Trend verzorgen, betalen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:15

anjali schreef:
Naar ik heb vernomen moet je in Engeland betalen voor alles wat je met een paard doet,dus ook voor borstelen zonder rijden. Het Nederlandse systeem van gratis verzorgpaarden zou daar niet bestaan.

Dit is echt de grootst mogelijke onzin, maar oké. :')[/quote]
Dit heb uit de paardenmedia vernomen. En overal op de wereld waar ik geweest ben, en overal met paarden omgegaan,en in het buitenland dan uiteraard niet mijn eigen paarden, mag je zelfs niet op een stalterrein komen als je daar niets te zoeken hebt, d.w.z. op een of andere manier betaalt. Of betaald wordt als je een professionele dienst verleent.Dat is ook wel een probleem van allerlei zog. helpers. Ze kunnen in feite niets en zijn soms zelfs schadelijk voor je paard.Maar, zoals al eerder werd gezegd, op ieder potje kan een dekseltje passen.En er zullen zeker hele goede verzorgers zijn.Maar vaak heb je er niets aan ,integendeel![/quote]

Hmm. Maar dat is toch logisch dat je niet zomaar op elk stalterrein kan komen en heeft toch niets met betalen/verzorgen te maken? Hier mag er ook geen derde komen zonder eigenaar, wordt zonder pardon de laan uitgestuurd. Maar een vaste verzorger of bijrijder die eerst even voorgesteld wordt is geen probleem, zal de staleigenaar echt worst wezen of die rijdt of niet en betaalt of niet, zolang ze zich maar aan de stalregels houdt.

Paardengek in hart en nieren!


Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:58

Remembrance schreef:
Ik zag het net ook weer eens voorbijkomen. Er werd 50 pm gevraagd voor het verzorgen van jaarlingen. Naar mijn inziens kan je met jaarlingen heel weinig doen dus het is niet eens alsof je dan wel een paard of pony hebt waarmee je alles kan doen behalve rijden. Het gaat dus echt gewoon om poetsen en wandelen.

De realiteit is dat in de regio waar ik woon verzorgponys zo gewild zijn dat deze persoon waarschijnlijk nog betalende verzorgstertjes gaat vinden ook..



Gek he!
Maar ik denk niet dat het een nieuwe trend is, 4 jaar geleden waren er ook al mensen die op (toen nog) Kapaza een verzorger zochten voor eem fries veulen voor 80 euro per maand voor 1 dag in de week 8)7

Paardengek in hart en nieren!

Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:20

Gini schreef:
Als je eerst van gedachte was om niets te vragen, zou ik bij die gedachte blijven. Ik vind dat dat een mens siert. Dat er meer is dan geld. Zeker als je het niet echt nodig hebt, zou ik het lekker zo laten. Kan ze eens een zak snoepjes voor de paarden of een halster kopen. Kan, moet niet.


+1... je hebt al een betrouwbaar iemand die ook komt mesten nu. Hou de eer aan jezelf, als het eerst gratis was creeer je een wrang gevoel door nu opeens toch geld te vragen.

Paardengek in hart en nieren!

Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:10

Wat je eventueel kan doen is bvb een pot maken. Ik zeg maar iets, 25 per maand bijdrage in die pot of zo. En dan dat gebruiken voor alles wat met het paard te maken heeft. Spullen, hoefsmid, misschien samen eens een les van een hoger opgeleide instructrice, ... dan heeft je bijrijder ook het gevoel dat haar geld rechtstreeks bijdraagt aan het welzijn van het paard en voor jou is het handig :)

Paardengek in hart en nieren!


Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:52

Nou die verzorgster incl. Paard mogen ze hier morgen zo bij mij binnenbrengen :D

Paardengek in hart en nieren!

Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:56

Shaggy09 schreef:
In het kader van dit topic zou ik graag jullie mening willen horen.
Ik ben sinds kort weer opzoek naar een verzorgpony of paardje om bij te rijden. Had via MP een reactie gehad, voor een 5 jarige merrie zochten ze een bijrijdster voor 1 tot 2 keer per week. De merrie is verder beleerd en braaf, maar het blijft een merrie dus consequent zijn en stevig in je schoenen staan is wel nodig. Aldus de eigenaar. De merrie heeft ook eetproblemen.
Ze vragen 50 euro per maand voor het bijrijden.

Kijk, in principe vind ik het niet veel geld. Maar de informatie is vrij summier, ik weet eigenlijk totaal niet wat voor pony het is en wat ik kan verwachten. Ik wil heel graag ook buiten kunnen rijden en weet niet of de pony daar überhaupt wel geschikt voor is. Dit moet ik allemaal gaan ondervinden natuurlijk.
Maar 50 euro in de maand is voor mij best een hoop geld. Vandaar dat iets me doet laten twijfelen.

Wat vinden jullie er van?


Als je geen stallen moet uitmesten ofzo vind ik dat een perfect bedrag!
(Wat is dat ook toch met bijrijders die buiten willen rijden? Daar zou ik als eigenaar nogal terughoudend op zijn ivm aansprakelijkheid bij ongeval)
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 14-10-19 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardengek in hart en nieren!

Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:59

Tallie1979 schreef:
Ik zie ook ieder jaar iemand voorbij komen die zijn/haar tinker voor de winter kwijt moet. Dier staat in de zomer in een wei en rond het aanbreken van de herfst, moeten ze het dier kwijt.

Dan moet je de volledige zorg op je nemen, voer betalen en h ja, als je wilt rijden, moet je het dier nog wel even inrijden. Ze is pas 14, dus ze kan nog wel leren.

En in april halen ze het dier weer op.

Als je het over bizarre advertenties hebt waarin misbruik van een ander wordt gemaakt, dan is dit er ook een.


8)7 8)7 en heeft dat succes?

Paardengek in hart en nieren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers