Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:19

sneeuwpop schreef:
Gizeppie schreef:
Ik vind t juist lef hebben als mensen het vragen. Een papiertje zou ik zelf eigenlijk niet iets mee doen, internet vaak ook niet. Als iemand t komt vragen heb je al een eerste indruk. Vaak ben ik er nog steeds van overtuigd dat via via in je eigen netwerk vaak t beste werkt. Ik heb al Mn verzorgpaarden (dat zijn er echt heel wat, ook voor langere tijd, soms zelfs 4 jaar) via via of via Mn netwerk mogen rijden. Mensen hebben al iets van je gehoord, weten van andere of je betrouwbaar bent of nier, bij een advertentie of briefje is t maar afwachten.


Maar bij jou komen ze niet aan de deur toch?
Vind je verkopers en geloofsovertuigers aan de deur ook fijn?

Als je een verzorgster/bijrijder zoekt zul je wsl ook wel reageren op een briefje in de bus met een mooie rijfoto.

Maar viavia is natuurlijk het beste.
Vooral wanneer je aardig kunt rijden, val je op en krijg je eerder een uitnodiging


Nee ze komen niet aan de deur, maar heb al wel 2 keer rechtstreeks de vraag gehad van mensen of ik opzoek was naar een bijrijder toen ik aan het rijden was of op stal was.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:33

Remembrance schreef:
AylaL schreef:
Pff ja ik heb t er ook moeilijk mee in Den Haag, op het moment een pony ana het verzorgen 2 a 3 meer per week staat 10 km verderop maar ik wil graag wat verderop komen en wedstrijden rijden en dat lukt niet met deze pony. Ik kijken kijken kijken helemaal niks gevonden. Alleen leasen op maneges maar op die manege pony's zal ik ook niet veel Verder komen. Alles gebeurdt hier via via maar jammer genoeg heb ik die connecties hier niet zitten.


Ja, jammer is dat inderdaad :(. Er is zo veel vraag en zo weinig aanbod aan verzorgponys in Den Haag, en ivm eerdere ervaringen weet ik dat ik echt voor iets dichterbij moet gaan. Ik moet mezelf wel echt terughouden soms, als ik een heel leuk aanbod krijg voor iets wat toch wel te ver staat (boven 10 km) om het dan niet aan te nemen.

Aangezien ik nu ook ben gestopt met het rijden op maneges hier heb ik ook helemaal geen connecties dus viavia is jammer genoeg voor mij ook ontzettend lastig.

Ik wens je iig veel succes! Mocht je ouder zijn dan 16 of 18 denk ik dat je gelijk al veel meer kans hebt, en Facebook kan idd heel handig zijn bij het vinden van een verzorgpaard! :)


Als er vaak goede rijtechnische foto’s of filmpjes erbij staan heb je vaak ook meer kans. Ook mensen die geen wedstrijd ambities hebben of t ook leuk vinden te grondwerken hebben meer kansen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:36

joyce B schreef:
Als je echt iets wilt bereiken zul je toch ook daar wat voor moeten overhebben. Dat betekent toch blijven doorgaan met les nemen. Desnoods duurdere privé les of in tweetallen. Ook op maneges zijn altijd wel een paar leuke sportpony's of paarden die in de lessen meelopen.

Biedt je aan als stagiaire/vrijwilliger op een sportstal.

Jij moet hun iets te bieden hebben en jezelf bewijzen zodat ze jou iets gaan gunnen. Dus serieus en betrouwbaar zijn. Hard werken, precies werken, niet klagen.

Als je wedstrijden wilt rijden kost dat ook veel tijd en geld. Een startkaart kost omgerekend per maand
ongeveer €10,- lidmaatschap rijvereniging €5,- per maand. Een wedstrijd met 2 proefjes kost €20,- en dan heb je nog geen vervoer en brandstof gerekend.

Gebruik dat budget en eventueel meer voor goede lessen. Ga naar clinics, houding en zit lessen op een nep-paard... Neem initiatief en toon inzet en interesse in leren.

Doorzetten! Ook als het lastig is. Denk in mogelijkheden ipv jezelf in een slachtofferrol te zetten.

In de sport gaat het ook om doorzetten. Kijk kritisch naar jezelf en je houding en werk aan jezelf en je kennis en vaardigheden. Hoe meer je kunt en weet hoe makkelijker het wordt om op termijn wel iets te vinden. En niets is "perfect" Verwacht dat ook niet. Je moet roeien met de riemen die je hebt. Maak er het beste van!


Helemaal eens! Toen ik zelf nog geen eigen paarden had deed ik dit ook naast Mn bijdrage van 140 in de maand had ik 2 keer les en ging ik maandelijks naar de academy in kootwijkerbroek.. indd investeren.

Maar ik wil zelf niet dat mensen met mijn paard starten. Die heeft de ring al genoeg gezien.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:36

Remembrance schreef:
@LoveTweety
Dat is voor mij jammer genoeg wel te ver, ik stuur je even een PB!

@joyce B
Ontzettend goede tips allemaal! Mocht ik ook ooit een paardje zoeken om echt mee te rijden en de sport in te gaan, zal ik ze zeker meenemen. Bedankt!

@Gizeppie
Ja, je hebt wel gelijk. Jammer genoeg heb ik geen goede rijfoto's, en die zullen er denk ik voorlopig ook niet komen, aangezien ik nu niet meer rijd en de maneges in de buurt mij niet aanspreken (ik kan hier evt in PB op toelichten).


Ben idd wel benieuwd

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:10

sneeuwpop schreef:
Remembrance schreef:
@Gizeppie
Ja, je hebt wel gelijk. Jammer genoeg heb ik geen goede rijfoto's, en die zullen er denk ik voorlopig ook niet komen, aangezien ik nu niet meer rijd en de maneges in de buurt mij niet aanspreken (ik kan hier evt in PB op toelichten).


Niet banketstaaf bedoeld, maar waarom zouden eigenaren jouw dan een kans willen geven?
Mocht je dan iemand vinden en ga je op het paard gaan zitten, krijg je gelijk "maar ik heb al lang niet meer gereden, kijk er naar doorheen"
Ik weet dat veel eigenaren daar niet op zitten te wachten.

Ik lees vaak dat mensen veel wensen hebben, maar eigenlijk er niks voor willen doen.
Om bij B te komen, zul je eerst langs A moeten.

Je kunt allemaal problemen opnoemen, maar als je echt wil, moet je voor oplossingen gaan.


Dit had ik dus al tegen haar gezegd. Je zult moeten blijven investeren. Ik ben dan wel heel hard, maar ik wil niet iemand op mijn paard die al een tijd niet gereden heeft, daar ga ik zelf last van krijgen met rijden.. mijn paard is overigens wel braaf genoeg dat dit zou kunnen, maar ik heb dit wel eens eerder gehad en toen kreeg ik daar echt last van zelf met rijden. Moest ik gaan corrigeren de dag erna.

Ik zou t als eigenaar ook waarderen dat iemand echt investeert in om kennis en vaardigheden te verbreden.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:12

michelle___ schreef:
Kom even binnen vallen maar zit er even mee :’)
Paardeneigenaren, hoe doen jullie dit?

Ik heb nu een halfjaar een bijrijdster, super leuke meid.
Dinsdag is mijn paard uitgegleden en heeft nu wondjes in de kootholtes en daarbij ook flink mok. Als kers op de taart zit er ook een wondje bij de singel (pechvogel) waardoor ik heb gezegd dat we de aankomende week even helemaal niet rijden maar gewoon even op het harde stappen. Vandaag appje gekregen dat paard kreupel liep, maar zal wel door de mok komen.
Kreeg toch een naar onderbuik gevoel dus ben even gaan kijken. Het was immers de eerste dag terug van haar vakantie, en ik heb net een nieuw zadel waarvan ik wel kan begrijpen dat ze daar nieuwsgierig naar is of enthousiast over is.

Nou, op stal... toch open weer wondjes, niet behandeld (als in geen sudocreme of aloe Vera op gedaan). Dat komt niet van stappen... Zweet van het zadel stond nog in mijn paard en de stijgbeugels hingen 5 gaten langer :\ . Dus, ze heeft wèl gereden.

Ik ben letterlijk even in alle staten. Maar goed, hoe los ik dit op?
Mijn gevoel zegt: wegsturen. Maar vind het toch ergens een beetje knuddig.

Wat zouden jullie doen?
Bleh, sorry voor t lange bericht.


Hangt er vanaf hoe je dit met haar afgesproken hebt en gecommuniceerd hebt.. heb je dit besproken mondeling of staat dit op de app of op welke manier?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:13

Poekkie schreef:
Kan je ze niet gewoon bellen en haar vragen het uit te leggen? Misschien heeft ze niet echt gereden, maar op het harde gestapt op het paard ipv naast het paard? Als ze merkte dat hij kreupel, dan zal ze daarna normaal toch niet meer gedaan hebben dan stappen? 'T is een beetje onhandig, maar als je verder tevreden was van haar, kan je het vast gewoon uitpraten, toch?

Was ze op de hoogte dat er van haar verwacht werd de wonden te behandelen en met welk product dan?


Ja idd zoals jij zegt.. maar hangt er wel ff vanaf hoe t allemaal gecommuniceerd is.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:14

michelle___ schreef:
Ik zal het bericht even quoten:
“Hey **, Lara is dinsdag uitgegleden in de bosjes achter de gevangenis en heeft nu twee wondjes in beide kootholtes voor. Beetje onhandig plekje, dus aankomende week even alleen stappen aan de hand. Want bij de singel zit ook een klein plekje, dus eerst even dicht laten groeien. Even balen! Als je er bent, vooral de wondjes in de kootholtes goed dicht houden ivm mok. Mag flink sudocreme op!
Als je weer kan rijden laat ik het je weten, fijne avond. “
Letterlijk gekopieerd en geplakt.

Heb al bevestiging van de stal eigenaresse dat ze toch echt heeft gereden. Heb haar geprobeerd te bellen maar ze neemt niet op.

Me handen jeuken om een appje te sturen maar wil niet te bot over komen...


Dit is wel vrij duidelijk. Ik zou t dan zo doen. Ik zou een appje sturen dat je wilt afspreken. En tijdens het afspreken vragen waarom ze die dag gereden heeft en niet de wondjes verzorgd heeft.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:15

sneeuwpop schreef:
Ik mis vooral waarom je die verzorgpony nu niet meer hebt.
En als ik een verzorgster zoek, wil ik graag dat we beide hetzelfde willen, dus graag wedstrijden of buiten rijden of springen -of dat je alles leuk vind en je aanpast aan het paard en de eigenaar.
Het is een stukje persoonlijkheid wat ik er nu niet kan uithalen en dus er niet echt uit springt.


Dat ja! Dat persoonlijkheid wat jou onderscheid van de rest.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:37

sneeuwpop schreef:
De redenen maken niet uit. Gaat om het resultaat.
Ik vind dat iemand die niet in zichzelf investeert om wat voor reden dan ook, niet kan verwachten dat een eigenaar dat wel zou willen doen....
Er zijn uitzonderingen, dat eigenaren er open voor staan, maar ik vind het eigenlijk niet netjes om het probleem bij een ander te leggen.

Ik snap ook dat het bij een manege niet leuk is, overal kan het beter voor de paarden. Alleen door niet te rijden en te lessen, ga je zelf achteruit en zal het paard waar je op stapt dit ook moeten ondergaan....


Het is geen aanval. Ik geef je mijn kant. Heb helaas ook wel eens iemand gehad met een soortgelijk verhaal en dat was zeer zonde van mijn tijd. Het zit zodoende wat dieper bij mij :P


Ik snap haar redenen wel. Alleen ik heb zelf ook zoiets van als eigenaar dat ik niet ga investeren in een bijrijder. Ik neem een bijrijder omdat ik zelf geen tijd heb meer dan zeg maar.. en als ik dan ook nog veel moet investeren om iemand een beetje redelijk met mijn paard te kunnen laten rijden kan ik hem net zo goed een dag laten staan. Klinkt ff heel hard, maar zo weeg ik t nu tegenwoordig af. Dit komt ook door een ervaring. Ik dacht voor volgend jaar misschien iemand erbij te zoeken, omdat ik meer dan 32 uur ga werken. Toen was ik een leuk meisje tegen gekomen en dacht kan t altijd proberen. Op de grond ging t super, maar met het rijden vond ik het helaas minder.. Mn paard was onrustig met zn hoofd (dan houdt ze haar hand of arm vast) en was aan t zwiepen met zn staart (irritatie of druk die gegeven wordt).. Mn gevoel zei nee, dit moet ik helemaal niet doen. Mijn paard is niet heel makkelijk te rijden, maar wel heel braaf. Als er te veel druk wordt gegeven wordt Mn paard nog minder voorwaarts en daar ga ik gewoon last van krijgen met rijden (dan ben ik alleen maar aan t schakelen en kan ik niet meer echt los rijden). En toen dacht ik dat wil ik helemaal niet/hier heb ik helemaal geen tijd voor.

Als ik ooit nog opzoek ga dan kijk ik wel naar iemand die het rijden wel onderhoud en een zachte hand heeft. Dat is voor mijn paard echt belangrijk of iemand die helemaal niet in de bak wilt rijden en hem mee neemt naar buiten/grondwerk wilt doen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:22

Golden_Angel schreef:
Ik denk wel dat we ons even bewust moeten maken dat een aantal volwassenen een (volgens haar profiel) 14 jarig meisje 'aanvalt' en verteld dat haar inzet en haar wil niet goed genoeg is. Terwijl het meisje niet eens een rijpaard zoekt.
Ze vraagt hieronder om een paardje waar ze lekker kan komen poetsen/knuffelen en en ik mag toch hopen dat een hoop eigenaren zoeken naar een meisje wat dat zoekt, in plaats van dat het altijd alleen maar om rijden gaat.




Remembrance schreef:
Aangezien ik paarden toch heel erg mis ben ik langzaam weer op zoek. :) Door tijdtekort ivm school ben ik nu eigenlijk vooral opzoek naar een paardje die ik in de weekenden kan komen knuffelen/poetsen, maar ik ben bang dat dit maar gewoon een droom zal blijven.
De regio waarin ik zit (Den Haag) is er echt een overschot aan bijrijders/verzorgers :(


Remembrance schreef:
Ik heb jammer genoeg nog geen succes gehad hier. Het vervelende is dat aangezien ik het zo druk met school heb, ik erg lastig vaste tijden en dagen kan beloven. Ik ben bang dat ik dan te vaak ga moeten afzeggen :(

Ik ben daarom denk ik ook meer op zoek naar gewoon iemand die een paard in de buurt heeft staan die wel 1 of 2 keer per week wat extra aandacht kan gebruiken, dan iemand die echt actief een verzorgster of bijrijdster zoekt.
Het nadeel daarvan is dat een advertentie ophangen dan erg lastig is aangezien ik hun meer om een gunst vraag dan zij aan mij :o



En dat was mij dus niet duidelijk. Dat ze een verzorgpaard zocht om te poetsen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:13

xZiva_ schreef:
Vinden jullie het gek om een voorkeur uit te spreken in een gezocht advertentie?

Ik heb bijvoorbeeld heel kort een hele leuke tinker mogen rijden.. was en ben nog steeds verliefd op hem. Durf alleen geen berichtje naar de eigenaresse te sturen met de vraag hoe het met hem gaat nu :o

Maar goed, back to the point:
Stel ik zou een advertentie plaatsen en hierin aangeven dat ik een voorkeur heb voor tinkers, friezen, barokke paarden etc. Hoe zou dat op jullie overkomen?

Aan de ene kant heb ik zoiets van: je moet blij zijn met alles wat er aangeboden wordt en de kansen die je krijgt.

Aan de andere kant:
Ik weet dat barokke/koudbloed paarden mij heel erg liggen, dat ik daar 'mooier' op pas etc.

Ben benieuwd wat jullie mening is :D


Ik zou het idd wel vermelden.. of dat je zegt dat je voorkeur voor deze type paarden zijn, maar je ook open staat voor ander soort paarden.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:14

Remembrance schreef:
Ik ben heel voorzichtig hoopvol dat ik een plekje heb gevonden :o.

Wil er nog niet zo veel over kwijt omdat het altijd nog mis kan lopen, maar het ziet er goed uit! Het is dichtbij en het lijkt me een hele mooie kans. Duimen jullie voor me mee? :)


Ik duim mee voor je! Super leuk!!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:36

Poekkie schreef:
Hmm... ik heb je advertentie gelezen, en volgens mij zijn er best veel mensen naar iemand zoals jij op zoek :)
Alleen die eis dat je geen paard zoekt waar alle knopjes opzitten is voor mij een afknapper. als ik een bijrijder zou zoeken voor mijn paard, zou ik dat alleen voor mijn ervaren paard durven. Een groen is te snel verpest (want ja... er zit toch heel wat 'brol' tussen de bijrijders die zichzelf zwaar overschat. Tussen eigenaars ook is mijn ervaring, maar dat terzijde).
Maar ja... dan val jij dus af alhoewel je op een leerpaard ook wel veel vooruit zou kunnen geraken.

Ik zou die eis weghalen uit de advertentie en dan zelf de reacties filteren afhankelijk van wat er aangeboden wordt.

Springen is ook een moeilijke... de meeste eigenaars vragen wel een bijdrage hoger dan 30 euro als je ook nog mag springen. Maar dat is een kwestie van langer zoeken :)


Ik ben het met jou eens.. Wel goed van haar dat ze wel erin zet waar ze precies naar opzoek is, want dit scheelt voor mensen wel weer uitzoek werk zeg maar..

Ik zelf heb ook gemerkt dat andere mensen ook een leerpaard kunnen verpesten.. ;) Maar een groen paard is natuurlijk wel ook een stuk gevaarlijker, omdat het nog groen is.. Ik denk dat je het verpesten kan voorkomen door op 1 lijn te zitten/goed les te hebben beiden..

Ik zou zelf alleen niet opzoek zijn naar iemand die wedstrijden met mijn paard gaat starten. Een bijrijder is in mijn ogen iemand die mijn paard extra aandacht/beweging/liefde geeft en niet per se iemand die mijn paard extra gaat trainen tot een hoger niveau.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:41

murphypower schreef:
Poekkie schreef:
Hmm... ik heb je advertentie gelezen, en volgens mij zijn er best veel mensen naar iemand zoals jij op zoek :)
Alleen die eis dat je geen paard zoekt waar alle knopjes opzitten is voor mij een afknapper. als ik een bijrijder zou zoeken voor mijn paard, zou ik dat alleen voor mijn ervaren paard durven. Een groen is te snel verpest (want ja... er zit toch heel wat 'brol' tussen de bijrijders die zichzelf zwaar overschat. Tussen eigenaars ook is mijn ervaring, maar dat terzijde).
Maar ja... dan val jij dus af alhoewel je op een leerpaard ook wel veel vooruit zou kunnen geraken.

Ik zou die eis weghalen uit de advertentie en dan zelf de reacties filteren afhankelijk van wat er aangeboden wordt.

Springen is ook een moeilijke... de meeste eigenaars vragen wel een bijdrage hoger dan 30 euro als je ook nog mag springen. Maar dat is een kwestie van langer zoeken :)

Ik ben zoizo net bezig met het aanpassen en verbeteren van mijn advertentie, wou dat er al uit gaan halen. Springen is gewoon een must, dat klinkt misschien een beetje alsof ik niet blij ben met wat ik aangeboden krijg, maar ik wil gewoon graag kunnen ontwikkelen in het springen en natuurlijk wil ik daarbij ook een dressuurbasis blijven onderhouden!


Ik snap dat jij je wilt ontwikkelen in het springen.. Het is ook erg leuk! Ik zelf vond springen nooit iets aan, maar mijn paard wel en nu begin ik het zelf ook steeds leuker te vinden.. Maar ik ben wel bang dat je niet altijd met een bijrijpaard kan springen.. Je moet per paard kijken wat hij of zij nodig heeft die week/dag aan training en dat zal niet altijd springen zijn.. Misschien als je wilt springen, misschien moet je dan eens kijken of je bij een springstal/les kan springen..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:23

Dvdbeuken schreef:
Momenteel ben ik opzoek naar een ruiter voor een d-pony.
Als ik jullie berichten lees, vinden jullie het lastig iets te vinden.
Nu ervaar ik het zelfde als jullie alleen dan het omgekeerde ik heb een talentvolle pony te bieden.

Ik heb nog geen enkele reactie gehad en vroeg me af hoe dat kan. Verwacht ik te veel? Of is er niemand die in de buurt woont?
Als dit in de buurt was hadden jullie dan gereageerd?


Mijn advertentie is alsvolgt;

Ik bied onze zeer talentvolle 3 jarige Belgische warmbloed pony(merrie) aan voor een talentvol ruiter in de leeftijd van 12 tot 18 jaar jaar (gewicht max 60 kg).

Stokmaat pony 1.47m

Pony heeft drie zeer goede gangen en wordt binnenkort zadelmak gemaakt. Heeft een zeer goede afstamming (spring) en kan zeer goed bewegen. Wij zoeken iemand die het leuk vind om hem daarna verder op te pakken en eventueel ook uit te gaan brengen in de spring/ dressuursport.

Ik zoek iemand die ervaring heeft met jonge pony's, niet bang is (ivm jonge pony) en het liefst ook al minimaal op L niveau dressuur/spring wedstrijden gereden heeft.

Ik vind het belangrijk dat er een goede dressuurmatige basis word gelegd.

Pony staat in Esbeek (Noordbrabant)

- Je mag gebruik maken van de spullen. Als je graag je eigen spullen wilt gebruiken mag dit ook
- 1x in de 2 weken les nemen ( dresuurmatig) in eerst instantie de juiste basis indien die er is mag je ook springles nemen
- Tijd: Tussen 15.00 tot 21.00 mogelijk om te rijden 21.30 sluit de Stal
- Binnen + buitenbak aanwezig
- S’weekends 09.00 tot 18.30 mogelijk om te rijden
- 2 tot 3 per week beschikbaar om te rijden waarvan minimaal 1x longeren. In overleg is vaker rijden mogelijk.
- Verzorging van het paard vind ik belangrijk, dus niet binnen 1 minuut het zadel erop en rijden.


Ik ben zelf ook eigenaar, maar ik zal reageren wat ik denk als ik zelf weer bijrijder zou zijn.

Veel mensen die verzorgpaarden zoeken hebben alleen manege ervaring of een aantal verzorgpaarden gehad (dit is mijn ervaring ten minste). Op L niveau rijden doen deze mensen niet en vaak hebben ze geen ervaring met jonge paarden.. Of het door rijden van eigen paarden.

Daarnaast is het een pony.. Veel mensen zitten boven t streef gewicht, zelfs ik al ukkepuk van 1,60 weeg geen 60 kg.

De tijden zouden voor mij als werkende/studerende een belemmering vormen.. Omdat ik zelf vaak heel vroeg ga of laat.. Maar dat is persoonlijk en hoeft geen probleem te zijn.

Denk dat het hem vooral in het bovenste zit..

Ennnn.. Ik zou zelf (ook met eigen paard ervaring tot een redelijk niveau) nooit op een net zadelmak paard stappen van iemand anders.. Ook niet als bijrijder.. voor jonge mensen zou dit nog een groter risico zijn.. En dit risico zou ik als ouder ook niet nemen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:22

Dvdbeuken schreef:
Ik probeer in mijn optiek een unieke kans te bieden en inderdaad misschien ben ik dan wel iets specifieker opzoek naar een goede ruiter.

Het is geen standaard verzorgpony voor de pennymeisjes

Ik ben zelf overigens 1.70m en weeg zelf 62 kg en wil me zelf echt niet als heel slank omschrijven dus in mijn optiek zou dat wel haalbaar moeten zijn.

Ergens moet ik natuurlijk ook wel kwaliteit kunnen waarborgen voor pony en ruiter:)


Ik denk dat er maar weinig mensen zijn van jou lengte met dat gewicht..

Nee dat snap ik, maar vaak hebben mensen op dat niveau al een eigen pony..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:43

BlackBeautyZ schreef:
Dvdbeuken schreef:
Momenteel ben ik opzoek naar een ruiter voor een d-pony.
Als ik jullie berichten lees, vinden jullie het lastig iets te vinden.
Nu ervaar ik het zelfde als jullie alleen dan het omgekeerde ik heb een talentvolle pony te bieden.

Ik heb nog geen enkele reactie gehad en vroeg me af hoe dat kan. Verwacht ik te veel? Of is er niemand die in de buurt woont?
Als dit in de buurt was hadden jullie dan gereageerd?


Mijn advertentie is alsvolgt;

Ik bied onze zeer talentvolle 3 jarige Belgische warmbloed pony(merrie) aan voor een talentvol ruiter in de leeftijd van 12 tot 18 jaar jaar (gewicht max 60 kg).

Stokmaat pony 1.47m

Pony heeft drie zeer goede gangen en wordt binnenkort zadelmak gemaakt. Heeft een zeer goede afstamming (spring) en kan zeer goed bewegen. Wij zoeken iemand die het leuk vind om hem daarna verder op te pakken en eventueel ook uit te gaan brengen in de spring/ dressuursport.

Ik zoek iemand die ervaring heeft met jonge pony's, niet bang is (ivm jonge pony) en het liefst ook al minimaal op L niveau dressuur/spring wedstrijden gereden heeft.

Ik vind het belangrijk dat er een goede dressuurmatige basis word gelegd.

Pony staat in Esbeek (Noordbrabant)

- Je mag gebruik maken van de spullen. Als je graag je eigen spullen wilt gebruiken mag dit ook
- 1x in de 2 weken les nemen ( dresuurmatig) in eerst instantie de juiste basis indien die er is mag je ook springles nemen
- Tijd: Tussen 15.00 tot 21.00 mogelijk om te rijden 21.30 sluit de Stal
- Binnen + buitenbak aanwezig
- S’weekends 09.00 tot 18.30 mogelijk om te rijden
- 2 tot 3 per week beschikbaar om te rijden waarvan minimaal 1x longeren. In overleg is vaker rijden mogelijk.
- Verzorging van het paard vind ik belangrijk, dus niet binnen 1 minuut het zadel erop en rijden.


hmm lastig.... om eerlijk te zijn zou ik hier niet op reageren als ik een bijrijdpaard zocht, omdat ik dit een gevalletje vind van wel of niet betalen. ik bedoel hier mee: ik vind dit meer vallen onder: een paard trainen en uitbrengen voor iemand. dus ik zou in dit geval vinden dat jij mij moet betalen voor het trainen van jouw paard.

zoals iemand al vermeld had: als eigenaar zoek je vaak iemand om je paard extra beweging/liefde/aandacht te geven. het echte trainingswerk blijft dan vaak voor de eigenaar zelf.

je kunt idd het bericht van jou beschouwen als een unieke kans, ik denk ook zeker dat sommige dit zo zien. echter zou ik als bijrijder niet aan zo veel eisen willen voldoen gratis en voor niets.


Ja zo denk ik dus idd ook..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:39

horselove007 schreef:
ik en mijn vriendin zijn op zoek naar een verzorgpony al een advertentie op mp geplaatst en enet ook op bokt vinden jullie dit een beetje goed? wat zouden jullie veranderen? :)

https://www.bokt.nl/markt/ad/491243/verzorgpony-gezocht


Ik zou er wat foto’s van jullie bij plaatsen. De rest lijkt me oké.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:30

Ik kan de link niet openen

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:58

horselove007 schreef:
Even een vraagje aan de pony/paardenverzorgers hoelang duurde het bij jullie voordat jullie een verzorgpony kregen vanaf dat jullie actief op zoek gingen?? :o?


Ik heb vanaf Mn 13de altijd via via paarden aangeboden gekregen en heb nooit echt zonder gezeten. Ben begonnen toen ik met een vriendinnetje met haar verzorgponys mee ging en zo mocht ik zorgen voor de pony’s die er naast stonden.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:38

BlackBeautyZ schreef:
Welkom Zintjuh!

ik zou beginnen met een mooie advertentie te maken voor op facebook, bokt, etc. Ook zou ik deze advertentie in maneges ophangen zodat mensen je kunnen benaderen als ze iets hebben wat past.

in dit topic staan diverse voorbeeld advertenties en tips/feedback daarop. als je wilt kunnen we je advertentie eerst voorzien van feedback/tips voor je het definitief online gaat zetten?

succes!


Helemaal eens!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:10

horselove007 schreef:
1 in hierden en 1 op ongeveer 3 kwartier fietsen


Ik rijd ook meer dan drie kwartier hoor voor mijn eigen paard op de fiets.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:57

Anoniem schreef:
Ik ben binnen een maand van 1 naar 3 verzorgpaarden gegaan _O-. De eerste verzorg ik nu bijna twee jaar, de eigenaresse heeft toentertijd gevraagd of ik haar wat extra aandacht wilde geven. Daarnaast ben ik weer de pony gaan verzorgen waar ik 5 jaar geleden bij terecht gekomen ben en wat is het heerlijk om weer terug te zijn! Kan komen wanneer ik wil dus dat is heel fijn. En de bij laatste is er gevraagd of ik haar wilde gaan verzorgen.

Planningsgewijs wordt het wel lastig. Ik doe twee universitaire studies en heb soms dagen van 9-20 :=. Daarbij werk ik ook gewoon nog dus veel te doen. Hopelijk gaat alles lukken!

Goede advertentie Reusje, ik hoop voor je dat er wat uit komt!

In mijn ervaring is het makkelijker om wat te vinden als je eenmaal echt een cirkel van kennissen hebt opgebouwd, bijvoorbeeld op een pensionstal. Afgelopen jaren zijn er aan mij steeds paarden aangeboden ipv dat ik zelf op zoek ben gegaan! Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar wellicht heb je er iets aan :).


Via via is het idd gemakkelijker! Zo kwam ik ook aan Mn paarden.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:58

Golden_Angel schreef:
Ik heb vandaag voor Fab maar eens mokzalf gehaald. (betaal zelf al 100 per maand aan lease...)
Het beestje heeft er zo'n last van, al maanden. Zo'n jeuk, bijt haar hele benen kapot.
Diverse keren bij de eigenaar aangegeven maar die weigerd om er wat voor te halen zodat we haar kunnen behandelen.

Liep vanmiddag in de Ruiter zaak voor een nieuwe cap, kwam er langs en heb het zelf maar meegenomen :(.

Niet om achter haar rug om dingen te doen, zet hem in de kast. Maar wel dierwelzijnd denkende :\ zodoende zelf het geld er maar voor neergelegd.

Zo zijn er wel meer frustraties.. Ze komt nooit, is inmiddels al 9 weken niet meer op stal geweest. De dagen die van haar zijn staat Fab stil op stal. Ik kan aan de kast zien dat ze niet is geweest. Ook stalgenoten vragen regelmatig 'waarom kom jij jiet gewoon op zo, ma en do'. Ja omdat het haar dagen zijn. Maar ze komt niet.

Diverse keren aangegeven ook dat ik, op de dagen dat zij niet kan, Fab graag Extra meeneem zodat ze er toch uit komt. Maar ik kan haar niet achter haar kont aan blijven gaan. En wil ook niet zomaar er alsnog naar toe gaan. Het zijn immers haar dagen.

We hebben ook mogelijk mijt geconstateerd. Onze stalhouder kwam er over hij me. De schuurt, bijt, krabt in de hals en op de rug. Geen eczeem.
Zowel stalhouder, ene goede vriendin van ons als ik hebben haar geappt.

Het antwoord is 'Fab heeft nergens last van'. Ze is al 9 weken niet geweest hoe kun je dan zeggen dat je paard nergens last van heeft...

Maar ik ben eigenlijk niet van plan om met een andermans paard zomaar naar een dierenarts te gaan..keertje mokzalf aanschaffen prima.

Maar die dingen gaan wel erg ver.. Helemaal omdat het mijn paard niet is.


Weet eigenlijk niet meer helemaal wat ik ermee moet. Ze heeft zo'n jeuk! :(


Over het algemeen geeft mok geen jeuk.. mijt wel.. lastige situatie.. ik snap dat je geen dierenarts erbij wilt halen voor haar paard. Ik zou wel een gesprek met haar aan gaan knopen. Niet via de app, maar real life. Bel haar op en zeg dat jij je zorgen maakt.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Patriesje en 0 bezoekers