Trend verzorgen, betalen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 18:11

Voor bijrijden van een goed getraind paard vind ik wel dat er betaald zou moeten worden. Voor zadelmak maken en africhten van probleempaard zou je geld moeten krijgen.


anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 18:40

Naar ik heb vernomen moet je in Engeland betalen voor alles wat je met een paard doet,dus ook voor borstelen zonder rijden. Het Nederlandse systeem van gratis verzorgpaarden zou daar niet bestaan.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 18:43

Laurora schreef:
Wij hadden een tijdje iemand bij ons op stal die eigenlijk geen tijd had voor haar paard.
Het was een ouder paard dat in niet al te beste gezondheid verkeerde. Verzorging van de eigenaar was ook niet optimaal, maargoed dat terzijde.
Ze heeft toen een verzorger genomen die ook wel mocht rijden, maar eigenlijk vooral klusjes moest doen (tsja, we zijn nou eenmaal een doe-het-zelf-stal) en daarnaast moest ze dik betalen voor het "rijden"
Paardlief was echter in zo'n verschrikkelijk slechte gezondheid dat verzorgster verstandig genoeg weigerde te rijden. Eigenaar verwachtte wel dat verzorgster door bleef betalen, want anders kon ze het onderhoud van het paard niet meer betalen en moest ze maar weg.
Na tussenkomst van staleigenaresse heeft verzorgster uiteindelijk besloten te stoppen. Eigenaar heeft nog een tijdje naar een andere verzorger gezocht, maar niemand gevonden die wou betalen om uit te mesten (gek he?)

Paard staat nu ergens gelukkig een weidemaatje te wezen :)

Had die staleigenaresse daar eigenlijk wat mee te maken?

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:11

aman2002 schreef:
Hier in de regio Rotterdam zie ik alleen bijdrages. In de Facebook groep van onze regio is het juist bijzonder om een advertentie tegen te komen zonder bijdrage. Een paar maanden geleden werd er zelf een beetje neerbuigend gereageerd op een meisje van rond de 15 die een paardje zocht die wel wat aandacht kon gebruiken doormiddel van een paar keer poetsen in de week. Ze kon alleen geen bijdrage betalen wat ik logisch vind voor haar leeftijd en haar wensen. Maar sommige mensen reageerde zo fel op deze opmerking. Volgends mij zijn die reacties toen ook terecht verwijderd.

2 jaar geleden reed ik niet meer op een manege en wilde vervolgens een verzorgpaard zoeken maar, liep zelf ook tegen het probleem aan dat er heel weinig paarden worden aangeboden. De meeste mag je niet op rijden en moet je ook nog eens voor betalen. Gelukkig ben ik toen verder gaan zoeken en heb ik nu een goede manege gevonden. Ik sta nu ook op de wachtlijst voor een lease paard daar. Dat vind ik een betere oplossing maar, er zijn natuurlijk niet veel manege's die dit doen.

Maar voor een leasepaard van een manege moet je toch ook betalen?En vaak nog flink veel ook,terwijl je hem dan soms niet eens geheel voor jezelf hebt.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:41

elnienjo schreef:
rayoow schreef:
Ik heb geen rijpaarden, allemaal te jong. Ik zou al blij zijn als iemand wil helpen verzorgen, als in samen poetsen wandelen. Ga daar toch niemand voor laten betalen?
Maakt het voor mij ook gezelliger omdar ze aan huis staan! En als ik een x weg ben en die kan voeren is het ideaal!

Je verkoopt je paarden als ze 2,5/3 zijn?
De aantrekkingskracht van paarden was voor mij altijd het rijden. Zonder die mogelijkheid zou ik ook geen trek hebben om er wat anders mee te doen. Zolang je er niet op kunt zitten hoeven ze ook niet schoon te zijn.

Dat is juist vaak het probleem met zog. verzorgers. Het gaat hen echt om het rijden en als het paard dan kreupel staat, mogelijk zelfs doordat ze hem overbelast hebben,hoeft niet natuurlijk, dan komen ze niet meer opdagen. dan gaan ze ergens anders bijrijden. Wel de lusten en niet de lasten van een paard dus.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:07

Ineke2 schreef:
Puppy: ik verbaas mij er over, omdat je dit gratis kunt doen op elke willekeurige manege.

Natuurlijk kies je er zelf voor om het wel of niet te doen dat staat buiten kijf.

Op de maneges die ik ken mocht alleen verzorgd en geborsteld worden door vaste lesklanten. Dus niet zomaar door iedereen.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:21

Ik heb op vakantie in het buitenland vaak gereden. Maar ik ging het poetsen en verzorgen dan missen,want die paarden stonden opgezadeld klaar. Daarom huurde ik er wel eens een om alleen te mogen borstelen en laten grazen. Ook wel om dat paard dan een uurtje vrij te geven.Ik betaalde daar gewoon de ritprijs voor.Dit was in de Dominicaanse Republiek.En was mijn eigen idee,ik bood het zelf aan.Toen ze dat merkten mocht ik verder wel gratis komen poetsen en vooral manen ontwarren.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:41

[***] schreef:
Als ik iemand zou zoeken zou ik er overigens ook geen geld voor vragen, even terzijde ;)
Maar dat is dan meer omdat ik altijd het idee heb dat als mensen een bijdrage betalen ze ook denken vanalles te zeggen/beslissen te hebben over het dier, en ik beslis toch nog graag zelf over mijn eigen dieren. Het zou natuurlijk altijd fijn zijn als ze voorstellen eens een zak voer te betalen (ja, ik betaal nog extra voer buiten het volpension-voer) of een keer de hoefsmid of ik noem het maar. Maar ik zou het niet als verplichting stellen en ook geen structurele bijdrage vragen.

Maar ik zoek geen verzorgers, zie genoeg op stal :P

Dat is wel een punt ja. Als mensen ervoor betalen dan willen ze ook rechten hebben. En gaan de baas spelen. Dat doen niet-betalende verzorgers\bijrijders al.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:17

Kirania schreef:
pmarena schreef:
Dan kreeg ik ook berichten met toch allerlei eisen dat als je een plekje aanbiedt dat daar alle verzorging bij hoort, dat ze niet wilden betalen (gewoon de echte kosten, we verdienden er niks op :P ) als ze stront moesten ruimen, dat hun paard wel 's nachts op stal moest terwijl er heel duidelijk in advertentie stond dat ze gewoon 4/7/365 vrije in en uitloop hebben en we een plekje aanboden voor een dier dat gewoon mee zou draaien met de andere 2 paardjes.

We "zochten" iemand die in principe dagelijks of om de dag ofzo komt (net als wij zelf) en dan zeggen ja maar daar begin ik niet aan, ik kom 2x in de week en dan wil ik ook rijden dus heb geen tijd om dan stront te ruimen, dat moeten jullie maar zelf doen.

Hoezo zelf...? Jouw paard kakt ook dagelijks een kruiwagen stront hoor :=
Nouja ga zo maar door.

Dan wil je iemand anders een fijne mogelijkheid bieden, ben je al heel duidelijk in wat "past" en dan zo hoog van de toren gaan blazen...

Aan de andere kant is het wel weer fijn dat mensen meteen duidelijk laten zien wat hun verwachtingen zijn, dan kan je het meteen afkappen :=


Holy moly :wow: dat is wel echt nogal eisen stellen. Zoals je zegt wel handig natuurlijk, dan liegen ze op z'n minst niet en kom je er niet zomaar later achter dat ze helemaal niets uitsteken :=

Ik verdien er hier ook niets op, wil dat ook niet echt. Ik heb de pracht van een verzorgpaard mogen meemaken en ik bied dat graag aan, maar niet als ik een mail krijg van "Mag ik springen?" als ik uitdrukkelijk zeg dat er geen materiaal daarvoor aanwezig is en ik net een bijrijder zoek om haar gewicht op peil te houden :') Dikke pony's doen geen sprongen.

Als ze willen doen wat ze willen dan moeten ze zelf maar een paard kopen.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:46

pmarena schreef:
Of iemand zoeken die er mee instemt. Zelfs op de meest bijzondere potjes past toch vaak een dekseltje :D

Dat is inderdaad waar.En geldt overal,niet alleen in de paardenwereld.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:55

Kanzi schreef:
Als ik geen eigen paarden meer zou hebben en het paardenkeutelen heel erg zou missen, zou ik voor verzorgen best wel willen betalen.
Maar daar zou dan wel wat tegenover mogen staan, bijvoorbeeld dat je zelf inspraak hebt in welke klusjes je wel of niet wilt doen, of dat die dag het paard ook echt tot je beschikking staat (net als bij een betalende bijrijder zeg maar). Dan zou ik het niet erg vinden om er voor te betalen.
Door de loop van de jaren is dat rijden toch iets minder belangrijk voor mij geworden.

Op mijn stalling was het zo dat je voor 10 euro een paard een hele dag voor jezelf mocht hebben. Je mocht dan rijden al je wou, maar ook alleen poetsen en wandelen.Stalwerk hoefde niet want dat wordt gedaan.In de vakanties waren er best veel kinderen die hier gebruik van kwamen maken.Zomaar om de hele dag bij paarden te kunnen zijn.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:17

Mkango schreef:
anjali schreef:
Naar ik heb vernomen moet je in Engeland betalen voor alles wat je met een paard doet,dus ook voor borstelen zonder rijden. Het Nederlandse systeem van gratis verzorgpaarden zou daar niet bestaan.

Dit is echt de grootst mogelijke onzin, maar oké. :')

Dit heb uit de paardenmedia vernomen. En overal op de wereld waar ik geweest ben, en overal met paarden omgegaan,en in het buitenland dan uiteraard niet mijn eigen paarden, mag je zelfs niet op een stalterrein komen als je daar niets te zoeken hebt, d.w.z. op een of andere manier betaalt. Of betaald wordt als je een professionele dienst verleent.Dat is ook wel een probleem van allerlei zog. helpers. Ze kunnen in feite niets en zijn soms zelfs schadelijk voor je paard.Maar, zoals al eerder werd gezegd, op ieder potje kan een dekseltje passen.En er zullen zeker hele goede verzorgers zijn.Maar vaak heb je er niets aan ,integendeel!

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:31

Voor stalwerk zou ik zelf niet betalen.in tegendeel, als je dat echt goed doet moet je betaald worden. Als ik zelf geen paard zou hebben dan zou ik voor de omgang met een lief paard zonder rijden wel wat willen betalen.Maar weer niet als het een projectje zou zijn wat opgevoed moet worden.Wat ik trouwens ook niet kan.Er loopt momenteel een topic van een verzorgster met een moeilijk paard. Die hoeft daar dan natuurlijk niet voor te betalen!!

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:05

hwn schreef:
Tja, heb ooit s een advertentie gelezen voor "Knuffel een koe", zou therapeutisch werken. Kostte 150 euro per dag. Stalwerkjes en paarden poetsen hebben misschien ook dit effect ? :)

Dat betalen vind ik wel een goede voorbereiding op een eigen paard, al vind ik het wel logisch dat je hiervoor geen kandidaten vindt. Ik heb er hier ook 4 lopen (eigen paarden), waarvan ik eentje zo ongeveer om de 2 à 4 weken rij. De andere moet ik ook onderhouden, en krijg ik niet voor betaald.

Ik heb hier wel n heel lieve zwarte Arabische hengst, mss zijn er wel Penny-meisjes die ervan dromen om die te verzorgen.

Weet je wat het is,als je zelf geen dieren hebt dan kan het heel bijzonder zijn om ermee te mogen omgaan. Een paard heb ik wel maar geen koe,Toch vind ik dat leuke dieren en ik zou best 150 euro betalen voor een dagje koeienknuffelen. Maar dan wel op een koeienopvang zodat het voor het goede doel is. Niet op een commercieel bedrijf. Volgens mij bestaat er inderdaad een koeienopvang in Nederland,helaas te ver van mij vandaan!

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:30

elnienjo schreef:
Als ik ga wandelen kom ik wel 'ns voorbij een wei met koeien en die komen zo naar het hek toe voor aandacht. Likken je hand af enzo.

Helaas woon ik midden in de stad,geen koeien hier! Paard op pensionstalling,maar als ik daarheen fiets zie ik geen koeien in een wei aan de weg.Ik heb er ooit zelf een willen kopen en dan ook in pension zetten. Dat bleek niet te doen vanwege allerlei rare regels.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:57

Shaggy09 schreef:
In het kader van dit topic zou ik graag jullie mening willen horen.
Ik ben sinds kort weer opzoek naar een verzorgpony of paardje om bij te rijden. Had via MP een reactie gehad, voor een 5 jarige merrie zochten ze een bijrijdster voor 1 tot 2 keer per week. De merrie is verder beleerd en braaf, maar het blijft een merrie dus consequent zijn en stevig in je schoenen staan is wel nodig. Aldus de eigenaar. De merrie heeft ook eetproblemen.
Ze vragen 50 euro per maand voor het bijrijden.

Kijk, in principe vind ik het niet veel geld. Maar de informatie is vrij summier, ik weet eigenlijk totaal niet wat voor pony het is en wat ik kan verwachten. Ik wil heel graag ook buiten kunnen rijden en weet niet of de pony daar überhaupt wel geschikt voor is. Dit moet ik allemaal gaan ondervinden natuurlijk.
Maar 50 euro in de maand is voor mij best een hoop geld. Vandaar dat iets me doet laten twijfelen.

Wat vinden jullie er van?

Als je voor 50 euro 2 keer in de week fijn zou kunnen rijden op een beleerd paard dan vind ik dat niet duur. Vergelijk het maar met de kosten van een paard huren op een manege.Of dit paard geschikt is voor jouw wensen,dat zou je kunnen gaan bekijken.Overigens is het toch zo dat iedereen kan vragen wat hij wil of betalen wat hij wil. Als beide partijen er tevreden over zijn dan is het toch in orde.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:39

@Cinnepin,een paard is een soort statussymbool. Ook op een manege bijv. hebben degenen die een eigen paard bezitten meer aanzien dan degenen die dat niet hebben. Een verzorgpaard is dan weer beter dan niets.


anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:36

nessinator schreef:
Maar dit topic ging over bijbetalen zonder te (mogen) rijden

Ik zou wel betalen voor het mogen verzorgen zonder rijden van een paard wat ook niet door anderen gereden wordt.Maar als eigenaar of anderen er wel op zouden rijden, dan vind ik dat die hem ook maar moeten verzorgen. M.a.w. bijvoorbeeld om een oud gepensioneerd dier te mogen verzorgen zou ik best wat willen betalen om mee te delen in zijn onderhoud.Want ik vind verzorgen erg leuk. Gelukkig heb ik momenteel nog mijn eigen oude paardje.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:59

Ik heb vroeger ook op een manege gereden waar echte paardrijkleding verplicht was.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 11:07

Maar later ben ik naar een paardenboer gegaan waar ik zelf ook stalwerk moest doen. En dan heb je weinig aan chique rijkleding. Dat was heel anders dan een stadse manege.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:50

@Jenara: de bedoeling is te discussieren over betalen voor verzorgen ZONDER te rijden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers