De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:21

Wat een bizare verhalen komen hier voorbij.

Vanmiddag ga ik helaas mijn spullen op stal ophalen..

Heb 4 jaar lang een paard van iemand gereden/verzorgt tot dat ik een berichtje kreeg van de eigenaar dat hij iemand anders voor zijn paard heeft gevonden.

Dit heeft hij dus achter mijn rug om gedaan en wist hier helemaak niks vanaf. Eigenaar was blijkbaar teleurgesteld dat ik bijna nooit meer ging? Terwijl ik 4 jaar geleden net zo vaak ging als dit jaar.

Het ergste vind ik nog van alles dat deze dingen nooit met mij besproken zijn en dat dit opeens op een dag aan mij verteld werd. Voel me eigenlijk in de steek gelaten, ben er 4 jaar lang toch twee keer per week heen geweest en heb er veel tijd en liefde ingestoken. Zal wel even slikken zijn als ik straks me laatste spullen ga ophalen.


Telpeva
Berichten: 14691
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:38

Ah sterkte!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:42

Dat is sneu voor je en ook niet correct van de eigenaar dat hij het niet eerst met je besproken heeft.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:53

Ja, vind het een beetje raar om eerlijk te zijn. Denk ook eigenlijk dat er een andere reden is, waarom zou je na vier jaar hier opeens mee zitten? Als je vind dat twee keer per week te weinig is dan had je dat vier jaar geleden al kunnen zeggen?

CalipsoLover
Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:23

Chantaliiejj schreef:
Ja, vind het een beetje raar om eerlijk te zijn. Denk ook eigenlijk dat er een andere reden is, waarom zou je na vier jaar hier opeens mee zitten? Als je vind dat twee keer per week te weinig is dan had je dat vier jaar geleden al kunnen zeggen?

Misschien eens vragen om het nog eens f2f te bespreken omdat je er een beetje van geschrokken bent? Kan je de eigenaar niet een keer bellen? Als ik in jou schoenen zou staan zou ik toch wel een beetje uitleg willen.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:46

Een afspraak maken op stal of ergens anders was voor de eigenaar helaas niet de mogelijkheid. En heb hem natuurlijk via de telefoon gesproken, heb hem na het bericht meteen gebeld, veel uitleg kreeg ik helaas niet hoe gek het ook klinkt. Eigenaar bleef bij de zelfde reden.

Heb gister me spullen opgehaald, ben toch nog even naar de wei gegaan om paard een aai over zijn bol te geven. Blij dat ik dit heb gedaan en was even slikken. Voor mij is het wel klaar en moet het gaan 'accepteren'.

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:29

Ik vind dit ook wel raar. Als hij ineens gevonden zou hebben dat 2 keer in de week te weinig is,dan had hij met jou moeten overleggen of je vaker kon. En anders iemand erbij nemen voor de dagen dat jij niet komt.Op zich is het natuurlijk zijn paard,maar na 4 jaar mag hij jou wel iets respectvoller behandelen.

evaval
Berichten: 70
Geregistreerd: 25-02-19

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:38

wat vervelend zeg en inderdaad ook erg apart dat hij dat niet met jou bespreekt eerst!

joyce B
Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:16

Wat sneu voor je dat het zo ineens afgelopen is. Niet netjes van de eigenaar om niet eerst aan te geven wat hij graag anders ziet of in elk geval dat hij op zoek gaat naar iemand anders.

Zebrastreep
Berichten: 9739
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:18

Zelf gelukkig nog niks meegemaakt met verzorg paarden of bijrijders voor mijn paard.
Vroeger wel een aantal verzorgpony's paarden gehad. Door drukte gestopt maar nooit echt besproken verder met eigenaren. Vaak kwam er al wel snel een nieuwe en helemaal toen ik mijn eigen paard had vond ik dat zeker niet erg meer. Wel van andere mensen ken ik echt gekke verhalen ( nu moet ik zeggen dat hier ook zeker echt nare verhalen op staan)

Ik liep ooit ergens stage en daar reed een andere stagiair een paard van de eigenaar bij. Zij kon echt fijn en netjes rijden en dat zag je ook in het paard. Die groeide echt in zijn ontwikkeling zeg maar. Na een lange tijd besloot de eigenaar dat het tijd was om er zelf maar weer op te stappen en zij mocht dan een ander paard van haar bij rijden omdat die haar niet zo beviel, en omdat ze wedstrijden wou gaan rijden op het bij rijd paard. De stagiaire mocht wel weer op haar andere paard. Zo van jij rijd mijn paard even naar een fijn niveau en dan neem ik het weer over. Eindstand paard liep met heel veel spanning en weer terug bij af. Paard is daarna verkocht. Vond het voor die stagiair maar een nare situatie. Stop je al je energie in een paard om het dier fijn en ontspannen te laten lopen , verpesten ze het zelf weer. Echt zonde van een paard vindt ik dat. Ook een bijzonder verhaal vond het sneu voor haar!

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

CalipsoLover
Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:21

AnnexUdith schreef:
Zelf gelukkig nog niks meegemaakt met verzorg paarden of bijrijders voor mijn paard.
Vroeger wel een aantal verzorgpony's paarden gehad. Door drukte gestopt maar nooit echt besproken verder met eigenaren. Vaak kwam er al wel snel een nieuwe en helemaal toen ik mijn eigen paard had vond ik dat zeker niet erg meer. Wel van andere mensen ken ik echt gekke verhalen ( nu moet ik zeggen dat hier ook zeker echt nare verhalen op staan)

Ik liep ooit ergens stage en daar reed een andere stagiair een paard van de eigenaar bij. Zij kon echt fijn en netjes rijden en dat zag je ook in het paard. Die groeide echt in zijn ontwikkeling zeg maar. Na een lange tijd besloot de eigenaar dat het tijd was om er zelf maar weer op te stappen en zij mocht dan een ander paard van haar bij rijden omdat die haar niet zo beviel, en omdat ze wedstrijden wou gaan rijden op het bij rijd paard. De stagiaire mocht wel weer op haar andere paard. Zo van jij rijd mijn paard even naar een fijn niveau en dan neem ik het weer over. Eindstand paard liep met heel veel spanning en weer terug bij af. Paard is daarna verkocht. Vond het voor die stagiair maar een nare situatie. Stop je al je energie in een paard om het dier fijn en ontspannen te laten lopen , verpesten ze het zelf weer. Echt zonde van een paard vindt ik dat. Ook een bijzonder verhaal vond het sneu voor haar!

Idd heel sneu en arrogant van de eigenaar. Zelf ook een keer meegemaakt dat ik een paard zadelmak maakte en doorree voor een eigenaar. Paard werd een jaar later verkocht achter mijn rug om heen, ik wist van niks en heb het paard nog zeker een maand zitten rijden voor de nieuwe eigenaar, geen idee dat die dus verkocht was. Er had wel een belletje moeten rinkelen dat die mensen meermaals kwamen kijken wanneer ik er op zat. Maar ja pech. Ik had dat paard geheel zelf op zijn niveau gekregen, heb nooit een bedankje/cent gezien.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Absolem
Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:39

CalipsoLover schreef:
AnnexUdith schreef:
Zelf gelukkig nog niks meegemaakt met verzorg paarden of bijrijders voor mijn paard.
Vroeger wel een aantal verzorgpony's paarden gehad. Door drukte gestopt maar nooit echt besproken verder met eigenaren. Vaak kwam er al wel snel een nieuwe en helemaal toen ik mijn eigen paard had vond ik dat zeker niet erg meer. Wel van andere mensen ken ik echt gekke verhalen ( nu moet ik zeggen dat hier ook zeker echt nare verhalen op staan)

Ik liep ooit ergens stage en daar reed een andere stagiair een paard van de eigenaar bij. Zij kon echt fijn en netjes rijden en dat zag je ook in het paard. Die groeide echt in zijn ontwikkeling zeg maar. Na een lange tijd besloot de eigenaar dat het tijd was om er zelf maar weer op te stappen en zij mocht dan een ander paard van haar bij rijden omdat die haar niet zo beviel, en omdat ze wedstrijden wou gaan rijden op het bij rijd paard. De stagiaire mocht wel weer op haar andere paard. Zo van jij rijd mijn paard even naar een fijn niveau en dan neem ik het weer over. Eindstand paard liep met heel veel spanning en weer terug bij af. Paard is daarna verkocht. Vond het voor die stagiair maar een nare situatie. Stop je al je energie in een paard om het dier fijn en ontspannen te laten lopen , verpesten ze het zelf weer. Echt zonde van een paard vindt ik dat. Ook een bijzonder verhaal vond het sneu voor haar!

Idd heel sneu en arrogant van de eigenaar. Zelf ook een keer meegemaakt dat ik een paard zadelmak maakte en doorree voor een eigenaar. Paard werd een jaar later verkocht achter mijn rug om heen, ik wist van niks en heb het paard nog zeker een maand zitten rijden voor de nieuwe eigenaar, geen idee dat die dus verkocht was. Er had wel een belletje moeten rinkelen dat die mensen meermaals kwamen kijken wanneer ik er op zat. Maar ja pech. Ik had dat paard geheel zelf op zijn niveau gekregen, heb nooit een bedankje/cent gezien.



Dat had ik dus ook met Titus . Alleen ik heb m niet voor zn nieuwe eigenaar gereden maar hij werd wel verkocht achter mijn rug om met foto’s van mij waar ik geen toestemming voor gegeven had om die te gebruiken . En ook al vanaf januari i.p.v. de afgesproken april . Het enige wat ik nog wilde was meedoen met bestaan rijpaard dit jaar en zelfs dat kon er niet vanaf .


Nu heb ik een veulen gekocht want ik ben het zat om energie voor een ander te steken in een paard zonder dat ik mag genieten van het resultaat . En deze pakt niemand mij meer af !

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:26

Ik had ooit een verzorgster ze deed een paarden opleiding,ik had haar bezig gezien en dat zag er goed uit. Steeds als ze naar mijn paard ging vroeg ze of ik toevallig nog kwam? Dat vond ze gezellig, ik kon niet altijd gaan als zei er was,tot mijn paard niet fit was. Hij gaapte heel veel, was sloom dus belde ik de veearts. Ik gaf aan haar door dat hij niet fit was,ik hoorde later dat ze hem toen is gaan logeren. Hij wilde dat duidelijk niet lopen dus gaf ze hem flink met de zweep, ze had een vriendin mee en die riep nog hij heeft geen zin zullen we hem even laten grazen?

Waar op ze terug riep, nee zeker niet ik ga hem nu niet belonen. Toen ik die avond kwam zag ik allemaal strepen op zijn achterhand, ik was verbaasd en vroeg aan een stalgenoot of die misschien wist wat het kon zijn? Toen vertelde ze dat hij flink met de zweep had gekregen omdat hij staakte, toen vroeg ik waar staakte hij? In de los gooi bak, oh maar ze mocht alleen maar een stukje met hem wandelen want hij is duidelijk niet fit gaf ik aan. Nou als het mijn verzorgster was had ik ze gelijk weggestuurd, dus vroeg ik haar om opheldering.

Heb je hem gelongeerd vroeg ik,ja dat doe ik toch vaker. Ik gaf aan dat ik toch duidelijk had gezegd dat het niet meer mocht tot dat de veearts was geweest. Hij is gewoon lui je moet hem aanpakken was haar antwoord. Ik vroeg of ze haar spullen uit de zadelkast wilde halen en ik wilde de sleutel terug. Later bleek dat ze nooit alleen durfde te rijden daarom vroeg ze altijd of ik ook kwam. De veearts kwam ook en hij bleek leverbot te hebben.

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:49

marleen_usar schreef:
Ik had ooit een verzorgster ze deed een paarden opleiding,ik had haar bezig gezien en dat zag er goed uit. Steeds als ze naar mijn paard ging vroeg ze of ik toevallig nog kwam? Dat vond ze gezellig, ik kon niet altijd gaan als zei er was,tot mijn paard niet fit was. Hij gaapte heel veel, was sloom dus belde ik de veearts. Ik gaf aan haar door dat hij niet fit was,ik hoorde later dat ze hem toen is gaan logeren. Hij wilde dat duidelijk niet lopen dus gaf ze hem flink met de zweep, ze had een vriendin mee en die riep nog hij heeft geen zin zullen we hem even laten grazen?

Waar op ze terug riep, nee zeker niet ik ga hem nu niet belonen. Toen ik die avond kwam zag ik allemaal strepen op zijn achterhand, ik was verbaasd en vroeg aan een stalgenoot of die misschien wist wat het kon zijn? Toen vertelde ze dat hij flink met de zweep had gekregen omdat hij staakte, toen vroeg ik waar staakte hij? In de los gooi bak, oh maar ze mocht alleen maar een stukje met hem wandelen want hij is duidelijk niet fit gaf ik aan. Nou als het mijn verzorgster was had ik ze gelijk weggestuurd, dus vroeg ik haar om opheldering.
Wat erg! Is je paard wel weer opgeknapt?
Heb je hem gelongeerd vroeg ik,ja dat doe ik toch vaker. Ik gaf aan dat ik toch duidelijk had gezegd dat het niet meer mocht tot dat de veearts was geweest. Hij is gewoon lui je moet hem aanpakken was haar antwoord. Ik vroeg of ze haar spullen uit de zadelkast wilde halen en ik wilde de sleutel terug. Later bleek dat ze nooit alleen durfde te rijden daarom vroeg ze altijd of ik ook kwam. De veearts kwam ook en hij bleek leverbot te hebben.

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:50

Er ging iets fout met mijn post.Ik wou vragen of je paard weer is opgeknapt?

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:17

Ja gelukkig wel.

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:20

Ze wilde een wedstrijd rijden en vroeg of dat mocht? Toen had ze zijn manen er schots en scheef afgehaald zonder te vragen.

Ineke2
Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:21

Oei manen en staart zijn hier heilig := ~~}>

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:40

marleen_usar schreef:
Ze wilde een wedstrijd rijden en vroeg of dat mocht? Toen had ze zijn manen er schots en scheef afgehaald zonder te vragen.

Ik wil altijd lange manen. Vroeger heb ik ook wel eens verzorgsters gehad . Zogauw ze manen gingen trekken was het uit!

Birdie60
Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:41

Ineke2 schreef:
Oei manen en staart zijn hier heilig := ~~}>

Ja hier ook.
Heb eens een keer gehad dat iemand de manen kort had afgeknipt, sportmodel bij andermans paar.
Nou ik had het niet gepikt.

Sastaic
Berichten: 1198
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:02

Birdie60 schreef:
Ineke2 schreef:
Oei manen en staart zijn hier heilig := ~~}>

Ja hier ook.
Heb eens een keer gehad dat iemand de manen kort had afgeknipt, sportmodel bij andermans paar.
Nou ik had het niet gepikt.


Ik had het andersom. Ik mocht meedoen aan een 'wedstrijd' met mijn verzorgshet. Daags van te voor het beestje mooi verzorgd etc. Komt de eigenaar erbij (zo'n type boertje :') ) knipt hij de toef recht af want die moest een beetje korter. Het zag er niet uit en viel ook niet meer te redden haha.

Brasso (Kahal x Notaris) geb. 25-04-2008 / 10-05-14 B + 3 [o]


marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:10

Oh dat is echt erg zeg.

Pindabear
Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:20

Jeetje wat een verhalen. Ik sta er echt van te kijken hoe dan sommige bijrijders en eigenaren zijn :oo ikzelf ben helaas nooit in de gelegenheid gekomen om een eigen paard te kunnen houden dus ben al jarenlang bijrijdster. Mijn huidige bijrijdpaardje doe ik inmiddels al 13 jaar. Ik doe haar 3x per week en ik moet alles met het scootertje doen. (Ff ruim 20 minuutjes heen en 20 minuutjes terug). Ik kom altijd door weer en wind en ben erg zuinig met d’r spullen, ik zorg dat ik bv de poetsplek netjes aanveeg als ik bezig ben geweest, en ik heb altijd netjes aan de eigenaresse gevraagd of ik “nieuwe” dingen mocht doen met haar zoals bv buitenrijden. Ik heb gelukkig nooit klachten gehoord van zowel de eigenaresse als de staleigenaar :D

Don’t forget to love yourself ❤️

WietskeK
Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:54

Wat een verhalen zeg.
Ik heb ook een bizar verhaal maar dan een hele positieve!
Ik verzorgde een shet bij iemand aan huis en toen vroeg die vrouw of we niet samen een paard konden nemen omdat ik het rijden een beetje miste. Zij heeft dus een paard voor mij gekocht en ze noemde het ook echt mijn paard. Ik mocht er alles mee en wat een plezier heb ik ook met dat paard gehad, ook al was ze niet officieel van mij, toch voelde ze echt als mijn eerste eigen paard <3 . Helaas is dat paard weer verkocht door allerlei redenen maar dat heeft de eigenaar ook allemaal eerst met mij besproken, nog steeds zo enorm dankbaar voor :D

Telpeva
Berichten: 14691
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:11

WietskeK schreef:
Wat een verhalen zeg.
Ik heb ook een bizar verhaal maar dan een hele positieve!
Ik verzorgde een shet bij iemand aan huis en toen vroeg die vrouw of we niet samen een paard konden nemen omdat ik het rijden een beetje miste. Zij heeft dus een paard voor mij gekocht en ze noemde het ook echt mijn paard. Ik mocht er alles mee en wat een plezier heb ik ook met dat paard gehad, ook al was ze niet officieel van mij, toch voelde ze echt als mijn eerste eigen paard <3 . Helaas is dat paard weer verkocht door allerlei redenen maar dat heeft de eigenaar ook allemaal eerst met mij besproken, nog steeds zo enorm dankbaar voor :D

Ahhhhh <3 wat lief zeg!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers