Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 15:57

Ik zou enkel verzorgen en grondwerk geen probleem vinden om te doen, hoewel ik in dat geval weer minder bereid zou zijn om een bijdrage te betalen (die ik voor mijn huidige bijrijdpaarden wel betaal).

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:46

Ja hoor Happie,

Hier zelf een oudje die graag gaat wandelen en geborsteld en verwend wordt. En pony van mijn vriendin kan ook niet meer normaal gereden worden maar wordt wel grondwerk mee gedaan en mee gewandeld. Dit in Friesland.

Geen kosten, wel helpen met klusjes.
Volgens mij genoeg plekken voor verzorgen.

Voor mijn paard heb ik echt een bijrijdster, maar die moet vaker getraind dan ik zelf red en lichamelijk aan kan. Gelukkig een ervaren en betrouwbaar clubgenoot je die dat Nu al ruim 1,5 jaar 2x per week doet.

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:09

Dat zou je denken maar dat valt hier in de randstad echt enorm tegen helaas....

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 03:15

Misschien kun je het dan beter omdraaien.. niet vragen om verzorgpaard, maar bied jezelf aan als groom of verzorgservice, met de diensten die je daarbij aan biedt en op welke dagen en tijden je beschikbaar bent. Daar moet normaal voor betaald worden... Wellicht dat je dan reacties krijgt van ander type paardeneigenaren. Uiteraard moet je dan wel zelf serieus en betrouwbaar zijn en je afspraken nakomen.

En zelfs al zou dit niet helemaal zijn wat je zoekt, wie weet waar het toe leidt.

Amber_anne

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 08:01

Happie schreef:
Zouden er ook mensen bijverzorgers zoeken in plaats van bijrijders? Als in, ik kan wel rijden maar ik haal veel meer plezier uit het grondwerk, wandelen en alles naast het paard. Echter blijkt dat in de praktijk dan ook weer lastig te vinden. Zo heb ik al een paar keer als reactie gehad, ik zoek iemand die ervaring tussen de paarden heeft. Het lijkt bijna een soort raar, dat je liever naast een paard staat dan erop zit.


Ik ben ook op zoek naar iemand die niet wilt rijden, woon in omgeving van Zwolle/Emmeloord.

Er is ook een topic over waar je vast iemand vindt die bij jou in de buurt woont [VP] Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:03

ik dacht iemand gevonden te hebben. Zou zaterdag komen..

Moest ik achter gekomen dat ze ziek is, het is dat ik apte... Kan dat altijd gebeuren. Nu hebben we afspraak staan voor woensdag. Ik ap dat kan wel maar vanaf 15.45. Maar nog geen reactie gehad of ze dan ook kan...

Dan heb ik al beetje zoiets van laat maar..

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:14

Daarom ben ik ook wat huiverig geworden, oo door eigen ervaringen en verhalen hier op bokt. Ik zou graag een verzorger vinden maar tot je eenmaal de juiste hebt...

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:02

ik heb heel wat verzorgers gehad. En dan denk ik ben ik nou zo lastig of zijn verzorgers ineens zo laks.. geen verantwoordingsgevoel.

als ik geen eigen paard kan betalen. Maar wel een bijrijd of verzorgpaard nou ik zou alle verantwoording nemen enz. gewoon gaan enz. dingen overleggen, op tijd laten weten als ik keer niet kan. Als eigenaar op wedstrijd ga, ben ik zelf bereid om te groomen/voorlezen what-ever.

In ieder geval betrokken bij zijn! Waarom: omdat ik het leuk vind!!!

maar goed ik ben gezegend met 2 paarden haha. :D. Nu nog geschikte verzorger.. En nee verwacht echt niet dat diegene met mij op wedstrijd gaat (rij geen wedstrijden) maar beetje betrokkenheid vind ik wel leuk..

blijkbaar erg lastig..

ik vraag geen bijdrage, hooguit dat ze 1x in de 2/3 weken les nemen. Maar dat is soms zelf te veel gevraagd.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:24

Ik vind het echt bizar om te lezen hoe sommige mensen zich gedragen tegenover
een eigenaar van een leuk paard :o

Zelf zit ik aan de andere kant, en zoek ik juist een leuk paard, voor 1 a 2 keer in de week, waar ik
vooral lekker mee kan tutten wat grondwerk kan doen en eventueel kan rijden, dat staat hier nog niet
eens boven aan het lijstje.

Mis het bezig zijn met de paarden echt mega, ben nu alleen maar druk met mijn veel te fanatieke 8 jarige dochter, waardoor ik mezelf even heb geparkeerd :o :+ Nu zie ik inmiddels in dat ik ook mijn ontspanning nodig heb, maar het vinden van een geschikt paard ( lees; ik zoek geen rilflikkers of rodeobillies meer ) lijkt bijna onmogelijk.

Nu kan ik ook wel lessen op manege paarden waar mijn dochter rijdt, maar dat vind ik toch veel minder leuk dan het hebben van een "vast" paard waar je een band mee kan opbouwen.

Echt onbegrijpelijk wat ik hier allemaal lees, afwetende mensen etc.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:32

in welke regio zit jij bloembloem? mag ook via pb

ik zoek juist iemand voor tutten/grondwerk en rijden is ook zeker een optie.

ik heb namelijk een koelbloedig/geen rodeo haflinger beschikbaar haha, Die gek op kinderen is.. (manege pony geweest,lang geleden. Zet je een kind erop en hij is nog liever dan lief :+ )

al heb ik liever geen verzorger onder de 14. ivm dat ik ten alle tijden verantwoordelijk ben.. ook als ik zeg ga niet op buitenrit. en doen alsnog en gebeurt wat.. dan wijzen ze eerst vinger naar mij.. (mocht het rechtzaak/verzekering kwetsie worden)

Maar als een ouder iemand met dochter hem doet. En moeders er dus bij is ( een moeder verstand van paarden) wil ik het nog wel overwegen. En daardoor ook verantwoording voor neemt ( al wordt er alsnog eerst naar eigneaar van paard gekeken)

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:46

Alle mensen die iets zoeken zonder te rijden in Brabant mogen zich hier komen melden :+ Er staan er 12, dus genoeg tut-mogelijkheden :))

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:47

Plutolover, regio Leiden :)

Samen met mijn dochter wil ik eigenlijk niet meer haha, heb haar jaren les gegeven op een super leuke Welsh die we huurde, maar op een gegeven moment wilde ze ook niet meer naar mams luisteren :+ dus heb het lekker uit handen gegeven. Daarbij is de manege voor haar nu zoveel leuker ook omdat ze daar natuurlijk nooit alleen is.

Deze mama zoekt nu gewoon iets voor haar zelf :D! Samen delen komt wel weer, ze moet eerst groeien hahaha, ik ben helaas te groot voor al die leuke B pony's :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:00

leiden is niet bij mij in de buurt helaas.

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:05

plutolover schreef:
leiden is niet bij mij in de buurt helaas.


Geen probleem :) Het is hier in de buurt gewoon heel moeilijk
om wat "leuks" te vinden.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:08

Ik ben zelf verzorgster van 3 paarden en de eigenaresse zoekt er eigenlijk iemand bij.. maar het is inderdaad verbazingwekkend hoe sommige ermee omgaan.. zo waren er bij die zaterdag rond middaguur zouden komen en dan om 16h lieten weten het toch niet te redden

Maar voor 1 paard is natuurlijk ook lastiger dan voor 3 jonge net/nog niet ingereden arabieren xD ik verzorg ze zelf al een aantal jaar en heb dus ook lang niet kunnen rijden, maar merk steeds vaker dat ik niet de norm ben als verzorger.. al ligt dat ook misschien aan de regio? (Vlakbij Leiden)

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:39

Hmm.. Ik kom ook weer eens in het topic kijken.

Afgelopen 8 maanden een heel fijne bijrijdster gehad. Ze was 15 jaar oud dus ik vond het wel spannend, maar ze heeft (vrijwel) nooit afgezegd en ook vrijwel elke week les genomen bij mijn instructrice. Een gemotiveerde meid die zich aan de afspraken hield, heel fijn! Vanwege een gave kans gaat ze nu stoppen helaas.

Mijn zoektocht daarvoor was niet erg succesvol. Ik zit te twijfelen of ik nu wel of niet weer op zoek ga. Ben ook wel benieuwd naar degenen die iemand zijn gaan betalen om te laten rijden. Uitdaging waar ik altijd tegenaan loop is dat niet iedereen past, ik hanteer 65 kg of 1,75 m als de max.

Qua regio zit ik tussen Leiden/Alphen/Zoetermeer in trouwens.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:07

65 is wel erg weinig voor volwassen vrouw. Ik ben 1,63, niet te dik en weeg ook al 65kg. Daarmee rijd ik prima op een kleine E pony.

Om wat voor dier gaat het?

Ik heb persoonlijk geen ervaring met betalen van iemand. Een clubgenoot je rijdt mijn paard gratis bij. Maar er zijn andere clubgenootjes die ORUN hebben gedaan, lesgeven en ook betaald worden voor het rijden.

Vaak begon het met lessen en wedstrijden vergoed krijgen, later met een bedrag per keer rijden er nog bij (of vast bedrag per maand voor vast aantal keer per week) en soms deels dienstverband als het om een trainingsstal gaat. Maar vaak is het als ZZP'ER.

Wat ze precies krijgen weet ik niet.

Als het iemand is die het voor de hobby doet en niet heel hoog niveau rijd zou ik een vast bedrag per keer doen en dan niet te hoog.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:00

Even out of the blue - wanneer beslissen jullie om een bijrijder te gaan zoeken?

Amber_anne

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:04

Kirania schreef:
Even out of the blue - wanneer beslissen jullie om een bijrijder te gaan zoeken?


Als ik het zelf niet meer red om te gaan en merk dat het paard wat extra aandacht fijn vindt

Dit gaat om een verzorgster, pony is niet bereden
Laatst bijgewerkt door Amber_anne op 14-11-19 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:26

Kirania schreef:
Even out of the blue - wanneer beslissen jullie om een bijrijder te gaan zoeken?


Ik heb niet perse een bijrijder nodig. Over het algemeen lukt het mij wel om 4x per week te rijden. Toch vind ik het wel fijn om wat ademruimte te hebben en dat het "moeten" er dan wat vanaf is.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:36

Wij hebben 12 paarden en werken allebei vrij veel. Dus om ze allemaal de liefde en aandacht te geven die ze verdienen zoeken we verzorgers. Wel iets anders dan een bijrijder natuurlijk, want 11 van de 12 zijn niet bereden.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:09

Ik zou zo blij zijn om iemand te vinden waar rijden niet op nummer een staat, maar helaas nog geen geluk :(

Vind het echt vreselijk, ben nu al bijna een jaar op zoek.

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 08:57

Zo gek he. Waar zijn ze toch, de mensen die het prima kunnen maar gewoon niet zelf een paard willen hebben. Je zou toch zeggen dat die groep hartstikke groot is. Maar valt vies tegen.

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:23

Nav dit topic zojuist toch maar weer eens een mp advertentie gemaakt
Ben benieuwd wat er op af komt. Heb hem onder een andere categorie, sinds wanneer moet je betalen voor de verzorging en les bij paarden?

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:56

@mooblie, dat begrijp ik helemaal! :j Hier hetzelfde.

Wat doen jullie als je geen piste hebt en je Paddock half onder water staat vanwege de constante regen? Ik ben echt een hardcore buitenruiter (endurance, trec, trektochten) en de meesten, tja, de meesten niet in deze regio. Sowieso +18 vanwege verzekering, maar allemaal angst om buiten te rijden dus breken ze liever hun en mijn paard haar nek in de modder :n Mijn merrie is echt een enthousiast kind buiten maar niet gevaarlijk, luistert gewoon netjes, geen bokken, geen vandoor gaan, gaat goed vooruit maar komt ook mooi terug op zit. Anderen ook problemen om voor zoiets een bijrijder te vinden?