Trend verzorgen, betalen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:54

Def schreef:
Mijn paard is Z niveau opgeleid, maar ik zou een bijrijder echt niet laten betalen.
Ik ben juist blij dat iemand mij kan helpen en de tijd erin wil steken.
Ik zie het gewoon als iets waar iedereen plezier van heeft. Ik omdat mijn paard wordt gereden en dat leuk en goed voor de gezondheid van mijn paard is. Mijn bijrijdster omdat die lekker kan rijden met mijn paard.


Nouja dat zou ik dus ook hebben. Een fijne ruiter die rijtechnisch ook nog een beetje overweg kan met mijn paard zou ik al heel blij zijn..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:47

Yom schreef:
Mijn dochter was aan het kijken naar een Z+ dressuurpaard om bij te rijden ( en wedstrijden mee te starten) zodat ze zelf weer kon leren. In dat geval zou ik geen probleem met een bijdrage hebben. Ik zou het al heel wat vinden dat dit te vinden is en het zou mogen


Ik heb ook toen de kans gehad een Z paard te rijden. Ik betaalde er dan ook wel flink voor..

Het is wel zeldzaam hoor.. Ik ben zelf nu eigenaar van een Z paard, maar ik zou t niet willen dat iemand anders met hem start. Ik weet überhaupt niet of hij geschikt is voor meerdere ruiters. Ik heb wel gemerkt dat veel Z paarden niet altijd makkelijk te rijden zijn..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 21:31

daffodil schreef:
Mijn Z paard wordt door twee meiden 3 dagen in de week verzorgd. Ik moet er niet aan denken om daar geld voor te vragen. Ik heb een probleem qua tijd en zij lossen dat op voor mij. Mijn paard, mijn verantwoordelijkheid, zo zie ik het!

Ze zijn wel echt goud hoor, en zij vinden hem helemaal het einde. Dus paard blij omdat hij veel aandacht krigjt en ik blij omdat ik wat tijd overhou!


dan mag jij in je handjes wrijven! Denk dat zulke meiden wel zeldzaam zijn!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:40

Sheran schreef:
Wilde ik ook, althans een hele goede ruiter, maar dat komt omdat het paard nog in training was en ik echt nog wedstrijdambitie had. Later vond ik een gewoon correct en vriendelijk rijdende ruiter ook prima. Hangt ervan af wat je doel is met het paard. Ook ZZ-paarden zijn vaak begonnen in de L. En een L-paard kan heel gaaf zijn. Ik rij nu een B-paard bij, maar die is puur B omdat we nog niet gestart zijn.


Ik ben het wel eens met jou. Ik moet zeggen dat ik ook flinke eisen stel merk ik. Ik denk dat het komt, omdat ik bang ben dat ik er 'last' van ga krijgen met rijden of als ik start met wedstrijden of in de omgang..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 22:38

Mkango schreef:
Maar zijn die eisen dan ook een reflectie van je eigen vaardigheden en kunde? Je kunt wel een heel goede ruiter willen voor je paard, maar imo moet dat ook enigszins in verhouding staan tot je eigen rijden. Die bijzin over het niveau van het paard is namelijk niet per se waar het mij om te doen is (wellicht had ik er “submediocre L-yak” van moeten maken), het gaat mij meer om het idee van mensen dat je wel echt van héél goede huize moet komen om hun paard te mogen rijden, zelfs als het “gewoon” een htk-paard met dito eigenaar betreft. Natuurlijk wil je niet iemand die je paard verrijdt, maar tussen een onwijze kneus en een ruiter die eigenlijk geld betaald zou moeten krijgen omdat zij je paard vooruit helpen, zit nog een groot grijs gebied, en ik heb het idee dat mensen in Nederland gauw geneigd zijn om hun (betalende) bijrijder nogal aan de hoge kant van dag spectrum te zoeken, zelfs als hun eigen rijniveau daar verre van ligt.


Ik zou er ook nooit geld voor vragen, wel vragen of ze les willen nemen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 22:39

Cheytjuh schreef:
Ik verbaas mij serieus steeds meer over de hoge eisen en de kosten die mensen vragen voor het bijrijden van hun paarden.

Hier 3 verzorgers voor onze geldersen en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om geld te gaan vragen aan ze. Ik ben ze juist ontzettend dankbaar dat ze de tijd en moeite in mijn paarden steken , zonder mijn verzorgsters was ik nergens.
Onze stalling is inclusief mesten , ik vind het ook heel normaal dat dit voor de eigenaar zelf anders zou zijn, daar heb je in mijn ogen geen verzorgers voor.

Ik vind juist dat je als eigenaar van een paard ontzettend blij mag zijn als je iemand hebt die kostenloos tijd en moeite in je paard wil steken en andersom dat de verzorger een fijn paard kan rijden om mee te groeien en ervaring mee op te doen.

Mijn motto is dan ook altijd, doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. Natuurlijk moet je de juiste combinatie maken en de juiste ruiter vinden voor je paard, maar ik heb het nooit gesnapt dat mensen geld vragen voor het rijden van hun paard. Ik zal dit dan ook nooit doen, het zijn mijn paarden en mijn verantwoording financieel.

Daarnaast zie ik het zo ontzettend vaak gebeuren dat bijrijders 'gebruikt' worden omdat ze blij mogen zijn dat ze op je paard mogen rijden, zeer kwalijk en jammer. Ze zouden net zoveel moeten genieten van je paard als je zelf doet, minimaal.



Ik zou idd ook nooit geld vragen. Ik mag al blij zijn als iemand met mijn paard weet om te gaan op een fijne manier.. Ik zou het wel fijn vinden als ze les nemen.. Dat is voor hun eigen ontwikkeling ook goed.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:40

Ineke2 schreef:
Nog 1:

Voor mijn 2,5 jarige hengst ben ik op zoek naar een verzorgster/ bijrijdster.
Mijn Kwpn hengst staat op een pension stal te staan waar alle klusjes gedaan worden. Totdat hij in het voorjaar van 2020 zadelmak wordt gemaakt gaat het er dus nu echt om om hem wegwijs te maken in o.a. Longeren, grondwerk ed.

Ik vraag een kleine bijdrage en naarmate hij verder is ingereden zou ik ook willen dat je lessen gaat nemen zodat we samen hem goed kunnen opleiden.

Ben jij die verantwoordelijke persoon die ervaring heeft in jonge paarden en hengsten en een uitdaging ziet in het vanaf het begin opleiden hiervan dan zoek ik jou.

Het word steeds gekker :')


Dit vind ik ook weer een beetje te gek voor woorden idd!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hanne2001, SentiBot en 2 bezoekers