Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:44

Marktplaats werkt ook nog wel, misschien dat proberen



Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:13

Mijn verzorgster is ook gestopt na wat dingetjes zoals afspraken niet nakomen. Spullen stuk, niet opgeruimd.
Had geappt dat ik vaste dagen wilde en duidelijke afspraken maar daarop gaf ze aan dit niet te redden.

Dit is in 11 maanden de 2e verzorgster en de zoveelste die komt kijken. Weet niet of ik het weer wil doen, alle tijd investeren in iemand en dan haken ze vaak af.

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 08:01

Happie schreef:
Zouden er ook mensen bijverzorgers zoeken in plaats van bijrijders? Als in, ik kan wel rijden maar ik haal veel meer plezier uit het grondwerk, wandelen en alles naast het paard. Echter blijkt dat in de praktijk dan ook weer lastig te vinden. Zo heb ik al een paar keer als reactie gehad, ik zoek iemand die ervaring tussen de paarden heeft. Het lijkt bijna een soort raar, dat je liever naast een paard staat dan erop zit.


Ik ben ook op zoek naar iemand die niet wilt rijden, woon in omgeving van Zwolle/Emmeloord.

Er is ook een topic over waar je vast iemand vindt die bij jou in de buurt woont [VP] Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:04

Kirania schreef:
Even out of the blue - wanneer beslissen jullie om een bijrijder te gaan zoeken?


Als ik het zelf niet meer red om te gaan en merk dat het paard wat extra aandacht fijn vindt

Dit gaat om een verzorgster, pony is niet bereden
Laatst bijgewerkt door Amber_anne op 14-11-19 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:21

Mischa_love schreef:
Weet er iemand een pony rondom Zwolle die wat mee aandacht erbij mag krijgen?
Ik zoek echt al heel lang, maar ik kan niemand vinden. Of iemand vraagt 160 euro per maand voor 2 dagen in de week voor bijrijden en verzorgen. -O-


Ik stuur je een pb

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:27

Lijkt me logisch toch dat het zadel en hoofdstel erbij zitten?

Ik heb zelf een onbeleerde pony maar zou voor nu geen geld vragen. Later zou ik er misschien wel over nadenkenn

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:08

mickey75 schreef:
Ik vind het echt een crime om een betrouwbaar iemand te vinden voor m’n 4 jarige. Heb er de afgelopen 1.5 jaar 5!!! gehad. De meesten vergissen zich denk ik toch in de tijd die het neemt.


Ik heb ook een jonge pony regio Zwolle en het aanbod hier is echt beroerd. Mensen haken bij mij vaak af omdat het toch geen makke manege pony is die als een dooie achter je aan hobbelt

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:04

Hommage schreef:
Volgens mij is het door het hele land wel lastig om een betrouwbare en ervaren ruiter te vinden zonder enkel manege ervaring of recreatieve intenties.


Ik zoek juist iemand die niet wedstrijd gericht is maar kan het eigenlijk niet vinden. Het aanbod voor mensen boven de 16 is hier ook eigenlijk niet. Kom zelf uit de omgeving van Amsterdam en merkte dat daar veel meer eigenaren op zoek waren en veel meer mensen zich aanboden

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:53

Doei daar was ik ook klaar mee geweest, dit is pas het begin wie weet wat ze nog allemaal gaat doen.

Ik kreeg gister een berichtje van mijn verzorgster dat ze haar oude verzorgpony gaan terug kopen dus helaas moet ze dan stoppen. Super leuk voor haar natuurlijk maar mijn zoektocht begint weer. Gaat helaas ook heel moeilijk voor een pony waar niet op gereden kan worden

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:55

Ik ga mee met de rest. Ik heb zelf ook een onbeleerde pony staan en de enige reacties die ik krijg zijn van mensen rond de 15 jaar.
Wat jij zoekt is een lot uit de loterij en ik zou de makkelijke weg kiezen en iemand ervoor betalen, misschien de staleigenaar?

Sowieso de advertentie een stuk positiever schrijven. Bedenk dat je een verzorger bent die een paard zoekt, waar zou je dan zelf enthousiast van worden?

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:36

Met de informatie die er nu is denk ik jij. Volgens mij is de eigenaar altijd verantwoordelijk.

Ik zou ook niet weten hoe je het eventueel op de verzorgster gaat verhalen

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 23:36

Appeltje_1 schreef:
Even een schopje omhoog!
Ik zoek nu ook weer een verzorgpony (of lease/bijrijdpaard)
Zit nu alleen wat advertenties op marktplaats in de gaten te houden.
Zal ik toch wel weer zelf een advertentie plaatsen? Zo ja waar? Alleen op marktplaats of ook hier op bokt?


Ik zou beide doen, ik kijk zelf bijvoorbeeld ook op bokt

Ik heb zelf een advertke staan waarin wordt beschreven dat er niet gereden kan worden. De enige berichten die ik krijg zijn of er gereden kan worden, waarom niet en of het in de toekomst wel kan

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:10

Jeetje daphara sta je daar dan, dat verwacht je ook niet na zo'n middag

Ik had een tijd geleden ook afgesproken met iemand, omdat ze in de buurt woont zouden we er samen heen fietsen. Ik heb een kwartier op de afgesproken plek gestaan, meerdere berichten gestuurd voor ik er eentje terug kreeg dat ze zich had verslapen en het die dag niet meer ging lukken. Daarna natuurlijk nooit meer iets gehoord

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 14:43

Ik heb mijn pony ondertussen al 3 jaar in bruikleen. Ze was onbeleerd toen ze hier kwam en is dat nog steeds haha.

Ik ben een aantal keer wezen kijken en toen hebben we via een website een bestaand contract voor bruikleen getekend. Ik betaal de stal, hoefsmid en tandarts en de dierenarts delen we. De eigenaresse komt ongeveer een keer per jaar kijken hoe het gaat en we appen soms. Je hebt van beide kanten veel vertrouwen nodig en het is zeker niet voor iedereen weggelegd

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:34

Ineke2 schreef:
Een angstige ruiter blijft dat over het algemeen niet, met goede les en met groeiende vertrouwen in het paard.
Met een nieuw paard ben ik voorzichtig, beetje afwachtend / onzeker in het begin. Groeit het vertrouwen dan rijd ik er gewoon aan.

Het liefst begin ik hierom met het leren kennen van een nieuw paard op de grond. Met poetsen, wandelen / longeren / vrij werken.
Dan leer ik het paard zo alvast kennen en andersom.

Dan met les erop ( wanneer dat natuurlijk mogelijk is ). Na even de tijd krijgen om de bewegingen te leren kennen en aanwijzingen op de juiste momenten ( daarom les ) gaat het echt prima is mijn ervaring.


Mee eens, ik ben in het begin ook absoluut afwachtend. Bij een nieuwe verzorgster reken is daar dan ook niet op af maar geef ik het een aantal weken de tijd

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:35

Ik heb als het goed is volgende week vrijdag een afspraak met een meisje van 17. Komt rechtstreeks van de manege af maar klinkt erg bereid om te leren. Pony kan ook niet bereden worden dus het is voor nu grondwerk etc

Het is de meest serieuze reactie die ik in een jaar heb gehad dus ben heel benieuwd

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:29

Ik had een aantal dagen geleden afgesproken met een potentiële verzorgster. Ze deed het super goed ondanks dat ze van de manege komt en ik een jonge pony heb.

Ik zei dat ze er maar rustig over na moet denken maar ik hoop echt dat ze het wilt doen

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:56

fluffyfox schreef:
Wij lopen tegen hetzelfde “probleem” aan.
Hebben een heel leuk team wat zorg draagt voor mesten en hooi geven en in ruil net zo vaak met alle paarden en varkentjes kan werken en leren als ze willen en minimaal 1x per maand les krijgt. Maar goede/leuke mensen erbij vinden blijft een uitdaging omdat wij rijden niet bovenaan hebben staan en vrijwel iedereen wil dat.

Waar zijn die meiden van vroeger die altijd wilde leren en uren op stal waren??
Ze lijken er gewoon niet meer te zijn.
Zo jammer


Deze heb ik op Facebook voorbij zien komen. Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat je zoekt

Jullie geven ook lessen toch? Op meeste maneges zijn toch de kinderen van de lessen de kinderen die daarbuiten ook helpen

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:30

Mijn verzorgster is vandaag alleen naar de pony toe. Het zal vast allemaal goed gaan maar ik heb toch zenuwen

Vrijdag gaan we samen dus dan kunnen we de eventuele problemen die zich vandaan voordoen aanpakken

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:10

Ik nam vroeger vaak een vriendin mee en dan gingen we om en om rijden.
Dus snap de verzorgster zeker
Daarin tegen nu ik een eigen paard heb zou ik er niet om staan te springen.

Ik kreeg vandaag een appje van een stalgenoot dat ze grondwerk heeft gedaan met de pony. De verzorgster komt deze week ook twee keer dus pony is weer lekker bezig geweest.
Tot nu toe heel tevreden over de verzorgster :D

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:54

Ik denk dat er veel vraag is naar iemand die bijvoorbeeld elke week lest. Hoe vaak je daarnaast eventueel vrij wilt rijden is natuurlijk aan jezelf. Iemand die alleen maar lest zullen mensen ook heel blij mee zijn

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:23

Heb je dit besproken met haar? Ik zou het gesprek aan gaan wat je van haar verwacht en eventueel vaste dagen afspreken of afspreken elke zondag te appen met de planning voor de komende week.

Als het je eerste verzorgpaard is dan ben je ook nog heel erg zoekende. Misschien weet ze niet goed wat er van haar verwacht wordt en wilt niet te opdringerig overkomen

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:18

Ik vind het bedrag ook veel en eigenlijk weinig wat je er voor terug krijgt. Dat is namelijk in de bak rijden met een paard daar ook nog eens moeilijk kan gaan doen als er merries zijn.

Wat zijn de pluspunten voor een bijrijdster om jouw paard te kiezen tegenover andere paarden of lessen op een manege? Is het paard bijvoorbeeld op een bepaald niveau dat iemand iets kan leren? Worden er op stal wedstrijden georganiseerd?

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:48

Ik was erg tevreden met mijn verzorgster maar na haar vakantie niks meer van haar gehoord :\

Amber_anne
Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:19

Zonnebloem92 schreef:
Amber_anne schreef:
Ik was erg tevreden met mijn verzorgster maar na haar vakantie niks meer van haar gehoord :\

Dat is helemaal wat.
Ik had leuk contact met iemand, we zouden afspreken maar reageert nergens meer op.
Vind ik al irritant zeg dan gewoon ik heb geen zin meer of heb al iets anders.


Dat vind ik ook super irritant, ik heb ook weleens op stal gewacht op iemand die niet kwam...

Van mijn verzorgster snap ik het ook echt niet. Ze kwam al een aantal maanden en had echt wel begrip gehad als ze had gezegd dat ze het niet meer leuk vond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers