Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 14:21

He, Ik had helemaal niet gedacht dat het zo lastig is om een bijrijder te vinden! Ikzelf ben onder de 16, dus vind het wel jammer dat de meeste mensen 16+ of 18+ zoeken, ookal denk ik dat iemand van bijv 15 of 16 ook prima om zou kunnen gaan met een paard. Zelf heb ik ook een tijd een bijrijdpaard gezocht, maar niemand had echt interesse in een jonger persoon. Nu wel blij met mijn verzorgpaard (waar ik niet op rijd)


mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:44

Ik denk dat veel bijrijders te veel willen, maar dat ook veel eigenaren te veel vragen. ik ben op dit moment niet op zoek of zo, maar als het aangeboden was had ik zeker een paardje willen bijrijden! Ik ben zelf heel angstig, en zo zijn meerdere ruiters dat ook. Merk wel dat er steeds minder 'gewoon brave' paarden zijn, die goed te vertrouwen zijn. denk dat dat wel een ding is waar veel eigenaren, maar ook bijrijders moeite mee hebben.

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:58

Oehlala schreef:
mars_mellow schreef:
Ik denk dat veel bijrijders te veel willen, maar dat ook veel eigenaren te veel vragen. ik ben op dit moment niet op zoek of zo, maar als het aangeboden was had ik zeker een paardje willen bijrijden! Ik ben zelf heel angstig, en zo zijn meerdere ruiters dat ook. Merk wel dat er steeds minder 'gewoon brave' paarden zijn, die goed te vertrouwen zijn. denk dat dat wel een ding is waar veel eigenaren, maar ook bijrijders moeite mee hebben.



nou dat weet ik niet. Ik heb een doodbraaf paard wat veranderd in een monster als daar een heel angstig iemand op gaat rijden. been there done that. En dat is hetzelfde paard waar ook mensen op zitten die niet kunnen rijden, maar wel mee op stapbuitenrit gaan, die geen angst hebben. Angst doet echt heel veel.

Als je echt angstig bent, moet je eerst maar weer veel vlieguren maken op een manegepaard, of het geluk hebben dat je iemand hebt die je daarmee begeleidt.

Horsify had ik nog nooit van gehoord. Maar wel een goede tip.


Een manege is voor mij niet echt een optie, maar ja, dat snap ik wel.


mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:36

Waarom is een manege geen optie en een bijrijpaard wel?[/quote]

weinig in de buurt!

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 14:14

ben het wel eens, maar ik heb op dit moment ook een verzorgpaard waar ik op kan rijden, dus ze zijn er wel!

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:07

Amado7 schreef:
Ik heropen dit topic even als het mag. Tot nu toe niks gevonden helaas en heb het idee dat de boktmarkt ook niet meer heel veel gaat opleveren maar misschien moet ik hem daar nog eens plaatsen.

Hebben jullie het idee dat op Facebook of via marktplaats serieuzere mensen tref ?

Gaat om een D pony die Z heeft gelopen maar nu al een poosje niet meer op dat niveau loopt. Liefst 18+ en minimaal M. Mag wedstrijden evt mee gereden worden, hebben een trailer staan, buitenbak, je kan het bos in. Voor 2 dagen per week.


Denk vooral veel rondvragen. Misschien evt bij mensen die al een paard hebben/kennissen/ vrienden van vrienden vragen... Er zijn niet *heel veel* mensen die het niveau en de leeftijd hebben die je zoekt, en ook een bijrijdpaard willen, maar ze zijn er wel!

op marktplaats en fb zitten wat minder serieuze mensen die alleen zitten te klieren, maar er zijn ook zeker betrouwbare verzorgsters/bijrijders te vinden! je moet maar net geluk hebben....

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:09

succes!! Ik ga binnenkort ook een bericht op facebook maken! (ben zelf verzorgster/bijrijder)

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:35

Ik had eigenlijk een vraagje..
Ik heb snel het gevoel dat ik te veel doe. Ik heb weleens wat modder opgeruimd, of geharkt etc, maar.. ja, het voelt niet goed.

Wat zouden jullie er van vinden als jouw bijrijder iets extra doet?

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:42

Amber_anne schreef:
Ik heb als het goed is volgende week vrijdag een afspraak met een meisje van 17. Komt rechtstreeks van de manege af maar klinkt erg bereid om te leren. Pony kan ook niet bereden worden dus het is voor nu grondwerk etc

Het is de meest serieuze reactie die ik in een jaar heb gehad dus ben heel benieuwd


wauww leuk!! succes!

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:03

@Jeika, wat jammer!
@Amber_anne, succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers