Trend verzorgen, betalen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:57

[***]: interessante insteek inderdaad +:)+ Als je het zo bekijkt..... :)

Jij betaalt zelf om je eigen paardjes te verzorgen, zonder rijden, gewoon omdat je het verzorgen en bij de dieren zijn al leuk vindt en de kosten waard vindt. Stel dat jij om welke reden dan ook de paardjes ineens niet meer zou hebben, en je om welke reden dan ook geen nieuwe paardjes meer kan of wil kopen.... maar je mist het wel, die omgang en verzorging... dan zou jij wellicht best andermans dieren willen verzorgen en nog een bijdrage in het onderhoud willen betalen ook, omdat jij ook wel snapt dat het duur is en je toch maar mooi de mogelijkheid krijgt om je hobby uit te oefenen zonder dat je er zelf paarden voor hoeft te kopen :)

Ik denk dat de clou hem er in zit, dat voor jou "de hobby" al gewoon de nabijheid, de verzorging van die dieren is. Het buiten tussen groen bezig zijn, het kroelen, whatever :) Terwijl die zaken door een ander misschien eerder als een soort noodzakelijk kwaad gezien worden dat er nu helaas eenmaal bij komt kijken, bij de hobby "paardrijden".

Edit: nouja.....beetje mosterd gezien de laatste berichten die zijn geplaatst terwijl ik mijn berichtje aan het typen was :')
Laatst bijgewerkt door pmarena op 16-09-19 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt


pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:09

[***] schreef:
Yes, toch iemand die mij begrijpt :))
Maar zo bedoel ik het inderdaad. En aangezien blijkbaar niet voor iedereen de lusten & lasten dezelfde zijn is het een heel moeilijk iets om uit te raken. Zolang beide partijen maar tevreden zijn zou ik dan denken.


Dat denk ik ook :j

In eerste instantie zou mijn primaire reactie bij een advertentie zoals TS bedoelt, ook zijn van "die is gek, iemand al het werk willen laten doen en nog laten betalen ook??! Dat is wel héél brutaal, daar trapt toch niemand in zeker...?" :=

Maar zoals zo vaak, als je even wat verder denkt....dan is er toch ook weer een andere kant :)
Bedankt dat je die even onder de aandacht brengt +:)+

En het is toch ook heel simpel: het is maar een aanbod hè van zo'n adverteerder. Dat de dieren beschikbaar zijn voor iemand die het leuk vindt om te verzorgen. En er een bijdrage gevraagd wordt om in het onderhoud van de dieren, waar je dan lekker wat mee kan rommelen, te voorzien.

Ik kan me voor mezelf ook niet voorstellen dat ik daar snel voor zou betalen, maar mensen die niet echt behoefte hebben aan rijden en het wel leuk vinden om wat te tutten en verzorgen en doen...dat die nog wel denken van ja waarom niet.

Hoewel ik het dan wat logischer zou vinden dat het in principe een hulpvraag is zonder betaling. En het dan erg leuk zou zijn als de verzorger uit eigen beweging zou zeggen van joh ik koop wel wat voer (ofzo) omdat die het gewoon leuk vindt om voor de dieren te zorgen als "eigen" of wel snapt dat de eigenaar er best wat kosten aan kwijt is...terwijl een ander de omgang heeft :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 16-09-19 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:17

elnienjo schreef:
Als ik niet reed dan poetste ik ook niet. Heeft weinig zin om te poetsen als je je paard losgooit in wei of paddock en ze gaan daar overheerlijk liggen rollen in de blubber.


Nou dat is wel heel simpel gesteld. Hier loopt er sinds een paar weken een mini bij en die heeft in 2 weken al meer poetstijd van mij gehad dan Rena de afgelopen 2 jaar :=

elnienjo schreef:
pmarena schreef:
Hoewel ik het dan wat logischer zou vinden dat het in principe een hulpvraag is zonder betaling. En het dan erg leuk zou zijn als de verzorger uit eigen beweging zou zeggen van joh ik koop wel wat voer (ofzo) omdat die het gewoon leuk vindt om voor de dieren te zorgen als "eigen" of wel snapt dat de eigenaar er best wat kosten aan kwijt is...terwijl een ander de omgang heeft :)

Ik zou denken, ik neem je wat lasten uit de hand, zodat je niet elke dag naar je paard hoeft. Een lekker pepermuntje of worteltje meenemen wat je zelf voert snap ik, maar niet bijdragen in voerkosten.


Dat zou ik ook denken :j
Maar ik kan me óók voorstellen dat iemand anders heel erg blij is met de mogelijkheid om lekker wat te tutten met paardjes en zo'n uitje wel een bijdrage waard vindt.

Ik kan me zelf overigens niet voorstellen dat ik een bijdrage zou vragen voor verzorging.
Maar de insteek van "iemand de mogelijkheid geven" versus "ik heb iemand nodig" maakt imo toch wel een verschil waardoor het begrijpelijker wordt dat iemand denkt het levert een verzorger wat op, dan is het fijn als ze ook een bijdrage doen.

Zelf sta ik er niet zo in maar ik kan de gedachtegang wel volgen en respecteren :j

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:23

elnienjo schreef:
Maar als jij elke dag wil en kan gaan dan heb je helemaal geen verzorger/bijrijder nodig. Het is voor de positie van de bijrijder wel fijner als het niet voelt alsof de ander je een gunst bewijst. Mij gaf men het gevoel mij nodig te hebben omdat het hen aan tijd en/of rijkunst ontbrak. Ander uitgangspunt dus.


Nou dan heb je toch de oplossing?

Ze heeft geen verzorger nodig. Dus ze bewijst de ander een dienst door toch omgang met haar paarden aan te bieden. En als die ander er een kleine bijdrage voor geeft dan hoeft het ook niet meer als liefdadigheid aan te voelen. Iedereen tevreden toch? *\o/*

In het hypothetische geval dat ze haar paarden op die manier zou aanbieden dan hè.

Maargoed het blijft in principe bijzonder om iemand echt stront te laten ruimen enzo en daar nog voor te laten betalen ook :))
Laatst bijgewerkt door pmarena op 16-09-19 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt


pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:02

Dat staat er toch helemaal niet :?
Waarschijnlijker is dat de bijdrage gewoon 40 euro per maand is.

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:50

Wat dat betreft denken sommige mensen wel heel erg richting zichzelf. Had ik ook toen ik een doe-het-zelf plekje aanbood waarin ik heel duidelijk was dat er best plek was voor een extra paardje, maar we alles zelf doen en geen pensionstal zijn die de zorg voor andermans paard er bij gaan nemen: gewoon met zijn allen het werk verdelen.

Dan kreeg ik ook berichten met toch allerlei eisen dat als je een plekje aanbiedt dat daar alle verzorging bij hoort, dat ze niet wilden betalen (gewoon de echte kosten, we verdienden er niks op :P ) als ze stront moesten ruimen, dat hun paard wel 's nachts op stal moest terwijl er heel duidelijk in advertentie stond dat ze gewoon 4/7/365 vrije in en uitloop hebben en we een plekje aanboden voor een dier dat gewoon mee zou draaien met de andere 2 paardjes.

We "zochten" iemand die in principe dagelijks of om de dag ofzo komt (net als wij zelf) en dan zeggen ja maar daar begin ik niet aan, ik kom 2x in de week en dan wil ik ook rijden dus heb geen tijd om dan stront te ruimen, dat moeten jullie maar zelf doen.

Hoezo zelf...? Jouw paard kakt ook dagelijks een kruiwagen stront hoor :=
Nouja ga zo maar door.

Dan wil je iemand anders een fijne mogelijkheid bieden, ben je al heel duidelijk in wat "past" en dan zo hoog van de toren gaan blazen...

Aan de andere kant is het wel weer fijn dat mensen meteen duidelijk laten zien wat hun verwachtingen zijn, dan kan je het meteen afkappen :=

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:15

Hihi. Die pats-boem berichten vind ik sowieso wel bijzonder :P

Vaak zonder hoi of goedemorgen, meteen vol er in. Dat vind ik ook zo'n afknapper.... hoeven niet altijd vervelende mensen te zijn, maar ik vind dat toch een aparte omgangsvorm hoor. Heb een keer een paardje te koop gezet en dan krijg je: "ik vind de prijs te hoog, voor *vul idioot bod in* kom ik hem morgen ophalen, hoe laat zullen we afspreken".

Niks over het dier, niks van wat ze voor thuis te bieden hebben, gewoon vol er op :P

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:18

Of iemand zoeken die er mee instemt. Zelfs op de meest bijzondere potjes past toch vaak een dekseltje :D

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Trend verzorgen, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:27

Ja maar even grof gezegd hè.... op van die plekken waar ze dagbesteding aanbieden. Daar krijgen die mensen toch ook geld voor het bezig houden van hun cliënten met helpen op de boerderij ofzo :=

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:52

Ja maar goed, die knappen ook op van lekker wat rommelen in de buitenlucht, het is toch iets dat je bij een ander doet, bij een ander wat tijd doorbrengen, een soort dagbesteding om met andermans paardjes te rommelen :)

Misschien moet je het dan zo brengen dat een huisgenoot / moeder / kind ofzo, het als vrijetijdsbesteding aan iemand cadeau geeft om ze even hun kont te laten luchten en even weg te hebben uit huis :))

"Hier heb je 20 euro als "Pietje" dan lekker om de dag even 2 uurtjes bij jou rond mag lopen".


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers