.Moet je daar dan ook voor betalen moeder kan het niet missen,vader kijkt er niet naar om....Ze is hier veilig en heeft onbetaalbare therapie. Niet alles is betaalbaar, en de pony heb ik toch.Onder tussen komt ze al 4 jaar die weet het echt wel hoor...en de pony heeft extra aandacht die er hier wel eens bij inschiet. Maar ondertussen is ze 15 en verzorgt ze wel de ponys waar ik nu in de winter door de reuma weinig mee kan....dankbaar ben ik haar elk paard blinkt als zij vertrekt en ze hinniken als ze komt en met haar fietsbel belt!


Aww <3 <3 <3 Op alle fronten en van beide kanten.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:58

BeeMed schreef:
ZoZenn schreef:
Tsja, als mijn paard kreupel is kan ik ook wel ophouden met stalgeld betalen. Denk niet dat de pensionstal daar zo blij van wordt. Ik vind het altijd zo apart dat bijrijden en verzorgen altijd maar gratis moet, terwijl de eigenaar zich blauw betaalt aan stallings/hoefsmid e.d. en alle risico draagt. Jij maakt een halster kapot? Eigenaar moet een nieuwe kopen.


Dit is een hele kromme vergelijking. Als jou paard kreupel is geeft je stalhouder nog steeds dezelfde dienst: namelijk het onderdak geven aan jouw paard, het voeren van jouw paard etc. Dat jij niet meer kan rijden veranderd daar niks aan, stalhouder levert nog steeds hetgene dat hij heeft afgesproken.

Als je paard kreupel is geef jij je bijrijder niet meer waar er voor betaald wordt, namelijk een paard waarop gereden kan worden. Je geeft dus niet meer wat is afgesproken, dus betaling vervalt.


Ben het helemaal met je eens BeeMed en vind de vergelijking met de huurauto ook een goede.

Ooit kwam er bij ons op stal ook een bijrijder heel trouw iedere week een paar keer, maar we konden 2 maanden niet rijden door een slechte buitenbak en daarna werd de bak opgeknapt, dus kon er weer niks gedaan worden. Ze moest toen gewoon door blijven betalen, terwijl ze alleen kon uit mesten en poetsen...vond het echt sneu, want als bijrijder heb je niet de keuze om het paard op een andere stal met betere buitenbak of binnenbak neer te zetten. De vergelijking met "je moet het die dag zien als je eigen paard" als je er voor betaald gaat dus niet op, want de echte beslissingen maakt toch de eigenaar.

Ik heb nooit voor mijn bijrijdpaard hoeven betalen, wel betaalde ik op eigen initiatief de smid en zaagsel voor de stal en het krachtvoer. 8 jaar lang heb ik hem verzorgd 2 a 3 keer in de week, inclusief uit mesten en ik nam buiten en binnen zet diensten van paarden over voor de eigenaar.

Ts ,ik zou het gewoon bespreekbaar maken,waarschijnlijk heeft de eigenaresse er niet eens over na gedacht het aan te bieden wat je zelf ook al zei.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:02

ZoZenn schreef:
Gini schreef:
Het gaat om een paard dat niet echt meer bereden kan worden.


Ik reageerde ook op wat men hier zegt, niet op deze specifieke situatie.
Hoewel, als je goed leest, dan zeg ik ook iets over alleen wandelen/poetsen :) .


Je zegt inderdaad iets over wandelen en poetsen, namelijk dit:
"Hetzelfde als iemand zou willen wandelen/poetsen. Heeft het paard het nodig? Nee. Geeft het mij extra risico? Ja. Dus moet je betalen? Ja."

En nu zeg je dit:

"Nu vind ik trouwens in deze specifieke situatie, waar je zoveel werk doet en niet rijdt, dat je bij mij geen bijdrage zou hoeven betalen."

Het kan aan mij liggen, maar dan ben ik jouw redenering inderdaad even kwijt. Het gaat namelijk om een paard waar je alleen mee kan wandelen en poetsen. Wat maakt dus dat je deze -in mijn ogen- twee tegenstrijdige uitspraken doet? Is het enkel het feit dat TS ook nog uitmest, dat jou doet beslissen van wel of geen bijdrage? Het verschil tussen 0 en 50 euro is uitmesten?

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:06

Gini schreef:
Je zegt inderdaad iets over wandelen en poetsen, namelijk dit:
"Hetzelfde als iemand zou willen wandelen/poetsen. Heeft het paard het nodig? Nee. Geeft het mij extra risico? Ja. Dus moet je betalen? Ja."

En nu zeg je dit:

"Nu vind ik trouwens in deze specifieke situatie, waar je zoveel werk doet en niet rijdt, dat je bij mij geen bijdrage zou hoeven betalen."

Het kan aan mij liggen, maar dan ben ik jouw redenering inderdaad even kwijt. Het gaat namelijk om een paard waar je alleen mee kan wandelen en poetsen. Wat maakt dus dat je deze -in mijn ogen- twee tegenstrijdige uitspraken doet? Is het enkel het feit dat TS ook nog uitmest, dat jou doet beslissen van wel of geen bijdrage? Het verschil tussen 0 en 50 euro is uitmesten?


Dat zijn 2 verschillende dingen. In situatie 1 heb ik het in een voorbeeld over mijn eigen paard, die op volpension staat en niets te kort komt én ik heb nooit gezegd dat ik voor alleen wandelen/poetsen een bedrag van 50 euro reëel vindt. Dat vind ik dus niet. In situatie 2 heb ik het over deze specifieke situatie, waar bijrijder het paard al lang verzorgd (betrouwbaar en dus minder risico) én een hoop klusjes doet.

Het verschil tussen 0 en 20 euro, is hier dan inderdaad uitmesten :j.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:07

Caily schreef:
De band met het paard en alle dingen die je wel nog met het dier kan. Plus de ervaring die je opdoet binnen het paarden houden.

Vraag me af of alle mensen die hier reageren dan ook hun eigen paard de deur uit (willen) doen, of zien als enkel een “last”, als het dier niet meer te berijden is.

Ja. Ik heb geen paard, maar als ik dat wel had zou het zeker exit gaan als het permanent stuk was zonder zicht op verbetering.
Ik zou er alleen niet mee gaan lopen leuren als “leuk weidemaatje” of zo, maar zo eerlijk zijn het een spuitje te laten geven en dan een ander kopen of naar de manege gaan om daar risicoloos te rijden.
Je kunt je geld nou eenmaal maar een keer uitgeven en ik wil ook iets terug van mijn peperdure hobby, namelijk voldoening. Die haal ik niet uit schijt scheppen...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:10

moyra schreef:
Dit topic laat mij weer precies inzien waarom ik klaar ben met bijrijders/verzorgers rond mijn paard.
Als eigenaar moet je in je handjes knijpen als er iemand op je paard wil rijden. Sorry hoor maar een bijrijder maakt de keuze voor een bijrijpaard vs manege.
Als je geen stallen wilt mesten/Stal vegen/ tuig vetten etc moet je inderdaad maar op een manege blijven.
Bijrijder bewijst je een dienst, ja bijna! Een bijrijder is bijrijder omdat ze er zelf ook beter van worden ten aanzien van een manege.
Op een manege ben je klant, als bijrijder ben je dat bij mij niet.
Je bent een persoon met eigen mening en inzichten.

Mesten/vetten/voeren etc hoort allemaal bij je hobby.
Het uitvoeren van je hobby (Omdat jij zelf de middelen niet hebt)mag best een bijdrage tegenover staan (tot op zekere hoogte), je maakt immers wel gebruik van de materialen van eigenaar.

Ik heb ook wel eens gehad dat paardlief een peesblessure kreeg en zelf aangegeven geen bijdrage aan te nemen.
Echter is het een korte kreupelheid dan liep de bijdrage gewoon door.

Ts, ik vind echter dat jij heel coulant bent geweest! Gooi het balletje rustig op en kijk naar de reactie van de eigenaar.


Huh? Jij vindt dat uitmesten, weide onderhouden etc hoort bij de hobby en er dus betaald moet worden :?
De bijrijder neemt je veel werk uit handen. Normaal gesproken betaal je iemand ervoor om zulke werkzaamheden te doen. (Een pensionhouder ofzo)
Als er ook zulke klussen bijhoren kom je dus m.i op 0€ uit. Jij levert eigenaar vh paard een dienst (uitmesten etc) en eigenaar paard stelt paard beschikbaar om op te rijden.

Ik ga gelijk op zoek naar iemand met als hobby schoonmaken, mag diegene voor €50 per maand mijn huis schoonmaken, zo vaak als ie maar wil *\o/*

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:11

anjali schreef:
Esterke schreef:
Ik wil toch even een kanttekening maken bij het bezweet in de wei zetten van een paard...
Indien een paard niet geschoren is kan hij echt gewoon bezweet in de wei gezet worden...(ongeschoren en gezond en hooi uiteraard)
Wij mensen doen te vaak aan antropomorfisme (het toekennen van menselijke eigenschappen aan een paard)
Een paard in zijn natuurlijke vorm is dankzij de prachtige natuur volledig uitgerust om daar tegen te kunnen. Zijn vachtje heeft dat prachtig geregeld allemaal :))
In het wild kan een paard dat bezweet is omdat het net heeft lopen rennen voor zijn leven ook niet effe een dekentje op.
Als je paard kuren krijgt op de wei, en als een dolle begint te rennen of spelen en bezweet raakt ga je hem na zijn uitbarsting toch ook geen deken opzwieren of uitstappen? :o

Nee,niet bezweet in de wei zetten,want een bezwete vacht is niet waterdicht. Als het dan gaat regenen wordt hij tot op de huid nat en in combinatie met koude wind koelt hij dan erg af. Als je geen stal hebt dan moet je je paard eerst droogstappen voordat je hem terug op de wei zet.


Ook dat kan geen kwaad...zou maar erg zijn...een paard heeft net gerend voor zijn leven en is bezweet, er komt een bui en hij gaat er alsnog aan door dan ziek te worden...er zouden niet veel paarden meer overschieten op aarde.
De werking van een paarden vacht werkt heel ingenieus.
En daarom dat ik ook erbij zeg zorgen voor gras/hooi...eten zorgt voor warmteproductie bij een paard.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:12

ZoZenn schreef:
Gini schreef:
Je zegt inderdaad iets over wandelen en poetsen, namelijk dit:
"Hetzelfde als iemand zou willen wandelen/poetsen. Heeft het paard het nodig? Nee. Geeft het mij extra risico? Ja. Dus moet je betalen? Ja."

En nu zeg je dit:

"Nu vind ik trouwens in deze specifieke situatie, waar je zoveel werk doet en niet rijdt, dat je bij mij geen bijdrage zou hoeven betalen."

Het kan aan mij liggen, maar dan ben ik jouw redenering inderdaad even kwijt. Het gaat namelijk om een paard waar je alleen mee kan wandelen en poetsen. Wat maakt dus dat je deze -in mijn ogen- twee tegenstrijdige uitspraken doet? Is het enkel het feit dat TS ook nog uitmest, dat jou doet beslissen van wel of geen bijdrage? Het verschil tussen 0 en 50 euro is uitmesten?


Dat zijn 2 verschillende dingen. In situatie 1 heb ik het in een voorbeeld over mijn eigen paard, die op volpension staat en niets te kort komt én ik heb nooit gezegd dat ik voor alleen wandelen/poetsen een bedrag van 50 euro reëel vindt. Dat vind ik dus niet. In situatie 2 heb ik het over deze specifieke situatie, waar bijrijder het paard al lang verzorgd (betrouwbaar en dus minder risico) én een hoop klusjes doet.

Het verschil tussen 0 en 20 euro, is hier dan inderdaad uitmesten :j.


Dank je wel voor de verduidelijking! Ik begrijp nu wat je bedoelde. :)

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:16

verootjoo schreef:
moyra schreef:
Dit topic laat mij weer precies inzien waarom ik klaar ben met bijrijders/verzorgers rond mijn paard.
Als eigenaar moet je in je handjes knijpen als er iemand op je paard wil rijden. Sorry hoor maar een bijrijder maakt de keuze voor een bijrijpaard vs manege.
Als je geen stallen wilt mesten/Stal vegen/ tuig vetten etc moet je inderdaad maar op een manege blijven.
Bijrijder bewijst je een dienst, ja bijna! Een bijrijder is bijrijder omdat ze er zelf ook beter van worden ten aanzien van een manege.
Op een manege ben je klant, als bijrijder ben je dat bij mij niet.
Je bent een persoon met eigen mening en inzichten.

Mesten/vetten/voeren etc hoort allemaal bij je hobby.
Het uitvoeren van je hobby (Omdat jij zelf de middelen niet hebt)mag best een bijdrage tegenover staan (tot op zekere hoogte), je maakt immers wel gebruik van de materialen van eigenaar.

Ik heb ook wel eens gehad dat paardlief een peesblessure kreeg en zelf aangegeven geen bijdrage aan te nemen.
Echter is het een korte kreupelheid dan liep de bijdrage gewoon door.

Ts, ik vind echter dat jij heel coulant bent geweest! Gooi het balletje rustig op en kijk naar de reactie van de eigenaar.


Huh? Jij vindt dat uitmesten, weide onderhouden etc hoort bij de hobby en er dus betaald moet worden :?
De bijrijder neemt je veel werk uit handen. Normaal gesproken betaal je iemand ervoor om zulke werkzaamheden te doen. (Een pensionhouder ofzo)
Als er ook zulke klussen bijhoren kom je dus m.i op 0€ uit. Jij levert eigenaar vh paard een dienst (uitmesten etc) en eigenaar paard stelt paard beschikbaar om op te rijden.

Ik ga gelijk op zoek naar iemand met als hobby schoonmaken, mag diegene voor €50 per maand mijn huis schoonmaken, zo vaak als ie maar wil *\o/*



Ja dat vind ik!
Weide onderhoud is trouwens niet een de orde. En als dat aan de orde zou zijn zou ik dat zelf doen als eigenaar.
Zoals ik al zei de 'Wij bijrijders zijn heilig' mentaliteit sluit niet een op mijn visie en daarom stel ik geen paard meer beschikbaar.
Tegenwoordig is het namelijk ' de eigenaar maakt misbruik van mij'
:evaw:

Ik begrijp überhaupt niet wat men tegen mesten heeft.
Ik kan de afgelopen jaren het paard enkel poetsen en mesten en doe dat met veel plezier.
Ik heb namelijk niet de hobby 'paardrijden', maar de hobby omgang met paarden.

Je zoektocht naar iemand die he huis komt poetsen wens ik je trouwens s6 bij.
Men heeft namelijk een eigen huis om te poetsen in tegenstelling tot bijrijders die geen eigen paard hebben :D
Laatst bijgewerkt door moyra op 30-11-18 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29736
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:18

moyra schreef:
Mesten/vetten/voeren etc hoort allemaal bij je hobby.
Het uitvoeren van je hobby (Omdat jij zelf de middelen niet hebt)mag best een bijdrage tegenover staan (tot op zekere hoogte), je maakt immers wel gebruik van de materialen van eigenaar.

Ik ben nog op zoek naar iemand die mijn stallen/wei en paddock komt uitmesten en daarvoor mij betaald.
Ook mag degene mijn paardje soms aaien.
Waar vind ik die mensen?

Want normaal betaalde ik iemand die dat werk voor mij doet.
Maar blijkbaar ben ik te dom geweest en had ik geld moeten vragen.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:20

moyra schreef:
Je zoektocht naar iemand die he huis komt poetsen wens ik je trouwens s6 bij.
Men heeft namelijk een eigen huis om te poetsen in tegenstelling tot bijrijders die geen eigen paard hebben :D


Ik heb een eigen hond, maar toch krijg ik 100 euro voor een weekend dogsitten bij de buren.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:20

Brainless schreef:
moyra schreef:
Mesten/vetten/voeren etc hoort allemaal bij je hobby.
Het uitvoeren van je hobby (Omdat jij zelf de middelen niet hebt)mag best een bijdrage tegenover staan (tot op zekere hoogte), je maakt immers wel gebruik van de materialen van eigenaar.

Ik ben nog op zoek naar iemand die mijn stallen/wei en paddock komt uitmesten en daarvoor mij betaald.
Ook mag degene mijn paardje soms aaien.
Waar vind ik die mensen?

Want normaal betaalde ik iemand die dat werk voor mij doet.
Maar blijkbaar ben ik te dom geweest en had ik geld moeten vragen.



Je knipt mooi het stuk over bijrijder er tussen uit :')
Kansloos!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wanneer stoppen met betalen bijrijdgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:24

Ik ben trouwens nooit bijrijder geweest, altijd gezegend geweest met een eigen paard. Die in volpension stond omdat mesten en de wei onderhouden toch echt mijn hobby niet is :')

Maar blijkbaar had ik daar gewoon iemand voor kunnen aanstellen die mij dan zou betalen om dat te mogen doen :Y) Omdat ze het met mijn materialen doen? (Welke? Kruiwagen, mestvork en paardenstront?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:29

verootjoo schreef:
Ik ben trouwens nooit bijrijder geweest, altijd gezegend geweest met een eigen paard. Die in volpension stond omdat mesten en de wei onderhouden toch echt mijn hobby niet is :')

Maar blijkbaar had ik daar gewoon iemand voor kunnen aanstellen die mij dan zou betalen om dat te mogen doen :Y) Omdat ze het met mijn materialen doen? (Welke? Kruiwagen, mestvork en paardenstront?)



:') _/-\o_

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:35

Ik heb verschillende verZorgsters/ bijrijdsters gehad en geen een heeft er ooit voor hoeven betalen. Je helpt elkaar, dus waarom moet daar geld aan te pas komen? En redenen als dat ijzers of hoeven slijten wanneer een ander rijdt vind ik net zo onzinnig. De persoon rijdt op je paard op jouw verzoek. Zodat jij een dag of wat niet naar stal hoe te gaan. Ik heb vaak zat zelf nog staan uitmesten zodat de verzorgsters konden rijden :')

Zo gek is het niet dat je niet meer wilt betalen als er niet meer gereden kan worden. En laten we eerlijk zijn; hoe fijn een rondje stappen ook kan zijn het is anders dan een actieve rit van een uur of langer...

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:37

Srry maar je moet er de humor toch van inzien, sommige reacties hier zijn gewoon hilarische...doe het bijna in mijn broek :j
Denk dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken wat hij/zij vind dat kan.
Maar ik persoonlijk zou me schamen om een bijrijder een bedrag te blijven vragen als rijden niet meer kan...

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:39

TS, ik vind het heel goed dat je een gesprek aangaat met de eigenaresse zodat je misschien geen bijdrage meer hoeft te leveren.

Ik ben zelf sinds september 2016 verzorgster van 2 pony’s. 1 van bijna 22 en de andere 12.
Ik betaal geen bijdrage voor het verzorgen en rijden of andere activiteiten die ik doe met de ponys.
Samen met de eigenaresse kijken we er zo op dat ik de klusjes doe die horen bij als je een paard houd( stallen mesten, tuig invetten, paddock dienst) dat doe en daarvoor kan ik bijvoorbeeld rijden.
Enigste kosten die ik heb is als ik met mijn verzorgponys wil lessen of bijvoorbeeld een nieuw dekje koop.

Brainless

Berichten: 29736
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:49

moyra schreef:
Je knipt mooi het stuk over bijrijder er tussen uit :')
Kansloos!

hahahaha wat is kansloos?

Zal ik het anders formulieren.
Bijrijders hoeven mij niet te betalen en ja ik zou in mijn handen knijpen voor een leuke/betrokken bijrijder.
Ook voeren/mesten ed hoeven ze niet te doen (dus ook niet betaald).
Als ze dat wel doen (omdat ik bv geen tijd heb of op vakantie ben) dan betaal ik er voor.
Dat zou ik bij een pensionstal ook moeten als ik het niet zelf doe.

ps:
Ik kan best begrijpen waarom bepaalde eigenaren geld vragen (goed/leuk paard. geen klusjes).
Maar mijn mening is; zodra iemand die dagen ook de verzorging overneemt (en bv meerdere stallen moet mesten/paddock doen/voeren) en men verwacht dat degene die dagen echt aanwezig is (bij alle weersomstandigheden) , dat je dan geen geld moet vragen als iemand in ruil daarvoor je paard mag bijrijden.