Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:00

Lola96 schreef:
Narcomil schreef:
Dat klinkt inderdaad als een hele mooie kans! Ik moet alleen wel zeggen dat je advertentie (in ieder geval hier op bokt) misschien wat beknopt is. Als je het wat meer uitbreid met de informatie die je hier gepost hebt (vooral met betrekking tot de focus op klassiek), zal je denk ik eerder het soort mensen aantrekken waar je naar op zoek bent. Ik maak uit de reacties die je hebt gekregen op dat je ergens anders wel een meer uitgebreide advertentie hebt staan?


Klopt, ik heb idd een advertentie staan hier op Bokt, deze is idd beknopt, dat heb ik dan juist weer gedaan omdat een uitgebreidere oproep op FB die rare reacties veroorzaakte, ik was echt stomverbaasd.
En op de oproep op Bokt heb ik helemaal geen reacties gehad, misschien moet ik een tussenweg zoeken, hahaha, dank je wel voor de tip!
Ik ben niet perse op zoek naar een bepaald soort mens, ook iemand die nooit klassiek heeft gereden maar het wil leren is prima, zo lang het maar iemand is die een klik met haar heeft, verantwoordelijk met haar omgaat en net zo veel van haar kan houden als ik.




Ik heb jouw bericht op facebook zien staan, maar daar is niks mis mee met die oproep. Ik vind hem heel overzichtelijk en duidelijk. Een heel leuk bericht :) (ik ben zelf namelijk woonachtig in Almelo dus zie eigenlijk alles in de buurt.)

Ik zal mijn ogen en oren eens voor je openhouden :).


Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:26

Hier even een update
Ik ben helemaal happy! De Fries en ik zijn een geweldige match.
Fabienne is braaf maar bied wel de nodige uitdaging, we poetsen, rijden, lessen en zijn echt een enorm leuke band aan het opbouwen.

Ik liet haar van de week een paar keer los in de bak om foto's te maken maar ze draaft me hard achterna <3
Helemaal happy!

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 16:38

Hier nog steeds helemaal happy met mijn bijrijpaardje, Wij hebben volgende week vrijdag ons eerste privé lesje <3 .

Ik blijf de wekelijkse groepslessen volgen met haar, ze zijn te gezellig om het niet te doen. Maar ik merk wel dat er voor Fabienne zelf teveel afleiding is om echt lekker te kunnen rijden, en als we samen los rijden gaat het een stuk beter dus nu na 2 maand maar eens de stap gezet en een instructie bij ons aangesproken. :'D

We komen er wel! Moet zeggen het is heerlijk om een beestje te rijden waar niemand anders op rijd behalve de eigenaar 1 uurtje op de maandagavond :Y)

En daarbij komt nog eens dat het een paardje (of eigenlijk pony..? een fries met pony formaat iig :')) is die perfect is voor een wat onzekerdere ruiter.
Ik heb een half jaartje geleden een flinke smak gemaakt en dat heeft mentaal toch wat te wensen over gelaten, maar Fabienne reageert totaal niet op mijn eigen onzekerheden als het even niet goed gaat.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:48

Hier al mensen happy met een nieuw vriendje!? <3


Ik rij nu zo'n half jaar het friesje en we gaan nog steeds heerlijk.
Wellis waar denk ik eraan om er eentje bij te zoeken (bijrijdpaardje of grote pony)
De eigenaresse is minder gaan werken dus we hebben de dagen wat meer verdeeld, wat betekend dat ik wat minder vaak kan komen nu. En ik wil hier niet mee stoppen Ivm de enorm leuke klik, maar ik wil toch graag wat meer dagen in de stallen rondhuppelen. :))

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:14

Ik denk dat het voor mij tijd word om een ander paardje te zoeken want ik weet niet meer wat ik hiermee aan moet -O-

Ik rijd mijn bijrijdpony nu een half jaartje, en de eigenaar is zelf al die tijd maximaal 1 a 2 keer in de maand geweest.
Met de vorige bijrijder weet ik dat het tussen hun en haar nooit zo klikte.

Ik ben gaan lessen met het beestje, rijd haar zo 3 a 4 keer per week en betaal elke maand mijn bijdrage op tijd (en ja dat durf ik van mezelf te zeggen).

Maar de laatste tijd is ze elke keer 'dingen kwijt'. Spullen die ik nog nooit in haar kast heb zien liggen.

Eerst een duur halster (ik heb mijn eigen), toen een duur dekje en nu blijken er op magische wijze 2 paar dure nieuwe peesjes kwijt te zijn.
En je kunt zeker wel raden wie hiervan de schuld krijgt -O-

Er gaat ineens een heel verhaal rond op stal, waarvan ik echt zeker weet dat ik er niks mee te maken heb. Ik heb bij mijn begin een vast setje spullen gekregen van haar om te gebruiken, en dat is dan ook het enige wat ik voor de pony gebruik (op het halster na dan want dat heb ik zelf gekocht.)

En dat alles zou ik toch ontzettend jammer vinden, het is zo'n leuk beestje, we hebben een leuke klik en echt een perfecte leerpony voor me.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:37

Ik probeer haar te bereiken maar ze neemt der telefoon niet op

Ik weet dat de vorige bijrijdster(s) (2 zusjes en moeder) de sleutel niet hebben ingeleverd, daarom heeft het langer geduurd voordat ik er een kon krijgen want die moest worden bijgemaakt.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:06

We gaan van de week samen de kast opruimen, want het is een blaaaadieblabdiebla bende

En kijken of dan alles boven water komt. Ze is ervan overtuigd dat die anderen niet meer bij de kast komen

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 07:41

Update de peesjes zijn allemaal boven water die lagen gewoon achter in de kast onder de pleuris bende...

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:02

joyce B schreef:
Golden_Angel schreef:
Update de peesjes zijn allemaal boven water die lagen gewoon achter in de kast onder de pleuris bende...


Gelukkig, heeft eigenaresse nog sorry gezegd dat ze dacht dat je ze meegenomen/kwijtgeraakt had?

nope

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:46

Had ik ook niet verwacht als ik eerlijk ben daar is het niet het type voor

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:52

Ik heb Maris maar eens geappt of ze vandaag zelf nog gaat rijden, want stiekem heb ik wel zin in een buitenritje <3

Welliswaar moet ik mn navigatie erbij aanzetten want ik ken de weg niet, maar vooruit :')

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:59

Hier mensen met meerdere bijrijdpaardjes? Ik denk erover om er een bij te zoeken. In tijd zou het easy kunnen.

De fries is geweldig, braaf lekker op buitenritjes en zo je rondje door de bak. Met lessen werken we erg aan ontspanning maar niet een paardje waar je dressuurmatig nog echt mee verder kunt.

Ik mis dus een beetje de uitdaging voor mezelf en zou graag een paardje erbij vinden waar ik nog wat meer mee groeien kan.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:03

Ik vrees dat de fries niet meer echt groeimateriaal is. Beestje is 18, en raakt langzaamaan versleten haha. Wel energiek, en vind het heerlijk om lekker het bos in te gaan, dan is er van alle kwaaltjes niks meer over. Maar als je echt dressuurmatig met haar aan het werk wil dan merk je wel dat er toch stiekem wat veel gevraagd word.
Daarom dat ik er graag een naast zou willen hebben waarbij ik als ruiter zijnde nog meer zou kunnen groeien.


@Murphy ik heb de fries via via, een stalgenootje van de rijvereniging wist dat ik er een zocht. En een vriendin van haar zocht een bijrijder.


@hierboven ik ben geen eigenaar maar wil toch ff inhaken als dat mag haha. Ik snap dat je als eigenaar zijnde vind dat bijrijders soms veel eisen hebben. Anderzijds ben ik ook van mening dat je, zowel als eigenaar als als bijrijder (vreemde zin..) wel naar iets zou moeten zoeken wat bij je past. Dan duurt je zoektocht alleen vaak wat langer ^^

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:24

Ik vind persoonlijk mensen die bij mij komen ook niet prettig :+ het is wellis waar niet mijn eigen paard, maar omdat Fab zo'n heerlijk penny pony uiterlijk heeft weten dames mij overal op te zoeken tot op buitenrit aan toe..

'we hebben je nu al een paar keer langs ons huis zien rijden, en ze is zo braaf mogen wij haar rijden'

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 04:31

'Dat snap ik inderdaad. Ik krijg nu wel een beetje het gevoel dat mensen het beeld hebben dat ik uit luiheid of uit gebrek aan zin nu een tijd niet op maneges rijd'

Ik kruip even onder mijn leessteen vandaan. Dat oordeel word helaas altijd heel snel gemaakt. En om eerlijk te zijn zo komt het op mij nu ook wel een beetje over.

Wellis waar hebben ze zeker ene punt als het gaat om foto's, die zijn naar mijn mening inderdaad wel van crusiaal belang bij een advertentie.
En als je lang niet gereden hebt zijn een aantal lessen niet verkeerd (überhaupt zijn lessen nooit verkeerd) maar in mijn ervaring zijn er best eigenaren die het toestaan om dat met hun eigen paard te doen :).

Alleen is je zoektocht wat moeilijker

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:38

Ik denk wel dat we ons even bewust moeten maken dat een aantal volwassenen een (volgens haar profiel) 14 jarig meisje 'aanvalt' en verteld dat haar inzet en haar wil niet goed genoeg is. Terwijl het meisje niet eens een rijpaard zoekt.
Ze vraagt hieronder om een paardje waar ze lekker kan komen poetsen/knuffelen en en ik mag toch hopen dat een hoop eigenaren zoeken naar een meisje wat dat zoekt, in plaats van dat het altijd alleen maar om rijden gaat.




Remembrance schreef:
Aangezien ik paarden toch heel erg mis ben ik langzaam weer op zoek. :) Door tijdtekort ivm school ben ik nu eigenlijk vooral opzoek naar een paardje die ik in de weekenden kan komen knuffelen/poetsen, maar ik ben bang dat dit maar gewoon een droom zal blijven.
De regio waarin ik zit (Den Haag) is er echt een overschot aan bijrijders/verzorgers :(


Remembrance schreef:
Ik heb jammer genoeg nog geen succes gehad hier. Het vervelende is dat aangezien ik het zo druk met school heb, ik erg lastig vaste tijden en dagen kan beloven. Ik ben bang dat ik dan te vaak ga moeten afzeggen :(

Ik ben daarom denk ik ook meer op zoek naar gewoon iemand die een paard in de buurt heeft staan die wel 1 of 2 keer per week wat extra aandacht kan gebruiken, dan iemand die echt actief een verzorgster of bijrijdster zoekt.
Het nadeel daarvan is dat een advertentie ophangen dan erg lastig is aangezien ik hun meer om een gunst vraag dan zij aan mij :o


Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:55

Ik ga eens kijken of ik mezelf vanavond kan filmen

Ik heb filmpjes van de eerste keer dat ik op fab reed in november

Ik heb een filmpje van februari waar ze al een stuk beter liep

En ze voelt de laatste tijd zo lekker dat Ik graag eens op beeld wil hoe we er nu voor staan ^^

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:15

Film slachtoffer gevonden gister }>

We moeten beide nog heel veel oefenen en daar hebben we ook les voor maar ben stiekem wel trots op het verschil van een half jaar terug en nu. En dat is ook de reden waarom ik eens in de zoveel tijd film, dan kan ik zelf ook eens zien wat er gebeurd.

Opbouwend kritiek is ofcourse altijd welkom ^^ (ik weet dat we met een menbit rijden das op vraag van de eigenaar hier hoef ik geen discussie over)

Nov 2018 eerste keer dat ik erop zat
https://streamable.com/xfmpc

Feb 2019 tijdens een les
https://streamable.com/h8ibs

En gisteravond juli 2019
https://streamable.com/acjbv

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:20

Zijn jullie er trouwens van op de hoogte (oud nieuws voor vele denk ik maar wellicht dat ik jog iemand kan helpen)

Voorheen toen de rubriek nog gratis was stonden veel advertenties onder

Diensten >> paarden huppeldepup

Maar nu die sinds een paar jaar betaald is staan bijna alle advertenties op marktplaats onder de caterogie

Dieren > paarden overige toebehoren :)

Daar vond ik altijd alle advertenties ^^

Maar fb groepen werken ook geweldig

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:46

Wat leuk!!

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:52

Ik heb naast Fab nog geen 2de maatje kunnen vinden :(

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:22

Ik heb vandaag voor Fab maar eens mokzalf gehaald. (betaal zelf al 100 per maand aan lease...)
Het beestje heeft er zo'n last van, al maanden. Zo'n jeuk, bijt haar hele benen kapot.
Diverse keren bij de eigenaar aangegeven maar die weigerd om er wat voor te halen zodat we haar kunnen behandelen.

Liep vanmiddag in de Ruiter zaak voor een nieuwe cap, kwam er langs en heb het zelf maar meegenomen :(.

Niet om achter haar rug om dingen te doen, zet hem in de kast. Maar wel dierwelzijnd denkende :\ zodoende zelf het geld er maar voor neergelegd.

Zo zijn er wel meer frustraties.. Ze komt nooit, is inmiddels al 9 weken niet meer op stal geweest. De dagen die van haar zijn staat Fab stil op stal. Ik kan aan de kast zien dat ze niet is geweest. Ook stalgenoten vragen regelmatig 'waarom kom jij jiet gewoon op zo, ma en do'. Ja omdat het haar dagen zijn. Maar ze komt niet.

Diverse keren aangegeven ook dat ik, op de dagen dat zij niet kan, Fab graag Extra meeneem zodat ze er toch uit komt. Maar ik kan haar niet achter haar kont aan blijven gaan. En wil ook niet zomaar er alsnog naar toe gaan. Het zijn immers haar dagen.

We hebben ook mogelijk mijt geconstateerd. Onze stalhouder kwam er over hij me. De schuurt, bijt, krabt in de hals en op de rug. Geen eczeem.
Zowel stalhouder, ene goede vriendin van ons als ik hebben haar geappt.

Het antwoord is 'Fab heeft nergens last van'. Ze is al 9 weken niet geweest hoe kun je dan zeggen dat je paard nergens last van heeft...

Maar ik ben eigenlijk niet van plan om met een andermans paard zomaar naar een dierenarts te gaan..keertje mokzalf aanschaffen prima.

Maar die dingen gaan wel erg ver.. Helemaal omdat het mijn paard niet is.


Weet eigenlijk niet meer helemaal wat ik ermee moet. Ze heeft zo'n jeuk! :(

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 07:41

Wwij hebben een hoefsmid op stal intern, dit word automatisch gedaan elke 2 a 3 maand. :)

De stalhouder is ermee bezig, maar helaas haalt dat tot op heden nog maar weinig uit.


En nee, ik wil inderdaad naast die 100 euro niet ook de dierenarts voor mijn rekening moeten nemen.
Maar voel me gewoon schuldig naar het paardje toe :\

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:35

Evelien4 schreef:
linkje staat in mijn onderschrift.. ▼▼ ;)


Ik zou als bijrijder zijnde ook graag willen weten of er een mogelijkheid tot lessen (op eigen kosten) bestaat
Voor hoeveel dagen in de week je iemand zoekt

En of je op stal enkel de mogelijkheid hebt om overdag te komen of dat er ook verlichting is voor in de avonden voor de al full-time werkenden onder ons.


:)


Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 18:20

Ik heb net een berichtje gedaan naar iemand die nog een bijrijder zoekt voor haar haf :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 6 bezoekers