Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:17

Ik zou er ook goed van balen en niet meteen terug reageren (dan zou ik ook nog te boos zijn)

Geloof dat ik nu niks zou sturen, vrijdag afwachten. Komen ze zonder verder bericht? Laten ze het afweten? Dan is het klaar. Communicatie vind ik belangrijk en dan dus niet zo laat afmelden.

Sturen ze kog een berichtje of ze vrijdag mogen komen, zou ik daar wel op ingaan dat je hier dan ook op rekent. En dan als ze er zijn even een gesprekje hoe jij graag wil dat er gecommuniceerd wordt. En afspraken maken zodat dit iig niet nog een keer gebeurt.


Mooblie
Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:48

Ik vind het ook lastig. Ik vind deze manier van communiceren echt niet kunnen en zou dat ook zeker aangeven. Hoe oud zijn de meiden? Mochten ze nog jong zijn zou ik misschien nog proberen om goede afspraken te maken.

Atra esterní ono thelduin
Mor'ranr lífa unin hjarta onr
Un du evarínya ona varda

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:55

xLillith schreef:
Ik dacht dat ik twee leuke meiden had gevonden om mijn pony's te verzorgen. Ik was niet actief op zoek, maar ze hadden de pony's zien staan en aangebeld. Vrijdag langs laten komen om kennis te maken en dat leek wel leuk (wel weinig ervaring, maar ik laat ze in het begin toch niet alleen). Gisteren zou de eerste verzorgdag zijn, maar kwam er niemand opdagen. Blijkt het dus dat er een half uur na dat ze hier hadden moeten zijn een bericht hebben gestuurd dat het ene meisje helemaal niet zou komen, en de ander later. Net toen ik wou antwoorden kreeg ik het volgende bericht dat ook zij niet meer kwam, maar vrijdag wel weer.

Ik heb met opzet maar niet gereageerd, aangezien ik even moeite had met aardige woorden vinden. Wat zouden jullie doen; nog een kans geven of zeggen dat ze niet meer terug hoeven te komen? Tuurlijk kan er eens iets gebeuren, maar als het direct de eerste keer al zo gaat belooft dat weinig goeds voor de toekomst.


Ik zou ze geen kans bieden meer sorry. Ik zou ze wel melden dat je van de samenwerking afziet.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:44


xrobbiee
Berichten: 299
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:39

Stress! Een van mijn bijrijdster heeft nu aangegeven er mee te stoppen. Nu wordt mijn paardje nog maar 2 dagen in de week gereden, wat op zich niet het aller ergste is maar ze heeft toch wel een beetje uitdaging nodig. Nu moet ik vanuit Spanje (half jaar buitenland stage)iemand gaan zoeken voor mijn paard, of toch maar accepteren dat ze zo weinig loopt.
Tips zijn welkom :')

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:00

xrobbiee schreef:
Stress! Een van mijn bijrijdster heeft nu aangegeven er mee te stoppen. Nu wordt mijn paardje nog maar 2 dagen in de week gereden, wat op zich niet het aller ergste is maar ze heeft toch wel een beetje uitdaging nodig. Nu moet ik vanuit Spanje (half jaar buitenland stage)iemand gaan zoeken voor mijn paard, of toch maar accepteren dat ze zo weinig loopt.
Tips zijn welkom :')


Vanuit spanje kan je niks, ik zou het zo laten. Paard vind meer vakantie vast niet erg!

0000
Berichten: 5464
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:09

Ik zou t nooit aandurven om iemand te laten komen die ik zelf niet heb gezien, wie weet wat je dan binnenhaalt. Of je zou het via je instructeur moeten regelen ofzo. Enige optie die je dan nog hebt is trainingsstal, iemand waarvan je weet dat er fijn gereden word en ze er goed bijstaan. Maar ik zou het denk ik in deze situatie lekker zo laten, van minder lopen heb je waarschijnlijk straks niet zoveel last als wanneer hij slecht gereden word.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:19

wellicht dat de andere voor de time being een stapje extra kan doen?

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 07:41

Update de peesjes zijn allemaal boven water die lagen gewoon achter in de kast onder de pleuris bende...

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:41

vraagje...

ik heb zelf een paard maar ze had afgelopen jaar een veulen en momenteel is ze hoog dragend dus ik heb al een hele tijd niet gereden en ga dat de komende tijd ook niet doen op haar. ik wil ontzettend graag weer rijden. een tweede paard kopen mag helaas niet van mijn ouders. nu heeft mijn buurman (buurman? woont 2 km verderop) mijn absolute droompaarden staan.. zo ver ik weet rijd hij niet vaak, heeft een kudde van 6 paarden en het is meer hobbymatig. nu wil ik vragen of ik eens mag komen rijden en als dat klikt of ik dan vaker mag komen.. maar is dat raar om te vragen?

hoe zouden jullie het vinden als er ineens iemand aan de deur staat en verteld dat ze je paarden helemaal geweldig vind en of ze eens mag komen rijden? (ik ben 20 jaar dus dit is geen penny gedoe of bevlieging)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:06

Mijn houdige bijrijdster kwam ook aan de deur vragen. Ik vond het juist een superstoere actie die van echt willen getuigde. Ik was eigenlijk niet op zoek naar iemand maar door deze actie heb ik haar alsnog "aangenomen."

Lovebirds
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 23:27

Hmm,iemand zomaar even laten rijden?.
Ik weet niet hoor.
Hier,is het zo.
Althans,de winter is voorbij,vroegen de zogenaamde,verzorgsters,bijrijdsters, of ze weer konden komen.
Ja wat denk het zelf?Ze zijn de hele,winter niet geweest.
Het antwoord was dus nee!!

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 00:20

BlackBeautyZ schreef:
vraagje...

ik heb zelf een paard maar ze had afgelopen jaar een veulen en momenteel is ze hoog dragend dus ik heb al een hele tijd niet gereden en ga dat de komende tijd ook niet doen op haar. ik wil ontzettend graag weer rijden. een tweede paard kopen mag helaas niet van mijn ouders. nu heeft mijn buurman (buurman? woont 2 km verderop) mijn absolute droompaarden staan.. zo ver ik weet rijd hij niet vaak, heeft een kudde van 6 paarden en het is meer hobbymatig. nu wil ik vragen of ik eens mag komen rijden en als dat klikt of ik dan vaker mag komen.. maar is dat raar om te vragen?

hoe zouden jullie het vinden als er ineens iemand aan de deur staat en verteld dat ze je paarden helemaal geweldig vind en of ze eens mag komen rijden? (ik ben 20 jaar dus dit is geen penny gedoe of bevlieging)

Gewoon doen, je hebt niets te verliezen!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 02:32

Als iemand bij mij zeggen dat ze mijn paard geweldig vinden dan zou ik dat best tof vinden. Je kan overwegen eerst te vragen of je mag verzorgen. Als ze al lang stilstaan is opnieuw oppakken vaak een traject van maanden, wil je dat erin investeren?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 06:52

Ik zou in ieder geval niet zeggen dat je weet dat er amper wat mee gedaan wordt. Maar vragen of hij wat hulp kan gebruiken kan wel.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:06

Nies_ schreef:
Ik zou in ieder geval niet zeggen dat je weet dat er amper wat mee gedaan wordt. Maar vragen of hij wat hulp kan gebruiken kan wel.


ik zei: zo ver ik weet. ik weet dat hij er af en toe wat mee doet, hij is tenslotte een hobby paardenhouder, dus niet iemand die iedere dag de paarden opzadelt enzo.


Lovebirds schreef:
Hmm,iemand zomaar even laten rijden?.
Ik weet niet hoor.
Hier,is het zo.
Althans,de winter is voorbij,vroegen de zogenaamde,verzorgsters,bijrijdsters, of ze weer konden komen.
Ja wat denk het zelf?Ze zijn de hele,winter niet geweest.
Het antwoord was dus nee!!


ik snap idd je antwoord, zo zou ik er zelf ook over denken bij mijn paard. maar ik ben een soort buurmeisje en als het goed is weet hij dat ik ook goed voor mijn eigen paard zorg (door weer en wind). ik ken dus als het ware het verantwoordelijkheidsgevoel.


troi schreef:
Als iemand bij mij zeggen dat ze mijn paard geweldig vinden dan zou ik dat best tof vinden. Je kan overwegen eerst te vragen of je mag verzorgen. Als ze al lang stilstaan is opnieuw oppakken vaak een traject van maanden, wil je dat erin investeren?


ja ik zou het wel willen investeren. het is ten eerste mijn droompaard, staat in de buurt, ik wil graag ook weer een 'doel' hebben met rijden, dus les nemen en lekker bezig zijn. ik ga niet meer op vakantie komende jaar dus ik blijf beschikbaar.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:16

Ik zou het zeker eens vragen dan! Of in elk geval een praatje maken. Het kan best dat ie dit ook wel ziet zitten, maar het zelf niet zou vragen ofzo.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:27

Marocje schreef:
Ik zou het zeker eens vragen dan! Of in elk geval een praatje maken. Het kan best dat ie dit ook wel ziet zitten, maar het zelf niet zou vragen ofzo.


jaa weetje.. klinkt heel stom.. normaal praat ik echt tegen iedereen aan maar op de een of andere manier durf ik dit niet ofzo. ik ben het meest bang dat hij mij gaat uitlachen ofzo?

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:31

En dan? Als dat het ergste is wat je kunt overkomen, dan zou ik die gok zeker wagen :j

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:35

Sakura789 schreef:
En dan? Als dat het ergste is wat je kunt overkomen, dan zou ik die gok zeker wagen :j


ja je hebt idd gelijk.. zo erg is dat nou ook weer niet. het lijkt me voor die mensen zo raar als er iemand ineens aanbelt om dat te vragen hahah. maaar ik moet stoppen met excuusjes te vinden om het niet te doen, ik moet het gewoon doen. niet nadenken maar doen.

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:42

BlackBeautyZ schreef:
vraagje...

ik heb zelf een paard maar ze had afgelopen jaar een veulen en momenteel is ze hoog dragend dus ik heb al een hele tijd niet gereden en ga dat de komende tijd ook niet doen op haar. ik wil ontzettend graag weer rijden. een tweede paard kopen mag helaas niet van mijn ouders. nu heeft mijn buurman (buurman? woont 2 km verderop) mijn absolute droompaarden staan.. zo ver ik weet rijd hij niet vaak, heeft een kudde van 6 paarden en het is meer hobbymatig. nu wil ik vragen of ik eens mag komen rijden en als dat klikt of ik dan vaker mag komen.. maar is dat raar om te vragen?

hoe zouden jullie het vinden als er ineens iemand aan de deur staat en verteld dat ze je paarden helemaal geweldig vind en of ze eens mag komen rijden? (ik ben 20 jaar dus dit is geen penny gedoe of bevlieging)


Zo deed ik het ook altijd. Dat is een goede actie!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:46

Gizeppie schreef:
Zo deed ik het ook altijd. Dat is een goede actie!


hoe pakte jij dat precies aan? ben je hier ooit om uitgelachen en/of hatelijk afgewezen?

Amable
Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:08

Er zijn maar weinig mensen die echt onaardig doen in iemands gezicht. Dus daar zou ik niet zo bang voor zijn. Ik zou als ik jou was gewoon eens aanbellen, je voorstellen, vertellen dat je onder de indruk bent van zijn mooie dieren en dat je altijd met plezier rijdt maar dat dat momenteel met je eigen paard niet gaat. En of dat ze daar wellicht wat hulp kunnen gebruiken. Nee heb je, ja kan je krijgen. En als je het gewoon vraagt zullen er weinig mensen problemen mee hebben. Als je doet alsof je hun komt redden ofzo dan wordt het een ander verhaal :+

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:28

Amable schreef:
Er zijn maar weinig mensen die echt onaardig doen in iemands gezicht. Dus daar zou ik niet zo bang voor zijn. Ik zou als ik jou was gewoon eens aanbellen, je voorstellen, vertellen dat je onder de indruk bent van zijn mooie dieren en dat je altijd met plezier rijdt maar dat dat momenteel met je eigen paard niet gaat. En of dat ze daar wellicht wat hulp kunnen gebruiken. Nee heb je, ja kan je krijgen. En als je het gewoon vraagt zullen er weinig mensen problemen mee hebben. Als je doet alsof je hun komt redden ofzo dan wordt het een ander verhaal :+


jaa je hebt gelijk inderdaad! het is even de drempel over om aan te bellen...

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:29

BlackBeautyZ schreef:
Gizeppie schreef:
Zo deed ik het ook altijd. Dat is een goede actie!


hoe pakte jij dat precies aan? ben je hier ooit om uitgelachen en/of hatelijk afgewezen?


Nee hoor nooit hatelijk afgewezen. Ik ging er gewoon heen en vroeg dan of ik een vraag mocht stellen daarna vroeg ik of ze opzoek waren naar een verzorger of bijrijder. En dan legde ik uit dat ik opzoek was naar een verzorg of bijrijd paard..

Soms zeiden ze dat ze dat ze niemand zochten, soms ging je in gesprek hierover en mocht ik komen verzorgen. Eigen paard ervaring is altijd mooi mee genomen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers