Wanneer stoppen met betalen bijrijdgeld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna72
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-11-18

Wanneer stoppen met betalen bijrijdgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 16:36

Ik rijd sinds 5 jaar een paard bij voor 2 dagen in de week. Ik kom op vaste dagen, zeg nooit af. Als ik niet kan ruil ik met een andere dag. Ik mest de stal uit en maak het, maak het land schoon en zorg dat het paard niets te kort komt. Ik heb hier altijd een bedrag van €50, per maand voor betaald. Anderhalf jaar geleden zijn we er achter gekomen dat het paard artrose heeft. Hij is nu 20jaar en advies is om nog met hem te doen wat hij aan kan. Dit houdt in zijn geval in een half uur a drie kwartier wandelen al dan niet er naast of er op. Ik wil dit paard gewoon op dezelfde manier blijven verzorgen maar wil eigenlijk stoppen met het betalen. Ik zie het meer als verzorgpaard dan bijrijdpaard. Nu vraag ik mij af of dit redelijk is tegenover de eigenaar? Ik heb dit nog niet met haar besproken.

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:39

Ik vind dat redelijk. Met dat geld kan je een ander paard gaan rijden. Als je ook al mest én daarnaast nog wandelt (als in: heel rustige buitenrit op zijn Belgisch en ernaast op zijn Nederlands), dan denk ik dat de eigenares zich in de handen mag knijpen!
Laatst bijgewerkt door Hasjam_Poe op 29-11-18 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:39

Ik vind eigenlijk dat zo lang je er nog op kan zitten, dat het geen verzorgpaard is, maar een bijrijdpaard.

Persoonlijk zou ik dan ook blijven betalen. Als je dat al 1.5 jaar zo doet vind ik dat meer dan redelijk.