Trend verzorgen, betalen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:24

Ik ken persoonlijk tegenwoordig geen ruiters die geld krijgen of geld vragen, hier. Toch niet als ze niet officieel in training staan bij hen. :) Ik betaalde ook nooit voor verzorgpaarden, maar moest wel alle klusjes doen en alles dat de eigenaar maar niets vond. Een vrij eerlijke deal, vond ik dat. Nu kan je dat wel in het extreme trekken natuurlijk, maar alsnog.

Ik sta nu in de schoenen van de ander, en wat wel erg duidelijk is is dat veel verzorgers helemaal geen klusjes willen doen in ruil voor rijden/lol maken/paard leren kennen. Iedereen is de volpensions gewend. Ik heb er gehad die zeiden dat als ze klusjes moesten doen én rijden, ik ze maar moest betalen. Dat vond ik ook wel echt belachelijk - ik doe al die dingen immers ook. :') Dat is basisverzorging. Moet alles rijden zijn?

Aan de andere kant snap ik ook wel best dat je enkel voor het rijden wilt komen, voor de 'lusten' zeg maar, maar dan moet je ook geen eigenaars berichten sturen met jouw "eisen" dat je geen klusjes gaat doen, dat je ze regelmatig met vriendinnetjes zal bezoeken, etc. Ik heb het gekste al door mijn mailbox zien gaan :) Verscheidenheid aan eigenaars en dus ook verscheidenheid aan regels, denk ik zo.


Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:10

pmarena schreef:
Dan kreeg ik ook berichten met toch allerlei eisen dat als je een plekje aanbiedt dat daar alle verzorging bij hoort, dat ze niet wilden betalen (gewoon de echte kosten, we verdienden er niks op :P ) als ze stront moesten ruimen, dat hun paard wel 's nachts op stal moest terwijl er heel duidelijk in advertentie stond dat ze gewoon 4/7/365 vrije in en uitloop hebben en we een plekje aanboden voor een dier dat gewoon mee zou draaien met de andere 2 paardjes.

We "zochten" iemand die in principe dagelijks of om de dag ofzo komt (net als wij zelf) en dan zeggen ja maar daar begin ik niet aan, ik kom 2x in de week en dan wil ik ook rijden dus heb geen tijd om dan stront te ruimen, dat moeten jullie maar zelf doen.

Hoezo zelf...? Jouw paard kakt ook dagelijks een kruiwagen stront hoor :=
Nouja ga zo maar door.

Dan wil je iemand anders een fijne mogelijkheid bieden, ben je al heel duidelijk in wat "past" en dan zo hoog van de toren gaan blazen...

Aan de andere kant is het wel weer fijn dat mensen meteen duidelijk laten zien wat hun verwachtingen zijn, dan kan je het meteen afkappen :=


Holy moly :wow: dat is wel echt nogal eisen stellen. Zoals je zegt wel handig natuurlijk, dan liegen ze op z'n minst niet en kom je er niet zomaar later achter dat ze helemaal niets uitsteken :=

Ik verdien er hier ook niets op, wil dat ook niet echt. Ik heb de pracht van een verzorgpaard mogen meemaken en ik bied dat graag aan, maar niet als ik een mail krijg van "Mag ik springen?" als ik uitdrukkelijk zeg dat er geen materiaal daarvoor aanwezig is en ik net een bijrijder zoek om haar gewicht op peil te houden :') Dikke pony's doen geen sprongen.


Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:24

Inderdaad! :Y) Soms kan ik er wel echt mee lachen. Heb ook menig commentaar gehad van "Waarom rij je niet op je shetlander en je bijrijder op je grote" waar ik echt even bij stil moest staan. Hij is... 90 cm... _O-

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:12

Dat is toch wel echt van de zotte... := Hoe kom je zelfs op zoiets?

Ik was het ook beu na een tijd, paard netjes gereden (western beleerd, maar kan ook dressuur) en is op stem ook beleerd want ze koetst, maar de bijrijders vonden zichzelf zo geweldig dat ik mijn paard telkens weer moest 'fiksen' als zij gereden hadden. Terug scherp aan het been, terug snappy op commando ipv met 10 min vertraging. Je bent dan langer bezig met domme dingen ongedaan te maken dan nieuwe dingen te leren. Het jammere aan een paard dat snel leert - zet er iemand op die te bruut is en weinig kent van timing en huppekee, ze zoekt de easy way out.

Voor echt verzorgen zonder rijden zou ik geen bijdrage vragen. Maar zelfs met bijdrage wil ik geen ruiter die op manegeniveau rijdt. En voor verzorgen zou ik al helemaal geen verzorger zoeken want dat doe ik veel te graag zelf :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers