Is dit nou echt zo raar?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
x_Nadia
Berichten: 1353
Geregistreerd: 17-11-12

Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 11:16

Allereerst hoop ik dat het hier goed staat, zo niet sorry hiervoor :=

Ik ben opzoek naar een verzorgster/verzorger voor mijn Shetlander.
Ik vraag €20 pm, maar ik krijg hier best aparte berichten over.

Het gaat om een 4 jarige onbeleerde hengst.
Hij word binnenkort beleerd voor de wagen en onder het zadel voor mijn zoontje, hierbij mag de eventuele verzorger/ster helpen.

Zodra hij beleerd is mogen ze ook met hem gaan mennen.
Nu mogen ze met hem troetelen, wandelen enz...

De enige ‘eis’ die ik heb is dat als de verzorgster nog geen 16+ is dat ze samen met iemand komen met ervaring of met mij en niet alleen met hem de straat op gaan(16+ ook liever niet alleen de straat op)
Mennen sowieso nooit alleen.
Deze eis is puur omdat hij nog jong, onervaren en hengst is.

Verder mogen ze hem ook vrijheidsdressuur gaan aanleren en grondwerken.
In overleg is altijd alles mogelijk.

Dus is het dan echt zo raar dat ik dan €20 pm vraag om ook zeker te zijn dat het niet voor 1/2 keer is?

Alvast bedankt :o

Chase Instagram: shetland.adventures
Navy
Duplo

Blaze -overleden 29-12-2012


Ierpier
Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:19

Ik vind het wel een beetje apart dat iemand jouw pony aandacht en beweging geeft en dat ze dan daarvoor moeten betalen, ja.
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 14-11-18 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Sandyislief
Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:19

Tja. Ik zou ook niet gaan betalen voor alleen wandelen en knuffelen.

Selina
Berichten: 14217
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:20

Ligt er denk ik ook aan hoe het verder eruitziet. Moet diegene mesten/voeren? Is er een bak waar ze in kunnen mennen of een bos in de buurt?

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

xsensibel
Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:24

Ik zou ook niet betalen voor alleen wandelen en knuffelen.. mijn bijrijdster mag 3x per week rijden. Die betaald ook mee.. maar dat vind ik anders. Als mijn merrie kreupel is ofzo en ze kan niet rijden hoeft ze ook echt niet te betalen..

❥ Esprit

julius_juut
Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:25

Wat je eigenlijk wil is een hulp die betaalt om je te helpen? Dat is namelijk wat je post beschrijft. :P Snap goed dat je daar weinig mensen voor vinden kan. :+

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

Lynnepinny
Berichten: 2697
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:26

Meestal is dat toch best redelijk? Hier ontkom je er niet aan om te betalen voor het verzorgen of rijden van andermans paarden. 20 euro vind ik dan niet heel veel. Het is ook een stukje verantwoordelijkheid natuurlijk. Ook vind ik de beredenering van dat het eigenlijk niet kan een beetje krom. De eigenaar betaald alles en degene die er dan o.a. gebruik van kan maken mag het voor gratis en niets. Een kleine bijdrage moet kunnen :o

fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:27

Voor alleen verzorgen zou ik niet betalen. Als er mee gereden/gemend mag worden wel. Maar ik begrijp dat pony eerst nog opgeleerd moet worden? Daarnaast willen veel meiden van 16plus graag rijden, en daar is een shet vaak te klein voor.

Dus wat ik lees is dit: Verzorgster moet pony opleren en er nog voor betalen ook.

Of is het dit: verzorgster mag helpen pony opleren en er daarna mee mennen/vrijheidsdressuur/ alles behalve rijden, zolang ze maar niet alleen is als ze onder 16 is en als ze 16plus is mag ze alleen maar dan wel in de bak?
Laatst bijgewerkt door fohadie op 14-11-18 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

girlyggirl
Berichten: 3088
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:28

Niet rijden zou ik ook niet betalen. .

LoveBodin
Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:30

Lynnepinny schreef:
Meestal is dat toch best redelijk? Hier ontkom je er niet aan om te betalen voor het verzorgen of rijden van andermans paarden. 20 euro vind ik dan niet heel veel. Het is ook een stukje verantwoordelijkheid natuurlijk. Ook vind ik de beredenering van dat het eigenlijk niet kan een beetje krom. De eigenaar betaald alles en degene die er dan o.a. gebruik van kan maken mag het voor gratis en niets. Een kleine bijdrage moet kunnen :o


Een pony verzorgen, als in echt poetsen etc, kan natuurlijk ook gewoon op de manege. Gratis. Of het shetje van de buurman. Gratis.
Ik vind het heel bijzonder om te betalen voor poetsen etc.
Voor rijden begrijp ik het. Mennen kan ik op zich ook nog wel inkomen. Maar laat dan pas betalen op het moment dat het mennen ook echt kan.

En even TS, als stok achter de deur wil je dit doen, maar maakt het überhaupt uit als iemand een dag niet komt poetsen? Of een dag niet dat dier een kusje laat geven? Rijden (en mennen) begrijp ik dat het uitmaakt, of als iemand een stal moet mesten (maar daarvoor word je eerder betaald dan dat je moet betalen), maar als iemand mag poetsen maakt het toch geen klap uit of die persoon elke dag komt of 1x per week?

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Appelgebak
Berichten: 27
Geregistreerd: 01-09-17
Woonplaats: Appelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:37

Ja dat vind ik raar.
Iemand verzorgd jouw paard en diegene moet ook nog betalen. Die logica snap ik niet.

Als ik een verzorger zou hebben voor mijn dieren, dan zou ik juist de verzorger moeten betalen toch? Die verzorger helpt mee met de klusjes. ‘Werkt’ dus voor je. Of dat nu vrijwillig is of niet. Het is een dienst.

Dat de verzorger dan moet betalen terwijl diegene je helpt, vind ik misbruik maken van iemand.

In ruil voor de klusjes en meehelpen kan ze mennen, zo betaal jij haar terug. En niet andersom.

[o]

emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:38

LoveBodin schreef:
Lynnepinny schreef:
Meestal is dat toch best redelijk? Hier ontkom je er niet aan om te betalen voor het verzorgen of rijden van andermans paarden. 20 euro vind ik dan niet heel veel. Het is ook een stukje verantwoordelijkheid natuurlijk. Ook vind ik de beredenering van dat het eigenlijk niet kan een beetje krom. De eigenaar betaald alles en degene die er dan o.a. gebruik van kan maken mag het voor gratis en niets. Een kleine bijdrage moet kunnen :o


Een pony verzorgen, als in echt poetsen etc, kan natuurlijk ook gewoon op de manege. Gratis. Of het shetje van de buurman. Gratis.
Ik vind het heel bijzonder om te betalen voor poetsen etc.
Voor rijden begrijp ik het. Mennen kan ik op zich ook nog wel inkomen. Maar laat dan pas betalen op het moment dat het mennen ook echt kan.

En even TS, als stok achter de deur wil je dit doen, maar maakt het überhaupt uit als iemand een dag niet komt poetsen? Of een dag niet dat dier een kusje laat geven? Rijden (en mennen) begrijp ik dat het uitmaakt, of als iemand een stal moet mesten (maar daarvoor word je eerder betaald dan dat je moet betalen), maar als iemand mag poetsen maakt het toch geen klap uit of die persoon elke dag komt of 1x per week?


Hier ben ik volledig mee eens. Normaal kan je gratis de dingen doen die TS beschrijft. Een bijdrage vragen om de 'dedication' te behouden is normaal wanneer je een dier aanbiedt dat daadwerkelijk de aandacht/beweging van de verzorger nodig heeft. Maar zelfs in dat geval vind ik dat je een goede klik met je verzorger moet hebben en zij ook met het paardje, dan is er voor de 'dedication' geen bijdrage nodig.

x_Nadia
Berichten: 1353
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 11:39

Even mijn oproep erbij.
[ img ]

Zodra hij beleerd is mogen ze inderdaad met hem mennen enz....
Op de plek waar hij staag is een binnen en buitenbak.
Het niet alleen mogen komen is puur omdat hij nog hengst is.
Mocht er iemand komen die genoeg ervaring heeft en ik heb er vertrouwen in mag die gene ook alleen heen.
Alleen mennen altijd met zn tweeën ervaring of niet.
Bij mij is veel mogelijk in overleg en kunnen ze doen wat ze er mee willen tot op zekere hoogte.

Verder hoeven er geen klusjes gedaan te worden zoals voeren/mesten.

Chase Instagram: shetland.adventures
Navy
Duplo

Blaze -overleden 29-12-2012

Anoniem

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:41

Ik zou zelf pas een bijdrage vragen zodra men inderdaad meer kan doen dat wandelen en poetsten.
En dat kan je prima in je advertentie zetten! Dus €20 per maand zodra ermee gemend kan worden :)

fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:45

Idd, wat Dreamer zegt.

Maar nog denk ik dat het lastig wordt om iemand te vinden. Veel kinderen zijn te groot om te rijden, er moet altijd iemand bij zijn (moet degene pa en ma? Maar net de tijd en zin voor hebben) en ze moeten maar net ervaring hebben met mennen...

Rianne_
Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:45

Ik denk dat het ook scheelt waar je paard staat. In het noorden is het, tenminste voor zover ik weet, niet heel gebruikelijk om geld te betalen voor een verzorgpony. Er zijn er immers genoeg die je gewoon gratis mag poetsen/mee mag wandelen. Zelf ben ik ook van mening dat een bijdrage niet nodig zou moeten zijn omdat het een win-win situatie is. Jij hebt er iets aan, de verzorgster heeft er iets aan.

Marena van Steenbergen, M1+8

Nivada
Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:49

Ben ik de enige die dan het wel eens is?
Een eigen shetlander/pony/paard kost ook stalling/geld als je er alleen mee wandelt en knuffelt.

Mag je best aan meedragen als je er "gebruik" van maakt. Voor niets gaat de zon op :+

Blog: !!Zoessies.nl!! Think positive!
Like ons op facebook ! Zoessies Facebookpage
All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay, and he'll listen to me any day.

x_Nadia
Berichten: 1353
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 11:51

fohadie schreef:
Idd, wat Dreamer zegt.

Maar nog denk ik dat het lastig wordt om iemand te vinden. Veel kinderen zijn te groot om te rijden, er moet altijd iemand bij zijn (moet degene pa en ma? Maar net de tijd en zin voor hebben) en ze moeten maar net ervaring hebben met mennen...

Moet ik dan kinderen alleen de straat op sturen met een hengst? >;)
Hoeft niet perse pa of ma te zijn, zolang er ervaring is...
Mennen kan ook geleerd worden, waar hij staat worden ook men lessen gegeven.

Chase Instagram: shetland.adventures
Navy
Duplo

Blaze -overleden 29-12-2012

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:52

Een land vol shetlanders... dat is alvast iets wat je niet helpt een betalende verzorger te vinden.
Een pony die onbeleerd is.... dat is de tweede reden.
In de toekomst mag je..... dat is de derde reden. Wat nou als dat niet lukt, niet klikt, niet kan.

Ik denk heel eerlijk dat je weinig kans maakt op een betalende verzorger in deze situatie.

x_Nadia
Berichten: 1353
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 11:53

Nivada schreef:
Ben ik de enige die dan het wel eens is?
Een eigen shetlander/pony/paard kost ook stalling/geld als je er alleen mee wandelt en knuffelt.

Mag je best aan meedragen als je er "gebruik" van maakt. Voor niets gaat de zon op :+

Dit was dus ook mijn gedachte :=
En als ze hem meer gaan gebruiken slijten zijn spullen/hoeven sneller.
Zodra hij dan voor de kar staat komt hij ook rondom op ijzers, is ook niet gratis maar word wel ook voor hun gedaan.
Laatst bijgewerkt door x_Nadia op 14-11-18 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Chase Instagram: shetland.adventures
Navy
Duplo

Blaze -overleden 29-12-2012

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:53

x_Nadia schreef:
fohadie schreef:
Idd, wat Dreamer zegt.

Maar nog denk ik dat het lastig wordt om iemand te vinden. Veel kinderen zijn te groot om te rijden, er moet altijd iemand bij zijn (moet degene pa en ma? Maar net de tijd en zin voor hebben) en ze moeten maar net ervaring hebben met mennen...

Moet ik dan kinderen alleen de straat op sturen met een hengst? >;)
Hoeft niet perse pa of ma te zijn, zolang er ervaring is...
Mennen kan ook geleerd worden, waar hij staat worden ook men lessen gegeven.

Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Gewoon zelf de verzorging van een hengst op je nemen. Niet aan een ander over laten. Het is jouw keuze om hem hengst te houden. En die keuze brengt nu eenmaal consequenties met zich mee.

borstnoot
Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:04

x_Nadia schreef:
En als ze hem meer gaan gebruiken slijten zijn spullen/hoeven sneller.
Zodra hij dan voor de kar staat komt hij ook rondom op ijzers, is ook niet gratis maar word wel ook voor hun gedaan.


Ik begrijp je opzich wel, maar dit vind ik wel een rare reden. Wanneer je geen verzorger hebt, dan zullen de hoeven evengoed verzorgd moeten worden. Zelfde geldt met hoefijzers voor mennen (want dat ben jij van plan met hem, vooralsnog niet de toekomstige verzorger).
Ook de spullen die slijten: ik wil niets zeggen, maar toen ik pony's en paarden verzorgde, kocht ik er ook echt wel spullen voor wanneer ik dat nodig vond, je gaat toch om zo'n dier geven (en ik niet alleen...). En wordt er netjes met spullen om gegaan, dan kunnen ze gemiddeld wel een jaartje of 10 mee.

Enfin: als ik jou was zou ik pas een bijdrage vragen wanneer er ook ''echt'' iets met het dier gedaan kan worden. In principe krijgt je toekomstige verzorger ''weinig'' vrijheid (heel begrijpelijk met een jonge hengst) maar ik kan begrijpen vanuit het standpunt van de verzorger dat het het een beetje te veel shizzle is om rekening mee te houden naarmate wat je er voor ''terug'' krijgt.
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 14-11-18 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Eigenwijs is ook wijs.

x_Nadia
Berichten: 1353
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 12:07

borstnoot schreef:
x_Nadia schreef:
En als ze hem meer gaan gebruiken slijten zijn spullen/hoeven sneller.
Zodra hij dan voor de kar staat komt hij ook rondom op ijzers, is ook niet gratis maar word wel ook voor hun gedaan.


Ik begrijp je opzich wel, maar dit vind ik wel een rare reden. Wanneer je geen verzorger hebt, dan zullen de hoeven evengoed verzorgd moeten worden. Zelfde geldt met hoefijzers voor mennen (want dat ben jij van plan met hem, vooralsnog niet de toekomstige verzorger).
Ook de spullen die slijten: ik wil niets zeggen, maar toen ik pony's en paarden verzorgde, kocht ik er ook echt wel spullen voor wanneer ik dat nodig vond (en ik niet alleen...).

Enfin: als ik jou was zou ik pas een bijdrage vragen wanneer er ook ''echt'' iets met het dier gedaan kan worden. In principe krijgt je toekomstige verzorger ''weinig'' vrijheid (heel begrijpelijk met een jonge hengst) maar ik kan begrijpen vanuit het standpunt van de verzorger dat het het een beetje te veel shizzle is om rekening mee te houden.


Snap ik hoor :j
Weinig vrijheid is het niet, ze kunnen alles doen en laten wat ze willen zolang het in overleg gaat.
Het is puur het stukje veiligheid.

Als ik er niemand bij heb ja, dan zijn alle kosten voor mij maar dan heb ik hem ook alleen in handen

Chase Instagram: shetland.adventures
Navy
Duplo

Blaze -overleden 29-12-2012

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Is dit nou echt zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:10

Ja, ik vind het persoonlijk heel raar.

Ik heb iemand die mijn rijpaard 1 x per week doet. Daar vraag ik niets voor, want ik vind het fijn dat ik dan ook eens niet naar stal hoef. Ook als ik op vakantie ben, rijdt ze haar vaker voor mij.

Voor haar lekker dat ze kan rijden en voor mij lekker dat ik niet altijd naar stal hoef en dat iemand haar over kan pakken als het mij niet lukt.

borstnoot
Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:13

Waarom ben je op zoek naar een verzorger?

Kijk: als jij helemaal geen verzorger nodig hebt en een meisje dolgraag je pony wil verzorgen en je haar dat gunt, vind ik het minder raar om een kleine bijdrage te vragen, dan wanneer jij een verzorger zoekt zodat je zelf af en toe een dagje thuis kunt blijven en wat werk/schuldgevoel wegneemt.

Helemaal niet aanvallend bedoeld ofzo overigens, maar dit is hoe ik er een beetje tegen aan kijk, een soort van geven en nemen principe als het ware.

Eigenwijs is ook wijs.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers