Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:36

Een briefje is idd prima.
Zou er wel een foto bij printen.
Als ik een super plaatje zie, dan zou je me nog wel eens over kunnen halen.
Mijn ervaring is dat over het algemeen verzorgsters meer energie kosten dan dat het wat op levert.
En in mijn situatie heb ik die energie helaas niet.


ninavo
Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:52

sneeuwpop schreef:
Een briefje is idd prima.
Zou er wel een foto bij printen.
Als ik een super plaatje zie, dan zou je me nog wel eens over kunnen halen.
Mijn ervaring is dat over het algemeen verzorgsters meer energie kosten dan dat het wat op levert.
En in mijn situatie heb ik die energie helaas niet.


Hmm begrijpelijk ik vind ook dat sommige mensen niet blij zijn met wat ze mogen en altijd maar meer willen doen:


*meisje heeft verzorgpaard, mag dressuren, grondwerken, longeren en verzorgen etc*
meisje stuurt naar eigenaar: zou ik misschien op buitenrit mogen
eigenaar: Ja hoor prima
Meisje: mag ik dan misschien ook springen

Kijk het is goed dat je het vraagt maar als het goed is maak je over zulke dingen afspraken en ik heb er dan echt een hekel aan als mensen gaan zeuren

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:20

Ik zou persoonlijk nooit op een briefje reageren. Ik zou het zo enthousiast, zelfverzekerd, stoer vinden als je aanbelt. Dan pas je echt in mijn straatje. Ik hou persoonlijk van mensen die gewoon face to face dingen durven te vragen en te regelen. En dan weet ik ook dat je het echt echt wilt.

Maargoed... ieder zo z’n ding he.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:46

Ik zou het ook niet erg vinden als iemand langs komt. (ik zoek niemand daar niet van maar stel dat.)
Zo ben ik eigenlijk wel gekomen tot waar ik nu ben in de paarden. Zo'n 20 jaar geleden ergens het erf op gefietst met de vraag of ik de paarden mocht verzorgen(toen nog met een vriendin maar die is ergens afgehaakt). Ik ben daar begonnen met verzorgen, daarna rijden, toen mijn eerste pony van mijn ouders gekregen die van de eigenaar van verzorgpaarden was, en nu sta ik er nog steeds inmiddels met mijn paard. En verzorg ik ze nog steeds en rij ik ze ook nog als het zo uitkomt.

Weetje als mensen het vervelend vinden, tja wat is het ergste wat ze zeggen? Dat is een nee, nouja die had je toch al. Ik vond het ook altijd eng maar je weet nooit hoe het kan lopen. Waar ik dus nu sta is niet iemand die zomaar een advertentie op internet plaats maar wel iemand die er voor open staat als er iemand op de stoep staat. Zullen er vast meer zijn.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

ninavo
Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 06:18

Ja ik ben ook helemaal geen persoon die dat niet durft hoor, maar ben altijd bang dat ik mensen tot last ben en je loopt toch zomaar iemand zijn erf op, vind ik persoonlijk altijd een beetje onbeschoft ofzo. Nouja ik ga der nog wel even over nadenken en even uitzoeken bij wie ik dan eventueel langs kan gaan.

Iemand hier ervaring met een flyer ophangen bij maneges of grote stallen in de buurt?

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:32

Golden_Angel schreef:
Ik vind persoonlijk mensen die bij mij komen ook niet prettig :+ het is wellis waar niet mijn eigen paard, maar omdat Fab zo'n heerlijk penny pony uiterlijk heeft weten dames mij overal op te zoeken tot op buitenrit aan toe..

'we hebben je nu al een paar keer langs ons huis zien rijden, en ze is zo braaf mogen wij haar rijden'


Hmm dat zou ik geloof ik ook niet leuk vinden. Maar als iemand zei: 'Ik zie je zo vaak en je paard is zo mooi dat ik best eens wil helpen met haar. Als je een verzorger nodig hebt mag je me altijd bellen/mailen' Dan komt het al weer heel anders over (een stuk bescheidener vooral) en zou ik best eens kunnen mailen als ik hulp nodig heb. Maar als ze zeggen 'mag ik haar eens rijden' dan zou dat op mij over komen alsof ze een gratis manege zoeken, en daar doe ik niet aan.

@de verzorgers: Dat betekent natuurlijk dat de kans erin zit dat je niet (direct) gaat rijden. In mijn ogen moet je eerst maar eens bewijzen wat je waard bent. Ook als je altijd komt voor borstelen, grondwerken en rotklussen verdien je credits om uiteindelijk te mogen lessen en vrij rijden. Het kost de verzorger energie en tijd maar vergis je niet dat het ook de eigenaar (en het paard!) veel energie en tijd kost die in jou geïnvesteerd wordt.

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:20

Ik vind t juist lef hebben als mensen het vragen. Een papiertje zou ik zelf eigenlijk niet iets mee doen, internet vaak ook niet. Als iemand t komt vragen heb je al een eerste indruk. Vaak ben ik er nog steeds van overtuigd dat via via in je eigen netwerk vaak t beste werkt. Ik heb al Mn verzorgpaarden (dat zijn er echt heel wat, ook voor langere tijd, soms zelfs 4 jaar) via via of via Mn netwerk mogen rijden. Mensen hebben al iets van je gehoord, weten van andere of je betrouwbaar bent of nier, bij een advertentie of briefje is t maar afwachten.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:00

Gizeppie schreef:
Ik vind t juist lef hebben als mensen het vragen. Een papiertje zou ik zelf eigenlijk niet iets mee doen, internet vaak ook niet. Als iemand t komt vragen heb je al een eerste indruk. Vaak ben ik er nog steeds van overtuigd dat via via in je eigen netwerk vaak t beste werkt. Ik heb al Mn verzorgpaarden (dat zijn er echt heel wat, ook voor langere tijd, soms zelfs 4 jaar) via via of via Mn netwerk mogen rijden. Mensen hebben al iets van je gehoord, weten van andere of je betrouwbaar bent of nier, bij een advertentie of briefje is t maar afwachten.


Maar bij jou komen ze niet aan de deur toch?
Vind je verkopers en geloofsovertuigers aan de deur ook fijn?

Als je een verzorgster/bijrijder zoekt zul je wsl ook wel reageren op een briefje in de bus met een mooie rijfoto.

Maar viavia is natuurlijk het beste.
Vooral wanneer je aardig kunt rijden, val je op en krijg je eerder een uitnodiging

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:19

sneeuwpop schreef:
Gizeppie schreef:
Ik vind t juist lef hebben als mensen het vragen. Een papiertje zou ik zelf eigenlijk niet iets mee doen, internet vaak ook niet. Als iemand t komt vragen heb je al een eerste indruk. Vaak ben ik er nog steeds van overtuigd dat via via in je eigen netwerk vaak t beste werkt. Ik heb al Mn verzorgpaarden (dat zijn er echt heel wat, ook voor langere tijd, soms zelfs 4 jaar) via via of via Mn netwerk mogen rijden. Mensen hebben al iets van je gehoord, weten van andere of je betrouwbaar bent of nier, bij een advertentie of briefje is t maar afwachten.


Maar bij jou komen ze niet aan de deur toch?
Vind je verkopers en geloofsovertuigers aan de deur ook fijn?

Als je een verzorgster/bijrijder zoekt zul je wsl ook wel reageren op een briefje in de bus met een mooie rijfoto.

Maar viavia is natuurlijk het beste.
Vooral wanneer je aardig kunt rijden, val je op en krijg je eerder een uitnodiging


Nee ze komen niet aan de deur, maar heb al wel 2 keer rechtstreeks de vraag gehad van mensen of ik opzoek was naar een bijrijder toen ik aan het rijden was of op stal was.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Maanlicht
Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 08:56

Ik heb sinds gister weer een bijrijdpaard. Een 5 jarige Gelderse merrie. Ben heel blij! Ze is echt heel leuk. Nog wel wat jeugdig, maar we gaan rustig aan elkaar wennen en opbouwen. Ontspanning en rust staat centraal.

[ img ]

[ img ]

Sterre98
Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:17

Ooh leuk zeg! Hier ook Gelders :D

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:38

Wat super leuk Maanlicht! Heeel veel plezier samen!

joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:05

Leuk! Veel plezier!

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:51

Aangezien ik paarden toch heel erg mis ben ik langzaam weer op zoek. :) Door tijdtekort ivm school ben ik nu eigenlijk vooral opzoek naar een paardje die ik in de weekenden kan komen knuffelen/poetsen, maar ik ben bang dat dit maar gewoon een droom zal blijven.
De regio waarin ik zit (Den Haag) is er echt een overschot aan bijrijders/verzorgers :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:53

Remembrance schreef:
Aangezien ik paarden toch heel erg mis ben ik langzaam weer op zoek. :) Door tijdtekort ivm school ben ik nu eigenlijk vooral opzoek naar een paardje die ik in de weekenden kan komen knuffelen/poetsen, maar ik ben bang dat dit maar gewoon een droom zal blijven.
De regio waarin ik zit (Den Haag) is er echt een overschot aan bijrijders/verzorgers :(
Maar er is geen enkele zoals jij! Je zou er wel eentje vinden wees maar gerust geef het gewoon de tijd.

mieke64
Berichten: 56
Geregistreerd: 14-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:06

Ben op zoek naar een braaf paard die ook alleen mee naar buiten kan en mag. Omg harderwijk. Ben 55 jaar jong , ervaring zelf paarden gehad. Nu recreatief aan het mennen.

Grt mieke

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:38

Ik heb jammer genoeg nog geen succes gehad hier. Het vervelende is dat aangezien ik het zo druk met school heb, ik erg lastig vaste tijden en dagen kan beloven. Ik ben bang dat ik dan te vaak ga moeten afzeggen :(

Ik ben daarom denk ik ook meer op zoek naar gewoon iemand die een paard in de buurt heeft staan die wel 1 of 2 keer per week wat extra aandacht kan gebruiken, dan iemand die echt actief een verzorgster of bijrijdster zoekt.
Het nadeel daarvan is dat een advertentie ophangen dan erg lastig is aangezien ik hun meer om een gunst vraag dan zij aan mij :o

AylaL
Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:32

Pff ja ik heb t er ook moeilijk mee in Den Haag, op het moment een pony ana het verzorgen 2 a 3 meer per week staat 10 km verderop maar ik wil graag wat verderop komen en wedstrijden rijden en dat lukt niet met deze pony. Ik kijken kijken kijken helemaal niks gevonden. Alleen leasen op maneges maar op die manege pony's zal ik ook niet veel Verder komen. Alles gebeurdt hier via via maar jammer genoeg heb ik die connecties hier niet zitten.

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:50

AylaL schreef:
Pff ja ik heb t er ook moeilijk mee in Den Haag, op het moment een pony ana het verzorgen 2 a 3 meer per week staat 10 km verderop maar ik wil graag wat verderop komen en wedstrijden rijden en dat lukt niet met deze pony. Ik kijken kijken kijken helemaal niks gevonden. Alleen leasen op maneges maar op die manege pony's zal ik ook niet veel Verder komen. Alles gebeurdt hier via via maar jammer genoeg heb ik die connecties hier niet zitten.


Kun je ook al beter rijden dan gemiddeld?
Zorgen voor foto's van f- wedstrijden op de manege, op fb zetten en hier op bokt.
Foto's van privé les spammen etc.
Maar dan moet het er wel goed uit zien :Y)
Juist ruiters die boven gemiddeld kunnen rijden,zijn schaars en krijgen meestal zo een plekje.

AylaL
Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:57

sneeuwpop schreef:
AylaL schreef:
Pff ja ik heb t er ook moeilijk mee in Den Haag, op het moment een pony ana het verzorgen 2 a 3 meer per week staat 10 km verderop maar ik wil graag wat verderop komen en wedstrijden rijden en dat lukt niet met deze pony. Ik kijken kijken kijken helemaal niks gevonden. Alleen leasen op maneges maar op die manege pony's zal ik ook niet veel Verder komen. Alles gebeurdt hier via via maar jammer genoeg heb ik die connecties hier niet zitten.


Kun je ook al beter rijden dan gemiddeld?
Zorgen voor foto's van f- wedstrijden op de manege, op fb zetten en hier op bokt.
Foto's van privé les spammen etc.
Maar dan moet het er wel goed uit zien :Y)
Juist ruiters die boven gemiddeld kunnen rijden,zijn schaars en krijgen meestal zo een plekje.



Jammer genoeg geen facebook meer, vroeger kan ik daar altijd wel wat dingetjes zien. Zal even kijken met een advertentie op bokt!

Kaetibangsi
Berichten: 53
Geregistreerd: 06-06-19

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:01

Hier eerder andersom; geen verzorger/bijrijder te vinden.
Ik zal wel lastig zijn, maar ik zoek al heel lang iemand om samen mijn paardjes mee te doen!

SantoAF
Berichten: 30
Geregistreerd: 09-02-19
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:56

Kaetibangsi schreef:
Hier eerder andersom; geen verzorger/bijrijder te vinden.
Ik zal wel lastig zijn, maar ik zoek al heel lang iemand om samen mijn paardjes mee te doen!


Ligt vaak ook aan de regio ben ik achter gekomen.

The scars that you can’t see, are the hardest to heal

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:01

Kaetibangsi schreef:
Hier eerder andersom; geen verzorger/bijrijder te vinden.
Ik zal wel lastig zijn, maar ik zoek al heel lang iemand om samen mijn paardjes mee te doen!


welke regio zit je? heb je Facebook groepen al geprobeerd?

Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:51

AylaL schreef:
Pff ja ik heb t er ook moeilijk mee in Den Haag, op het moment een pony ana het verzorgen 2 a 3 meer per week staat 10 km verderop maar ik wil graag wat verderop komen en wedstrijden rijden en dat lukt niet met deze pony. Ik kijken kijken kijken helemaal niks gevonden. Alleen leasen op maneges maar op die manege pony's zal ik ook niet veel Verder komen. Alles gebeurdt hier via via maar jammer genoeg heb ik die connecties hier niet zitten.


Ja, jammer is dat inderdaad :(. Er is zo veel vraag en zo weinig aanbod aan verzorgponys in Den Haag, en ivm eerdere ervaringen weet ik dat ik echt voor iets dichterbij moet gaan. Ik moet mezelf wel echt terughouden soms, als ik een heel leuk aanbod krijg voor iets wat toch wel te ver staat (boven 10 km) om het dan niet aan te nemen.

Aangezien ik nu ook ben gestopt met het rijden op maneges hier heb ik ook helemaal geen connecties dus viavia is jammer genoeg voor mij ook ontzettend lastig.

Ik wens je iig veel succes! Mocht je ouder zijn dan 16 of 18 denk ik dat je gelijk al veel meer kans hebt, en Facebook kan idd heel handig zijn bij het vinden van een verzorgpaard! :)

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:33

Remembrance schreef:
AylaL schreef:
Pff ja ik heb t er ook moeilijk mee in Den Haag, op het moment een pony ana het verzorgen 2 a 3 meer per week staat 10 km verderop maar ik wil graag wat verderop komen en wedstrijden rijden en dat lukt niet met deze pony. Ik kijken kijken kijken helemaal niks gevonden. Alleen leasen op maneges maar op die manege pony's zal ik ook niet veel Verder komen. Alles gebeurdt hier via via maar jammer genoeg heb ik die connecties hier niet zitten.


Ja, jammer is dat inderdaad :(. Er is zo veel vraag en zo weinig aanbod aan verzorgponys in Den Haag, en ivm eerdere ervaringen weet ik dat ik echt voor iets dichterbij moet gaan. Ik moet mezelf wel echt terughouden soms, als ik een heel leuk aanbod krijg voor iets wat toch wel te ver staat (boven 10 km) om het dan niet aan te nemen.

Aangezien ik nu ook ben gestopt met het rijden op maneges hier heb ik ook helemaal geen connecties dus viavia is jammer genoeg voor mij ook ontzettend lastig.

Ik wens je iig veel succes! Mocht je ouder zijn dan 16 of 18 denk ik dat je gelijk al veel meer kans hebt, en Facebook kan idd heel handig zijn bij het vinden van een verzorgpaard! :)


Als er vaak goede rijtechnische foto’s of filmpjes erbij staan heb je vaak ook meer kans. Ook mensen die geen wedstrijd ambities hebben of t ook leuk vinden te grondwerken hebben meer kansen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 5 bezoekers