Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxFrederique
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:47

Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje stilletjes mee op Bokt :) leuk forum met de meest uiteenlopende onderwerpen.

Ik ben in november 2018 begonnen met paardrijden op een manege. Ik ben dus nog wel een beginner. Ik vind het leuk, maar merk dat ik dingen doen naast het paard ook érg leuk vind! Vandaar dat ik nu al een aantal weken een grondwerkcursus aan het volgen ben. Heel interessant om te leren over o.a. lichaamshouding, zowel van jezelf als van het paard. Ik zou het erg leuk vinden om een paard/pony te verzorgen waar ik niet persé op hoef te rijden. Ik denk dat ik hier erg veel van zou kunnen leren m.b.t. de verzorging van een paard en omgang. Mij lijkt het leuk om te tutten, wandelen, grondwerk te doen en eventueel (als ik ooit ervaren genoeg ben) vrijheidsdressuur.

Ik ben 24 en woonachtig in Utrecht (stad). Ik heb OV en een auto tot mijn beschikking. Ik studeer nog dus heb ook overdag vaak tijd. Ik zal 2x per week zeker de tijd hebben om langs te kunnen gaan.

Omdat ik een beginner ben, zou ik het fijn vinden om in het begin een beetje begeleiding te krijgen als daar tijd voor is. Ik leer erg graag.

Als er iemand interesse heeft of wellicht iemand kent die interesse heeft hoor ik het graag! *D
Tips zijn ook welkom!

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:17

Ik stuur je een pb XxFrederique

XxFrederique
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 00:34

@_Yvonne dankjewel voor je berichtje! Ik heb je een PB teruggestuurd.

Om nog toe te voegen aan mijn vorige bericht (kan helaas niet meer wijzigen): liefst maximaal 20 minuten rijden met de auto (enkele reis) vanuit Utrecht Centrum.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:30

Ik heb nog een leuk paard ter beschikking in de omgeving van fijnaart :)

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 07:34

Ik heb nog een ontzettend lieve friese merrie staan die wel wat extra aandacht en knuffels zou willen. Ze staat in Opmeer (Noord-Holland)

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:01

Bij mij o.a. een 15-jarige ruin van 1.63 die vindt dat hij wat liefde tekort komt :-) . Rijhal aanwezig en je mag nog rijden ook!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 14:42

Ik zoek juist een wat ouder persoon die wel heel fanatiek wil rijden en trainen. Dat is ook een speld in een hooiberg. Zeker ook omdat ik iemand zoek die ook nog op mijn d ponys past qua gewicht.
Zit er nu aan te denken om er gewoon maar iemand voor te gaan betalen. :=

Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:51

Ik heb een verzorgster gevonden :) Niet specifiek ouder (14) maar wel altijd met ouder erbij en enthousiast!

Een goede fanatieke ruiter vinden zal inderdaad ook lastiger zijn, veelal of een eigen pony of al ergens actief.

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:03

Bij mij zou een leuke verzorgster ook meer dan welkom zijn.
Rijden zou ook wel mogen, ik heb 2 leuke rijpony’s staan en een oudje van 28.

Omdat ik ze aan huis heb staan, zou het super zijn om iemand te vinden die ook meehelpt met mesten en voeren, heb er zelfs een bijdrage voor over.
Ze staan op een heerlijke plek met groot weiland en schuilstal, en er lopen katjes rond, hartstikke gezellig.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:37

Ik ben ook voorzien, heb nog 2 jongere meisjes die komen kijken (13 en 14) en een vrouw van 32 die graag wat tijd voor zichzelf wil en dat wil besteden in t kroelen met mijn paard. Die is nu alleen even 3 weken op vakantie, dus als het goed is daarna helemaal voorzien :D

Sneeuwvlok23

Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:40

Mij zou het ook leuk lijken om een paard of pony te kunnen verzorgen. Probleem is echter dat ik er geen ervaring in heb en dat - begrijpelijk - vaak een vereiste is omdat het veel tijd kost mij dat te leren. Ook is tijd helaas een probleem. Maar wie weet kan ik iets leuks vinden voor in de zomervakantie en durft iemand de uitdaging aan om mij meer te leren. :') :j

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:44

In welke regio zou je een verzorgpaard/pony willen Sneeuwvlok? Mag ook via pb.
Je zou hier welkom zijn als het in jouw buurt is.

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:45

Tsja, somewhere over the rainbow als woonplaats maakt het wat lastig om in te schatten of t qua afstand te doen is...

Kortom, waar woon je?

En gaat het puur om leren verzorgen, poetsen, knuffelen, dekens om doen, of ook rijden?

Sneeuwvlok23

Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:25

Femke Tweety & Astorga; een woonplaats is inderdaad wel handig ja. Had het eerst niet toegevoegd om dat ik niet wist of ik bokt vaker ging gebruiken ;) Gebruik het nu dagelijks dus plaatsen kan geen kwaad. Ik woon in Woerden, Utrecht. 10km is de maximale afstand die ik bereid ben te fietsen, want een autorijbewijs heb ik helaas voorlopig nog niet :=

Het gaat mij niet om rijden, aangezien ik daar eerst nog lessen voor wil nemen. Is mijn plan om daarmee ook binnenkort te gaan beginnen :) Dus mij lijkt alles wat Femke Tweety noemt leuk om te leren, op het rijden na. Dat laat ik over aan de toekomstige manege :+

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:40

Woerden - Wekerom ligt beetje ver uit elkaar helaas.

Wie weet is er toch iemand in jouw buurt met interesse.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:16

Hier iemand die zich ook aanbied wat te komen kroelen :')
Ben binnenkort klaar met mijn eindexamens 6vwo en heb dan dus zeeën van tijd tussen korte vakanties door. Ben niet vies van een eindje fietsen, woon zelf in Zuidoost Brabant (ten zuiden van Eindhoven)
Voor nu dus aan de fiets, hopelijk snel mijn rijbewijs haha.
Heb zelf al 11 jaar ervaring met paarden, zowel manege als thuis. Help graag mee met allerlei klussen, mesten/voeren is allemaal geen probleem. Aangezien ik al tweemaal per week rijd is dat dus geen vereiste voor me, gewoon lekker ontspannen bezig zijn heeft de prioriteit ^-^

Baila_x
Berichten: 27
Geregistreerd: 03-08-18

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:07

Ik ben een meisje van 19 die graag fanatiek wil trainen met een paard alleen is hier in de omgeving geen eigenaar te vinden die dat ook graag wilt

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:09

Baila_x schreef:
Ik ben een meisje van 19 die graag fanatiek wil trainen met een paard alleen is hier in de omgeving geen eigenaar te vinden die dat ook graag wilt

Waar is dat?

Baila_x
Berichten: 27
Geregistreerd: 03-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:10

"Nicky1963" omgeving van Tiel

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:47

Omgeving Veendam nog niemand gevonden helaas

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:27

Baila_x schreef:
"Nicky1963" omgeving van Tiel

Jammer dat dat veel te ver weg is. Succes met je zoektocht.

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 09:51

Wat leuk dat er hier en daar al matches gevonden zijn. Ik lees even mee.

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:09

Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die me wil helpen met mijn paarden (Loon op Zand) paarden staan momenteel op rust ivm zwangerschap maar gaan na de zomer weer in training...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:19

Ik heb eventueel tijd over om af en toe een pownie of paard extra knuffels te geven of een goede poetsbeurt. Longeren, lange lijnen geen probleem mee. Heb mendiploma, wedstrijdervaring ook en lesgeef ervaring. En ruime ervaring in opvoeding van jonge dieren. Rijden tsja fysiek aan het klooien geweest en al een tijd niet meer gereden. Geen idee of dat zou gaan mits eigen aangepaste zadel erop kan en beestje stevig genoeg is. Maar dat is absoluut eerder een als ooit eens leuk een rondje te hobbelen.

Heb zelf van mijn 4e tot 3 jaar geleden eigen ponys gehad waarvan groot deel in eigen beheer. Vanwege gezondheid, financien en overlijden oude tinker ermee gestopt. Maar merk dat ik af en toe paard contact mis. Zoek niet een vaste dag per week of zo.

Omgeving achterhoek/veluwezoom. Grofweg de hoek noord arnhem/doetinchem/zutphen/apeldoorn/rheden

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:24

Wekerom haalbaar?

Is km of 18 van Apeldoorn vandaan.

Grensgeval gok ik?



Ouder paard, actief trainen of rijden op dit moment niet echt de bedoeling.

Wel heel veelzijdig dier, en in de hand keurig opgevoed.

Kan wel een kriebeltje of poetsbeurt extra gebruiken af en toe.

Gaat om deze druktemaker:

[VVDD] Als met de hand niet afdoende is...