Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisa_22
Berichten: 337
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:04

L_Mi schreef:
Het vinden van een verzorg-/bijrijdpaard in de omgeving van Harderwijk, Hierden is ook lastig. Alles moet (voor mij) op fiets afstand te doen zijn, aangezien ik nog geen rijbewijs heb. Dit maakt het vinden van een bijrijdpaard niet makkelijker, maar het is toch niet onmogelijk? Hoe lang zijn jullie op zoek geweest naar een verzorgpaard?



Ik zou marktplaats goed in de gaten houden, ik was op een gegeven moment echt aan een verzorgpony toe, maar omdat ik iets zocht voor bij mijn ouders in de buurt voor in het weekend en doordeweeks aan de andere kant van het land studeer was het erg lastig om wat te vinden. Ik kwam erachter dat Marktplaats een knop heeft dat je notificaties krijgt als er een nieuwe advertentie op staat. Dus die heb ik aangezet voor 'bijrijder', 'verzorger' en 'bijrijdster' + een afstand tot je postcode in welke straal je wilt zoeken. Toen er een paar weken later een advertentie op kwam die volledig aansloot op wat ik zocht heb ik (na lang twijfelen, want ik ben een echte twijfelkont :) ) gereageerd en binnen een uur had ik een afspraak voor dezelfde dag, nu bijna twee maanden verder en de beste keus die ik ooit heb gemaakt :D

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:53

AbleToDream schreef:
Persoonlijk zou ik even wachten tot de corona crisis wat minder is, ouderen zijn zowiezo al iets vatbaarder ervoor, mocht het een ouder koppel zijn. Ik heb zelf ook even tijdelijk mijn zoektocht gestaakt vanwege het virus, ik neem liever even geen risico's. Paardjes genoeg die na corona er ook nog wel zullen staan :)


Je kan vooralsnog wel een advertentie plaatsen, toch? Met mensen chatten besmet je niemand. :D

Ik heb zelf vorige week een advertentie geplaatst en er zijn nog wel een aantal mensen in Zaanstreek/waterland/Amsterdam die een verzorger en/of bijrijder zoeken. Wel veel groene en moeilijkere paarden, dus misschien niet voor iedereen weggelegd.

Hoop vooral dat het binnenkort weer normaal kan gaan. Niet de beste tijd om weer je hobby op te pakken... -O-
Nu geduld hebben en alleen maar via messenger/whatsapp/bokt kunnen praten vind ik ook niet zo tof. Ik stap het liefst dezelfde dag nog in de auto naar stal. Helaas niks aan te doen.

Maargoed, mocht iemand iets in centraal NH weten; hit me up! :)

Flannee
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:10


pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:59

Ik ben ook weer op zoek in omgeving Hardenberg, dus als iemand nog iets weet hoor ik het graag :D

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:54

Heyhoi,
Ik kom me ook eens melden hier :')

Ik heb altijd paardgereden. Helaas wegens financiële omstandigheden geen mogelijkheid meer. Nu al ruim een half jaar op zoek naar een leuk paardje. Rijden doe ik het liefst. Maar natuurlijk horen klusjes en grondwerk er ook bij :j

Ik had een tijdje terug een enorm leuk bijrijdpaard gevonden, helaas bleek de 'eigenaar' de eigenaar helemaal niet te zijn. Meisje kreeg ruzie met de eigenaar en zo werd het paard verplaatst en kon ik niet meer rijden. Jammer, want had hem maar 2x gereden.

Dus weer op zoek naar iets. Staat veel leuks in de buurt, daar niet van, alleen vind ik het belachelijk om een bijdrage van 100 euro in de maand te vragen voor een eigenwijze fjord, of 2 jonge, pas beleerde tinkers. Als je als eigenaar zelf op zoek bent naar een bijrijder omdat je zelf hulp wilt, waarom vraag je er dan zo'n enorm bedrag voor... Ze zouden die bijrijder moeten betalen :roll:

Heb al in meerdere facebookgroepen geplaatst, maar iedereen vraagt die stomme bijdrage die ik niet kan betalen helaas.

Mocht iemand hier nog iets weten in omgeving Uden, Nistelrode, Oss, Heesch e.o. hoor ik het graag!

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:45

Pepperr, ik zie dat je geen adv hier op bokt hebt geplaatst om een bijrijdpaard te zoeken.
De afgelopen half jaar was het door de Corona ook niet de makkelijkste tijd om een bijrijdpaard te vinden aangezien veel ruiters zelf al beperkingen kregen op pensionstallingen over hoelang en met hoeveel mensen ze bij hun paard mochten zijn.
Ik kan mij voorstellen dat het niet leuk is dat er geld gevraagd wordt wanneer je dat niet kan betalen, uiteindelijk vind je vast wel een passend paard en eigenaar.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:51

Had wel een advertentie, maar had hem er denk ik afgehaald toen ik bijrijdpaard gevonden had. Ga hem er zo weer opnieuw op zetten!

Weet je, ik wil best een keer meebetalen in hoefsmid, of een zak voer ofzo, maar 100 euro in de maand is me echt te gek gewoon. Snap eigenlijk niet hoe je zoiets durft te vragen :=

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:03

De hele discussie wel of niet betalen is al tig keer gevoerd in meerdere topics, of jij het nu terecht vind of niet, het is de eigenaar die bepaald of die dat wil vragen en aan een potentiële bijrijder of die het wil betalen.
Het is ook redelijk regio afhankelijk, in sommige regio's is het gebruikelijker dan in andere regio's.

Juist opmerking dat een potentiële bijrijder wel een keer mee wil betalen aan voer/smid ed, is juist veel groter risico op scheve gezichten gedurende de tijd door de vaagheid.
Dat eindigt vaak in niets meer mee betalen in de loop van de tijd.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:13

Ho sorry, het was niet bedoeld als discussie. Het was even mijn uiting van frustratie. Excuses.

JufDiana
Berichten: 44
Geregistreerd: 13-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:09

Ook hier zou ik graag wel weer een paardje bij rijden alleen zijn ze schaars en de paarden waar een bijrijdster voor wordt gezocht kan ik de vergoeding niet van betalen.

Nu snap ik het vragen van een vergoeding en dat vind ik opzich geen probleem maar bij sommigen loopt het wel echt de spuigaten uit.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:02

Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een verzorgster (18+) voor mijn arabische ruin. Dit is omgeving Wijngaarden (Dordrecht, Papendrecht & Sliedrecht). Het gaat om een paard waar in je overleg veel mee mag, behalve rijden. :D

Er zitten geen kosten aan verbonden, wel voor je eigen lessen. En natuurlijk mest je op jouw dag even uit. ;)

Let me know als je meer informatie wil!

dinek123
Berichten: 619
Geregistreerd: 18-01-13

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:31

Ik meld me ook!
Ik ben op zoek in omgeving Tilburg en heb helaas alleen een fiets tot mijn beschikking. Dat laatste maakt dat het echt onmogelijk lijkt te zijn , of een bijdrage van meer dan 120 euro, vind ik dan wel weer veel.

Mocht iemand tips hebben hoor ik het graag en tot die tijd lees ik mee!

Amber_anne

Berichten: 6905
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:44

Ik ben ook op zoek naar een verzorgster omgeving Elburg. Er kan niet gereden worden maar verder mag alles. Klusjes hoeven ook niet gedaan te worden

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:59

Ik meld me ook maar!

Ik zoek een Shetlander/miniatuur paard om te verzorgen.
Ik wil graag kunnen: poetsen/vlechten, wandelen en vrijheidsdressuur zou heel leuk zijn!
Het is fijn als de pony al wat meer ervaren is (oud?) en het zou fijn zijn, omdat ik geen mega bron van paardenkennis in mij heb, als de verzorgster mij soms kan/wil helpen als ik iets fout doe.

En het is fijn als het (het liefst) in Groningen is.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:12

Advertenties horen niet hier, maar op de bokt markt.. Gok dat jullie daar ook meer bereiken dan hier. Zeker aangezien het topic al een tijdje erg stil is...

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:48

Ps: laat mijn bericht maar zitten ....

Marigold

Berichten: 12555
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:08

Kerst1234 schreef:
Ps: laat mijn bericht maar zitten ....


Het makkelijkst is om in je omgevingen wat contacten op te doen om via via tussen de pony’s te kunnen komen en zo een verzorgpony te vinden.
Normaal gesproken (wereld zonder corona) kan je ook briefjes ophangen bij manege’s en dierenwinkels.

Het kan soms wel even duren hoor. Zou zelf ook wel graag weer tussen de paarden komen maar nu ik verhuisd ben en mijn shet niet meer heb en de oude vz pony groep naar Frankrijk toe is ben ik ook al een hele tijd paardenadresjeloos. Helaas want mis het nogal.

Succes met zoeken!

Fakewell
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:10

Het blijft echt lastig..
Houd marktplaats al enige tijd in de gaten, ben op facebook lid van meerdere groepen voor verzorgpaard aangeboden/gezocht, paard zoekt ruiter etc etc..

Wil wel iets betalen, maar geen 100/150 euro per maand, wil best investeren (startkaart, lessen, keer een zak voer of supplementen enz)
Blijft in de omgeving (Zwolle/Meppel/Balkbrug) lastig...

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:21

Fakewell schreef:
Het blijft echt lastig..
Houd marktplaats al enige tijd in de gaten, ben op facebook lid van meerdere groepen voor verzorgpaard aangeboden/gezocht, paard zoekt ruiter etc etc..

Wil wel iets betalen, maar geen 100/150 euro per maand, wil best investeren (startkaart, lessen, keer een zak voer of supplementen enz)
Blijft in de omgeving (Zwolle/Meppel/Balkbrug) lastig...


Wat bedoel je met ‘iets’? Ik merk dat veel bijrijders dat zien als 20/25 euro maar dat lijkt me niet realistisch. 50/75 zou wel iets voor vinden moeten zijn denk ik.

Echter is het met Corona en Rhino nu ook wel lastig. Ik zou nu ook niet happig zijn met extra volk op stal en mensen vragen te wachten met bijrijders zoeken tot deze situatie voorbij is helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:24

Poekkie schreef:
Fakewell schreef:
Het blijft echt lastig..
Houd marktplaats al enige tijd in de gaten, ben op facebook lid van meerdere groepen voor verzorgpaard aangeboden/gezocht, paard zoekt ruiter etc etc..

Wil wel iets betalen, maar geen 100/150 euro per maand, wil best investeren (startkaart, lessen, keer een zak voer of supplementen enz)
Blijft in de omgeving (Zwolle/Meppel/Balkbrug) lastig...


Wat bedoel je met ‘iets’? Ik merk dat veel bijrijders dat zien als 20/25 euro maar dat lijkt me niet realistisch. 50/75 zou wel iets voor vinden moeten zijn denk ik.

Echter is het met Corona en Rhino nu ook wel lastig. Ik zou nu ook niet happig zijn met extra volk op stal en mensen vragen te wachten met bijrijders zoeken tot deze situatie voorbij is helaas.


Maar als iemand €75 vraagt en minstens 2x per maand les zit je al snel alsnog tegen de €150 aan.
Als ik straks een eigen paard heb en ik zou een bijrijder zoeken dan zou ik les belangrijker vinden dan een bijdrage.

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:14

2x per maand les gaat zo rond de 40 euro extra zitten meestal, dus van 75 naar 150 is wat overdreven. Maar aan les heeft de eigenaar niet veel, alleen de bijrijder ontwikkelt zich daarmee (ok en de eigenaar heeft de garantie dat paard op zich niet verprutst wordt).

Ik zoek geen bijrijder, maar zou zelf ook 50 euro + les stellen als eis persoonlijk voor mijn paard met goede buitenpiste. Voor mij komt les ook bovenop het stalgeld :)

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:22

Goede les vind je tegenwoordig niet zo snel meer onder de 25 euro per half uur.

De eigenaar heeft er juist wel iets aan als een bijrijder lest. Het paard wordt dan correct ( of zo correct mogelijk in elk geval) gereden en daar heb je als eigenaar in die zin wat aan; je gaat in principe verder waar je bleven bent ipv eerst weer rechtbreien wat verkeerd is gegaan.

Daarnaast is er toch regelmatig toezicht op hoe er gereden word ( tenzij je als eigenaar er zelf constant naast staat, maar de meesten doen dat niet.)

Je kunt wel 50 euro + les eisen, maar mijn ervaring is dat er dan in het begin wel gelest word en dat daarna de frequentie af gaat nemen en er uiteindelijk niet meer gelest word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:26

Poekkie schreef:
2x per maand les gaat zo rond de 40 euro extra zitten meestal, dus van 75 naar 150 is wat overdreven. Maar aan les heeft de eigenaar niet veel, alleen de bijrijder ontwikkelt zich daarmee (ok en de eigenaar heeft de garantie dat paard op zich niet verprutst wordt).

Ik zoek geen bijrijder, maar zou zelf ook 50 euro + les stellen als eis persoonlijk voor mijn paard met goede buitenpiste. Voor mij komt les ook bovenop het stalgeld :)


Toen ik naar les keek met mijn verzorgpony kon ik niks vinden onder de €40 per les, dus zo overdreven is het niet. Vaak kwamen er dan nog voorrijkosten bovenop.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:05

Idd. Mijn les kost 50 euro. Ben er heel tevreden over dus ga ook zeker niet (meer) op zoek naar goedkoper.. het blijft toch een investering.

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:25

Op welk niveau lessen jullie dan voor 50 euro? Dat vragen hier de subtop ruiters voor les. Maar de meeste bijrijders komen net van de manege en hebben dat soort lessen niet per se nodig.

Daarbij slijt materiaal etc. Ook. Dus alleen les maar geen bijdrage (en geen klussen) zou ik als eigenaar nooit zien zitten. Dan staat paard maar stil op de dagen dat ik niet kan.