Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:47

Gizeppie schreef:
sneeuwpop schreef:

Niet banketstaaf bedoeld, maar waarom zouden eigenaren jouw dan een kans willen geven?
Mocht je dan iemand vinden en ga je op het paard gaan zitten, krijg je gelijk "maar ik heb al lang niet meer gereden, kijk er naar doorheen"
Ik weet dat veel eigenaren daar niet op zitten te wachten.

Ik lees vaak dat mensen veel wensen hebben, maar eigenlijk er niks voor willen doen.
Om bij B te komen, zul je eerst langs A moeten.

Je kunt allemaal problemen opnoemen, maar als je echt wil, moet je voor oplossingen gaan.


Dit had ik dus al tegen haar gezegd. Je zult moeten blijven investeren. Ik ben dan wel heel hard, maar ik wil niet iemand op mijn paard die al een tijd niet gereden heeft, daar ga ik zelf last van krijgen met rijden.. mijn paard is overigens wel braaf genoeg dat dit zou kunnen, maar ik heb dit wel eens eerder gehad en toen kreeg ik daar echt last van zelf met rijden. Moest ik gaan corrigeren de dag erna.

Ik zou t als eigenaar ook waarderen dat iemand echt investeert in om kennis en vaardigheden te verbreden.



Dat snap ik inderdaad. Ik krijg nu wel een beetje het gevoel dat mensen het beeld hebben dat ik uit luiheid of uit gebrek aan zin nu een tijd niet op maneges rijd; dat is dus echt niet het geval. Ik vind paardenwelzijn gewoon heel belangrijk en ik ben tot nu toe nog geen manege in de buurt tegengekomen waar ik het gevoel heb dat daar ook echt voldoende aandacht wordt besteed. Daarnaast heb ik een aantal priveredenen die mijn opties ook nogal beperken.

Ik zoek nu eigenlijk juist gewoon een plek waar ik mijn kennis en vaardigheden met paarden kan blijven opbouwen en onderhouden. Ik wil ook helemaal niet de indruk opwekken dat ik alleen maar wil rijden en plezier wil hebben en hier helemaal niks voor bereid om te doen; integendeel.

Ik snap dat jullie van de mening zijn dat geen eigenaar mij zo een kans gaat geven en ik respecteer dat en ik zie daar ook echt wel waarheid in.

Wegens priveredenen die ik niet op een openbaar forum wil zetten, zijn mijn mogelijkheden o.a. qua tijd even heel beperkt. Aangezien ik toch niet helemaal uit de paardenwereld wil stappen, probeer ik daarom nu toch een manier te vinden om toch nog contact met paarden te blijven houden. Ik hoop ook dat jullie respecteren dat ik mijn best doe, maar dat ik op dit moment even niet erg veel kan doen.


Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 04:31

'Dat snap ik inderdaad. Ik krijg nu wel een beetje het gevoel dat mensen het beeld hebben dat ik uit luiheid of uit gebrek aan zin nu een tijd niet op maneges rijd'

Ik kruip even onder mijn leessteen vandaan. Dat oordeel word helaas altijd heel snel gemaakt. En om eerlijk te zijn zo komt het op mij nu ook wel een beetje over.

Wellis waar hebben ze zeker ene punt als het gaat om foto's, die zijn naar mijn mening inderdaad wel van crusiaal belang bij een advertentie.
En als je lang niet gereden hebt zijn een aantal lessen niet verkeerd (überhaupt zijn lessen nooit verkeerd) maar in mijn ervaring zijn er best eigenaren die het toestaan om dat met hun eigen paard te doen :).

Alleen is je zoektocht wat moeilijker

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:13

De redenen maken niet uit. Gaat om het resultaat.
Ik vind dat iemand die niet in zichzelf investeert om wat voor reden dan ook, niet kan verwachten dat een eigenaar dat wel zou willen doen....
Er zijn uitzonderingen, dat eigenaren er open voor staan, maar ik vind het eigenlijk niet netjes om het probleem bij een ander te leggen.

Ik snap ook dat het bij een manege niet leuk is, overal kan het beter voor de paarden. Alleen door niet te rijden en te lessen, ga je zelf achteruit en zal het paard waar je op stapt dit ook moeten ondergaan....


Het is geen aanval. Ik geef je mijn kant. Heb helaas ook wel eens iemand gehad met een soortgelijk verhaal en dat was zeer zonde van mijn tijd. Het zit zodoende wat dieper bij mij :P

Trui
Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:14

hoi, is er iemand die mijn advertentie wil doorlezen? ben al aardig wat keren bekeken maarnog geen reactie gehad helaas. nu vraag ik me dus af of er iets afstotends in mijn advertentie staat

Een koude trui, is geen goede trui.

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:37

sneeuwpop schreef:
De redenen maken niet uit. Gaat om het resultaat.
Ik vind dat iemand die niet in zichzelf investeert om wat voor reden dan ook, niet kan verwachten dat een eigenaar dat wel zou willen doen....
Er zijn uitzonderingen, dat eigenaren er open voor staan, maar ik vind het eigenlijk niet netjes om het probleem bij een ander te leggen.

Ik snap ook dat het bij een manege niet leuk is, overal kan het beter voor de paarden. Alleen door niet te rijden en te lessen, ga je zelf achteruit en zal het paard waar je op stapt dit ook moeten ondergaan....


Het is geen aanval. Ik geef je mijn kant. Heb helaas ook wel eens iemand gehad met een soortgelijk verhaal en dat was zeer zonde van mijn tijd. Het zit zodoende wat dieper bij mij :P


Ik snap haar redenen wel. Alleen ik heb zelf ook zoiets van als eigenaar dat ik niet ga investeren in een bijrijder. Ik neem een bijrijder omdat ik zelf geen tijd heb meer dan zeg maar.. en als ik dan ook nog veel moet investeren om iemand een beetje redelijk met mijn paard te kunnen laten rijden kan ik hem net zo goed een dag laten staan. Klinkt ff heel hard, maar zo weeg ik t nu tegenwoordig af. Dit komt ook door een ervaring. Ik dacht voor volgend jaar misschien iemand erbij te zoeken, omdat ik meer dan 32 uur ga werken. Toen was ik een leuk meisje tegen gekomen en dacht kan t altijd proberen. Op de grond ging t super, maar met het rijden vond ik het helaas minder.. Mn paard was onrustig met zn hoofd (dan houdt ze haar hand of arm vast) en was aan t zwiepen met zn staart (irritatie of druk die gegeven wordt).. Mn gevoel zei nee, dit moet ik helemaal niet doen. Mijn paard is niet heel makkelijk te rijden, maar wel heel braaf. Als er te veel druk wordt gegeven wordt Mn paard nog minder voorwaarts en daar ga ik gewoon last van krijgen met rijden (dan ben ik alleen maar aan t schakelen en kan ik niet meer echt los rijden). En toen dacht ik dat wil ik helemaal niet/hier heb ik helemaal geen tijd voor.

Als ik ooit nog opzoek ga dan kijk ik wel naar iemand die het rijden wel onderhoud en een zachte hand heeft. Dat is voor mijn paard echt belangrijk of iemand die helemaal niet in de bak wilt rijden en hem mee neemt naar buiten/grondwerk wilt doen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:38

Ik denk wel dat we ons even bewust moeten maken dat een aantal volwassenen een (volgens haar profiel) 14 jarig meisje 'aanvalt' en verteld dat haar inzet en haar wil niet goed genoeg is. Terwijl het meisje niet eens een rijpaard zoekt.
Ze vraagt hieronder om een paardje waar ze lekker kan komen poetsen/knuffelen en en ik mag toch hopen dat een hoop eigenaren zoeken naar een meisje wat dat zoekt, in plaats van dat het altijd alleen maar om rijden gaat.




Remembrance schreef:
Aangezien ik paarden toch heel erg mis ben ik langzaam weer op zoek. :) Door tijdtekort ivm school ben ik nu eigenlijk vooral opzoek naar een paardje die ik in de weekenden kan komen knuffelen/poetsen, maar ik ben bang dat dit maar gewoon een droom zal blijven.
De regio waarin ik zit (Den Haag) is er echt een overschot aan bijrijders/verzorgers :(


Remembrance schreef:
Ik heb jammer genoeg nog geen succes gehad hier. Het vervelende is dat aangezien ik het zo druk met school heb, ik erg lastig vaste tijden en dagen kan beloven. Ik ben bang dat ik dan te vaak ga moeten afzeggen :(

Ik ben daarom denk ik ook meer op zoek naar gewoon iemand die een paard in de buurt heeft staan die wel 1 of 2 keer per week wat extra aandacht kan gebruiken, dan iemand die echt actief een verzorgster of bijrijdster zoekt.
Het nadeel daarvan is dat een advertentie ophangen dan erg lastig is aangezien ik hun meer om een gunst vraag dan zij aan mij :o


Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:22

Golden_Angel schreef:
Ik denk wel dat we ons even bewust moeten maken dat een aantal volwassenen een (volgens haar profiel) 14 jarig meisje 'aanvalt' en verteld dat haar inzet en haar wil niet goed genoeg is. Terwijl het meisje niet eens een rijpaard zoekt.
Ze vraagt hieronder om een paardje waar ze lekker kan komen poetsen/knuffelen en en ik mag toch hopen dat een hoop eigenaren zoeken naar een meisje wat dat zoekt, in plaats van dat het altijd alleen maar om rijden gaat.




Remembrance schreef:
Aangezien ik paarden toch heel erg mis ben ik langzaam weer op zoek. :) Door tijdtekort ivm school ben ik nu eigenlijk vooral opzoek naar een paardje die ik in de weekenden kan komen knuffelen/poetsen, maar ik ben bang dat dit maar gewoon een droom zal blijven.
De regio waarin ik zit (Den Haag) is er echt een overschot aan bijrijders/verzorgers :(


Remembrance schreef:
Ik heb jammer genoeg nog geen succes gehad hier. Het vervelende is dat aangezien ik het zo druk met school heb, ik erg lastig vaste tijden en dagen kan beloven. Ik ben bang dat ik dan te vaak ga moeten afzeggen :(

Ik ben daarom denk ik ook meer op zoek naar gewoon iemand die een paard in de buurt heeft staan die wel 1 of 2 keer per week wat extra aandacht kan gebruiken, dan iemand die echt actief een verzorgster of bijrijdster zoekt.
Het nadeel daarvan is dat een advertentie ophangen dan erg lastig is aangezien ik hun meer om een gunst vraag dan zij aan mij :o



En dat was mij dus niet duidelijk. Dat ze een verzorgpaard zocht om te poetsen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:55

Ik ga eens kijken of ik mezelf vanavond kan filmen

Ik heb filmpjes van de eerste keer dat ik op fab reed in november

Ik heb een filmpje van februari waar ze al een stuk beter liep

En ze voelt de laatste tijd zo lekker dat Ik graag eens op beeld wil hoe we er nu voor staan ^^

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:18

Via pb al contact gehad. Heb haar wat tips kunnen geven waar ze wat mee gaat doen.

En nogmaals, het zijn nooit aanvallen. Het zijn juist reacties om elkaar te helpen.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:15

Film slachtoffer gevonden gister }>

We moeten beide nog heel veel oefenen en daar hebben we ook les voor maar ben stiekem wel trots op het verschil van een half jaar terug en nu. En dat is ook de reden waarom ik eens in de zoveel tijd film, dan kan ik zelf ook eens zien wat er gebeurd.

Opbouwend kritiek is ofcourse altijd welkom ^^ (ik weet dat we met een menbit rijden das op vraag van de eigenaar hier hoef ik geen discussie over)

Nov 2018 eerste keer dat ik erop zat
https://streamable.com/xfmpc

Feb 2019 tijdens een les
https://streamable.com/h8ibs

En gisteravond juli 2019
https://streamable.com/acjbv

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:23

Je bent al wel vooruit gegaan in die korte tijd.
Valt natuurlijk op dat hij erg onrustig is in de aanleuning. Volgens mij rij je nog te weinig van achter naar voren. Hij loopt niet tegen je aanleuning aan, maar jij vraagt zelf aan de teugel. Je handen (armen) mogen meer "geven". Durf meer (eerder en vaker) te ontspannen daar. Misschien ook wat vaker oefenen met lange teugel met aanleuning en dan op de volte. Dan moet je meer "geven" om hem met de neus naar beneden te krijgen. (En wat stelling)

joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 00:10

Ik denk dat het zadel te klein is voor je en achterover ligt. Dat is nadelig voor je balans (je wordt in stoelxit gezet en je valt daardoor meer terug in het zadel tenzij je voorover hoekt in je lijf) Je belast het paard ook meer achter op de rug als het diepste punt van het zadel meer naar achteren ligt.

Dat zou invloed kunnen hebben op hoe ontspannen ze kan lopen.

Ik vind het tweede filmpje met de les er fijner uit zien dan het derde omdat daar meer gewerkt werd aan de ontspanning bij het paard. Het paard wordt daar ook minder boven het tempo gereden.

Wel een heel verschil met het eerste filmpje.

Succes en veel plezier samen.
Lijkt Fijne instructrice op het tweede filmpje. Heb je nog steeds les van haar?

xZiva_
Berichten: 3991
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 01:07

Vinden jullie het gek om een voorkeur uit te spreken in een gezocht advertentie?

Ik heb bijvoorbeeld heel kort een hele leuke tinker mogen rijden.. was en ben nog steeds verliefd op hem. Durf alleen geen berichtje naar de eigenaresse te sturen met de vraag hoe het met hem gaat nu :o

Maar goed, back to the point:
Stel ik zou een advertentie plaatsen en hierin aangeven dat ik een voorkeur heb voor tinkers, friezen, barokke paarden etc. Hoe zou dat op jullie overkomen?

Aan de ene kant heb ik zoiets van: je moet blij zijn met alles wat er aangeboden wordt en de kansen die je krijgt.

Aan de andere kant:
Ik weet dat barokke/koudbloed paarden mij heel erg liggen, dat ik daar 'mooier' op pas etc.

Ben benieuwd wat jullie mening is :D

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:55

Ik vind dat juist goed, om je voorkeur uit te spreken.

Een eigenaar met een sportpaard weet dan dat jij wel niet de juiste match bent en voor iemand met het paard uit je voorkeur, weet dat jij er helemaal voor zal gaan.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 09:16

Je kan het ook open / positief opschrijven, ‘ik vind alle paarden erg leuk maar koudbloeden zoals tinkers etc extra leuk!’

Daar zal niemand bezwaar tegen hebben denk ik

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 09:43

Meelezerd hiero :)
xZiva_ ik denk dat dat juist zeker handig is. Ik zag jou in het 'Bokkers uit Utrecht' ook iets posten. Wij hebben een trekpaard en een stevige kruising haflinger. Helaas voor jou zoeken we eigenlijk geen bijrijder, maar je rinkelde wel een belletje :) Dus het helpt wel!

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Trui
Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 09:46

inderdaad het positief opschrijven denk ik. wellicht is er iemand die net zo van zijn/haar koudbloeden houd als jij doet, en die het heel leuk vind om iemand te hebben die ze ook extra leuk vind!!


ik heb inmiddels een super positieve reactie gehad, alleen te ver :+

Een koude trui, is geen goede trui.

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 09:51

Ik ben heel voorzichtig hoopvol dat ik een plekje heb gevonden :o.

Wil er nog niet zo veel over kwijt omdat het altijd nog mis kan lopen, maar het ziet er goed uit! Het is dichtbij en het lijkt me een hele mooie kans. Duimen jullie voor me mee? :)

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:13

xZiva_ schreef:
Vinden jullie het gek om een voorkeur uit te spreken in een gezocht advertentie?

Ik heb bijvoorbeeld heel kort een hele leuke tinker mogen rijden.. was en ben nog steeds verliefd op hem. Durf alleen geen berichtje naar de eigenaresse te sturen met de vraag hoe het met hem gaat nu :o

Maar goed, back to the point:
Stel ik zou een advertentie plaatsen en hierin aangeven dat ik een voorkeur heb voor tinkers, friezen, barokke paarden etc. Hoe zou dat op jullie overkomen?

Aan de ene kant heb ik zoiets van: je moet blij zijn met alles wat er aangeboden wordt en de kansen die je krijgt.

Aan de andere kant:
Ik weet dat barokke/koudbloed paarden mij heel erg liggen, dat ik daar 'mooier' op pas etc.

Ben benieuwd wat jullie mening is :D


Ik zou het idd wel vermelden.. of dat je zegt dat je voorkeur voor deze type paarden zijn, maar je ook open staat voor ander soort paarden.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:14

Remembrance schreef:
Ik ben heel voorzichtig hoopvol dat ik een plekje heb gevonden :o.

Wil er nog niet zo veel over kwijt omdat het altijd nog mis kan lopen, maar het ziet er goed uit! Het is dichtbij en het lijkt me een hele mooie kans. Duimen jullie voor me mee? :)


Ik duim mee voor je! Super leuk!!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:01

Nog niks is zeker, maar ik mag in ieder geval zaterdag een keer langs komen om kennis te maken! *\o/* Het betreft een handelaar die voor de vrijdag nog iemand zocht om haar paarden te verzorgen en te rijden. Lijkt me een ideale plek om ervaring op te doen!

Ik heb eerlijk gezegd dat ik niet meer op een manege rijd sinds een tijd (maar dat wel 4 jaar gedaan heb) en dat vond ze geen probleem :).

Aangezien ik heel erg afhankelijk ben van mijn rooster moeten we nog even nadenken hoe we dit het best kunnen doen (zeker als ik na de zomervakantie opeens tot veel later op school zit), maar daar gaan we dus nog over overleggen. Het kan dus nog steeds zo zijn dat het niet doorgaat, maar ik ben blij dat ze mij een kans geeft om in ieder geval even te komen kennismaken.

Edit: Het is dus ook maar op zo'n 5 of 6 kilometer afstand van thuis, en nog minder vanaf school. Daar ben ik dus echt heel blij mee, de meeste dingen 'in de buurt' blijken dan toch te ver te zijn. Maar dit is makkelijk te doen!

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:38

Spannend!

Vraag wel goed door naar de bedoelingen...
Ik zou nooit op een paard of pony stappen die niet is voorgereden en ik heb gezien dat hij/zij relatief veilig is.
Zeker bij een handelsstal komen er wel eens paarden binnen waar ze niks over weten.

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:04

Ja, inderdaad. Dat ben ik zeker van plan! Wat ik tot nu toe heb gezien ziet het er goed uit, de eigenaresse heeft ook gezegd dat ze alleen brave paarden inkoopt (maar dat ze soms wel wat kijkerig kunnen zijn). Maar in het echt kan je natuurlijk veel beter oordelen :)

xZiva_
Berichten: 3991
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:31

Ik heb idd ook op een handelsstal gereden.. kwamen vanuit engeland/ierland en ik moest er dan op gaan zitten om te kijken of ze beleerd waren.. :=
'Gewoon kijken wat ie doet'
Toen kwam er een pony (wel vanuit Nederland) die al te koop stond als kinderpony.. kijkers kwamen (met jong kind) en ik ging hem even voorrijden. Pony gooide mij er op een gemene manier af en toen ik weer opstapte steigerde hij en klapte naar achter met mij er op.

Dus zou idd echt niet opstappen als je hem niet hebt zien lopen bij iemand anders :=

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

AylaL
Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:15

Remembrance schreef:
Ja, inderdaad. Dat ben ik zeker van plan! Wat ik tot nu toe heb gezien ziet het er goed uit, de eigenaresse heeft ook gezegd dat ze alleen brave paarden inkoopt (maar dat ze soms wel wat kijkerig kunnen zijn). Maar in het echt kan je natuurlijk veel beter oordelen :)

Wat leuk! Toevallig bij Duindigt daar in de buurt?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers