Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 09:00

Wel meenemen hoor of vragen voor je komt of het de bedoeling is om gelijk proef te rijden of alleen kennis te maken. Gewoon in een tas valt het niet heel erg op als je ze mee neemt.
Cap uitlenen vind ik niet fijn.


sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:50

SantoAF schreef:
Inderdaad nee heb je, ja kun je krijgen. Alleen voor sommige mensen (waaronder ondergetekende) vinden het nogal moeilijk om zomaar aan te bellen. Hebben jullie misschien tips/adviezen hoe je dat het beste kan overwinnen?


Ja, bij mij vooral niet aanbellen. Vind de het zo irritant!
Net zoiets als verkopers aan de deur..

Als ik iemand zoek, zet ik het wel op internet

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:36

Een briefje is idd prima.
Zou er wel een foto bij printen.
Als ik een super plaatje zie, dan zou je me nog wel eens over kunnen halen.
Mijn ervaring is dat over het algemeen verzorgsters meer energie kosten dan dat het wat op levert.
En in mijn situatie heb ik die energie helaas niet.

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:00

Gizeppie schreef:
Ik vind t juist lef hebben als mensen het vragen. Een papiertje zou ik zelf eigenlijk niet iets mee doen, internet vaak ook niet. Als iemand t komt vragen heb je al een eerste indruk. Vaak ben ik er nog steeds van overtuigd dat via via in je eigen netwerk vaak t beste werkt. Ik heb al Mn verzorgpaarden (dat zijn er echt heel wat, ook voor langere tijd, soms zelfs 4 jaar) via via of via Mn netwerk mogen rijden. Mensen hebben al iets van je gehoord, weten van andere of je betrouwbaar bent of nier, bij een advertentie of briefje is t maar afwachten.


Maar bij jou komen ze niet aan de deur toch?
Vind je verkopers en geloofsovertuigers aan de deur ook fijn?

Als je een verzorgster/bijrijder zoekt zul je wsl ook wel reageren op een briefje in de bus met een mooie rijfoto.

Maar viavia is natuurlijk het beste.
Vooral wanneer je aardig kunt rijden, val je op en krijg je eerder een uitnodiging

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:50

AylaL schreef:
Pff ja ik heb t er ook moeilijk mee in Den Haag, op het moment een pony ana het verzorgen 2 a 3 meer per week staat 10 km verderop maar ik wil graag wat verderop komen en wedstrijden rijden en dat lukt niet met deze pony. Ik kijken kijken kijken helemaal niks gevonden. Alleen leasen op maneges maar op die manege pony's zal ik ook niet veel Verder komen. Alles gebeurdt hier via via maar jammer genoeg heb ik die connecties hier niet zitten.


Kun je ook al beter rijden dan gemiddeld?
Zorgen voor foto's van f- wedstrijden op de manege, op fb zetten en hier op bokt.
Foto's van privé les spammen etc.
Maar dan moet het er wel goed uit zien :Y)
Juist ruiters die boven gemiddeld kunnen rijden,zijn schaars en krijgen meestal zo een plekje.

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:17

Remembrance schreef:
@Gizeppie
Ja, je hebt wel gelijk. Jammer genoeg heb ik geen goede rijfoto's, en die zullen er denk ik voorlopig ook niet komen, aangezien ik nu niet meer rijd en de maneges in de buurt mij niet aanspreken (ik kan hier evt in PB op toelichten).


Niet banketstaaf bedoeld, maar waarom zouden eigenaren jouw dan een kans willen geven?
Mocht je dan iemand vinden en ga je op het paard gaan zitten, krijg je gelijk "maar ik heb al lang niet meer gereden, kijk er naar doorheen"
Ik weet dat veel eigenaren daar niet op zitten te wachten.

Ik lees vaak dat mensen veel wensen hebben, maar eigenlijk er niks voor willen doen.
Om bij B te komen, zul je eerst langs A moeten.

Je kunt allemaal problemen opnoemen, maar als je echt wil, moet je voor oplossingen gaan.

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:57

Ik zou wegsturen.
Alles valt en staat met vertrouwen. Dat is nu weg.
Dit ga je nooit vergeten en zal blijven knagen.


sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 17:09

Ik mis vooral waarom je die verzorgpony nu niet meer hebt.
En als ik een verzorgster zoek, wil ik graag dat we beide hetzelfde willen, dus graag wedstrijden of buiten rijden of springen -of dat je alles leuk vind en je aanpast aan het paard en de eigenaar.
Het is een stukje persoonlijkheid wat ik er nu niet kan uithalen en dus er niet echt uit springt.

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:13

De redenen maken niet uit. Gaat om het resultaat.
Ik vind dat iemand die niet in zichzelf investeert om wat voor reden dan ook, niet kan verwachten dat een eigenaar dat wel zou willen doen....
Er zijn uitzonderingen, dat eigenaren er open voor staan, maar ik vind het eigenlijk niet netjes om het probleem bij een ander te leggen.

Ik snap ook dat het bij een manege niet leuk is, overal kan het beter voor de paarden. Alleen door niet te rijden en te lessen, ga je zelf achteruit en zal het paard waar je op stapt dit ook moeten ondergaan....


Het is geen aanval. Ik geef je mijn kant. Heb helaas ook wel eens iemand gehad met een soortgelijk verhaal en dat was zeer zonde van mijn tijd. Het zit zodoende wat dieper bij mij :P

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:18

Via pb al contact gehad. Heb haar wat tips kunnen geven waar ze wat mee gaat doen.

En nogmaals, het zijn nooit aanvallen. Het zijn juist reacties om elkaar te helpen.

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:23

Je bent al wel vooruit gegaan in die korte tijd.
Valt natuurlijk op dat hij erg onrustig is in de aanleuning. Volgens mij rij je nog te weinig van achter naar voren. Hij loopt niet tegen je aanleuning aan, maar jij vraagt zelf aan de teugel. Je handen (armen) mogen meer "geven". Durf meer (eerder en vaker) te ontspannen daar. Misschien ook wat vaker oefenen met lange teugel met aanleuning en dan op de volte. Dan moet je meer "geven" om hem met de neus naar beneden te krijgen. (En wat stelling)

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 09:55

Ik vind dat juist goed, om je voorkeur uit te spreken.

Een eigenaar met een sportpaard weet dan dat jij wel niet de juiste match bent en voor iemand met het paard uit je voorkeur, weet dat jij er helemaal voor zal gaan.

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:38

Spannend!

Vraag wel goed door naar de bedoelingen...
Ik zou nooit op een paard of pony stappen die niet is voorgereden en ik heb gezien dat hij/zij relatief veilig is.
Zeker bij een handelsstal komen er wel eens paarden binnen waar ze niks over weten.

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:32

Neem aan dat je hiermee naar de politie gaat?!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers