Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
BeFunny
Berichten: 10191
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:22

Daihyo schreef:
Ja hoor die optie is er zeker, maar dat duurt nog wel 2 jaar, dus om dat nu aan te bieden is ook een beetje vreemd.
Wandelen of longeren (of grondwerk of vrijheidsdressuur of andere dingen vanaf de grond) vind ik persoonlijk geen klus :o
Zoals ik al zei, betaalde hulp is zeker een optie. Maar dan voor die ene dag in het weekend om te mesten/voeren. De andere (leuke) dingen doe ik dan zelf gewoon, net als nu.


Hoezo is dat vreemd?
Kijk een goede verzorger/bijrijder hoeft niet niet persee elke keer te willen rijden. Maar als ik klussen moet doen wil ik wel dat de mogelijkheid er is. Is dat er niet dan kom ik voor jou stal mijn bed niet uit ;) Het opbouwen van een band is heel belangrijk dus als er over ik zeg maar wat twee jaar gereden kan worden en tot die tijd een bedrag voor klussen tegenover staat is het al interessanter. Voor dat bedrag kan de persoon dan les nemen wat jou ook weer ten goede kan komen als je paard wel gereden kan worden. Als die persoon het ook nog eens zo lang volhoud heb je nog iemand die serieus, betrouwbaar en waarschijnlijk verantwoordelijk is ook.


Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:27

Ja als je het zo bekijkt is dat wel interessant inderdaad. Ik dacht, is nog zo ver weg en er kan nog zoveel gebeuren, dan lijkt het zo'n soort van lokkertje :D
Maar die optie is er ook zeker. Sterker nog, tzt kan ik best hulp gebruiken met inrijden.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 15:04

Daihyo schreef:
Ik ben al een tijdje advertenties aan het bekijken en denk dat ik er binnenkort zelf 1 plaats.
Mijn paarden kunnen niet gereden worden en alle advertenties gaan toch wel over rijden.

Ik zoek iemand die lekker gaat wandelen met mijn pensionado, als het goed gaat is een stapritje misschien wel mogelijk, maar omdat hij geblesseerd is zit er meer gewoon niet in. Hij is braaf, maar wel ondeugend en test graag hoe stevig je in je schoenen staat. Geen oneerlijk paard, maar onvrijwillig grazen in de berm is hij goed in :+

Zouden dit soort verzorgers nog te vinden zijn?
Paarden staan in Klarenbeek op een particulier kleinschalige paddock paradise.


Ik heb er onlangs eentje gevonden (zit ook in jouw omgeving), dus ja kan zeker! Gewoon advertentie plaatsen :j

Ineke2
Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 08:07

Ik zie in mijn omgeving van dit soort advertenties, maar dan dat je er als verzorgster zijnde nog voor moet betalen ook :+

Als ik een vergoeding zou krijgen dat ik kan gebruiken om ergens anders te kunnen rijden dan zou ik dat helemaal prima vinden hoor. Ik vind een band opbouwen op de grond voor ik uiteindelijk op een paard stap niet erg, juist wel fijn.
In het verleden voor ik zelf pony’s had heb ik jaren een leasepony gehad en daarnaast een verzorgpony van 2 waar ik heel veel mee heb gewandeld en dergelijke. Toen hij oud genoeg was, geholpen met beleren en doorrijden. Hier betaalde ik niet voor en werd ook niet betaald. Wel stalletje uitmesten. De rest werd gedaan.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Fakewell
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:30

Silenna schreef:
Handig, dit topic! :D even een berichtje om de aandacht op de link in mijn onderschrift te vestigen :o

Helaas nog geen match gevonden voor deze lieve ruin, vorige ruiter was onzeker en durfde geen grenzen te stellen. Hebben jullie dat ook vaak gehad met bijrijders..?
Dus weer op zoek naar een consequent iemand die lekker met hem aan de slag wilt! :j


Ah dit klinkt echt precies maar waar ik naar op zoek ben! Helaas is het voor mij net te ver rijden… Er is hier zo weinig in de buurt..

Silenna
Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:36

Fakewell schreef:
Silenna schreef:
Handig, dit topic! :D even een berichtje om de aandacht op de link in mijn onderschrift te vestigen :o

Helaas nog geen match gevonden voor deze lieve ruin, vorige ruiter was onzeker en durfde geen grenzen te stellen. Hebben jullie dat ook vaak gehad met bijrijders..?
Dus weer op zoek naar een consequent iemand die lekker met hem aan de slag wilt! :j


Ah dit klinkt echt precies maar waar ik naar op zoek ben! Helaas is het voor mij net te ver rijden… Er is hier zo weinig in de buurt..


Oh dat is rot Fakewell.. Hoe lang is het rijden ongeveer? Ik rij er zelf 25/30 minuten heen en vind het goed te doen :o Had ik niet verwacht, maar blijkt me alles mee te vallen :D
En we hebben nog niemand gevonden, helaas

Fakewell
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:04

Silenna schreef:
Fakewell schreef:

Ah dit klinkt echt precies maar waar ik naar op zoek ben! Helaas is het voor mij net te ver rijden… Er is hier zo weinig in de buurt..


Oh dat is rot Fakewell.. Hoe lang is het rijden ongeveer? Ik rij er zelf 25/30 minuten heen en vind het goed te doen :o Had ik niet verwacht, maar blijkt me alles mee te vallen :D
En we hebben nog niemand gevonden, helaas
Als ik mijn route zet op Klarenbeek is het 40/45 minuten.. Tot idd 30 min is naar mijn idee goed te doen inderdaad!


monsera
Berichten: 3064
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:31

Daihyo schreef:
Ja, 1x per week (ongeveer 30-45 min). Maar de andere dagen niet, dan alleen de paarden. En dan is het aantal dagen per week heel flexibel. Van 1-7 dagen zeg maar.
Dus ik zoek zeg maar iemand die meerdere dagen per week kan, waarvan 1 dag dan ook een rondje mesten en voeren doet.
Of nou ja, zoekt. Niet per sé, want nu doe ik het ook zelf. Ik gun gewoon iemand ook 2 leuke paarden, met als wederdienst een keer in de week een voer-/mestbeurt.

.



Gewoon doen hoor. Lijkt mij dat er toch ook genoeg mensen zijn die geen eigen paard hebben en zo lekker tijd door kunnen brengen bij 2 paarden. Of mensen die niet meer durfen te rijden. Het gaat echt niet iedereen om het rijden. En zo wel dan moeten ze een ander plekje zoeken :D

Een goede cooling-down is de warming-up voor de volgende dag

fluffyfox
Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 09:24

Wij lopen tegen hetzelfde “probleem” aan.
Hebben een heel leuk team wat zorg draagt voor mesten en hooi geven en in ruil net zo vaak met alle paarden en varkentjes kan werken en leren als ze willen en minimaal 1x per maand les krijgt. Maar goede/leuke mensen erbij vinden blijft een uitdaging omdat wij rijden niet bovenaan hebben staan en vrijwel iedereen wil dat.

Waar zijn die meiden van vroeger die altijd wilde leren en uren op stal waren??
Ze lijken er gewoon niet meer te zijn.
Zo jammer

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Amber_anne
Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 09:29

Ik had een aantal dagen geleden afgesproken met een potentiële verzorgster. Ze deed het super goed ondanks dat ze van de manege komt en ik een jonge pony heb.

Ik zei dat ze er maar rustig over na moet denken maar ik hoop echt dat ze het wilt doen

miramii
Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 09:38

fluffyfox schreef:
Wij lopen tegen hetzelfde “probleem” aan.
Hebben een heel leuk team wat zorg draagt voor mesten en hooi geven en in ruil net zo vaak met alle paarden en varkentjes kan werken en leren als ze willen en minimaal 1x per maand les krijgt. Maar goede/leuke mensen erbij vinden blijft een uitdaging omdat wij rijden niet bovenaan hebben staan en vrijwel iedereen wil dat.

Waar zijn die meiden van vroeger die altijd wilde leren en uren op stal waren??
Ze lijken er gewoon niet meer te zijn.
Zo jammer


Eerlijk gezegd is mij vanuit je advertentie op bokt niet helemaal duidelijk wat je nou exact zoekt, wat voor werk het precies om gaat en wat daar tegenover staat. Wat verwacht je qua werkzaamheden, wat kunnen zij verstaan onder "eventueel aandacht en beweging geven" of bijstaan bij "allerhande evenementen". De omschrijving is nogal onduidelijk en het komt op mij daardoor een beetje over alsof jullie vooral een stal/mesthulp zoeken.
Je bovenstaande reactie geeft al iets meer duidelijkheid t.o.v. de advertentie.

:+

Amber_anne
Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 09:56

fluffyfox schreef:
Wij lopen tegen hetzelfde “probleem” aan.
Hebben een heel leuk team wat zorg draagt voor mesten en hooi geven en in ruil net zo vaak met alle paarden en varkentjes kan werken en leren als ze willen en minimaal 1x per maand les krijgt. Maar goede/leuke mensen erbij vinden blijft een uitdaging omdat wij rijden niet bovenaan hebben staan en vrijwel iedereen wil dat.

Waar zijn die meiden van vroeger die altijd wilde leren en uren op stal waren??
Ze lijken er gewoon niet meer te zijn.
Zo jammer


Deze heb ik op Facebook voorbij zien komen. Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat je zoekt

Jullie geven ook lessen toch? Op meeste maneges zijn toch de kinderen van de lessen de kinderen die daarbuiten ook helpen

fluffyfox
Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:27

miramii schreef:
Eerlijk gezegd is mij vanuit je advertentie op bokt niet helemaal duidelijk wat je nou exact zoekt, wat voor werk het precies om gaat en wat daar tegenover staat. Wat verwacht je qua werkzaamheden, wat kunnen zij verstaan onder "eventueel aandacht en beweging geven" of bijstaan bij "allerhande evenementen". De omschrijving is nogal onduidelijk en het komt op mij daardoor een beetje over alsof jullie vooral een stal/mesthulp zoeken.
Je bovenstaande reactie geeft al iets meer duidelijkheid t.o.v. de advertentie.


Wat een fijne feedback!
Dank daarvoor.
Nee dat is idd niet wat we zoeken. Slechts mesthulp.
We zoeken echt mensen die een toekomst bij ons zien. Willen leren en genieten met dieren.
Maar die rijden niet op 1 hebben.
We doen het wel. Maar meer omdat het ontstaat door de wijze van trainen.
En lang niet iedereen wil iets met de dieren doen. Wij hebben mensen die alleen komen helpen met mesten en hooi geven en dan weer weg gaan. Wat prima is. Maar wij willen juist iets terug doen. Mensen dingen leren. Een mooie toekomst bieden voor mens en dier. Dus daarom ook regelmatig trainings dagen waar iedereen kosteloos aan mee kan doen.

We hebben al een heel leuke groep met mensen. Maar wat extra aanvulling is wel fijn omdat dat de taakjes korter en gezelliger maakt.
Het betreft enkel mesten en hooi geven in het paddock paradise (we hebben niks structureel op stal staan!) en kleine taakjes die we verdelen in de week als vegen in het voerhok of kippenhok schoonmaken of vegen bij de hooikap.

De evenementen liggen nu ivm Corona stil helaas.
Maar als dat weer mag kan dat van alles zijn.
Bijv. Hulp bij clinic dagen en dus mee kunnen kijken.
Helpen tijdens open dagen.
Kinderfeestjes.

We hebben echt een prachtige plek en meeste mensen die ons ontdekken blijven ook.
Maar soms is het vinden wel lastig helaas.

Ik ga nog eens kritisch kijken naar onze tekst.
Al merk ik wel dat nu ik een kortere advertentie heb gemaakt waar eigenlijk niks instaat behalve dat we hulp zoeken er wel meer reacties komen…

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:28

Ze zijn er wellll _/-\o_ *\o/* . Ben echt superblij met het meisje dat ik heb gevonden _/-\o_

fluffyfox
Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:47

Amber_anne schreef:
Deze heb ik op Facebook voorbij zien komen. Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat je zoekt

Jullie geven ook lessen toch? Op meeste maneges zijn toch de kinderen van de lessen de kinderen die daarbuiten ook helpen


Wij zijn kleinschalig. En doen niet meer aan groepslessen omdat ons concept uniek is en we 1 op 1 lessen veel fijner vinden.
De aanvraag is super groot dus werken doet het.
Daardoor hebben we geen kinderen rondlopen.
En doordat we geen paarden in hokken hebben kan je ook geen super jonge kids hebben lopen en houd het wel meer in dan op de gemiddelde manege.
Ook het stuk dat we een uitgesproken visie hebben over het huisvesten en omgang kan mogelijk mensen tegenhouden omdat ze perse willen rijden en daar zijn we heel duidelijk in.
Het kan, maar moet niet je grootste prioriteit zijn. Liever wil je focus leggen op samen groeien en ontwikkelen met het paard.
Communicatie opbouwen en paarden echt kunnen lezen en begrijpen.

Ik zou willen dat een plek als dit bestond toen ik 13/15 was. De basis die dit meegeeft neem je heel je leven mee en kan je overal gebruiken.

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:53

Ik heb je advertentie ook even bekeken, maar zoals hij er nu staat op de Bijt Markt vind ik er eigenlijk niks mis mee, hij klinkt leuk. Heb je vast niks aan :')

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Eapy
Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:19

fluffyfox schreef:
Wij zijn kleinschalig. En doen niet meer aan groepslessen omdat ons concept uniek is en we 1 op 1 lessen veel fijner vinden.
De aanvraag is super groot dus werken doet het.
Daardoor hebben we geen kinderen rondlopen.
En doordat we geen paarden in hokken hebben kan je ook geen super jonge kids hebben lopen en houd het wel meer in dan op de gemiddelde manege.
Ook het stuk dat we een uitgesproken visie hebben over het huisvesten en omgang kan mogelijk mensen tegenhouden omdat ze perse willen rijden en daar zijn we heel duidelijk in.
Het kan, maar moet niet je grootste prioriteit zijn. Liever wil je focus leggen op samen groeien en ontwikkelen met het paard.
Communicatie opbouwen en paarden echt kunnen lezen en begrijpen.

Ik zou willen dat een plek als dit bestond toen ik 13/15 was. De basis die dit meegeeft neem je heel je leven mee en kan je overal gebruiken.


Dit lijkt mij super leuk en leerzaam! Misschien zou je in je beschrijving wat meer kunnen zeggen over de dagelijkse werkzaamheden, of hoe een gemiddelde dag er ongeveer uitziet.

Het is dat ik nu op een vergelijkbaar plekje werk waar ik (minimaal) financieel word vergoed, anders stond ik direct bij je op de stoep. Succes, je gaat vast iemand vinden met zo’n mooie plek!

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

fluffyfox
Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:24

Sheran schreef:
Ik heb je advertentie ook even bekeken, maar zoals hij er nu staat op de Bijt Markt vind ik er eigenlijk niks mis mee, hij klinkt leuk. Heb je vast niks aan :')


Heb hem nav de feedback van net iets aangepast.
Vindt het ook lastig om goed te omschrijven.
We zoeken echt mensen die bij ons passen en een toekomst zien bij ons.
We hebben 10 paarden lopen en idealiter heeft elk paard een “eigen” mens wat hem/haar de meest geweldige van de wereld vind en lekker samen gaan groeien.

We hebben zo een prachtige plek met super mogelijkheden en dat delen we ook heel graag en qua lessen lopen we heel goed gelukkig.
Dus we hebben niks te klagen.
Ook het huidige team is super leuk, maar wat extra mensen erbij is wel fijner.
Nu door alle besmettingen vallen er wel af en toe mensen uit en ik wil niet dat de belasting van de taakjes te zwaar wordt voor de overige mensen.
Het moet wel leuk blijven natuurlijk.

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Ineke2
Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:31

Het is jammer dat het te ver weg is, klinkt echt super om daar rond te kunnen lopen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

fluffyfox
Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:39

Ineke2 schreef:
Het is jammer dat het te ver weg is, klinkt echt super om daar rond te kunnen lopen.


Je bent welkom om eens te komen kijken als je in de buurt bent!
Wel graag even vooraf contact dan zorg ik dat ik je op kan vangen en rondleiden.

Ik ben meer dan trots op wat er is neergezet en hoop zo dat we met ons concept ook mensen inspireren om dingen anders te gaan (willen) doen

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Amber_anne
Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:30

Mijn verzorgster is vandaag alleen naar de pony toe. Het zal vast allemaal goed gaan maar ik heb toch zenuwen

Vrijdag gaan we samen dus dan kunnen we de eventuele problemen die zich vandaan voordoen aanpakken

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:18

Mijn bijrijder heeft afgehaakt na amper een maand. Erg jammer, maar ik zag het al wel een beetje aankomen. Ik heb er zelf iig ook van geleerd. :)

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:03

@Jeika, wat jammer!
@Amber_anne, succes!

Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:08

Jeika schreef:
Mijn bijrijder heeft afgehaakt na amper een maand. Erg jammer, maar ik zag het al wel een beetje aankomen. Ik heb er zelf iig ook van geleerd. :)

Jammer, wat is de reden?

Pallatin
Berichten: 2484
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:48

fluffyfox schreef:
Ineke2 schreef:
Het is jammer dat het te ver weg is, klinkt echt super om daar rond te kunnen lopen.


Je bent welkom om eens te komen kijken als je in de buurt bent!
Wel graag even vooraf contact dan zorg ik dat ik je op kan vangen en rondleiden.

Ik ben meer dan trots op wat er is neergezet en hoop zo dat we met ons concept ook mensen inspireren om dingen anders te gaan (willen) doen


Ik heb even je advertentie bekeken omdat ik zag dat je in A’veen woont en dat is voor mij om de hoek. Ik ken jullie locatie niet maar wat een superleuk concept! Hebben jullie ook pensionpaarden? Gewoon nieuwsgierig hoor! En ik zou toch verwachten dat er veel mensen zijn die hier wel oren naar hebben? Het is dat ik zelf een paard heb, maar had dat anders als puber geweldig gevonden om daar te helpen…

@ Jeika, wat ontzettend balen! Hoe wasje ook alweer aan deze bijrijder gekomen?
Jeika schreef:
Mijn bijrijder heeft afgehaakt na amper een maand. Erg jammer, maar ik zag het al wel een beetje aankomen. Ik heb er zelf iig ook van geleerd. :)


Hier toch heel blij met m’n 2e bijrijder, was vorige week kapot na een extreme werkdag en had mijn bij-rijder geappt dat paardlief dus waarschijnlijk vrij zou krijgen of dat ik even zou longeren als ik nog puf had en prompt kwam ie naar stal om te helpen met het hooi en het mesten en heeft ie samen met mij paardlief rondgeslingerd aan de dubbele longe, superleuk en gezellig.
Wat wel een stom dingetje blijft is dat ik het toch wat ‘moeilijk’ vindt om dan thuis te zitten op de dagen dat ik niet naar stal hoef :') ik ben dan toch altijd heel benieuwd hoe het is gegaan en ben blij als ik een appje heb gekregen….toch bang dat mensen mn paard niet leuk vinden ofzo :+

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers