Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:32

:(:)


joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 13:05

Leuk! Veel plezier!

joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:17

Als je echt iets wilt bereiken zul je toch ook daar wat voor moeten overhebben. Dat betekent toch blijven doorgaan met les nemen. Desnoods duurdere privé les of in tweetallen. Ook op maneges zijn altijd wel een paar leuke sportpony's of paarden die in de lessen meelopen.

Biedt je aan als stagiaire/vrijwilliger op een sportstal.

Jij moet hun iets te bieden hebben en jezelf bewijzen zodat ze jou iets gaan gunnen. Dus serieus en betrouwbaar zijn. Hard werken, precies werken, niet klagen.

Als je wedstrijden wilt rijden kost dat ook veel tijd en geld. Een startkaart kost omgerekend per maand
ongeveer €10,- lidmaatschap rijvereniging €5,- per maand. Een wedstrijd met 2 proefjes kost €20,- en dan heb je nog geen vervoer en brandstof gerekend.

Gebruik dat budget en eventueel meer voor goede lessen. Ga naar clinics, houding en zit lessen op een nep-paard... Neem initiatief en toon inzet en interesse in leren.

Doorzetten! Ook als het lastig is. Denk in mogelijkheden ipv jezelf in een slachtofferrol te zetten.

In de sport gaat het ook om doorzetten. Kijk kritisch naar jezelf en je houding en werk aan jezelf en je kennis en vaardigheden. Hoe meer je kunt en weet hoe makkelijker het wordt om op termijn wel iets te vinden. En niets is "perfect" Verwacht dat ook niet. Je moet roeien met de riemen die je hebt. Maak er het beste van!

joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:31

Ik zou hier ook erg pissig over zijn en de verzorgster er op aanspreken. Als ze normaal gesproken goed luistert, serieus is en goed voor je paard zorgt zou ik vragen hoe dit kon gebeuren, of ze het berichtje had gezien, maar als ze al is van grenzen opzoeken en verzetten en nonchalant met paard en spullen dan zou dit de druppel zijn om afscheid te nemen.

joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 00:10

Ik denk dat het zadel te klein is voor je en achterover ligt. Dat is nadelig voor je balans (je wordt in stoelxit gezet en je valt daardoor meer terug in het zadel tenzij je voorover hoekt in je lijf) Je belast het paard ook meer achter op de rug als het diepste punt van het zadel meer naar achteren ligt.

Dat zou invloed kunnen hebben op hoe ontspannen ze kan lopen.

Ik vind het tweede filmpje met de les er fijner uit zien dan het derde omdat daar meer gewerkt werd aan de ontspanning bij het paard. Het paard wordt daar ook minder boven het tempo gereden.

Wel een heel verschil met het eerste filmpje.

Succes en veel plezier samen.
Lijkt Fijne instructrice op het tweede filmpje. Heb je nog steeds les van haar?

joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:41

Misschien is het een optie om eerst te gaan voor een wat oudere ruiter/amazone die je pony door kan rijden naar braaf en wat hoger niveau, eventueel alvast wat meenemen naar vreemd terrein (of klasseren op wedstrijd) en dan daarna een ponyruiter zoeken om er mee in de sport te rijden? Dan wordt het wat makkelijker iemand te vinden dan voor een net zadelmakke verwacht ik.

Maar je moet het echt treffen. Niet alleen met het kind (juiste mentaliteit, doorzettingsvermogen en beetje talent), maar ook met de ouders...


joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 10:12

Succes!

joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:32

AnnickT dat mag.

joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:16

Ook met slecht weer kun je vaak wel tussen de buien door iets doen. En jij en het paard smelten ook niet als je wel een keer natregent.

Legio mensen die geen binnenbak hebben en als je wedstrijd rijd in de zomer zul je ook wel eens met slecht weer moeten rijden.

Wil je niet rijden, dan kun je longeren, wandelen etc.

En af en toe naar de binnenbak of een buitenritje met verzopen of bevroren bakbodem is ook een oplossing.

joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:12

Wat leuk! Veel plezier!

joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:28

Gewoon doen, zo lang je ook maar voldoende tijd en aandacht aan je eigen pony besteedt

joyce B
Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:49

Het initiatief "Paard zoekt ruiter" zou iets kunnen zijn. In meerdere provincies is dit opgestart om fokkers/eigenaren met soms talentvolle paarden, te koppelen aan een passende ruiter.

Fakewell schreef:
0000 schreef:
Maar zoek jij niet verkeerd dan? Want ik denk dat wat jij wil, helemaal niet past bij een particulier met 1 paardje op pension. Niet enkel qua kosten maar vooral ook qua training. Als jij wil starten en zeker als je redelijk kan rijden is het echt essentieel dat jullie trainingen op elkaar afstemmen. Dat het paard voldoende hersteltijd en de juiste herstel training krijgt en dat je kan opbouwen naar een wedstrijd toe. Ik denk dat de eigenaren die jij nu omschrijft daar ook gewoon echt niet op zitten te wachten... Kan je dan niet beter kijken naar een fokker of een grotere stal waar je terecht kan en waar het ook echt meerwaarde heeft dat de paarden gestart worden? Ik ben totaal niet bekend in jouw omgeving maar ik weet dat het hier echt wel lastig is om fijne ruiters te vinden voor vooral de jonge paarden die er ook echt wat aan toevoegen. Vaak kan er dan veel meer, kan je misschien zelf je instructeur kiezen, lessen en op wedstrijd. En als je echt fijn kan rijden zijn ze misschien zelfs bereid de kosten van je startpas te vergoeden bijvoorbeeld.



Hi!

Ja klopt, ik snap inderdaad wat je bedoeld, maar denk dat ik dan net tussen wal en schip val..

Hier zijn wel stallen, maar daar vragen ze vaak iemand voor meerdere paarden, iets waar ik niet aan toe kom als het er bijv. 2/3 zijn op een avond. Of zijn vaak voorzien van een stalruiter.
Fokkers gaan vaak al naar bepaalde stallen waar weer een stalruiter aanwezig is en is vrij lastig tussen te komen, vooral nadat ik er een poosje tussenuit ben geweest met werk en dus geen recente resultaten in de wedstrijdsport..

Maar snap jouw bericht zeer zeker! Heb geen idee hoe ik de zoektocht voort zet betreft fokker/stal. Facebook end. zijn vaak inderdaad particulieren en zoals je omschrijft. Maar echt een stalruiter ben ik nu ook weer niet :')

@Poekie, ja dat helaas soms ook! Het is soms een beetje dubbel! Snap sommige die een paard aanbieden, zeker! Maar anderen, waar je bijv. moet betalen om alleen te verzorgen is echt te zot..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers