Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
BeFunny
Berichten: 10191
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:54

Ja. Ik dacht ineens waarom niet. Ik heb er wel bij gezet hoe lang en zwaar ik ben. En dat lessen waarschijnlijk echt geen overbodige luxe is. Mijn conditie is echt ruk momenteel en western nooit gedaan. Dus hoop dat dat niet gek is iemand van 38 die daarmee begint. Maar mij gaat het vooral om mijn balans weer te vinden en terug krijgen als het erg ver weg is en dan zie ik daarna wel even verder. Want die trekpaarden dat is nou eenmaal een beetje mijn passie dus daar ga ik uiteindelijk voor ;)


Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:46


Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:48

Ik zag een pony waar ik als bijrijder op wilde reageren op horsify maar dan moet ik betalen :n

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:20

Zonnebloem92 schreef:
Pantykous schreef:
Wat een goede tip dat Horsify, kende ik net. Net ook mijn merrie geplaatst.
https://horsify.com/p/22787-betrouwbare ... gen-merrie

Nog tips om toe te voegen?

Ow is die van jou.
Ik heb overwogen om een berichtje te sturen!


Ik heb nog niemand dus voel je vrij ;)

BeFunny
Berichten: 10191
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 22:15

De manege reageerde niet op de mail. Dus ze zullen vast geen plaats hebben.

GUSTIxBILL
Berichten: 1979
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 06:49

Azmay schreef:
Ik zag een pony waar ik als bijrijder op wilde reageren op horsify maar dan moet ik betalen :n

Voor die 2,99€ ? Die het kost om maand lang onbeperkt te reageren…

Als dat echt te veel is, hoe serieus wil je dan een verzorg paard ?

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:53

Iedereen bepaalt voor zichzelf waar die geld aan spendeert. De hoeveelheid geld die iemand spendeert zegt niets over de intentie van die persoon.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:10

Nee, daar ben ik het wel mee eens. Bovendien staan er niet altijd veel geschikte paarden op. Had even in mijn buurt gekeken en er zijn er 1 a 2 die eventueel in aanmerking zouden komen, maar van beide werd ik niet warm. Maar voor een heel goed matchende advertentie zou ik de gok wel nemen denk ik :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

BeFunny
Berichten: 10191
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:55

Nou toch een mail ontvangen. Of ik evt een privé les zou willen eerst ergens in het nieuwe jaar. Nou natuurlijk willen we dat ;)
Heb nog nooit western gereden en al bijna 10 jaar niet op een paard gezeten dus zo sta ik nog eens niet voor schut haha _O-

Sure_lee
Berichten: 10348
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:56

Oeh wat leuk!

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:46

GUSTIxBILL schreef:
Azmay schreef:
Ik zag een pony waar ik als bijrijder op wilde reageren op horsify maar dan moet ik betalen :n

Voor die 2,99€ ? Die het kost om maand lang onbeperkt te reageren…

Als dat echt te veel is, hoe serieus wil je dan een verzorg paard ?


Het punt is dat ik niet kan zien hoe oud die advertentie is en niet weet of hij nog beschikbaar is. Er is maar 1 advertentie die uberhaupt mijn aandacht trekt, dus ja dan vind ik het potentieel sonde van het geld en is dat voor mijn een rede om niet te reageren.

BeFunny
Berichten: 10191
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:22

Sure_lee schreef:
Oeh wat leuk!


Zeker. Iig een begin.
Nu even kijken of ik nog iets heb liggen. Anders even een bestellinkje voor een rijbroek en cap. Al moet ik die nog ergens hebben.

En schoenen koop ik als ik weer echt wil doorzetten. Heb rare voeten dus die moet ik echt passen voor ik ze koop.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:40

Ik heb net een advertentie geplaatst en mijn pony aangeboden als bijrijdpony. Ik ben benieuwd of ik reacties krijg. :)

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:34

Wat een handige site, alleen jammer dat je geen natural horsemanship kan aanvinken. Ik ben er over aan het denken om een verzorgster te zoeken, maar dan wel iemand die daar ervaring mee heeft.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

GUSTIxBILL
Berichten: 1979
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:52

8nnemiek schreef:
Wat een handige site, alleen jammer dat je geen natural horsemanship kan aanvinken. Ik ben er over aan het denken om een verzorgster te zoeken, maar dan wel iemand die daar ervaring mee heeft.



Volgens mij is die optie er vanaf februari wel.
Zoals ik hun laatste insta begrepen heb

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:26

2 meiden zijn langsgekomen om een proefritje te maken. :) een had wat andere verwachtingen waardoor ik mijn pony niet echt geschikt vond. (Wilde graag veel buiten rijden)
De ander was een super match voor zover ik kon zien. Reed goed weg op m’n paardje. Ze is wel wat overenthousiast haha, maar dat snap ik. Heb haar vriendelijk uitgelegd dat we het rustig op zullen moeten bouwen en dat een dik uur paardrijden er nu echt nog niet in zit. Maar ze is een lieve meid en maandag komt ze nog een keer. We kijken wel hoe het gaat. :) ik vind het wel lastiger om los te laten dan ik had verwacht. Ik moet mezelf ook echt in de gaten houden zodat ik geen controlfreak word. :o wil er in het begin sowieso bij zijn. Ik vind het moeilijk om te bepalen wat mijn “regels” zijn voor haar.

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Silenna
Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:26

Handig, dit topic! :D even een berichtje om de aandacht op de link in mijn onderschrift te vestigen :o

Helaas nog geen match gevonden voor deze lieve ruin, vorige ruiter was onzeker en durfde geen grenzen te stellen. Hebben jullie dat ook vaak gehad met bijrijders..?
Dus weer op zoek naar een consequent iemand die lekker met hem aan de slag wilt! :j

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:58

@Silenna, ik vind het een heel fijne advertentie en zou als ik op zoek was (en in de buurt woonde haha) zeker reageren. Het lijkt me dat je hier prima iemand voor moet kunnen vinden. Succes!

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Silenna
Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:03

xChanelx schreef:
@Silenna, ik vind het een heel fijne advertentie en zou als ik op zoek was (en in de buurt woonde haha) zeker reageren. Het lijkt me dat je hier prima iemand voor moet kunnen vinden. Succes!


Ah goed om te horen, dank je wel! :o
Mocht er wel iemand anders zijn met tips/feedback, altijd welkom hoor :j

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:09

succes!! Ik ga binnenkort ook een bericht op facebook maken! (ben zelf verzorgster/bijrijder)

Pallatin
Berichten: 2484
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:19

Silenna schreef:
xChanelx schreef:
@Silenna, ik vind het een heel fijne advertentie en zou als ik op zoek was (en in de buurt woonde haha) zeker reageren. Het lijkt me dat je hier prima iemand voor moet kunnen vinden. Succes!


Ah goed om te horen, dank je wel! :o
Mocht er wel iemand anders zijn met tips/feedback, altijd welkom hoor :j


Wat een leuk paard! Ik hoop dat je iemand vindt maar denk dat je in een heel klein vijvertje vist. Als er nu een rem en een stuur op zit en het dier verder nog niet veel kan zou ik er eerlijk gezegd geen bijrijder op zetten maar eerder denken aan een semi-prof die je paard tegen betaling correct doorrijdt. Ik heb mijn jonge paard een poosje laten rijden door een heel handige ruiter toen ik niet kon rijden. Maar aan de andere kant was ik zo’n ruiter als jij nu zoekt, dat betrof een 4 jarige Fries, ik ben toen benaderd door de eigenaar. Ik betaalde m’n lessen zelf maar hoefde verder geen klusjes te doen

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Silenna
Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:08

Pallatin, ik snap helemaal wat je bedoelt hoor :j En ik denk ook dat we in een vrij klein vijvertje vissen :D Maar het is zo'n braaf dier en wilt echt graag voor je werken, plus met behulp van onze instructrice denk ik dat je binnen een paar weken al redelijk zelfstandig met hem aan de gang kunt.
En inderdaad hoeft er geen bijdrage betaald te worden, en als de bijrijder + paard er klaar voor zijn, staan bijna alle deuren open :D
Ik ben de bijrijder van een ander paard van deze eigenaar, en echt niets is te gek. Rijden naar trainingen, op wedstrijd, noem het maar. Zo'n fijne plek!

Dus ik hoop dat we een ruiter kunnen vinden die dit wel past :o

Fly_high
Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:32

@Silenna tof paard heb je! :) Ik zou er zeker op reageren als ik in de buurt zou wonen en nog geen eigen paard zou hebben gekocht :P Maar dat lijkt me meteen ook een dingetje, meeste fanatiekelingen die met jonkies aan de slag durven te gaan zijn of slechts tegen betaling met andermans paarden bezig of ze hebben inmiddels hun eigen paarden. Dat is dus in een heel klein vijvertje vissen :o

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:35

Ik had eigenlijk een vraagje..
Ik heb snel het gevoel dat ik te veel doe. Ik heb weleens wat modder opgeruimd, of geharkt etc, maar.. ja, het voelt niet goed.

Wat zouden jullie er van vinden als jouw bijrijder iets extra doet?

Pallatin
Berichten: 2484
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:12

mars_mellow schreef:
Ik had eigenlijk een vraagje..
Ik heb snel het gevoel dat ik te veel doe. Ik heb weleens wat modder opgeruimd, of geharkt etc, maar.. ja, het voelt niet goed.

Wat zouden jullie er van vinden als jouw bijrijder iets extra doet?


Dat ligt er heel erg aan wat de extra dingen zijn en hoe goed en lang ik een bijrijder al ken, maar ik ben eerlijk gezegd ook wel een controlfreak als t om m’n paard gaat… :')

Van modder opruimen of harken zou ik toch hopelijk niet uit m’n panty gaan hoor, maar dingen die echt m’n paard betreffen of m’n tuig… liever eerst even vragen

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers