Contract etc?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mdb13
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-06-18

Contract etc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 23:55

Ik ga op zoek naar een bijrijder voor mijn paard. Nu is mijn vraag aan diegene met een bijrijder doen jullie dit met een contractje of echt gewoon zo? Aangezien ik duidelijke afspraken wil dat ik niet verantwoordelijk ben etc wanneer zij ergens een ongeluk op straat veroorzaakt met mijn paard ( laat ons natuurlijk hopen dat dit noooit gebeurd!) maar he het is beter dat ik dan aan zo een dingen denk dat als ze dan gebeuren ik niet in de problemen zit. Graag jullie mening en hoe jullie al dan niet een cotract hebben opgesteld met welke bepaalde punten die ik er niet mag vergeten inzetten :)


cobiie
Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:23

In beginsel ben je als eigenaar altijd verantwoordelijk voor de schade veroorzaakt door je paard, dat kan je niet ongedaan maken met een contractje. ;)

[o]

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Re: Contract etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:28

Je hebt het contract van vereniging eigen paard. Daar kun je eens naar kijken of het aansluit met wat jij voor ogen hebt!

Rena100
Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Contract etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:02

Lees anders dit topic eens door: [VN] Juridisch: 6 soorten letsel tijdens het paardrijden

Zoals gezegd, je kan je verantwoordelijkheden niet afschuiven door een contract op te stellen. Wel kan je duidelijk afspraken maken, wat je eventueel wel kan helpen/ondersteunen mocht het ook zo ver komen als een rechtszaak.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Contract etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:04

ik zou sowieso gemaakte afspraken op papier zetten

RedKiwi
Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Contract etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:48

Zoals al door andere aangegeven, met een contract kan je je verantwoordelijkheid als eigenaar niet afschuiven, was het maar zo'n feest.
Ik heb zelf met de bijrijder die nog onder de 18 is een stel regels op papier gezet, hier heb ik ook de regels van stal in opgenomen zodat alles duidelijk is. Ook bepaalde afspraken dat ze voorlopig nog niet naar buiten gaat en paard eerst goed leert kennen en een vertrouwensband opbouwt, en als dat goed gaat dan pas naar buiten.
Je kan wel een contractje hebben voor als je vaste dagen/tijden wilt afspreken, een maandelijkse bijdragen en de betaling hiervan, wat wel en niet met het paard gedaan mag worden, maar het neemt niet weg dat je verantwoordelijk blijft. Het topic dat Rena100 aanhaalt is zeker interessant om door te nemen, daar staat het duidelijk in uitgelegd door een advocaat/jurist.

Mdb13
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-06-18

Re: Contract etc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 14:20

Bedankt iedereen! Ik ga de hele topic die gegeven is grondig lezen om voor mezelf en de bijrijder een vlot en eerlijk contractje op te stellen :)


Mdb13
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-06-18

Re: Contract etc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 14:23

Hetging mij vooral om dat het verzorgpaard in kwestie niet zomaar alleen op de baan kan en dit dan ook duidelijk gezegd is geweest maar moest ze het nu wel doen zonder toestemming door een of andere reden en er gebeurd iets . Maar zoals ze zeggen goede afspraken maken goede vrienden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers