Trend verzorgen, betalen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-19 16:58

Tot mijn verbazing zie ik echt steeds meer advertenties dat er verzorgsters worden gezocht voor de klusjes te doen en alles met het paard behalve rijden... en dan word er een bijdrage gevraagd?!

Ze mogen het vragen natuurlijk, maar ik vind het vreemd.

Zijn er echt mensen die betalen voor longeren, wandelen, poetsen en stalklusjes?

Geen aanval, ben echt benieuwd en ook waarom dan?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-19 10:56

aman2002 schreef:
Ja, vroeger toen ik net begon met rijden poetste ik nog wel eens iemands paard op de manege voor diegene ging rijden. Dan kreeg ik meestal iets lekkers uit de kantine en mocht ik vervolgens uitstappen.

Dit heb ik ook gehad als kind inderdaad...
Daarna verzorgpony’s gehad waar ik ivm leeftijd pony eerst niet op kon rijden. 4/5x in de week deed ik wandelen / poetsen / losgooien met hem en uitmesten, water geven, hooi klaar zetten.

Echt niet dat ik daar dan nog eens voor zou betalen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-19 13:26

Kendra schreef:
Het lijkt een beetje gekoppeld aan de stallingsprijzen?
Ik pieker er niet over om onze amazones te laten betalen, ben veel te blij met ze.
Bij ons is het ook niet gebruikelijk.
Maar als je € 500 stalling in de maand betaalt kan ik me voorstellen dat het fijn is als iemand een beetje bijdraagt.
En met die prijzen kan ik me ook goed voorstellen dat niet iedereen zich een eigen paard kan veroorloven en het aantrekkelijk is om bijrijder te zijn voor bv. € 100 in de maand....

Je zegt het goed, bijrijder voor een x bedrag ok.
Maar mijn verbazing gaat over verzorgpaarden dat je NIET rijd en er toch geld gevraagd word.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-19 14:30

NienkeV1994 schreef:
Volgens mij gaat dit topic ook niet over bijrijdpaarden, maar echt over verzorgpaarden, waar je dus niet op mag rijden. Voor bijrijdpaarden zijn er denk ik veel situaties te bedenken waarin betalen gerechtvaardigd is. Echter, betalen om te poetsen, uit te mesten en andere klusjes te doen, nee daar snap ik ook helemaal niks van

Precies dat inderdaad.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-19 17:31

Het is jammer dat je nogal uit de buurt zit, ik vind mee op de kar echt heel leuk.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-19 20:02

Nee maar op een manege rijden er allemaal anderen op de paarden ook en met een bijrijdpaard krijg je daarom wel de mogelijkheid om meer te leren en een band op te bouwen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-19 20:08

puppy1128 schreef:
En als bijrijder/verzorger heb je ook geen kosten als smid, nieuw zadel, zadelpasser gebeuren, dierenarts, osteopaat etc. In veel gevallen kan je het paard een soort van eigen beschouwen, in de zin van dat je er vrij veel mee mag (in overleg). Hier in deze buurt wordt vaak een xdeel van stalling gevraagd als het inc rijden is, dat komt vaak nooit in de buurt wat de eigenaar totaal kwijt is aan stalling, smid en alle andere dingen. Ja tenzij de smid 1 keer per jaar komt, nooit osteopaat en goedkoopste van goedkoopste slecht passend zadel op ligt ofzo. Maar mag hopen dat daar héél weinig mensen van zijn. Aangezien ik weet dat ze er zijn..
:=

Bovendien, ik (en vele anderen) als eigenaar moet die klusjes ook doen en betaal ook nog 'dik' stallingsgeld. Wat de meeste hier in de buurt betalen voor een bijrijdpaard zou niet bepaald in de buurt komen hoeveel een eigen paard kost. Tenzij je veel te weinig de smid laat komen, gewoon een goedkoop random zadel op gooien zonder na te laten kijken etc.
Dan bedoel ik wel dat je het bedrag delen door jouw aantal dagen x 7 doet. Dus bv, je betaald 75 euro voor 3 dagen in de week, dan betaal je 25 per dag per week, dus voor 7 dagen in de week per maand zou je 175 kwijt zijn, dat ben je hier +/- vaak al aan stalling kwijt als je niet meer kwijt bent, heb je dus nog geen spullen, smid, voer (als dat niet inclusief is bij de stalling). Oftewel, je hebt een stuk goedkoper een 'eigen' paard. Je hebt alleen niet alles te bepalen. Dus het is ook maar net hoe je het bekijkt. Zo kan je het ergens ook bekijken kwa verzorging. Soort eigen paard, waar van alles bij komt kijken. Dus ook klusjes en evt. Geld. Het is niet verplicht om dat paard te verzorgen en dus te betalen.

Maar het is wat dat betreft ook maar net wat de gek ervoor geeft, net als met paarden (ver)kopen. Of zijn alle eigenaren die een 'dure poepende grasmaaier' ook allemaal maar gek dat ze blijven mesten, voeren en betalen? :))


Het gaat in dit topic alleen NIET over het rijden van een paard.
Puur betalen voor uitmesten, voeren, andere klusjes en het mogen longeren / wandelen / poetsen van het paard

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-19 20:18

Dus jij vind het normaal om mensen te laten betalen voor alleen verzorgen, uitmesten etc... ? Zonder dat er gereden of gemend word?

Bijzonder hoor, waarom is dat dan?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-19 21:24

Puppy: ik verbaas mij er over, omdat je dit gratis kunt doen op elke willekeurige manege.

Natuurlijk kies je er zelf voor om het wel of niet te doen dat staat buiten kijf.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-19 05:34

Tigra_ schreef:
Betwijfel alleen of mensen er echt voor kiezen.



Maar betalen voor klusjes. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen daar echt voor betalen.

Er staat al een reactie van iemand die dus inderdaad echt betaald heeft om alleen de klusjes te doen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-19 17:49

pmarena schreef:
Ja maar even grof gezegd hè.... op van die plekken waar ze dagbesteding aanbieden. Daar krijgen die mensen toch ook geld voor het bezig houden van hun cliënten met helpen op de boerderij ofzo :=

Mjah dat zijn dan ook niet de makkelijkste mensen om mee om te gaan over het algemeen. Die mensen zijn daar niet voor niks in de dagbesteding anders hadden ze wel een normaal betaalde baan.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-19 19:21

Op dit moment net gelezen:
Een advertentie gezocht iemand voor 3 dagen in de week wegens drukke studie en een dochter weinig tijd. Iemand die stevig in de schoenen staat, zelfstandig en niet onzeker. Rijden is bespreekbaar.

Bijdrage 75 euro per maand.

Iemand anders vraagt in een reactie: “ moet de bijdrage ook betaald worden als er niet gereden word?”
Antwoord is “ Ja”

Daarna werd de eigenaar veel succes gewenst dan. En terecht vind ik :')

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-19 21:49

Nog 1:

Voor mijn 2,5 jarige hengst ben ik op zoek naar een verzorgster/ bijrijdster.
Mijn Kwpn hengst staat op een pension stal te staan waar alle klusjes gedaan worden. Totdat hij in het voorjaar van 2020 zadelmak wordt gemaakt gaat het er dus nu echt om om hem wegwijs te maken in o.a. Longeren, grondwerk ed.

Ik vraag een kleine bijdrage en naarmate hij verder is ingereden zou ik ook willen dat je lessen gaat nemen zodat we samen hem goed kunnen opleiden.

Ben jij die verantwoordelijke persoon die ervaring heeft in jonge paarden en hengsten en een uitdaging ziet in het vanaf het begin opleiden hiervan dan zoek ik jou.

Het word steeds gekker :')

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-19 22:12

Poekkie schreef:
Nou die verzorgster incl. Paard mogen ze hier morgen zo bij mij binnenbrengen :D

Echt hè, bij mij ook hoor.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-19 11:51

Ja daarom hebben sommige mensen een paard zonder er iets mee te doen.
Dat vind ik dan weer raar ( gaat dan om een gezond paard voor de duidelijkheid) maar dat is dan om te kunnen zeggen dat ze een paard hebben.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 12:33

Bij ons op stal is een cap en veilig schoeisel wel verplicht.
Voor de rest zal het mij aan mijn reet roesten wat ze van mij denken wbt kleding en spullen. Ik koop en gebruik wat ik mooi vind.
Voornamelijk functioneel moet het zijn :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 12:53

Dat met cap en veilig schoeisel heeft met het veiligheidscertificaat te maken en heb ik geen problemen mee.
Niet in een spijkerbroek mogen rijden zou ik de stal wel hard om uitlachen. Waar denk je dat de westernruiters in rijden? :D

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 20:38

Ik vraag het mij echt af inderdaad...
Denk ook niet dat ze iemand vinden hoor en zo wel dan niet voor lang.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers